Nieuwe layout Barcelona

Gestart door Doefie, 23 januari 2007 - 17:59:27

« vorige - volgende »

Doefie



Dit is de vernieuwde bocht, de voorlaatste. De bocht op de voorgrond was de "oude" weg, de werken zijn de nieuwe. Dit is bedoeld om de snelheid in de laatste bocht te verlagen. Andrea de Montermini brak er zijn benen in een crash in 1994, Mario Haberfeld raakte eveneens geblesseerd tijdens de Formule 3000-trainingen in 2000. Om die dingen te voorkomen gaat men dit gedeelte nu aanpassen.

Juan Pablo

Leuker, maar Montermini brak z'n benen op het rechte stuk, niet deze bocht.. lijkt me ook een indirecte reden, een bocht veranderen voor een ongeval van 13 en 7 jaar geleden

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

janke

Citaat van: Juan Pablo op 23 januari 2007 - 18:34:42
Leuker, maar Montermini brak z'n benen op het rechte stuk, niet deze bocht.. lijkt me ook een indirecte reden, een bocht veranderen voor een ongeval van 13 en 7 jaar geleden

Vind ik ook , is die bocht waar MS op Silverstone in '99 rechtdoor ging ook veranderd?
Some things are too important to be left in the past.

Tim C

Die valt nauwelijks te vergelijken met die van Barcelona.

omdat: Schumacher was daar niet in fout, de remmen werkten niet en de bocht veranderen is onmogelijk omdat je anders gewoon rechte baan moet hebben. In Barcelona gaat het over een bocht waar hij door fout insturen uit de bocht vliegt, een wezenlijk verschil...

The Iceman

Jammer van die aanpassing. Vond die laatste bocht wel iets hebben   :(

ivan_

vindt die veranderingen maar niks eerlijk gezegd, snap ook niet waarom barcelona vondt het zo al niks speciaal hebben maar dat is mijn mening... snap niet goed waar de fia mee bezig is, de teams testen daar zoveel en kennen het circuit heel goed.

monza en monaco en albert park zijn die dan veiliger dan barcelona... denk het niet. ze zullen wel volgen waarschijnlijk als het aan hun licht >:(

Doefie

Citaat van: Juan Pablo op 23 januari 2007 - 18:34:42
Leuker, maar Montermini brak z'n benen op het rechte stuk, niet deze bocht.. lijkt me ook een indirecte reden, een bocht veranderen voor een ongeval van 13 en 7 jaar geleden

Hij maakte een fout in de laatste bocht en kwam zo tegen de betonnen muur terecht... Ik had het dan ook op de laatste bocht, niet op de voorlaatste (is waarschijnlijk niet duidelijk in mijn stukje, sorry).