Wie wordt wereldkampioen?

Gestart door Supermariobros, 08 maart 2007 - 10:53:41

« vorige - volgende »

Wie wordt wereldkampioen?

Massa
19 (23.2%)
Raikkonen
30 (36.6%)
Alonso
14 (17.1%)
Hamilton
18 (22%)
Kubica
0 (0%)
Button
1 (1.2%)
Fisichella
0 (0%)
Kovalainen
0 (0%)
Iemand anders, wie?
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 74

scho0634

Citaat van: Jasper op 21 september 2007 - 21:54:02
Citaat van: meatball op 21 september 2007 - 18:54:472 Alonso rijdt volgend jaar bijna zeker niet meer voor het team

Daar heb ik een ander gedacht over, maar goed...

Denk je? Hierover ben ik het wel met Meatball eens. Ik denk dat de situatie zo onderhand onhoudbaar is geworden. Een rijder die zich schijnbaar compleet afwend van het team, een rijder die tijdens D-Day voor het team lekker gaat testen op Spa met een clubje trouwe monteurs, een rijder die Ron Dennis chanteerde door te dreigen naar de FIA te gaan met zijn emails, een rijder die zijn teammaat naait tijdens de qualy....Een waslijst aan incidenten zo onderhand. Ik weet dat Ron Dennis in de Prost-Senna jaren ook vele incidenten moest managen, en daar gezien de resultaten goed in slaagde, maar om eerlijk te zijn zie ik het eerder gebeuren dat Dennis en Haug kiezen voor rust in het team. Hamilton en een tweede rijder met een minder ego dan FA (Rosberg misschien). Al geef je ondanks alles natuurlijk wel kwaliteit op, want dat heeft Alonso ontegenzeggelijk. En die kwaliteit gaat dan linea recta naar een concurrent, want hij is toch een tweevoudige wereldkampioen, zelfs de enige nog actieve kampioen, en dat telt gewoon en dat trekt ook nog sponsors mee. Zie McLaren vorig jaar.

Over die sponsors; Santander kwam naar McLaren vanwege de aanwezigheid van Alonso. Naar ik begrijp hebben ze een 5-jarige deal met McLaren. Staat er nog een clausule in voor het geval FA vroegtijdig vertrekt bij McLaren? Dat zou een vertrek van FA uiteraard bemoeilijken.

DJ Arno

tja... als Alonso volgend jaar nog bij McLaren rijdt zou ik dat zeer appart vinden. Ik denk dat hij huildent terug komt bij Flavio Briatore.  ;D

alonsolover

Hij zit nog met zijn contract maar ik denk ook dat hij terug in een renault zal zitten ;)

scho0634

Citaat van: DJ Arno op 21 september 2007 - 23:21:35
tja... als Alonso volgend jaar nog bij McLaren rijdt zou ik dat zeer appart vinden. Ik denk dat hij huildent terug komt bij Flavio Briatore.  ;D

Dat zou goed kunnen. Al denk ik niet dat hij moet huilen als hij terugkeert bij het team waarmee hij zijn grootste successen tot dusver vierde ;)

janke

De ING bank heeft er 30 á 40 miljoen voor over.
Some things are too important to be left in the past.

scho0634

Citaat van: janke op 23 september 2007 - 13:04:50
De ING bank heeft er 30 á 40 miljoen voor over.

Waar hoorde je dat?

alonsolover

Ik hoop natuurlijk ook op alonso maar je mag hamilton nog niet inschatten ;)

meatball

Citaat van: alonsolover op 24 september 2007 - 19:28:51
Ik hoop natuurlijk ook op alonso maar je mag hamilton nog niet inschatten ;)
Je mag zeker zijn dat McLaren momenteel liever Hamilton ziet winnen,dus Alonso zal dubbel zo goed moeten zijn.
Dat gaat nog mooie race's opleveren hoop ik.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Ik vraag me af in hoeverre Hamilton wel of niet bevoordeeld gaat worden door de teamleiding.

meatball

Citaat van: 0634 op 25 september 2007 - 21:09:42
Ik vraag me af in hoeverre Hamilton wel of niet bevoordeeld gaat worden door de teamleiding.
Hoe groot is de kans dat ze hem niet gaan bevoordelen denk je?
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Niet zo groot.

Zullen de auto's gelijk zijn?

meatball

Citaat van: 0634 op 25 september 2007 - 21:18:37
Niet zo groot.

Zullen de auto's gelijk zijn?
En ook bij de pitstops zijn er mogelijkheden genoeg om de race in Hamilton zijn voordeel te beslissen.
Ik zal in elk geval vol aandacht de rest van het seizoen volgen.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Ach ja, als dat zo is heeft Alonso het wel een beetje over zichzelf afgeroepen.

Ferrari 2010

Ik denk dat als Alonso WK wil worden, hij nu zen contract bij McLaren zal moeten bevestigen. Als je als team kan kiezen tussen nummer 1 & 2 of 23 & 24 op je wagen, wie zou het dan niet weten?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Als Alonso zijn belofte houdt dat hij na 3 titels zou stoppen, dan kan McLaren hem misschien net wel beter bevoordelen:

- Alonso moet betalen om zijn contract af te breken
- McLaren rijdt nog altijd met nummers 0 en 2 volgend seizoen (of gaan die nummers dan toch naar Ferrari?)
- Ze zijn van Alonso verlost

:P