GP van Hongarije

Gestart door Supermariobros, 01 augustus 2006 - 09:55:06

« vorige - volgende »

Tim C

Toen Heidfeld de pits in dook had hij een raam van 2 ronden om dat ook te doen, na die twee ronden was het gokken. Gegokt en verloren...

Supermariobros

Kort samengevat: Prachtrace, verdiende overwinning voor Button en Schumacher heeft hier wellicht zijn titel verspeeld. Op naar Turkije en hopelijk zien we daar ook een dijk van een race.

Alan Blues

Citaat van: FerrariMan op 06 augustus 2006 - 17:40:07
Massa was op droogweerbanden .7 sneller dan de rest. Schumacher had op dezelfde banden nog wel voor het podium kunnen vechten. Dommerikken.

Ik snap ook niet dat een team als Ferrari, dat we toch kennen als de beste op vlak van strategie, zo'n blunder maakt...

Jean Todt zal niet goed slapen....

Kirabi

Citaat van: robbert op 06 augustus 2006 - 16:43:22
ik wel. ik ben blij dat alonso uitgevallen is maar nu heeft schumacher niks bijgewonnen. als ze de kans hebben dan verprutsen het dan weer. die banden moesten al 20 ronden gewisseld geweest zijn maar nee ze blijven maar op die regenbanden rijden
Is misschien een idee, maar als hij heidfeld niet had geraakt was hij 4de geworden en als hij dan in de pits was gegaan was hij waarschijnlijk rond de 5de plaats gekomen, dat risico hebben ze dan genomen, maar dat met Heidfeld is gewoon pech..... kan gebeuren....

maar toen Alonso uit viel, schreeuwde ik door de kamer vol vreugde, toen MS uit viel schreeuwde ik vol verdriet... het is echt zwaar jammer...maar er zijn nog 5 wedstrijden


Doefie

Van een tikje met een andere coureur gaat de stuurkolom echt niet breken hoor. Tenzij je een héle zwakke stuurkolom hebt.

razzle_dazzle

Citaat van: Alan Blues op 06 augustus 2006 - 17:20:23
Schitterende race. Ik voelde me precies terug begin jaren '80. :)

Ik hoor hier weer veel woorden als 'indien', 'als', enz... Feit is dat Kimi de stijlbonus krijgt, Fernando zijn titel bijna kwijtgespeeld had en dat ze bij Ferrari de slechtste beslissingen ooit hebben genomen.

Wat een dijk van een race. Zoals al eerder geschreven, dit zie je maar om de drie jaar. Spanning maar toch ook enig leedvermaak...  ;) :-[

Ik ben blij voor Jenson.... Kijk maar -->  :)




Dat was ook de eerste gedachte die in me opkwam! Niet alleen de race was 'legendarisch', het hele weekend zorgde voor een spektakel dat we al lang niet meer in de F1 hadden gezien.

Wat zagen we:
De FIA die oorlog voert met de marshalls en Renault omtrent de schokdempers.
Alonso die tijdens de kwalificatie zijn frustraties niet onder controle kan houden en Doornbos dan maar even een break test geeft. Briatore die weer alle complottheorieën bovenhaalt...leve de Calimero's!
Schumacher die op z'n oude dag nog bewijst dat hij even dom als snel kan zijn  ;).

Regen en inhaalmanoeuvres op het saaiste circuit allertijden.
Een flitsende start van beide titelkandidaten.
Een eerste anti-climax voor Ferrari omdat de intermediates van Bridgestone bijlange niet zo goed zijn als de Michelins van Renault. Massa die blijkbaar nog geen cursus regenrijden heeft gehad...tjonge jonge wat een zielige opvolger van Barrichello.
Button die stiletjes naar voren sluipt. Raikkonen die secuur aan de leiding rijdt, maar Alonso die korter en korter komt.

Alonso neemt de leiding en lijkt op weg naar zijn 2 wereldtitel...temeer omdat Schumacher en zijn Ferrari minder snel vooruit gingen dan een doordeweekse 2chevaux.

Raikkonen die blijft verder rijden op dezelfde banden, Ferrari bleek later deze techniek nog niet helemaal onder de knie te hebben. Eindelijk wat geluk voor Schumacher...zijn intermediates blijken pijlsnel te zijn op een...droog wegdek.
Scott Speed die zich even belachelijk maakt voor de hele wereld...I need slicks man!...later overigens nog eens grandioos overgedaan door El Schuiveador.

Schumacher takes position 3...Schumacher slaagt erin De la Rosa gedurende lange tijd achter zich te houden, wat een spektakel  :o. Ferrari gokt en verliest...dramatic in der box.

Button rijdt ondertussen al een tijdje op de eerste plaats en verzilvert zijn eerste overwinning! De la Rosa pakt een mooie tweede plaats en wordt gevolgd door Heidfeld op 3. Een nooit gezien podium!

En zelfs een Pool pakte in zijn eerste race punten...Ku-Bi-Tsja is the name!







razzle_dazzle

Citaat van: Doefie op 06 augustus 2006 - 18:38:42
Van een tikje met een andere coureur gaat de stuurkolom echt niet breken hoor. Tenzij je een héle zwakke stuurkolom hebt.

