Madonna

Gestart door Martin, 07 september 2006 - 23:04:34

« vorige - volgende »

FerrariMan

Citaat van: Martin op 08 september 2006 - 17:18:41
Citaat van: Doefie op 08 september 2006 - 16:36:21
Martin, op dat vlak ben je het soort die ik direct rot zou schelden voor 'marchant' en 'bedrieger' en dergelijke ;)

Als ik nu de enige wereldburger zou zijn die dit doet mag je dat doen. Scheld me dan maar rot.
Maar het is een beetje hypocriet, omdat ik er voor uitkom, mij daar op aan te vallen.
Als jij iets verkoopt wil je ook winst maken. Het liefst zo veel mogelijk. Handel is handel. Ik doe het al 30 jaar.
Iedereen die iets verkoopt in deze wereld doet dat om winst te maken. We noemen dat economie.
Ben je het er niet mee eens moet je in Noord-Korea gaan wonen. Maar daar komt Madonna niet.


Allemaal goed en wel, maar jij bent geen verkoper van de kaarten. Het is niet jouw handel. Je verhandelt andermans producten voor een hogere prijs omdat je weet dat de tickets veelgevraagd zijn. Stoot het dus niet op 'handel drijven'.

FerrariMan

Na wat opzoekwerk te weten gekomen dat het in België wél strafbaar is daar dit een inbreuk is op de handelswetgeving.

Doefie

Citaat van: Martin op 08 september 2006 - 17:18:41
Als ik nu de enige wereldburger zou zijn die dit doet mag je dat doen. Scheld me dan maar rot.
Maar het is een beetje hypocriet, omdat ik er voor uitkom, mij daar op aan te vallen.
Als jij iets verkoopt wil je ook winst maken. Het liefst zo veel mogelijk. Handel is handel. Ik doe het al 30 jaar.
Iedereen die iets verkoopt in deze wereld doet dat om winst te maken. We noemen dat economie.
Ben je het er niet mee eens moet je in Noord-Korea gaan wonen. Maar daar komt Madonna niet.

Ik doe het niet alleen tegen u, ik doe het tegen iedereen die zoiets doet ;) Het is goed dat je er tenminste voor uitkomt, velen doen dat niet. Maar dat praat het nog niet goed he. Ik ga ook niks tweedehands tegen 150-200% verkopen. Want uiteindelijk zijn die tickets tweedehands en dingen die tweedehands worden verkocht worden aan een làgere prijs verkocht, niet aan een hogere.

Olav18

Citaat van: Doefie op 08 september 2006 - 18:38:07
Want uiteindelijk zijn die tickets tweedehands en dingen die tweedehands worden verkocht worden aan een làgere prijs verkocht, niet aan een hogere.

Waarom? Antiek is ook tweedehands en vaak ook duurder dan het nieuw was.

Feitelijk kun je concluderen dat de kaartjes voor een concert over het algemeen veel te laag is, gooien de organisatoren de prijzen omhoog dan kan de zwarte markt wel opdoeken. Maar dan is de kans ook groot dat er regelmatig concerten zijn die niet uitverkocht zijn en dat willen de organisatoren ook niet.
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

Martin

Wie heeft er hier geen werkster (kuisvrouw) zwart in dienst? Ik heb er een om het huis schoon te maken en een om te wassen en strijken.
En ik verkoop kaartjes op de zwarte markt. Dat maakt mij de groooootste schurk van Nederland.
Kom op jongens, denk eens na.

Olav18

CitaatWie heeft er hier geen werkster (kuisvrouw) zwart in dienst?

Ik niet.

Maar ik denk dat de meesten er hier nog niet zo'n probleem mee hebben dat je geen belasting betaalt, tenzij je het echt op grote schaal doet. Ik in ieder geval niet.

CitaatDat maakt mij de groooootste schurk van Nederland.

Wie zegt dat?

Persoonlijk ben ik overigens tegen de zwarte verkoop van kaartjes, nl. het kunstmatig veel schaarser maken van iets dat al behoorlijk schaars is.
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

razzle_dazzle

Errare humanum est. Perseverare diabolicum  ;).

Martin

Citaat van: Razzle_dazzle op 09 september 2006 - 16:43:28
Errare humanum est. Perseverare diabolicum  ;).

Wil ik je bericht lezen valt de ondertiteling uit.

Olav18

Ondertiteling aan:

Errare humanum est. Perseverare diabolicum. — "Fouten maken is menselijk (of vergissen is menselijk). Fouten herhalen is des duivels."
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

Martin

Ik heb geen fouten gemaakt of een vergissing.
Mensen die op het laatse moment een kaartje willen kopen voor een concert, die hebben een fout gemaakt.
Hadden ze er maar eerder aan moeten denken. Het is geen 'Last minute' aanbieding. Het blijft handel.



Tim C

het blijft een eindeloze discussie. Slotje.