GP van Brazilië

Gestart door razzle_dazzle, 10 oktober 2006 - 17:28:42

« vorige - volgende »

razzle_dazzle

En we zijn alweer bij de slotrace van het F1-seizoen beland. Fernando Alonso of toch nog Michael Schumacher? Renault of Ferrari?

Interlagos zal ons het antwoord geven. Het zal alleszins een historische race worden: Michael Schumacher zal voor de allerlaatste keer in zijn rode bolide kruipen alvorens hij van zijn welverdiende pensioen kan genieten. Wie weet haalt hij alsnog zijn achtste wereldtitel?

Ook de Mclaren-fans zullen het even moeilijk hebben, wanneer Kimi zijn (voorlopig?) laatste race voor de zilverpijlen zal rijden. De jonge Fin heeft de eer om volgend jaar het vrijgekomen zitje van Schumi in te nemen.

Renault overweegt intussen om de update van van de motor uit te stellen, kruipt er toch nog twijfel in de rangen van het Franse team?




Kirabi

Ik denk zelf dat Alonso voor safe gaat... en dan easy kampioen word
ook al ben ik een Schumi fam :P

maar misschien krijgen we hetzelfde als in 2003.....

wie weet wie weet


bogief1

http://www.formule1.nl/pagina_nieuws.php?id=10578

Ik zie Alonso er nog afgereden worden, maar niet door Schumacher.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

scho0634

Ik hoop in ieder geval dat MS de race wint. Een groot kampioen hoort afscheid te nemen met een mooie zege. En of dat dan genoeg is voor de titel zien we dan wel weer.

supersteven

Mijn pronostiek voor deze race:

1 Micheal Schumacher
2 Felipe Massa
3 Rubens Barrichello

let the sunshine shine in your heart

daan

Ik denk dat FA kampioen wordt, jammer genoeg.

Voor de race, MS, KR, FA. De 3 grootsten zeg maar he...

McChouffe

Ik zie...

De blauwe man pakt de pole net voor de rode man. Net voor de start van de race laat de blauwe man zijn motor afslaan waardoor hij achteraan moet starten. De rode man is blij, grijpt de kans met beide handen en begint met het uitbouwen van een voorsprong. De blauwe man laat de moed echter niet zakken en baant zich een weg door de andere deelnemers. Alles lijkt goed te gaan voor de blauwe man die lijkt af te stevenen op een podiumplaats. Maar dan ... ongeluk ... de rechter achterband van de blauwe man laat het spectaculair afweten. De rode man wint en eindigt zijn carrière in schoonheid.

Hallucinant als dit zou gebeuren  ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

FerrariMan

#7
Citaat van: McChouffe op 10 oktober 2006 - 20:11:36
Ik zie...

De blauwe man pakt de pole net voor de rode man. Net voor de start van de race laat de blauwe man zijn motor afslaan waardoor hij achteraan moet starten. De rode man is blij, grijpt de kans met beide handen en begint met het uitbouwen van een voorsprong. De blauwe man laat de moed echter niet zakken en baant zich een weg door de andere deelnemers. Alles lijkt goed te gaan voor de blauwe man die lijkt af te stevenen op een podiumplaats. Maar dan ... ongeluk ... de rechter achterband van de blauwe man laat het spectaculair afweten. De rode man wint en eindigt zijn carrière in schoonheid.

Hallucinant als dit zou gebeuren  ;)
Japan 98.  :(

Ik gok op winst voor Schumacher, Massa op twee en een DNF voor beide Renaults.

Vraag me niet waarom maar ik heb het gevoel dat 'lady luck' nog éénmaal met Schumacher mee in de wagen gaat kruipen en gerechtigheid zal doen geschieden.

Edit: Geen zin om een nieuw topic te starten hiervoor. De interpretatie van iemand van de toekomstige Ferrari:



razzle_dazzle

What a machine  8)!

