Michael Schumacher: The End.

Gestart door FerrariMan, 10 september 2006 - 16:01:21

« vorige - volgende »

bogief1

Citaat van: Vroemvroem op 03 oktober 2006 - 18:21:01
Citaat van: Schumi nr1 op 03 oktober 2006 - 18:08:50
Kan iemand mij uitleggen over welke uitspraken van Alonso VroemVroem het heeft? 'k Vat het niet ...

Staat ondertussen al op alle f1 sites te lezen.
En ik zeg het nog eenkeertje;Het is niet de eerst keer.De mensen zijn gewoon die domme commentaren van hem meer dan moe.
Terwijl bv schumi z'n afscheid aankondigde express vlug gaan zeggen wat schumacher allemaal heeft verkeerd gedaan zoals in 97  >:(
Dat alleen al getuigd van zeer weinig respect en weinig brains.

Sorry zu, maar er is maar 1 iemand die maar steeds over Alonso blijft doordrammen. ::)
PS: dit moest een topic worden voor het afscheid van Schumi.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Schumi nr1

Citaat van: bogief1 op 03 oktober 2006 - 18:31:31
Citaat van: Vroemvroem op 03 oktober 2006 - 18:21:01
Citaat van: Schumi nr1 op 03 oktober 2006 - 18:08:50
Kan iemand mij uitleggen over welke uitspraken van Alonso VroemVroem het heeft? 'k Vat het niet ...

Staat ondertussen al op alle f1 sites te lezen.
En ik zeg het nog eenkeertje;Het is niet de eerst keer.De mensen zijn gewoon die domme commentaren van hem meer dan moe.
Terwijl bv schumi z'n afscheid aankondigde express vlug gaan zeggen wat schumacher allemaal heeft verkeerd gedaan zoals in 97  >:(
Dat alleen al getuigd van zeer weinig respect en weinig brains.

Sorry zu, maar er is maar 1 iemand die maar steeds over Alonso blijft doordrammen. ::)
PS: dit moest een topic worden voor het afscheid van Schumi.

Inderdaad VroemVroem, je verziekt het afscheidstopic van je idool door gans de tijd door te drammen over ene Alonso. Getuigt van weinig respect voor Schumacher. Hierbij is dan ook alles gezegd!

Ramses

#227
Mag ik erop wijzen dat we al 16 pagina's ver zijn in deze topic? Voor mij mogen er nog véél meer bijkomen, maar kan het dan wel over het afscheid van Schumacher gaan, en geen nodeloze welles/nietes discussie met verwijten naar jan en alleman maar zonder degelijke argumenten?

Ik kan er ook net zo goed een slotje op plaatsen, maar dat is niet mijn favoriete bezigheid.

Vroemvroem

Citaat van: Ramses op 03 oktober 2006 - 18:35:38
Mag ik erop wijzen dat we al 16 pagina's ver zijn in deze topic? Voor mij mogen er nog véél meer bijkomen, maar kan het dan wel over het afscheid van Schumacher gaan, en geen nodeloze welles/nietes discussie zonder degelijke argumenten?

Ok. ;)

FerrariMan

Waarom niet al die anti Alonso posts eruit halen en desnoods in een onzinnig topic duwen? Want dit topic heeft veel meer te bieden dan die onzin.
Hopelijk gooit men dus gewoon die posts eruit.

bogief1

Inderdaad en terug naar de filmpjes en foto's over Schumi.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

McChouffe

Na deze race is het eigenlijk erger geworden om Schumacher volgend jaar te zien verdwijnen. De gedrevenheid in China laten duidelijk zien dat Schumacher zich nog gemakkelijk kan meten met de jonge generatie. Zeker aan het kwalificatierondje kunnen ze allen een puntje zuigen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

razzle_dazzle

Citaat van: McChouffe op 03 oktober 2006 - 22:41:50
Na deze race is het eigenlijk erger geworden om Schumacher volgend jaar te zien verdwijnen. De gedrevenheid in China laten duidelijk zien dat Schumacher zich nog gemakkelijk kan meten met de jonge generatie. Zeker aan het kwalificatierondje kunnen ze allen een puntje zuigen.

Daar moest ik ook onmiddellijk aan denken. Weet je nog dat wij Schumacher vervloekten na de GP van Hongarije, omdat hij zogezegd onnodig veel risico's nam? Awel, ik moet mijn woorden terug inslikken, liever op die manier ten onder gaan dan de manier waarop Renault (Alonso) een voorsprong van 20 seconden te grabbel gooide! Het Franse team wist goed genoeg dat het wegdek aan het opdrogen was en dat de intermediate van Bridgestone dan beter en beter zou worden! Ze wisten goed genoeg dat die banden niet ingereden waren en dat ze veel tijd zouden verliezen! Zelfs zonder alle pech, zou de Ferrari nog heel dichtbij (mss zelfs over) de Renault zijn geraakt!

Bruno

Allemaal goed en wel en ik wil hier zeker Alonso/Reanult niet ophemelen maar was het niet zo dat volgens Alonso zijn linkervoorband zo goed als helemaal opgereden was?
Je kan je dan afvragen of het wel verantwoord zou geweest zijn om geen voorbanden te wisselen. En nog en vraag -> hoe kwam het dan dat Alonso's voorband in tegenstelling tot anderen zo erg versleten was?

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

razzle_dazzle

Citaat van: Bruno op 04 oktober 2006 - 12:01:12
Allemaal goed en wel en ik wil hier zeker Alonso/Reanult niet ophemelen maar was het niet zo dat volgens Alonso zijn linkervoorband zo goed als helemaal opgereden was?
Je kan je dan afvragen of het wel verantwoord zou geweest zijn om geen voorbanden te wisselen. En nog en vraag -> hoe kwam het dan dat Alonso's voorband in tegenstelling tot anderen zo erg versleten was?

Zijn linkervoorband was idd. redelijk goed versleten, of dat te wijten is aan te hard te pushen of het gevolg van zijn foutje laat ik in het midden. Ik stel alleen maar vast dat Schumacher het risico wel nam in Hongarije en daar (bijna) vanuit een uitzichtloze situatie nog een hele brok punten kon meegrabbelen, het mislukte echter.
Renault nam dit risico niet, maar zij zagen toch ook dat de baan snel aan het opdrogen was? Zij wisten toch ook dat de intermediates van Bridgestone beter waren als het wegdek zou opdrogen? En als ze niet wisten dat die banden niet na 5 ronden zouden ingereden zijn, waarom dan in godsnaam nog testen? :o

Ik wil maar aantonen, er kwam pech aan te pas, maar dat heeft voor mij niet de doorslag gegeven in deze race.

Bruno

Zo is het gewoonlijk he, had schumi toen nog de meet gehaald met die afgesleten banden zou er geen probleem geweest zijn. Ik vroeg me toen wel af of er geen klacht zou gekomen zijn als hij met die banden nog aangekomen was. Het waren echte slicks geworden en aangezien er bij de gegroefde banden ook al gezegd werd dat er ietwat profiel op moest blijven staan bij aankomst.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

FerrariMan

Wel oud maar interessant:
CitaatThe expression on Michael Schumacher's face said it all. Regardless of whether he was right or wrong - the ice cold German was fuming. Schumacher, renowned for his low blood pressure, was already on the verge of explosion when he made his way to the pits in a tricycled Ferrari, after colliding with McLaren's David Coulthard, bringing an end to an almost certain victorious race. "Michael, calm down," was the repeating message from Ross Brawn on the radio, as he observed worriedly the German's personal telemetry showing a higher heartbeat rate than ever. But Schumacher cannot calm down, not even after three days of a rest at his recently purchased estate in Switzerland. "I could have gone to Monza leading the World Championship by three points, three points!" he says, and it would be a safe bet to say, that Schumacher - who rarely looks back at his own actions - is still reliving the crucial seconds that might eventually cost him this year's title.

It would be a safe bet, anyway, for anyone who watched Schumacher prepare in the last couple of weeks for the Belgian Grand Prix. Hungary's Grand Prix win was a mere surprise, a bonus. The table overturn, in Schumacher's plan, was to happen at his favorite track, Spa Francorchamps. And everything that he did in the last few weeks, was directed at that race on Sunday. "In order to beat the McLarens," wrote Peter Windsor in the latest F1Racing magazine issue, "Michael had to take more risks than most drivers take in a decade." And indeed, Schumacher was never seen - on track and off track - as blindly dedicated to a mission as he was, leading to his eruption in the McLaren's pit garage on Sunday. The writer Hans Borchert escorted Michael Schumacher in the last three weeks, following him everywhere he went.

He spoke to his friends, watched him work-out, test at the Fiorano track, but most of all, watched him in his loneliness. "It's crazy the way he rubs his******down", said one hard-bitten Ferrari worker during the Hungarian 77 laps race. "I admire Michael immensely for the way he handles the pressure," says Sauber driver Jean Alesi, one of the few real friends Schumacher has between the current drivers. "For me, as a racing driver, this is sensational. And the way he handles the extreme curves, how he finds the ideal course, is fantastic. Earlier his style tended to be mathematical, very calculated, like a machine. Now it is all so flowing and quite natural. Only one other has ever driven like this: Ayrton Senna, during his very best time." But everything has its price. �Even for Schumacher. �Little by little, he is beginning to show his age.

You can read on his face, on every TV monitor, the "I will" and "I must". �But occasionally, when you are right up close, like recently on Ferrari's own racing course at Fiorano, the multimillion Dollar face says, "I am so tired." � In three days he ran exactly 1409.4 Kilometers of tests, a record distance for any Formula One driver. And yet, even at Ten at night, after he's been up for over 16 hours, Schumacher has a business meeting with two solicitors from London, their figures throwing long shadows in the light of the full moon as they await the driver to finish his day's course. Later, the three will go off and eat together, to discuss various financial and contract details. But as they await, it is the solicitors yawning rather than Michael. "How he does all this I cannot imagine. Even from just watching I am dead tired," mumbles a Mr Clark.

That is what the days and nights in Fiorano are like. Indeed, it is one of the most curious places on earth; �three buildings stand there in the middle of a brown, sun-tanned landscape surrounded by a fence which is as tall as a human-being and is guarded day and night. The whole ensemble was once part of a farming complex, with stables, storage barn and living quarters. He sleeps there in the most modest surroundings - �a bed, a sofa, a chest of drawers and a sports-bag with very few clothes.

The only human companionship he has is his physio-therapist Balbir Singh, sleeping next door. They share a toilet and a shower, but hardly share a conversation; Schumacher is seldom alone, but often very lonely. But what seems to some so Spartan is actually considered by Schumacher himself a great privilege and absolute luxury. �No Ferrari driver before him ever lived in this house and none ever shared what the Commendatore so treasured: the quietness and remoteness Fiorano has to offer. In the former shed where ploughs, harrows and barrows once stood, a complete physical fitness studio has been installed for Schumacher, and the lights are often on until after midnight.

And at other times, you can see his shadowy figure jogging all alone along the asphalt track to the accompaniment of grasshoppers chirping. That is what he likes, that is all he can focus on. Anything else is a distraction. "I do nothing but train and drive," says a very serene Schumacher, "and I have no time for playing around." Indeed, the test program now, shortly before the end of the season, is almost wider than at the beginning of the year. New brakes have to be tried out; shock-absorbers and suspensions have to be checked; new aerodynamic components tested for suitability; and racing situations are simulated. Then Schumacher goes the whole distance, right to the limit.

If any other Grand Prix driver has to endure the full distance once, maybe twice, every fortnight, Schumacher does it twice a week at least. And his Ferrari is looking as if it had been hit by a round of machine-gun fire.�All over the carbon-fibre chassis there are gashes and holes, and the mechanics have all sort of things to screw on. Their mutual motto: put the lid on and take it off again.�Schumacher's vehicle has had so many adjustments made to it, it is by now referred to as "the mobile building site". On one of those long testing days, Schumacher was doing over 160 laps - quite a boring sight, really, watching the man punch in a lap after lap, with no Murray to shout at your ear or other drivers to add to the tension.

On the small grandstand, in the shade of a plane tree, a few spectators look on wearily. Suddenly, his car slips off the track and ploughs across the adjoining gravel. Everyone wakes up instantly: the fire-service, the paramedics and, above all, the mechanics who are slacking around eating ice creams. They all dash over, but things are already under control - Schumacher disengages and reverses over the grass verge, back onto the track. Someone says: "You sometimes forget that even here a mistake could cost him his life." How does he endure it? "Practice," says Michael Schumacher and grins. �He says he has for some time now been the equivalent of an experienced professional trucker because this year, with training, tests and races,�he has chalked up 30,000 kilometres. At an average speed, remember, of well over 200 kph.

But that is not all. During training he packs his days full of other obligations, including several business meetings, press interviews, sponsorship luncheons and he even manages to fit in four takes for a new Fiat commercial between several test runs. Michael Schumacher takes life at a breathless pace, always looking vital. But early in the morning, when he is sitting up in his room, he looks weak, his eyes bloodshot from the strain of the previous day. It seems as if he must gather up strength to get going again. � You ask him, "How much is too much?" and also: "How fast is too fast?" � His answer, always the same - "Wait and see.


scho0634

Hoezo onvoorstelbaar? De man heeft zich voorgenomen om als regerend Wereldkampioen afscheid te nemen. En daar heeft ie alles voor over!

Trouwens vanaf volgende maand kan ie permanent op vakantie  ;)

Bruno

Voor hem niets speciaals, hoe controversieel hij dan mag zijn hij leeft voor de volle 100% voor zijn sport.Iets wat je van sommige anderen niet echt kan zeggen.

Nu maar hopen dat zijn inspanningen niet voor niets zijn.  ;)

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno