Eindronde

Gestart door Supermariobros, 09 mei 2006 - 18:08:15

« vorige - volgende »

Supermariobros

Vanmiddag werd er geloot voor de eindronde. De winnaar speelt volgend jaar in de hoogste voetbalklasse. Het programma:

Zondag, 16u:
KVSK United - Waasland
Lierse - Hamme

Donderdag 18 mei, 19u:
Hamme - KVSK United
Waasland - Lierse

Zondag 21 mei, 16u:
Waasland - Hamme
KVSK United - Lierse

Donderdag 25 mei, 19u:
Hamme - Waasland
Lierse - KVSK United

Zondag 28 mei, 16u:
Hamme - Lierse
Waasland - KVSK United

Donderdag 1 juni, 19u:
Lierse - Waasland
KVSK United - Hamme

Op 1 juni weet Jasper dus of zijn ploeg ook in eerste klasse zal aantreden.

Jasper

#1
Jammer dat we maar één thuismatch op zondag hebben, maar op Lierse-Hamme en Lierse-KVSK zou ik toch moeten kunnen meepikken op het Lisp. Maar het (hopelijk) feest na de laatste wedstrijd moet ik misschien missen. :(

Lierse-Waasland is trouwens om 20u30 en niet om 19u. Dus ik neem aan dat de andere wedstrijd dan ook wel om 20u30 zal zijn. ;)

Jasper

Ik heb van iemand gehoord dat KVSK eigenlijk niet naar eerste wíl? Ik betwijfel het wel, want mijn bron is niet heel betrouwbaar, maar het zou wel goed nieuws zijn voor ons, want ik denk dat KVSK de gevaarlijkste concurrent is.

razzle_dazzle

Citaat van: Jasper op 11 mei 2006 - 17:04:03
Ik heb van iemand gehoord dat KVSK eigenlijk niet naar eerste wíl? Ik betwijfel het wel, want mijn bron is niet heel betrouwbaar, maar het zou wel goed nieuws zijn voor ons, want ik denk dat KVSK de gevaarlijkste concurrent is.

Geloof ik niks van, United verloor de titel pas op de laatste speeldag en daar waren ze echt niet gelukkig mee. Die mannen zullen er alles aan doen om naar eerste te kunnen. Maar Lierse is voor mij de favoriet.

Supermariobros

CitaatRené Trost: "Er zijn grenzen overschreden"

De eindronde in tweede wordt met een week uitgesteld. Kortrijk en Geel dienden een klacht in tegen de samenstelling van de eindronde en een rechter besliste de eindronde een week uit te stellen. Bij Lierse kunnen ze er alvast niet mee lachen. "Een waar drama", vindt René Trost het.

Kortrijk en Geel vinden dat zij aan die eindronde moeten deelnemen. De beide ploegen azen op het ticket van Waasland en trokken naar de rechtbank.

Een Brusselse rechter besliste vanmorgen in kort geding dat de eindronde dit weekend nog niet mag beginnen.

De klacht van de ploegen wordt pas donderdag 18 mei behandeld, daarvoor kan dus nog niet gespeeld worden in de eindronde.

Jasper

Heuj, daar gaat mijn tweede thuismatch waar ik naar kon gaan kijken. ::)

Volgend weekend kan ik op zondag gaan kijken, maar onze andere thuiswedstrijden zijn allebei op donderdagavond, de eerste 1 week voor de examens (misschien toch nog zagen of ik mag gaan), en 1 knal in de examens.

De Bond heeft beslist wat er gebeurt met de punten van BHZ, de clubs moeten zich daar maar bij neerleggen.

Jasper

TROST: "GRENZEN ZIJN OVERSCHREDEN"
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
René Trost, trainer van Lierse, zit erg
verveeld met het uitstel. Hij spreekt
van een "waar drama". "Niet enkel voor
Lierse, maar ook voor de andere clubs."

"Een week later starten, betekent ook
een week later stoppen, op 8 juni dus.
Alles is op Lierse tot in de puntjes
uitgekiend, de spelers zijn al video's
aan het bekijken met duels van Hamme.
Ik moet nu zeggen dat er zondag niet
gespeeld wordt: hou zo je spelersgroep
maar gretig en in topvorm", zegt Trost.

"We hebben in Lier wel te maken met
profs, maar er zijn grenzen. En die
zijn met dit uitstel ver overschreden

WE LOPEN WELLICHT OOK TRANSFERS MIS"
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Volgens René Trost is het uitstel voor
Lierse organisatorisch een ramp. "Ver-
geet niet dat de vakantieperiode eraan
komt. Ik plande een vakantie op 6 juni,
misschien moet ik de annuleringskosten
wel verhalen bij de KBVB", klaagt hij.                        --> zou ik trouwens niet meer dan terecht vinden

"Ook mijn spelers moeten weten waar ze
aan toe zijn. Ook zij moeten de riem er
eens kunnen afleggen. We beginnen rond
20 juni opnieuw te trainen, dan heb je
maar twee weekjes rust. Bovendien kun
je moeilijk transfers doen want spelers
willen weten of je in 1e of 2e speelt."                        --> dit is natuurlijk het grootste nadeel

"We zullen wellicht transfers mislopen.
Ik neem het die spelers niet kwalijk."

Bron:TT

Supermariobros

Lierse heeft zijn eerste opdracht volbracht, het won met 2-0 van Hamme. KVSK United en Geel speelden 2-2 gelijk.

In de stand neemt Lierse meteen de leiding, KVSK United en Geel hebben elk één punt en Hamme heeft nog geen punten.

Jasper

Hoi hoi hoi! :) Wel alweer alle goals aan de overkant van het stadion dan waar ik zat.

En wat een slechte scheidsrechter. 4 of 5 keer hands en geen enkele keer gefloten. :-\

Jasper



Ik sta op de foto, spot me. :P

Tim C

De man met lachend gezicht onder de linkeronderhoek van het plakaatje Vak 05

Jasper

Inderdaad, vlak naast de leuke jonges die rechtstaan. :P

Supermariobros

Lierse heeft ook zijn tweede wedstrijd gewonnen. Het won bij Geel met 2-3, KVSK United ging met 2-1 de boot in bij Hamme.

In de stand leidt Lierse met 6 ptn., achtervolger Hamme heft er 3 en KVSK United en Geel elk 1.

Jasper

De eerste keer dit seizoen dat Lierse drie keer scoort in 1 match!

Ik had van het Teletekst-verslag de indruk dat Lierse lichtjes de bovenhand had maar dat het verschil in ieder geval niet groot was. Maar dit is in ieder geval al een héél belangrijke overwinning, want als we thuis al onze punten pakken moeten we buitenshuis toch minstens éénmaal winnen en dat hebben we nu al gedaan, en dan nog tegen Geel. Met 3 punten voorsprong na twee wedstrijden doen we al een serieuze gooi naar de eerste plaats, maar er zijn nog 12 punten te verdienen dus het is uiteraard nog véééél te vroeg om te juichen.

razzle_dazzle

Lierse is goed op weg om zich te redden, Geel lijkt me de voornaamste tegenstander en die staan al op 5 punten...