Christijan Albers is een smerige en vuile rijder

Gestart door QMaverick, 17 februari 2007 - 18:08:18

« vorige - volgende »

Tim C

Ik denk dat ik veilig kan stellen dat:

OMG, ik heb nog nooit zoiets doms gelezen...

Even een paar feiten, Ross kwam over omdat Michael vertrok. Iedereen in dat team was trouwens bereid om alles op alles te zetten voor hem, iets wat zeker niet het geval was voor Sjakie (niet bij BAR waar hij werd buitengesmeten en niet bij BMW Sauber waar hij weer werd buiten gesmeten). Dan wijs ik er graag op dat Sjakie als "toprijder" niet eens een zitje heeft voor dit seizoen, ééndagsrace buiten beschouwing gelaten. Verder snap ik de link tussen Head And Neck Support en makkelijker rijden niet? Verder snap ik ook niet waarom gestreepte banden het rijden makkelijker maakten, ik was er namelijk van overtuigd dat die werden ingevoerd om de snelheid eruit te halen. Niet dat dit argument ter zake zou doen, want die banden maakten het leven voor iedereen moeilijk.

DS

Citaat van: Tim C op 15 maart 2007 - 10:22:38
Ik denk dat ik veilig kan stellen dat:

OMG, ik heb nog nooit zoiets doms gelezen...

Even een paar feiten, Ross kwam over omdat Michael vertrok. Iedereen in dat team was trouwens bereid om alles op alles te zetten voor hem, iets wat zeker niet het geval was voor Sjakie (niet bij BAR waar hij werd buitengesmeten en niet bij BMW Sauber waar hij weer werd buiten gesmeten). Dan wijs ik er graag op dat Sjakie als "toprijder" niet eens een zitje heeft voor dit seizoen, ééndagsrace buiten beschouwing gelaten. Verder snap ik de link tussen Head And Neck Support en makkelijker rijden niet? Verder snap ik ook niet waarom gestreepte banden het rijden makkelijker maakten, ik was er namelijk van overtuigd dat die werden ingevoerd om de snelheid eruit te halen. Niet dat dit argument ter zake zou doen, want die banden maakten het leven voor iedereen moeilijk.

Ik merk uit je reactie dat je je antwoorden totaal niet kan onderbouwen, dus probeer je als een simpel zieltje me onderuit door een verkeerde interpretatie over het HANS systeem.
Inderdaad daar heb je helemaal gelijk in, het HANS systeem maakt het racen er niet sneller op maar veiliger. Harstikke goed 1-0 voor jouw!

Bij ferrari heerste er een totaal andere sfeer, ferrari was al zoveel jaren achter elkaar geen kampioen geworden. En toen stond daar een grote duitser met een enorme grote kin.
Schumacher heeft geen team om zich heen gebouwd, Ferrari heeft het team om Schumacher gebouwd. En ja, het vertrouwen van Ferrari is goed geweest van Schumacher kon ook die verantwoordelijkheid aan.

Sjaak heeft inderdaad geen zitje voor dit seizoen, maar door BMW eruit gegooit ?(Een beetje F1 fan met zoveel posts zou beter moeten weten) Weer een zeer simpel antwoord want Villeneuve heeft zelf afscheid genomen toen BMW vertelde dat ze Kubica 3 races wilde laten racen om de 2 coureurs te vergelijken. Hiervoor heeft Villeneuve netjes bedankt en zijn BMW en Villeneuve uit elkaar gestapt. Hoezo Villeneuve dat heeft gedaan ? Omdat hij zelf vond dat een F1 kampioen zichzelf niet hoeft te bewijzen tegen een beginneling. Voor dit soort acties heb ik alsmaar respect.

En als laatste
Citaat
Verder snap ik ook niet waarom gestreepte banden het rijden makkelijker maakten, ik was er namelijk van overtuigd dat die werden ingevoerd om de snelheid eruit te halen. Niet dat dit argument ter zake zou doen, want die banden maakten het leven voor iedereen moeilijk.
Om even als hetzelfde nivo te reageren als jouw, waar haal jij vandaan dat er op slicks strepen zitten ?

Een slick is een profielloze band, dat wil zeggen helemaal kaal. Als je zelf misschien een auto heb begrijp je dat je zonder profiel veel minder grip hebt. We kunnen de conclusie hieruit trekken dat het racen dus makkelijker wordt als je met aardig dik profiel rijdt. Vroeger zag je namelijk veel meer mensen die ineens weggleden in een bocht, dat in combinatie met tractie control maakt het racen er een stuk makkelijker op. Dus heeft een coureur zijn auto goed in de hand dan kan hij daarmee zijn voordeel halen.

