Voor de Nederlanders: Uitzending F1 GP RTL 7

Gestart door QMaverick, 18 maart 2007 - 22:17:58

« vorige - volgende »

QMaverick

Zag in een andere topic een paar opmerkingen over de VRT dat ze zulk slecht commentaar hadden. Als dat alles is...

Jongens jullie weten niet hoe veel geluk jullie hebben. Had je op RTL 7 gekeken dan had je in 1 1/2 uur racen 12 reclameblokken zien voorbij komen... En geen kleintjes ook... Wanstaltig gewoon... Commentaar was ook niet echt goed te noemen... Een stom belspelletje waar een mokkel 5 minuten staat vol te lullen met oeverloos gezwets... Kalff die het niveau van Jack Plooij absoluut niet kon benaderen en zelfs de ex filmacteur, ex F1 coureur en een willekeurige presentator hadden weinig tot niks positiefs toe te voegen aan het geheel.

Alles bij elkaar... Deze seizoensopener is voor mij compleet verziekt. Mocht het de volgende keer weer zo zijn ben ik klaar met Formule 1 kijken.

Hoe vonden collega RTL7 kijkers het?
QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl

ivan_

 ;) ken rtl niet die zender zit hier bij mij niet op de kabel, al maar goed als ik jou verhaal hoor over die reclame blokken...

Quicky

Zouden alle RTL7 kijkers die zich afgelopen zondag gestoord hebben aan de overvloed van reclame de volgende petitie willen tekenen?

http://www.ipetitions.com/petition/reclamertlgp/

Wellicht dat dit wat uithaalt om de volgende grand prix terug van een aangenamer reclamebeleid te kunnen genieten...

Dank je!

Tim C


Quicky


Quicky

Citaat van: Tim C op 19 maart 2007 - 13:41:53
Staat meteen mee tussen het nieuws ;)
Bij wijze van dank heb ik naast de petitie een link teruggeplaatst naar het f1pits.net nieuwsbericht :).

Nogmaals... allen die zich geërgerd hebben aan de veelvuldige reclame, teken de petitie op http://www.ipetitions.com/petition/reclamertlgp/
Op dit moment reeds 166 handtekeningen!

Tim C

Bedankt voor de link terug, dat is erg vriendelijk.

Ik begrijp jullie compleet, 12 blokken + een belspel is ronduit schandalig en als ik lees dat mensen vrijwillig naar Canvas zappen dan besef ik pas hoe ernstig de situatie wel niet is ;)

scho0634

http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=5592

Hier zakt mijn broek dus van af. Ik woon in Zaandam en kijk via UPC naar F1 en de andere racesporten. Het zal toch niet dat ze dat eraf trappen voor een Arabische zender.

Of ik mag ook naar dat zouteloze conmentaar op Canvas gaan luisteren ;).

niek

Jongens terug naar SBS6 dan heb je beter cometaar ook wat weet huub stapel nou van F1 .
Wat vonden we van de voor beschouwing toch ook een aanfluiting .
Maar voor op de race was super wordt een goed F1 jaar welke zender dan ook.

Quicky

Komaan mensen! Op dit moment hebben we bijna 7,000 handtekeningen, maar we willen er voor het einde van het weekend 10,000 hebben zodat we maandag RTL van een mooi pak papier kunnen voorzien.

Dus al wie nog niet getekend heeft, sign here ;)

cookie

Ik heb de race niet op RTL7 gekeken, maar op SBS6 was het beter, dat wist ik al voor het seizoen begon. Geen reclame. Wat ze in de voor en nabeschouwing doen maakt niet zoveel uit, het gaat om de race en daar mag niet in geknipt worden vind ik.

Bij de eerste A1GP race in september 2005 toonde rtl5 (vlak voordat het rtl7 werd) een aantal zeer lange reclame blokken (langer dan 5 minuten per blok). Ik herriner me dat er toen ook veel commentaar kwam op die manier van reclame en ze hebben het daarna verandert (kortere reclameblokken en tomtom go reclame af en toe onderaan in beeld)

daan

Niet gezien, 's ochtends vond ik het iets te vroeg na een hele avond stevig stappen etc en 's middags had ik andere dingen te doen. Maar ik heb hem getekend want zoveel reclame en nog een belspel erbij is natuurlijk belachelijk.