Ik hoop op een overwinning van Schumacher, zodat hij zijn laatste GP winnend kan afsluiten. Ik geloof niet in mirakels, maar voor mij zou er nu wel eentje mogen komen...Alonso verliest plots de controle over zijn bolide en valt in laatste instatie buiten de punten  :P.


Chef

Vergeet niet dat Alonso nog maar net in de top komt kijken! Vorig jaar lag er niet zo'n druk op hem aan einde van het seizoen. Volgende week zal de druk groter dan ooit zijn, omdat MS niets te verliezen heeft en er vol voor kan gaan. FA kan als hij de race niet wint alleen maar verliezen en het zou knap zijn als hij met die druk om kan gaan.

MS weet zelf hoe wat die druk met een coureur kan doen en zal kijken of hij met zijn team FA nog meer onder druk kan zetten. Zeker weten dat FA zelf fouten gaat maken als hij al te verdigend gaat proberen te rijden. De andere coureurs weten ook dat hij geen risico wilt nemen en zullen met meer lef dan anders hun wagen naast de zijne willen zetten met dit in het achterhoofd. ???

Mijn voorspelling Alonso er in de 1e ronde af door te verdedigend te rijden. (zou ik overigens niet blij mee zijn, want ik vind het nooit leuk om te moeten hopen op het uitvallen van een andere coureur) :-[


scho0634

Ik denk dat de druk voor Alonso nu minder zal zijn als in Suzuka. Hij heeft maar een doel; finishen. En je kan een hoop van hem zeggen, maar dat kan hij wel. Hij hoeft niet bang te zijn dat Massa hem er af zal tikken, want als Massa voor hem rijd kan hij er rustig achter blijven. En als Massa achter hem zit en er langs wil, moet hij hem gewoon laten gaan. Alonso moet met zijn verstand rijden, en hij is een vrij berekende rijder dus dat kan hij wel. Maar goed, iedereen maakt fouten en iedere auto kan stuk gaan....Gaat een zenuwslopende race worden.

Ik zeg,

Schumacher wint, Alonso wordt 3 en pakt de titel, Ferrari wint de constructeurstitel door het uitvallen van Fisi.

B00

Ik denk dat alonso met de titel er vandoor gaat, hij word makaan 5e. Ferrari gaat met de CT vandoor.
Uitslag,
michael
massa
raik
Maar ik hoop natuurlijk dat michael met de titel weg gaat en dat we een spectaculaire crash krijgen van alonso :) gun hem 1 keertje een koprol of een mooie plof moter waarop Tom   zal zeggen "dit is er 1 uit het boekje"  ::)
Michael the living legend

razzle_dazzle

Juist alsof Massa het nog maar zou overwegen om Alonso er voor eigen publiek af te rammen  ::).

The Iceman

Citaat van: Vroemvroem op 11 oktober 2006 - 00:23:50
Ik kijk allesins niet naar de race uit,heb geen zin om dat klein kind weer zo kinderachtig bezig te zien.pf.Verdiend ook helemaal de titel al niet.
Ik hoop maar 1 ding;alles uit de kast halen en hopen dat schumi allesins z'n laatste race kan winnen + dat massa alonso er moet aframmen.
Moest ik van ferrari zijn ik zou de opdracht geven om alonso te stoppen.Geen compassie.Alles of niets.
Alonso kinderachtig bezig ? Schumacher al eens bezig gezien na een overwinning ? Wint precies elke keer zijn eerste race. ;)
Alonso verdient de titel evenzeer als Schumacher, ze hebben er allebei voor geracet dit jaar en allebei ongeveer even veel pech gehad.
Massa gaat er Alonso zeker niet aframmen, de Braziliaan gaat zeker niet zo onsportief zijn als jij, en de constructeurstitel staat ook nog op het spel hé ! 

FerrariMan

Op een fout van Alonso zelf moet je niet rekenen, die gaat geen risico's nemen.
Mijn hoop ligt bij een plof van de motor. In tegenstelling tot velen durf ik er wel op hopen.
Het is niet omdat het de laatste race is dat ik ga doen alsof, hoe meer Renaults er ploffen hoe beter.

:)