Tim C

Ja blijf maar woorden verkeerd interpreteren wanneer het je uitkomt, zo ga je veel gelijk krijgen. ;)

DebskiF1

Die hele Villeneuve  is jaloers op iedereen omdat hij eruit is gekickt zegt hij dat iedereen slecht is hij kan zelf niet rijden die geak

QMaverick

Citaat van: DS op 15 maart 2007 - 11:04:51

Een slick is een profielloze band, dat wil zeggen helemaal kaal. Als je zelf misschien een auto heb begrijp je dat je zonder profiel veel minder grip hebt. We kunnen de conclusie hieruit trekken dat het racen dus makkelijker wordt als je met aardig dik profiel rijdt. Vroeger zag je namelijk veel meer mensen die ineens weggleden in een bocht, dat in combinatie met tractie control maakt het racen er een stuk makkelijker op. Dus heeft een coureur zijn auto goed in de hand dan kan hij daarmee zijn voordeel halen.


Ik weet niet waar dit figuur zijn info vandaan haalt, maar het klopt van geen kanten... Een profielloze band, ook wel Slick genaamd, is wat je wilt hebben op het moment dat je gaat racen, dit omdat je gewoon het meeste rubber op het asfalt hebt en dus de meeste grip. Ik geloof dat iedere zichzelf respecterende raceliefhebber dat wel weet. Geloof je het niet, kijk dan eens bij de andere circuit racers: DTM, BTCC, Moto GP etc. allemaal op Slicks.

Met profiel wil je rijden als het regent, want dan kan het water door de sleuven in de band afgevoerd worden en krijg je niet zo snel aqua planning, dit is de enige situatie waarbij een Slick absoluut onbruikbaar is..., als de baan vol met water ligt.
QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl

Tim C

QMaverick heeft duidelijk nog niet zelf met de wagen gereden ;) ;D

QMaverick

Citaat van: Tim C op 15 maart 2007 - 15:15:18
QMaverick heeft duidelijk nog niet zelf met de wagen gereden ;) ;D

???? Jij wil zeggen dat een band met profiel meer grip geeft dan een volledig gladde band? Bij droog weer op gewoon asfalt?
QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl

DS

Citaat van: QMaverick op 15 maart 2007 - 15:07:27
Citaat van: DS op 15 maart 2007 - 11:04:51

Een slick is een profielloze band, dat wil zeggen helemaal kaal. Als je zelf misschien een auto heb begrijp je dat je zonder profiel veel minder grip hebt. We kunnen de conclusie hieruit trekken dat het racen dus makkelijker wordt als je met aardig dik profiel rijdt. Vroeger zag je namelijk veel meer mensen die ineens weggleden in een bocht, dat in combinatie met tractie control maakt het racen er een stuk makkelijker op. Dus heeft een coureur zijn auto goed in de hand dan kan hij daarmee zijn voordeel halen.


Ik weet niet waar dit figuur zijn info vandaan haalt, maar het klopt van geen kanten... Een profielloze band, ook wel Slick genaamd, is wat je wilt hebben op het moment dat je gaat racen, dit omdat je gewoon het meeste rubber op het asfalt hebt en dus de meeste grip. Ik geloof dat iedere zichzelf respecterende raceliefhebber dat wel weet. Geloof je het niet, kijk dan eens bij de andere circuit racers: DTM, BTCC, Moto GP etc. allemaal op Slicks.

Met profiel wil je rijden als het regent, want dan kan het water door de sleuven in de band afgevoerd worden en krijg je niet zo snel aqua planning, dit is de enige situatie waarbij een Slick absoluut onbruikbaar is..., als de baan vol met water ligt.

En
QMaverick, je spreek jezelf een beetje tegen. Je zegt zelf :

CitaatEen profielloze band, ook wel Slick genaamd, is wat je wilt hebben op het moment dat je gaat racen
Als je had gelezen wat ik heb gepost kwam je dit tegen :
CitaatEen slick is een profielloze band, dat wil zeggen helemaal kaal

Beetje tegenstrijdig wat je hier zegt. Je heb groot gelijk over dat je met slicks (kale band=dus zonder profiel=dus zonder groeven) niet op nat wegdek kan rijden. (iig niet snel).

Tim C heeft ook helemaal gelijk blijkbaar heb je nog nooit in een auto gereden. Als je nogmaals had gelezen wat ik heb gepost kwam je tegen veel makkelijker kan racen met profiel omdat je meer grip heb. En wat betekent meer grip ? Juist ja !

FerrariMan

Citaat van: DS op 15 maart 2007 - 11:04:51
Sjaak heeft inderdaad geen zitje voor dit seizoen, maar door BMW eruit gegooit ?(Een beetje F1 fan met zoveel posts zou beter moeten weten) Weer een zeer simpel antwoord want Villeneuve heeft zelf afscheid genomen toen BMW vertelde dat ze Kubica 3 races wilde laten racen om de 2 coureurs te vergelijken. Hiervoor heeft Villeneuve netjes bedankt en zijn BMW en Villeneuve uit elkaar gestapt. Hoezo Villeneuve dat heeft gedaan ? Omdat hij zelf vond dat een F1 kampioen zichzelf niet hoeft te bewijzen tegen een beginneling. Voor dit soort acties heb ik alsmaar respect.
Ik hoop dat je dat zelf niet gelooft. Villeneuve heeft inderdaad de eer aan zichzelf gehouden maar niet omdat hij zicht niet wilde bewijzen. Wel omdat Kubica zowiezo in die wagen zou terecht komen kwa prestaties. Villeneuve heeft er dan een 'praatje' op geplakt dat enkel te geloven valt als je vrij naiëf bent. BMW heeft JV uitgespeeld, niet meer, niet minder.

DS

#39
Slick
Van Wikipedia
Ga naar: navigatie, zoek
Een Slick is een profielloze band voor wedstrijden met motorfietsen en auto's.

Een slick kan alleen worden gebruikt tijdens droog weer, omdat er geen waterafvoer mogelijk is. In de Verenigde Staten wordt vrijwel nooit tijdens regen geracet, waardoor vrijwel altijd slicks gebruikt worden. Onder natte omstandigheden worden intermediates of regenbanden gebruikt.

Bij motoren werden slicks voor het eerst door het bandenmerk GoodYear toegepast (Daytona 1974).

In de formule 1 is het gebruik van slicks sinds 1998 niet meer toegestaan. In plaats daarvan worden semi-slicks gebruikt, waarin in de lengterichting vier groeven aangebracht zijn.

Citaat van: FerrariMan op 15 maart 2007 - 15:39:25
Citaat van: DS op 15 maart 2007 - 11:04:51
Sjaak heeft inderdaad geen zitje voor dit seizoen, maar door BMW eruit gegooit ?(Een beetje F1 fan met zoveel posts zou beter moeten weten) Weer een zeer simpel antwoord want Villeneuve heeft zelf afscheid genomen toen BMW vertelde dat ze Kubica 3 races wilde laten racen om de 2 coureurs te vergelijken. Hiervoor heeft Villeneuve netjes bedankt en zijn BMW en Villeneuve uit elkaar gestapt. Hoezo Villeneuve dat heeft gedaan ? Omdat hij zelf vond dat een F1 kampioen zichzelf niet hoeft te bewijzen tegen een beginneling. Voor dit soort acties heb ik alsmaar respect.
Ik hoop dat je dat zelf niet gelooft. Villeneuve heeft inderdaad de eer aan zichzelf gehouden maar niet omdat hij zicht niet wilde bewijzen. Wel omdat Kubica zowiezo in die wagen zou terecht komen kwa prestaties. Villeneuve heeft er dan een 'praatje' op geplakt dat enkel te geloven valt als je vrij naiëf bent. BMW heeft JV uitgespeeld, niet meer, niet minder.

Mario van BMW heeft dit zelf toegegeven, niet in die woorden maar wel heeft hij gezegd dat ze Kubica zn race pace wilde testen.
Dit is overschaduwt door BMW door te zeggen dat Villeneuve een paar races zou zijn uitgeschakeld door een blessure die hij zijn laatste race zou hebben opgelopen.
Villeneuve had echter totaal geen blessure.

En dan noem je mij naief ? Ik noem jouw een beetje simpel. Je weet niks over mij, en het enigste waar je mee komt is je eigen mening.
Ik kom met keiharde feiten op tafel.

Tim C

We hebben duidelijk een aanwinst voor het forum!  ;)


Laten we het dus zo stellen:
Vergeet de bandjes die je onder je 2pk'tje hebt staan, daar vang je op een circuit niks mee aan. De reden waarom dat slicks gebruikt worden in de racerij is omdat die banden voor de volle 100% in contact komen met het baanoppervlak en zo dus meer rubber kunnen neerleggen waardoor er meer grip is.

