Huntelaar schrijft geschiedenis

Gestart door Martin, 23 juli 2006 - 11:10:44

« vorige - volgende »

Martin

Alles draaide om Dennis Bergkamp, maar Klaas-Jan Huntelaar schreef gisteren stiekem ook een stukje geschiedenis in Londen. De spits die misschien ooit in de voetsporen van zijn voorganger kan treden, maakte het genoegen om de eerste treffer in het Emirates Stadium te produceren. De huidige teams van Ajax en Arsenal kwamen alleen in de eerste helft in actie, daarna was het de beurt aan de sterren van weleer.
Huntelaar scoorde in de 37e minuut op aangeven van Edgar Manucharyan, die net in het veld was gekomen voor Kenneth Perez. Even later kreeg de Armeense aanvaller zelfs een geweldige kans op 2-0. Verder bleven de Amsterdammers, voor wat deze bijzondere ontmoeting waard was, eenvoudig overeind.

Opstelling Ajax eerste helft: Stekelenburg; Heitinga (31. Ogararu), Stam, Vermaelen, Grygera (31. Emanuelson); Sneijder (42. Schilder), Maduro, Vertonghen (42. Lindenbergh); De Mul (31. Babel), Huntelaar (42. Rosenberg), Perez (31. Manucharyan).

Emotioneel afscheid Bergkamp

Dennis Bergkamp heeft in een uitverkochte Emirates Stadium in Londen afscheid genomen als profvoetballer. Een loopbaan die op zijn twaalfde bij Ajax begon en op 37-jarige leeftijd bij Arsenal werd afgesloten.
Bergkamp had diverse oud-collega's van zowel Arsenal als Ajax gevraagd zijn afscheid op te luisteren. Oud-Arsenal-spelers als Patrick Vieira, David Seaman, Ian Wright, Marc Overmars, Glenn Helder en Martin Keown kwamen in het veld en werden dolenthousiast verwelkomd door het uitzinnige Engelse publiek.



Ook bij Ajax speelden enkele grote namen als Edwin van der Sar, Stanley Menzo, Edgar Davids, Stefan Petterson, Jan Wouters en Wim Jonk. De handen gingen echter pas echt op elkaar toen Johan Cruyff en Marco van Basten als speciale gasten nog 15 minuten meespeelden.

Bergkamp kreeg in de tweede helft nog enkele mogelijkheden, maar kon zijn afscheid niet opluisteren met een doelpunt.
Voor rust maakte Klaas-Jan Huntelaar 1-0. Henry en Kanu beslisten de erewedstrijd in Londens voordeel (2-1).


Juan Pablo

#1
Huntelaar , arrogant rotjoch, het draaide op Bergkamp daar.
Dat was (is) een geweldige speler, daar kan Huntelaar nog weer van leren!

V. Basten was trouwens wel even bezig zeg!  ;D :o

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Martin

Maar hij scoorde en Bergkamp niet.
Ik kijk nooit naar voetbal omdat ik het een stom spelletje vindt.
Maar ik las het in de krant. En de naam Huntelaar lees je dan vaker.
Voor een voetballeek lijkt het een goede speler te zijn.

Hamilton MASTER

Huntelaar is een goede speler. Hij is erg jong en heeft al bij veel clubs ervaring kunnen opdoen.

Zijn transfer naar Ajax zal hem, volgens mijn bescheiden mening, kunnen doen opgroeien naar een type Kluivert.
Huntelaar zal het wel maken.