GP van Monaco

Gestart door Monaco lover, 20 mei 2006 - 12:47:16

« vorige - volgende »

Monaco lover

Mijn favoriete GP. De sfeer, de jachten, het zalige weer, ..... Ben eens benieuwd wie er dit jaar de beker in ontvangst mag nemen ??? Ik gok weeral op The Iceman. Maar aangezien ik F1 nog maar juist volg, kan ik er natuurlijk serieus naast zitten ?????

schumi4ever

Daar vrees ik nu toch wel voor hoor :-\

Tim C

Ik vrees dat het weer naar Renault gaat gaan, Ferrari ontbreekt aan snelheid in de bochten naar eigen zeggen. McLaren, tja, wat moet je daar nog over kwijt. Welkom trouwens ;)

1 Ding is zeker: Tis allemaal de schuld van Ferrari!

Doefie

Mja, vorig jaar domineerde hij de wedstrijd. In 2003 was hij er ook dichtbij. Renault heeft tot nu toe nog niet fantastisch gepresteerd in de nauwe straten. Ferrari is ook een kanshebber, misschien wel de grootste. Hoewel men Trulli ook wel als underdog mag beschouwen, hij heeft er al mooie dingen laten zien de afgelopen jaren. Tweede startplaats in 2000, vorig jaar ook lang mee met de kop gereden (en uiteindelijk teruggevallen), een overwinning in 2004...

Nu ja, ik waag me niet graag aan voorspellingen :)

Citaat van: Monaco lover op 20 mei 2006 - 12:47:16
Mijn favoriete GP. De sfeer, de jachten, het zalige weer, ..... Ben eens benieuwd wie er dit jaar de beker in ontvangst mag nemen ??? Ik gok weeral op The Iceman. Maar aangezien ik F1 nog maar juist volg, kan ik er natuurlijk serieus naast zitten ?????

De regen van in 1997 ?  ;D

Hoe lang volg je dan al, als ik zo vrij mag zijn om te vragen ?

razzle_dazzle

Mclaren is dit jaar nog niet echt sterk gebleken in de kwalificaties en aangezien die juist heel belangrijk zijn in Monaco, geef ik ze weinig kans op de overwinning.

Ik verwacht weer een strijd tussen Ferrari en Renault en dan vooral tussen Alonso en Schumi. In Spanje was het Franse team duidelijk beter, maar ze hadden daar dan ook regelmatig getest en het was ook warmer weer dan in Imola en Duitsland. Die laatste factor lijkt me overigens bepalend in de strijd tussen Bridgestone en Michelin.

Voor mij mag er nog eens een ouderwetse regenbui opduiken... :)

Tim C

het ziet er naar uit dat het weer mooi weer wordt

McChouffe

Ik denk dat dit een van de weinige GP's zal zijn waar McLaren zich zal mengen in de strijd voor een overwinning. Wie het uiteindelijk gaat worden, daar heb ik echt het raden naar. Dit wordt een moeilijke voorspelling voor de Webstrijd. 

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

FerrariMan

De kwalificatie in '96 voor Monaco:
http://youtube.com/watch?v=HN2iwSCnr68&search=Schumacher

Een beest van een wagen maar een heel sterke kwali.

Doefie

Hele mooie kwalificatieronde(s) was dat toen.

FerrariMan

Citaat van: Doefie op 20 mei 2006 - 14:36:53
Hele mooie kwalificatieronde(s) was dat toen.
Hij ging nog beter op het einde:
http://youtube.com/watch?v=izb_Ux4XdO8&search=Schumacher

Meer clips in het multimedia topic te vinden.

Monaco lover

Citaat van: Doefie op 20 mei 2006 - 12:59:17
Hoe lang volg je dan al, als ik zo vrij mag zijn om te vragen ?
Nog maar het tweede seizoen. Vorig seizoen niet alle races gekeken, maar probeer dit seizoen alle races op TV te kijken en hopelijk ééntje live, maar nu Spa weggevallen is, moet ik een andere keuze maken. Iemand suggesties ???  :-\

Doefie

Citaat van: Monaco lover op 20 mei 2006 - 17:30:12
Citaat van: Doefie op 20 mei 2006 - 12:59:17
Hoe lang volg je dan al, als ik zo vrij mag zijn om te vragen ?
Nog maar het tweede seizoen. Vorig seizoen niet alle races gekeken, maar probeer dit seizoen alle races op TV te kijken en hopelijk ééntje live, maar nu Spa weggevallen is, moet ik een andere keuze maken. Iemand suggesties ???  :-\

Magny-Cours, ziet ge veel van het circuit. Silverstone maar de toegangswegen zijn rampzalig (hoewel 't al véél verbeterd is tegenover vijf-zes jaar geleden). Monza, de sfeer van de tifosi.

Monaco lover

Merci voor de tips Doefie. Zou ooit graag eens naar Monaco gaan, mijn favoriet, maar accomodatie daar lijkt me onbetaalbaar. Heeft hier iemand op het forum "live" ervaring met Monaco ??

Ferrari 2010

Snekeum en Luc hebben daar ervaring mee als ik me niet vergis. Naar het schijnt is het daar geweldig. Ik heb die 2 echter al een tijdje niet meer op het forum gezien. Maar het is daar inderdaad héél duur allemaal waarschijnlijk.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Mijn voorspelling voor de kwali:

Chaos.