De reden waarom de F1 overschakelde op eerst de 3 streepsbanden en daarna de 4 is zodat er minder grip zou zijn, waardoor de snelheid verlaagt en het geheel een pak veiliger zou worden. Jammer genoeg betekende dat ook dat het racen minder interessant werd, want => minder grip => minder opties om iemand voorbij te gaan.

Nu, omdat het woord vierstreepsband nogal moeilijk in de mond ligt gebruikt men in de F1 nog steeds de term "slick" en als men zin heeft verwijst men naar "droogweerbanden".

Zoals je inderdaad terecht opmerkt ben je met slicks, of droogweerbanden if you will, niets in de regen. De reden? Ze verplaatsen geen water. Daarom voegt men er groeven aantoe, zo kan het water weg en komt de band weer in contact met het wegdek.

Tot zover deze les in hoe een raceband werkt, indien je dit niet gelooft en die kans is gezien je koppigheid reeel, dan kan ik je alleen maar de raad geven om toch nog eens een boekje of een fatsoenlijke site (dus geen f1racingroelsman.110mb.com) op te zoeken...

Over JV:
- Jacques kreeg de keuze ofwel Kubica laten testen ofwel opstappen. Wat hetzelfde is als worden buitengesmeten, maar met de optie om de schaamte te verbergen...

CitaatIk kom met keiharde feiten op tafel.
Werk jij toevallig voor Het Laatste Nieuws dan?

In de toekomst graag alles in één post en geen drie opeenvolgende als het kan.

QMaverick

Citaat van: DS op 15 maart 2007 - 15:39:11
Citaat van: QMaverick op 15 maart 2007 - 15:07:27
Citaat van: DS op 15 maart 2007 - 11:04:51

Een slick is een profielloze band, dat wil zeggen helemaal kaal. Als je zelf misschien een auto heb begrijp je dat je zonder profiel veel minder grip hebt. We kunnen de conclusie hieruit trekken dat het racen dus makkelijker wordt als je met aardig dik profiel rijdt. Vroeger zag je namelijk veel meer mensen die ineens weggleden in een bocht, dat in combinatie met tractie control maakt het racen er een stuk makkelijker op. Dus heeft een coureur zijn auto goed in de hand dan kan hij daarmee zijn voordeel halen.


Ik weet niet waar dit figuur zijn info vandaan haalt, maar het klopt van geen kanten... Een profielloze band, ook wel Slick genaamd, is wat je wilt hebben op het moment dat je gaat racen, dit omdat je gewoon het meeste rubber op het asfalt hebt en dus de meeste grip. Ik geloof dat iedere zichzelf respecterende raceliefhebber dat wel weet. Geloof je het niet, kijk dan eens bij de andere circuit racers: DTM, BTCC, Moto GP etc. allemaal op Slicks.

Met profiel wil je rijden als het regent, want dan kan het water door de sleuven in de band afgevoerd worden en krijg je niet zo snel aqua planning, dit is de enige situatie waarbij een Slick absoluut onbruikbaar is..., als de baan vol met water ligt.

En
QMaverick, je spreek jezelf een beetje tegen. Je zegt zelf :

CitaatEen profielloze band, ook wel Slick genaamd, is wat je wilt hebben op het moment dat je gaat racen
Als je had gelezen wat ik heb gepost kwam je dit tegen :
CitaatEen slick is een profielloze band, dat wil zeggen helemaal kaal

Beetje tegenstrijdig wat je hier zegt. Je heb groot gelijk over dat je met slicks (kale band=dus zonder profiel=dus zonder groeven) niet op nat wegdek kan rijden. (iig niet snel).

Tim C heeft ook helemaal gelijk blijkbaar heb je nog nooit in een auto gereden. Als je nogmaals had gelezen wat ik heb gepost kwam je tegen veel makkelijker kan racen met profiel omdat je meer grip heb. En wat betekent meer grip ? Juist ja !


Nee DS, jij zegt dat een band met profiel meer grip heeft, en ik zeg dat een band zonder profiel meer grip heeft, onder de juiste omstandigheden, dwz droog asfalt. Ik spreek jou tegen en niet mijzelf....
QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl

FerrariMan

Citaat van: DS op 15 maart 2007 - 15:43:25
Mario van BMW heeft dit zelf toegegeven, niet in die woorden maar

Citaat van: DSen het enigste waar je mee komt is je eigen mening.
Ik kom met keiharde feiten op tafel.

