Man van het seizoen

Gestart door razzle_dazzle, 01 november 2006 - 00:22:03

« vorige - volgende »

razzle_dazzle

"Met 190 stemmen is Michael Schumacher de "Man van het seizoen 2006". Het is goed voor 31,56% van de stemmen. In tegenstelling tot Raikkonen en Alonso scoorde Schumacher door heen het seizoen regelmatig. Dankzij uitschieters als San Marino, China en Brazilië is het verschil met de nummer twee zo groot."

http://www.f1pits.net/index.php/achtergrond/man_van_het_seizoen_2006/

Terecht - onterecht?

Opvallend ook hoe Kubica zich in de kijker wist te rijden na slechts een handvol races, teammakker Heidfeld is dan wel heel onpopulair. De Duitser eindigt zelfs onder JP Montoya  :o, toch wel opvallend gezien het vervroegde vertrek van de Colombiaan.

Ook Rubinho heeft veel van z'n pluimen verloren na zijn vertrek bij Ferrari. Ok hij werd dikwijls geklopt door Button, maar wat hebben Villeneuve of pakweg Webber dan meer laten zien?

De GP van Hongarije als beste GP is ook al verrassend. Het Mickey-Mousecircuit bij uitstek kende dit jaar wel heel veel sensatie...in spannende regenrace wist Jenson Button zijn allereerste F1 zege te halen, Schumacher en Alonso vielen beide uit.

Lees hier het raceverslag opnieuw.


Tim C

Ik was niet verbaasd over wie het was, maar vooral met hoeveel.

Kubica heeft enkel in Italië veel stemmen binnen gehaald, 35 van zijn 39 dacht ik.

Juan Pablo

Ik verbaas me over Rosberg, oké ik meen dat hij in Bahrein erg goed reed.. maar verder was het niets nada noppes. Onterecht dus.

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Tim C

Je mag prestaties niet met resultaten verwarren...

Raikkie

Citaat van: Juan Pablo op 01 november 2006 - 07:19:49
Ik verbaas me over Rosberg, oké ik meen dat hij in Bahrein erg goed reed.. maar verder was het niets nada noppes. Onterecht dus.
Rosberg heeft toch vooral in het begin van het seizoen erg mooie dingen laten zien en je kan ook moeilijk zeggen dat die Williams een topauto was dit jaar... Als Nico een goeie auto krijgt zal zijn talent wel duidelijk worden  ;)

Schumi lijkt mij wel de terechte winnaar, maar waarschijnlijk zal het feit dat dit zijn laatste F1-jaar was wel een beetje mee geholpen hebben...

En Heidfeld, tja  ;D Dat ze die maar snel - zoals ze onterecht met Villeneuve gedaan hebben - uit die auto halen, talenten genoeg om hem te vervangen.

Ferrari 2010

Citaat van: Razzle_dazzle op 01 november 2006 - 00:22:03

Ook Rubinho heeft veel van z'n pluimen verloren na zijn vertrek bij Ferrari. Ok hij werd dikwijls geklopt door Button, maar wat hebben Villeneuve of pakweg Webber dan meer laten zien?

Van de honda's werd meer verwacht dan ze gaven, van williams en BMW werden geen echt heel goede prestaties verwacht terwijl hun rijders het wel af en toe konden waarmaken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Juan Pablo

Citaat van: Raikkie op 01 november 2006 - 13:21:59
Citaat van: Juan Pablo op 01 november 2006 - 07:19:49
Ik verbaas me over Rosberg, oké ik meen dat hij in Bahrein erg goed reed.. maar verder was het niets nada noppes. Onterecht dus.
Rosberg heeft toch vooral in het begin van het seizoen erg mooie dingen laten zien en je kan ook moeilijk zeggen dat die Williams een topauto was dit jaar... Als Nico een goeie auto krijgt zal zijn talent wel duidelijk worden  ;)

Schumi lijkt mij wel de terechte winnaar, maar waarschijnlijk zal het feit dat dit zijn laatste F1-jaar was wel een beetje mee geholpen hebben...

En Heidfeld, tja  ;D Dat ze die maar snel - zoals ze onterecht met Villeneuve gedaan hebben - uit die auto halen, talenten genoeg om hem te vervangen.

Hoezo? vallen zijn prestaties tegen?

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Kirabi

Mwa ik had van Massa wel wat meer verwacht, hij begon niet erg sterk, maar is erg veel gegroeid vind ik, en dan toch maar 6%....


FerrariMan

Alonso en Michael hebben nu éénmaal indrukwekkendere dingen laten zien, en dat is wat mensen doet stemmen in de 'man van de race' topic. Consistentie scoort daar niet echt in.

thomas17

mijn stem gaat naar alonso wat hij dit jaar allemaal wel niet mee heeft gemaakt.hij heeft het zwaar gehad echt zwaar en zen hooft wederom boven wat gehouwden een een aantal gave acties gemaakt.

race van het jaar is lastig te zeggen holgerije,turkije,china,australie,bahrein.

2006 was ongekend mooi seizoen!

Ferrari 2010

Citaat van: thomas17 op 01 november 2006 - 17:32:03
mijn stem gaat naar alonso wat hij dit jaar allemaal wel niet mee heeft gemaakt.hij heeft het zwaar gehad echt zwaar en zen hooft wederom boven wat gehouwden een een aantal gave acties gemaakt.

race van het jaar is lastig te zeggen holgerije,turkije,china,australie,bahrein.

2006 was ongekend mooi seizoen!
Nog een kater van gisterenavond daar ofzo? :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

The Iceman

Citaat van: thomas17 op 01 november 2006 - 17:32:03
mijn stem gaat naar alonso wat hij dit jaar allemaal wel niet mee heeft gemaakt.hij heeft het zwaar gehad echt zwaar en zen hooft wederom boven wat gehouwden een een aantal gave acties gemaakt.

race van het jaar is lastig te zeggen holgerije,turkije,china,australie,bahrein.

2006 was ongekend mooi seizoen!
Foutloos schrijven is precies toch iets teveel gevraagd  :)

KVDracer

Citaat van: Schumi 2006 op 01 november 2006 - 14:00:58
Citaat van: Razzle_dazzle op 01 november 2006 - 00:22:03

Ook Rubinho heeft veel van z'n pluimen verloren na zijn vertrek bij Ferrari. Ok hij werd dikwijls geklopt door Button, maar wat hebben Villeneuve of pakweg Webber dan meer laten zien?

Van de honda's werd meer verwacht dan ze gaven, van williams en BMW werden geen echt heel goede prestaties verwacht terwijl hun rijders het wel af en toe konden waarmaken.

Ik vind niet dat Honda echt tegengevallen is. In het begin van het seizoen hebben ze niet de deftige prestaties neergezet. Maar als je dan ziet wat Button daarna gepresteerd heeft, heeft hij toch niet echt ondermaats gepresteerd. Zijn overwinning in Hongarije, mss een gelukje, maar hij heeft de race wel uitgereden zonder problemen, zijn derde plaats in Brazilië en voorts veel vierde plaatsen.
BMW heeft veel beter gepresteerd dan ik verwacht had. Ik had gedacht dat ze wel eens een puntje zouden scoren, maar 2 podiums en alle ounten die ze gescoord hebben, vind ik toc een proficiat waard.
De grootste tegenvallers blijven Williams en zeker Toyota. Vna Williams had ik wel wat meer verwacht en van Toyota gewoon veel meer.