Wat mogelijk het geval was doordat hij eerder de chicane had moeten afsnijden.

IVY440

Wat een weekend. Mooiste race van het jaar op het saaiste circuit.
De straf van Alonso was zeker terecht, die van Schumacher net iets minder omdat het uitgelokt werd door FA (hij had eerder nog een extra straf moeten krijgen)
Button verdiende zeker eens een overwinning en nu is het dan zover.
Alonso maakte een supergoeie indruk en zonder dat probleem had hij wss gewonnen, wat was ik  ;D ;D toen hij uitviel.
Ik dacht echt dat de titel binnen was, maar nee MS moest het weer eens verprutsen. Waarom geen droogweerbanden, waarom risico's nemen om PDLR en NH voor te willen blijven  ::)
Hij deed echt de slechtste zaak van het weekend. Maar ja, we zien nu dat Ferrari er staat en als McLaren ook nog vooraan meedoet, kan alles nog.

Lender

En ben ik de enige die echt genoten heeft van het commentaar van Bas Leinders?
Ik vond het echt top  :)

die situatie met Speed met zijn droge banden 'YES YES YES',iamend van het team zegt dat hij nig 2 ronden moet buiten blijven,Bas: 'NO NO NO'  ;D
www.gamequarter.be -> Help de commnunity en registreer (je kan je account voor de site ook gebruiken voor het forum)

Schumi nr1

Citaat van: Lender op 06 augustus 2006 - 19:51:11
En ben ik de enige die echt genoten heeft van het commentaar van Bas Leinders?
Ik vond het echt top  :)

die situatie met Speed met zijn droge banden 'YES YES YES',iamend van het team zegt dat hij nig 2 ronden moet buiten blijven,Bas: 'NO NO NO'  ;D

Ik heb pas echt genoten van de commentaar op ITV, Anthony Davidson en de andere reporter gingen gewoon uit hun dak toen Jenson over de meet kwam. Over de commentaar op ITV heb ik echter nooit te klagen, ze leven zich altijd enorm in de race.

Ramses

Citaat van: Schumi nr1 op 06 augustus 2006 - 19:55:46
Citaat van: Lender op 06 augustus 2006 - 19:51:11
En ben ik de enige die echt genoten heeft van het commentaar van Bas Leinders?
Ik vond het echt top  :)

die situatie met Speed met zijn droge banden 'YES YES YES',iamend van het team zegt dat hij nig 2 ronden moet buiten blijven,Bas: 'NO NO NO'  ;D

Ik heb pas echt genoten van de commentaar op ITV, Anthony Davidson en de andere reporter gingen gewoon uit hun dak toen Jenson over de meet kwam. Over de commentaar op ITV heb ik echter nooit te klagen, ze leven zich altijd enorm in de race.

Dat is inderdaad juist, maar je moet erbij nemen dat ze wel een Britse bril op hebben. Maar los daarvan, een uitstekende omkadering, en uitstekend commentaar.

Eric

zonder wijfel de mooiste race van 2006....Button die uiteindelijk zijn eerste race wint...schitterend

ik weet niet of ik het goed heb gezien, maar Alonso heeft Schumi ingehaald onder een gele vlag situatie...

FerrariMan

Kubica gaat zijn achtste plek verliezen wegens te licht bevonden. Hierdoor schuiven Massa en MS één plaats op.
Het gat is nu dus nog tien punten in het WDC en 7 punten in het WCC.

Toch nog iets positiefs uit dit rotweekend gehaald. Mentaal belangrijk, indien Alonso volgende race nul scoort kan MS gelijk komen.

supersteven

#133
Citaatik weet niet of ik het goed heb gezien, maar Alonso heeft Schumi ingehaald onder een gele vlag situatie...]
Citaat

Je hebt het heel goed gezien, ik heb het ook gezien dat hij buiten schumacher een pak andere wagens inhaalde, enkel heeft zowel de regie als de fia stewards het niet gezien
let the sunshine shine in your heart

robbert

Citaat van: Kirabi op 06 augustus 2006 - 18:26:07
Citaat van: robbert op 06 augustus 2006 - 16:43:22
ik wel. ik ben blij dat alonso uitgevallen is maar nu heeft schumacher niks bijgewonnen. als ze de kans hebben dan verprutsen het dan weer. die banden moesten al 20 ronden gewisseld geweest zijn maar nee ze blijven maar op die regenbanden rijden
Is misschien een idee, maar als hij heidfeld niet had geraakt was hij 4de geworden en als hij dan in de pits was gegaan was hij waarschijnlijk rond de 5de plaats gekomen, dat risico hebben ze dan genomen, maar dat met Heidfeld is gewoon pech..... kan gebeuren....

maar toen Alonso uit viel, schreeuwde ik door de kamer vol vreugde, toen MS uit viel schreeuwde ik vol verdriet... het is echt zwaar jammer...maar er zijn nog 5 wedstrijden

ik sprong recht. kwas lijk een halve zot toen ik alonso opeens daar zag staan