Sterke harde feiten.  ;D

scho0634

Citaat van: DS op 15 maart 2007 - 11:04:51
En toen stond daar een grote duitser met een enorme grote kin.


Hierin heb je wel gelijk: Schumacher heeft idd een enorme grote kin ;).

Citaat van: DS op 15 maart 2007 - 11:04:51

Sjaak heeft inderdaad geen zitje voor dit seizoen, maar door BMW eruit gegooit ?(Een beetje F1 fan met zoveel posts zou beter moeten weten) Weer een zeer simpel antwoord want Villeneuve heeft zelf afscheid genomen toen BMW vertelde dat ze Kubica 3 races wilde laten racen om de 2 coureurs te vergelijken. Hiervoor heeft Villeneuve netjes bedankt en zijn BMW en Villeneuve uit elkaar gestapt. Hoezo Villeneuve dat heeft gedaan ? Omdat hij zelf vond dat een F1 kampioen zichzelf niet hoeft te bewijzen tegen een beginneling. Voor dit soort acties heb ik alsmaar respect.


Maar als Villeneuve gewoon naar zijn kunnen (als grote wereldkampioen zijnde) had gepresteerd, denk je dat BMW dan nog steeds zo graag had willen zien hoe goed Kubica is? En als ze dat nog steeds hadden gewild hadden ze dan niet Heidfeld gepasseerd?

Je voorliefde voor JV is mooi, iedereen zijn eigen favorieten, maar kom op zeg, als de prestaties van hem zo goed waren geweest had hij nu nog steeds een mooi zitje gehad. Je kan helaas niet eeuwig blijven teren op 11 overwinningen en een titel. Je moet continu blijven presteren, dat geld voor iedereen.

Jij heb respect voor het feit dat hij vond dat hij zich niet hoefde te bewijzen tov een beginner. Ik vind dat misplaatste arrogantie. Zeker voor iemand die al jaren presteerd als een middelmatige coureur die slechts de krantenkoppen haalt door domme uitspraken en een exorbitant salaris wat ten koste ging van nuttig testwerk. En Kubica bewees in de races die kwamen dat er wel degelijk meer uit de BMW te halen viel dan wat JV deed.

JV kan overigens best goed rijden. Geef hem een topauto en hij kan kampioen worden, echter in een mindere auto is hij van geen enkele meerwaarde. Damon Hill kon bijvoorbeeld in de mindere Arrows en Jordan nog regelmatig van zich laten spreken. Sterker nog, mede door Hill's testwerk kon HHFrentzen een jaartje later lang meedoen voor de titel en 2 x winnen. De uitschieters die Hill zo af en toe liet zien waren indrukwekkender dan Villeneuve's jaren in de mindere auto's. Terwijl JV waarschijnlijk veel meer natuurlijke aanleg heeft. Wellicht kon hij de motivatie gewoon niet opbrengen.

Maar goed, dit is mijn mening, en "geen keiharde feiten"  ::)


Doefie

Citaat van: 0634 op 15 maart 2007 - 20:45:43Jij heb respect voor het feit dat hij vond dat hij zich niet hoefde te bewijzen tov een beginner. Ik vind dat misplaatste arrogantie. Zeker voor iemand die al jaren presteerd als een middelmatige coureur die slechts de krantenkoppen haalt door domme uitspraken en een exorbitant salaris wat ten koste ging van nuttig testwerk. En Kubica bewees in de races die kwamen dat er wel degelijk meer uit de BMW te halen viel dan wat JV deed.

Exordinges salaris ? Waarom haalt iedereen zo'n fabeltje erbij ? Villeneuve kreeg in zijn laatste jaren in de Formule 1, ook bij B.A.R. in 2003, een salaris van om en bij de $3 miljoen. Zelfs Alonso verdiende op dat moment beter en had toen nog niks gepresteerd. Kom dus niet af dat Villeneuve veel te veel vroeg, in vergelijking met Schumacher ($60 miljoen) is het niks. Coulthard verdiende meer dan Villeneuve, Ralf Schumacher, Räikkönen, Alonso, Trulli, en ja zelfs Jenson Button, zijn toenmalige teamgenoot...

Dat Kubica het bewees kunt ge niet weten. Voor hetzelfde geld reed Villeneuve naar die derde plek in Monza. Een snel circuit is een circuit voor BMW, wat altijd een sterke motor heeft kunnen bouwen op snelle circuits. Montoya's eerste zege in 2001 was ook in Monza, ook met een BMW-motor. Nadien heeft Kubica ook niet veel meer laten zien dan Villeneuve voordien.