Sinds wanneer kijk jij F1 en wat is voor jou...

Gestart door Supermariobros, 28 oktober 2006 - 17:42:24

« vorige - volgende »

Supermariobros

Laten we eens kijken hoe lang jullie de F1 al volgen en wat is voor jou het hoogte -en dieptepunt sinds die tijd, daarom de volgende vraag:

Sinds wanneer kijk jij F1en wat is voor jou sinds die tijd het absolute hoogte -en dieptepunt?

Ik ben naar de F1 beginnen kijken vanaf de GP van België in 1988 die gewonnen werd door Senna, sinds dan heb ik geen enkele race gemist.

Hoogtepunt
De 3e wereldtitel van Ayrton Senna in de McLaren-Honda terwijl de combinatie Williams-Renault met Nigel Mansell veel sterker was.

Dieptepunt:
Het rampweekend in de F1, Imola '94: de dood Van Ayrton Senna en Ronald Ratzenberger.

Doefie

Ik heb elke race sinds San Marino 1999 gezien, voordien was het sporadisch eens met de familie meekijken (mijn eerste race die ik kan herinneren was ergens in 1991, ik was toen 4 jaar :) ).

Hoogtepunt
De memorabele races als Frankrijk 1999, Europa 1999, Brazilië 2003, ...

Dieptepunt:
Seizoenen 2002 en 2004, die zo slaapverwekkend waren.

McChouffe

Ik heb alles gezien sinds '98.

Hoogtepunt: Japan 2000, de eerste titel van Schumacher bij Ferrari.

Dieptepunt: moeilijk om te zeggen eigenlijk, ik kan me zo niet direct iets voor de geest halen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

scho0634

#3
Vrijwel alles gezien sinds 1983.

Hoogtepunt

Ayrton Senna. Diverse races. Portugal 85, Monaco 92 met Mansell, De eerste ronde op Donington waarin hij in de regen 5 mensen in een rondje inhaalde. De inhaalactie van Nigel Mansell in Engeland op Nelson Piquet met schijnbeweging. De actie van Hakkinen op Schumacher op Spa. Ach, zoveel moois!

Dieptepunt

Imola 94. Behoeft geen nadere uitleg.

bogief1

Sporadisch vanaf 92-93 maar ik heb het eigenlijk echt beginnen volgen sinds 94, de helft van m'n leven tot dus ver  :).
Hoogtepunt: m'n eerste favoriet die z'n titel won -> Damon Hill
Dieptepunt: de dood van Senna :(, beelden die ik nog altijd voor me zie.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

KVDracer

Ik volg de F1 echt vanaf '97, maar was de twee jaar ervoor ook al fan van MS, maar zag ik er niet echt naar. Vanaf '97 ben ik naar iedere race en kwalificatie beginnen kijken en is de zottigheid begonnen  :P

Mijn hoogtepunt:
ieder kampioenschap die MS gewonnen heeft en de seizoenen '98 en '99 door de hevige gevechten met hakkinen

Mijn dieptepunt:
toen MS zijn afscheid aankondigde en zijn laatste race reed, omdat ik dit live meegemaakt heb. Het weekend in San Marino'94 is HET dieptepunt, maar dit heb ik niet live meegemaakt, ik wist toen niet eens wat F1 was  :-\

supersteven

Ik heb mijn eerste f1 beelden in 1992 gezien.
probeer zo goed mogelijk mee te zijn sinds 2001

hoogtepunt de gp van Brazilië 2006
dieptepunt Iedere grote prijs die ik gemist heb
let the sunshine shine in your heart

razzle_dazzle

#7
Het moet 1994 geweest zijn toen een klasgenootje over de dood van ene Senna begon. Ik had nog nooit van die kerel gehoord, maar kwam al gauw tot de constatie dat het een grootheid uit een  of andere autosport moest geweest zijn. Vanaf toen ben ik F1 sporadisch beginnen volgen. Mijn eerste grote held was Jean Alesi, vooral zijn agressieve rijstijl sprak me aan  :). Jammer dat die kerel maar één F1-race (Canada 95) heeft kunnen winnen in z'n carrière, hij had er veel meer kunnen uithalen moest hij niet voor Ferrari hebben gekozen...anderzijds hield ik altijd wel van slapende reuzen die ooit grote successen hebben gehad (Ferrari op dat moment, Standard  :-[) en dus was ik ook onmiddellijk verkocht aan het Italiaanse team.