Quicky

Komaan mensen! We hebben nog 600 handtekeningen nodig! :)

Maandag sturen we alles door naar RTL, naar de fabrikanten van de reclames, naar 2de kamer fractieleden, naar de minister-president én naar Bernie Ecclestone.

Al wie nog niet getekend heeft... Teken de petitie hier!

Quicky

Het persbericht dat vanavond verspreid is:

PERSBERICHT - 10.000+ handtekeningen in petitie tegen F1-reclamebeleid RTL7

Leiden - Precies een week geleden startten enkele Formule 1 fans een online petitie tegen RTL7, omdat ze teleurgesteld waren over de hoeveelheid en frequentie van reclameblokken tijdens de Grand Prix Formule 1 van Australië. Vandaag is de petitie, met ondertussen meer dan 10.000 handtekeningen, opgestuurd naar RTL Nederland.

Tegelijkertijd zijn er brieven verstuurd naar alle bedrijven voor wie reclame werd uitgezonden tijdens de race, om hen te informeren over het bestaan van de petitie. De bedrijven wordt gewezen op de hoeveelheid ergernis die hun reclames veroorzaken bij de kijker. Hen wordt gevraagd om samen met RTL7 naar een oplossing te zoeken, om op een minder storende wijze hun producten aan de man te brengen tijdens de race.

Ook het bedrijf dat de uitzendrechten exploiteert, Formula One Management Ltd. van Bernie Ecclestone, is aangeschreven. In het belang van de fans en de reputatie van de sport in Nederland, is het bedrijf verzocht om RTL7 toch vooral op het hart te drukken om de klachten serieus te nemen.

Tenslotte worden er brieven gestuurd naar alle Tweede Kamerfracties, Minister Plasterk als portefuillehouder Media, en de Minister-president, zelf een groot liefhebber van de sport. Hierin wordt gevraagd wat zij er van vinden dat een in hart en nieren Nederlands bedrijf, door uit te zenden via Luxemburg, zich niet hoeft te houden aan de Nederlandse wetgeving. Het gaat hierbij niet alleen over het onderbreken van een rechtstreekse uitzending van een sportevenement, maar ook over de zogenaamde belspelletjes. Men is bezorgd, dat wanneer er Nederlandse wetgeving komt om de gewraakte spelletjes aan banden te leggen, RTL Nederland deze wetgeving gewoon kan negeren.

De petitie kan overigens nog steeds ondertekend worden op de site http://www.ipetitions.com/petition/reclamertlgp

f1columns.nl

Citaat van: niek op 21 maart 2007 - 19:13:53
Jongens terug naar SBS6 dan heb je beter cometaar ook wat weet huub stapel nou van F1 .
Wat vonden we van de voor beschouwing toch ook een aanfluiting .
Maar voor op de race was super wordt een goed F1 jaar welke zender dan ook.

Er was een boel commentaar toen F1 naar SBS6 verhuisde, de voor- en nabeschouwing werden kapotgeschreven. Nu F1 terug is bij RTL is het wederom niet goed. Mensen wat willen jullie nou?
De reclame tijdens de race heeft ook mij gestoord en ik overweeg om via een ander kanaal F1 te gaan kijken als dit zo blijft. Ik wil een race zien waaraan Michael Schumacher niet langer meedoet en dus zeker geen Schumacher die een FIAT aanprijsd!

Dat RTL daar wat aan moet doen, dat staat voor mij buiten kijf, maar om nu ook de uitzending vanuit de studio te kraken, dat gaat me te ver. Huub Stapel is ook een racefan, net als Marcel Mayer en Froukje de Both. Geen enkel bezwaar dus om die in de studio over F1 te horen en zien praten, mits er in ieder geval zinnige gesprekken gevoerd worden. Maar dat ligt vooral aan de studiogast. Zet een Tom Coronel, Ho-Pin Tung, Renger van der Zande neer en je hebt een fatsoenlijke analyse. Laat Verstappen maar thuis, die heeft z'n kansen gehad en is gefrustreerd door z'n eigen toedoen, dus zal weinig positiefs toevoegen!

Tot slot: ik ben het er mee eens dat het een mooi siezoen gaat worden. Ferrari is niet oppermachtig, McLaren nog niet helemaal aan de top en Renault heeft nog werk te verrichten. Kortom er zijn genoeg topteams die de strijd om de podiumplekken kunnen aangaan.
Beste racefansm ik wens jullie een geweldig seizoen. Op naar Maleisië!
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl