Spyker wil in Formule 1

Gestart door Martin, 28 augustus 2006 - 12:40:50

« vorige - volgende »

Martin

De Nederlandse fabrikant van luxe sportwagens Spyker wil in de Formule 1 stappen. Het bedrijf uit Zeewolde voert onderhandelingen over de aankoop van het Midland F1 team, waar Christijan Albers rijdt.



Dat maakte Spyker maandag bekend. De onderneming is met M-Consortium, eigenaar van het Midland F1 team, in gesprek over een mogelijke koop. Mocht het zover komen, dan overweegt Spyker aandelen uit te geven om de aankoop (deels) te financieren.

Formule 1 is voor bedrijven als Spyker een belangrijke manier om de aandacht te trekken. ,,Het is na het WK voetbal zonder twijfel de beste manier om producten te promoten", lichtte bestuursvoorzitter Victor Muller van Spyker de plannen toe.

De Formule 1 is volgens hem niet langer de zwaar verliesgevende bedrijfstak, omdat zaken als tv-rechten gelijkmatiger over de teams worden verdeeld. ,,Vroeger kreeg een team dat 500 miljoen investeerde 80 procent van de tv-rechten, maar dat gaat met de nieuwe regelgeving veranderen. Vanaf 2008 hebben kleinere teams als Midland meer mogelijkheden", aldus Muller.

De topman van Spyker weet nog niet hoeveel een mogelijke overname gaat kosten. M-Consortium zal bij een overeenkomst een groot deel van de uit te geven aandelen Spyker kopen.

Het nog altijd verliesgevende Spyker is al deels in handen van investeerders uit het Midden-Oosten. MerchantBridge Capital en Mubadala Developement Company hebben beide belangen van meer dan 10 procent in het bedrijf uit Zeewolde. Muller heeft zelf 28,5 procent van Spyker in handen.


bogief1

Spyker zou samen met Michiel Mol en nog 2 andere investeerders een bod doen. De naam van het team word dan Spyker F1.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

scho0634

Citaat van: bogief1 op 28 augustus 2006 - 16:50:35
Spyker zou samen met Michiel Mol en nog 2 andere investeerders een bod doen. De naam van het team word dan Spyker F1.

hmmm, weet eigenlijk niet wat ik hier nou van moet vinden....Zullen die luitjes wel weten waar ze zich in gooien??

Kirabi

Hmmm... die willen dus misschien volgend jaar erin komen?

Het zal me nog beniewen


Martin

Ze rijden al op Le mans en GT. Ze zijn niet van gisteren.

The Iceman


Martin

Op de grachten in Utrecht zit ik alleen maar op terrasjes.

The Iceman

Citaat van: Martin op 29 augustus 2006 - 21:35:29
Op de grachten in Utrecht zit ik alleen maar op terrasjes.

Best gezellig natuurlijk een terrasje doen  :)  maar ik denk dat, indien het team wordt overgenomen door Spyker, er weinig progressie gemaakt gaat worden. Hun Le Mans avontuur was ook zo geen hoogvlieger de afgelopen jaren.