In '96 dan verliet Alesi jammer genoeg Ferrari voor Benetton, maar ik besloot trouw te blijven aan het team omdat pa Schumacher een vage kennis was van m'n vader. Tja het vervolg is gekend hé  ;). Alleen jammer dat de Fransman en de Duitser nooit een team hebben gevormd.

Het hoogtepunt blijft voor mij het jaar waarin Schumacher de tifosi terug het opperste geluk bracht door hen de wereldtitel te schenken. Ook andere schitterende races van de Duitser zal ik nooit vergeten.

Het dieptepunt is voor mij het seizoen 99 omdat ik denk dat Schumacher ook toen Hakkinen had kunnen verslaan in die sterke Mclaren.


Doefie

Citaat van: scho0634 op 28 oktober 2006 - 19:50:20
..., De eerste ronde op Silverstone waarin hij in de regen 5 mensen in een rondje inhaalde. ...

Donington (niet Silverstone), Grand Prix van Europa 1993 ;)

Citaat van: Razzle_dazzle op 28 oktober 2006 - 21:00:04Mijn eerste grote held was Jean Alesi, vooral zijn agressieve rijstijl sprak me aan  :). Jammer dat die kerel maar één F1-race (Canada 95) heeft kunnen winnen in z'n carrière, hij had er veel meer kunnen uithalen moest hij niet voor Ferrari hebben gekozen...

Aaah Alesi ... :) Ook een hele grote man die niet kreeg wat hij verdiende. Had hij in 1990 de "juiste" keuze gemaakt was hij wereldkampioen geworden, twijfel ik niet aan. Maar zijn half-Italiaanse hart sprak meer. Ik zag hem heel graag rijden, en supporter nu nog voor hem in de DTM. Een racer in hart en nieren :)

Kirabi

Ik kijk sins 97/98 ongeveer

Hoogtepunt... Schumachers overwinning in Italie

Dieptepunt... GP van Verenigde Staten 2005 (bandenfiasco)


Martin

Hoogtepunt:
De eerste F1 race waar ik zelf bij was, Zandvoort 1973.

Dieptepunt:
De eerste F1 race waar ik zelf bij was, Zandvoort 1973.
Roger Williamson ging dood, bijna recht voor mijn ogen.
Ik heb het zien gebeuren, nog geen 100 meter vanwaar ik stond.
Mijn 36 zwart/wit foto's had ik al geschoten tijdens de warm-up.
Ik wordt er vandaag de dag soms nog zwetend wakker van.
Om zoiets mee te maken is een nachtmerrie.


FerrariMan

Sinds '98 ergens.

Hoogtepunt: Imola 2003. Het toonde waartoe mensen in staat zijn als ze gedreven zijn door hun enorme passie, Schumacher die zijn remonte inzette nadat zijn moeder net gestorven was. Rare GP maar toch heel erg speciaal. Monza 2000, China 2006,...er zijn er zoveel.

Dieptepunt: Oostenrijk 2002.

The Iceman

#12
Volg F1 vanaf 1982

Hoogtepunten
Zandvoort 1983, mijn eerste live GP. Ticketjes kon je nog kopen voor een appel en een ei. 25 gulden kostte een tribuneplaats in Bos Uit destijds op zondag. Het jaar nadien ben ik maar het ganse weekend gegaan.
Monaco 1984 waar Senna zijn visitekaartje afgaf door met de Toleman bijna zijn eerste GP op zijn naam te schrijven.
Portugal 1985 waar Ayrton in de stromende regen zijn eerste zege behaalde met de Lotus, een team dat al enkele jaren geen GP meer kon winnen.
Spa 1986, mijn eerste 'live' kennismaking met het Ardense circuit.
Japan 1988, Senna's eerste titel die hij wist te behalen na een ware achtervolgingsrace.
Monaco 1992 waar Senna de veel snellere Mansell tot aan de finish achter zich kon houden.
Donington 1993, hoeft geen verdere uitleg vermoed ik.
Monaco 2005 mijn eerste 'live' race in het prinsdom waarbij Kimi Räikkönen de overwinning pakte.
En natuurlijk ook alle schitterende overwinningen van Ayrton Senna, David Coulthard, Mika Häkkinen en Kimi Räikkönen natuurlijk  :)

Dieptepunten

Zolder 1982, waar Gilles Villeneuve het leven liet tijdens de kwalificatie.
Montreal 1982, Ricardo Palletti verbrandt levend in zijn wagen nadat hij op polesitter Pironi was gebotst tijdens de start.
Paul Ricard 1986, de dood van Elio De Angelis tijdens een testsessie op het Franse circuit. 
Winter 1990 : Balestre die Senna's superlicentie wil afnemen omwille van Senna's inhaalactie op teamgenoot Alain Prost tijdens de GP van Japan in 1989
Imola 1994, dat 'verdoemde' 1 mei weekend waar Ratzenberger en Senna verongelukten  :'( :'( :'(
Oostenrijk 2002 waar Rubens Barrichello zijn auto moest parkeren om Schumacher door te laten
USA 2005 : Bandenperikelen van Michelin







The Iceman

Citaat van: Martin op 29 oktober 2006 - 13:28:59
Het was tijdens een bandentraining in 1984 op Zandvoort
Vroeger in de 70er en begin 80er jaren werd dat wel vaker gedaan hé, die bandendesten.
De ideale kans volgens mij om overal dichtbij te raken.
Zag je foto's van de jaren 70 op F1 geschiedenis.
Wat jammer dat ik die tijden nooit heb mogen meemaken. Dat was volgens mij F1 op zijn best !

razzle_dazzle

#14
Citaat van: Doefie op 28 oktober 2006 - 22:09:11

Citaat van: Razzle_dazzle op 28 oktober 2006 - 21:00:04Mijn eerste grote held was Jean Alesi, vooral zijn agressieve rijstijl sprak me aan  :). Jammer dat die kerel maar één F1-race (Canada 95) heeft kunnen winnen in z'n carrière, hij had er veel meer kunnen uithalen moest hij niet voor Ferrari hebben gekozen...

Aaah Alesi ... :) Ook een hele grote man die niet kreeg wat hij verdiende. Had hij in 1990 de "juiste" keuze gemaakt was hij wereldkampioen geworden, twijfel ik niet aan. Maar zijn half-Italiaanse hart sprak meer. Ik zag hem heel graag rijden, en supporter nu nog voor hem in de DTM. Een racer in hart en nieren :)

Vandaag Alesi's laatste race in de DTM zeker?  :(

***

Blijkbaar bestaat er toch nog een kans dat hij volgend jaar zal meerijden...

CitaatJe sais, je vous ai annoncé mon retrait du DTM à la fin de la saison. Depuis ma décision et l'annonce correspondante, de nouveaux évènements sont cependant venus motiver une reprise de ma réflexion et des négociations avec Mercedes.

Norbert Haug m'a rencontré à ce sujet et j'ai été très touché par sa démarche, par ses arguments et par les développements possibles dans le cadre d'une poursuite de ma carrière en DTM.

Norbert est un professionnel hors pair, que j'apprécie depuis le début de notre collaboration. Il a su me faire reconsidérer ma position. A la lumière de mes bons résultats, mais aussi des excellents rapports entre mon écurie Persson et moi-même, je suis aujourd'hui prêt à réviser mon jugement et à envisager d'effectuer une saison de plus en DTM avec Persson.

Je ne manquerai pas de vous tenir informés de la conclusion des négociations

http://www.jean-alesi.com