Wat is het risico van Ferrari's grote veranderingen?

Gestart door Tim C, 26 oktober 2006 - 21:13:17

« vorige - volgende »

Tim C

Jean Todt (virtueel) weg, Ross Brawn weg, Schumacher weg. Moeten we ons zorgen maken over een terugval van Ferrari volgend jaar? Tenslotte zijn er de laatste dagen zeer veel belangrijke namen weggevallen uit hun organisatie...

Misschien de Kimi geluk factor die begint te spelen? ;)

scho0634

In principe is dat slecht nieuws, ja. Het zijn uitstekende vaklui die zichzelf heel vaak hebben bewezen. Echter, een team dat te lang in dezelfde samenstelling blijft, gaat vroeg of later terrein verliezen. In 2004 was Ferrari feitelijk zo sterk dat ze het enige topteam waren. De dominantie was enorm. In 2005 was het helemaal niets, en pas in de 2e helft van dit seizoen ging het weer beter. Maar niet genoeg voor de titel.

Strikt genomen kan je dus zeggen na 5 titels op rij dat het verval zich 2 jaar geleden in heeft gezet, en dat ze het (nog) niet hebben om weten te draaien. Natuurlijk is het nog steeds een absoluut topteam dat eigenlijk alleen Renault als concurrent heeft. Maar dat het niet meer zo soepel gaat als voorheen is duidelijk. Wellicht is het dus inderdaad 'time for chance'.

Al lijken het wel erg veel veranderingen in één winter tijd. Maar ze hebben een goeie auto en motor om op voort te bouwen en met Kimi en FM een goed rijdersduo. Buiten dat zijn hun het enige topteam dat al jaren Bridgestone rubber gebruikt. Maar wie weet wordt het toch niet zo'n makkelijke jaartje voor het Italiaanse raspaardje als dat velen lijken te denken....En dat zou voor ons allemaal goed nieuws zijn. Op een nieuw seizoen dat 6 races voor het eind wordt beslist zit niemand te wachten.

razzle_dazzle

Ik denk niet dat we volgend seizoen een verschil gaan merken, op langere termijn wellicht wel. Wanneer het wat minder liep of er zich een onverwachte gebeurtenis voordeed kon Ferrari altijd terugvallen op het tactisch brein van Brawn en het valt erg te betwijfelen of ze nog zo een sterk team zullen kunnen samenstellen.


McChouffe

Jean Todt en Martinelli blijven wel in de buurt, de kennis blijft dus binnen handbereik. Ik dacht trouwens dat Todt al langer hoofd van Ferrari was omdat Di Montezemolo naar FIAT was gegaan.

Ik ben het echter niet met scho0634 eens dat het verval bij Ferrari zich heeft ingezet. Ook al hebben ze dit jaar de titels niet gehaald, ze stonden er wel als een team. Ze hebben de kloof met Renault weten dichten en voor mij toch wel aangetoond dat er nog geen verval is.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

razzle_dazzle

Idd. het falen van 2005 lag vooral aan de banden, de snelheid en betrouwbaarheid was er.

scho0634

Ferrari 2004 tov 2005, 06 vind ik toch tekenen van verval tonen. Als team in geheel. De banden zullen niet geholpen hebben, maar de Ferrari van 2005 was niet top, net als die begin dit jaar terwijl die van 2004 lichtjaren beter was als die van de conucrrentie. Aan de top komen is moeilijk, daar 5 jaar blijven is nog moeilijker, dat er dan mindere jaren komen is te verwachten. Heeft natuurlijk ook met de concurrentie te maken. Renault had het natuurlijk goed voor elkaar. Overigens komt er met Stefano Dominicali ook een hoop ervaring terug. Ferrari is overigens evenzogoed mijn grote favoriet voor de titel 2007.

Kirabi




bogief1

Zo'n veranderingen houden altijd een risico, mss word 2007 een overgangsjaar voor Ferrari, net zoals voor Renault.
2007 word het seizoen waar teams zoals honda, bmw en redbull van moeten profiteren.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Spencer

Zowel Renault als Ferrari zullen verzwakt aan de start komen in 2007.

Renault omdat Fisichella het tempo van Alonso nog niet veel kon volgen. Hun nieuwe piloot is een onbekende faktor. Ik zie Renault in 2007 geen 3 overwinningen halen.

Ferrari is duidelijk verzwakt ... ik denk dat je de races waarin de strategie van Brawn Schumacher naar een overwinning geholpen heeft, niet op 2 handen te tellen zijn. Die man heeft op zeer veel momenten het verschil gemaakt en volgend jaar gaan de mensen dat pas beginnen beseffen.

De "net-niet" topteams van de afgelopen jaren gaan overwinningen behalen en dan denk ik vooral aan Honda en McLaren als die hun auto betrouwbaar krijgen.

Het wordt een zéér interessant seizoen !!

marlboro



Citaat van: Spencer op 27 oktober 2006 - 20:24:17
Zowel Renault als Ferrari zullen verzwakt aan de start komen in 2007.

Renault omdat Fisichella het tempo van Alonso nog niet veel kon volgen. Hun nieuwe piloot is een onbekende faktor. Ik zie Renault in 2007 geen 3 overwinningen halen.

Ferrari is duidelijk verzwakt ... ik denk dat je de races waarin de strategie van Brawn Schumacher naar een overwinning geholpen heeft, niet op 2 handen te tellen zijn. Die man heeft op zeer veel momenten het verschil gemaakt en volgend jaar gaan de mensen dat pas beginnen beseffen.

De "net-niet" topteams van de afgelopen jaren gaan overwinningen behalen en dan denk ik vooral aan Honda en McLaren als die hun auto betrouwbaar krijgen.

Het wordt een zéér interessant seizoen !!

Je moet ook een rijder hebben die het kan uitvoeren zoals het moet.
Bende kinders

scho0634

En een snelle auto. Als je die niet hebt zal taktiek weinig helpen. Zie 2005.

Kirabi

prrrr Ferrari zal heus niet wegzaken.... dat zie ik nog niet zo snel gebeuren


scho0634

Citaat van: Kirabi op 28 oktober 2006 - 00:41:41
prrrr Ferrari zal heus niet wegzaken.... dat zie ik nog niet zo snel gebeuren

Waarom niet? Ik zeg niet dat dat wel gaat gebeuren maar topteams hebben altijd goeie jaren afgewisseld met mindere jaren. Aan de top komen is redelijk lastig maar daar blijven is nog veel lastiger. Ferrari doet dat nu al jaren en dat is heel knap maar mindere jaren zullen ook weer komen. Zie McLaren, zie Williams, zie Ferrari zelf, zie Lotus, zie Brabham etc etc....

Kirabi

En toch zie ik het niet gebeuren, iedereen denkt 2 man zijn weg... dan valt Ferrari ook onderhand weg... dat vind ik onzin...

Ik weet zeker dat Ferrari volgend seizoen weer kan mee knokken voor beide titels