GP van San Marino

Gestart door KVDracer, 14 april 2006 - 15:25:41

« vorige - volgende »

Mikacouli

Citaat van: Jasper op 22 april 2006 - 15:11:55
Nu begint het speculeren over de benzine weer. :)

Ik denk dat Honda zoals meestal het lichtst staat. McLaren en Alonso zullen ongeveer evenveel benzine aan boord hebben en Ferrari, ik weet niet wat ik ervan moet denken. Meer denk ik niet, misschien evenveel, misschien minder.

Het is wel overduidelijk dat de eerste 3 met minder benzine rijden. Het verschil tss MS en FM bedraagt een seconde dus zegt voldoende volgens mij. Honda heeft het hele weekend niks getoond en plots staan ze er, zegt ook wel wat. De eerste 3 staan op een stop minder. Alonso, de McLarens en al de overige in de top 8 staan op een stop minder dan die eerste 3. Dat is mijn voorspelling, en veelal ook juist.  ;)
wachten tot morgen. Maar ik verwacht niet veel van deze GP. Hij is niet echt representatief voor het hele seizoen. Het valt ook op hoe goed Bridgestone het hier doet. Kijk ook maar naar Toyota.
We'll see tomorrow.

Jasper

Citaat van: Mikacouli op 22 april 2006 - 15:43:12Maar ik verwacht niet veel van deze GP. Hij is niet echt representatief voor het hele seizoen.

Hoe kan jij nu op voorhand zeggen of de vierde GP representatief zal zijn voor het seizoen of niet? Zoiets kan je pas na het seizoen zeggen, en zeker niet voor dat een race verreden is...

FerrariMan

Knappe pole van Schumi, eindelijk dat record volledig binnen.

Benieuwd naar de race. Denk dat MS een beetje lichter staat, maar niet zoveel als sommigen (weeral) denken.

PS: Jasper, "Schumacher did perfect en zette een achtste tijd neer." Typo in je kwali-verslag.  ;)

KVDracer

Ik vind het toch ferm dat hij eindelijk terug meedoet vooraan. En het kan zijn dat hij lichter staat, maar nu heeft hij Button, Barrichello en Massa die als stopper kunnen fungeren voor Raikkonen en Alonso. Mss is het wel een goede strategie, misschien ook niet.

FerrariMan

Trouwens, is Schumi gespind?

Jonas

Denk ook dat de wagens van Button en Barrichello licht staat. Raikkonen zal zwaar staan en Alonso iets lichter. De Ferrari van Schumi zal wellicht zoals in Australië zijn. Zoiets als die van Alonso.
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

Mikacouli

Citaat van: Jasper op 22 april 2006 - 15:45:41
Citaat van: Mikacouli op 22 april 2006 - 15:43:12Maar ik verwacht niet veel van deze GP. Hij is niet echt representatief voor het hele seizoen.

Hoe kan jij nu op voorhand zeggen of de vierde GP representatief zal zijn voor het seizoen of niet? Zoiets kan je pas na het seizoen zeggen, en zeker niet voor dat een race verreden is...
Omdat Imola een volledig ander type circuit is tov de anderen buiten Monaco. Het is het enige circuit met zo'n hoge kerbs en het ligt bridgestone al jaren beter dan Michelin. En net zoals ik al zei, Pat symonds voorspelde al voor het seizoen dat Ferrari zou domineren in Imola. ;)
Schumacher wint morgen gewoon als hij geen pech kent. Daarna volgen Alonso en Raïkkönen. Net zoals elk jaar zien we morgen weer een saaie (de saaiste van het seizoen) gp van Imola.

En voor zover ik weet heb ik Schumacher niet zien spinnen, wel is Massa ervan gegaan maar dat was in de oefenritten.

dj Peter

Citaat van: Benny Dict op 22 april 2006 - 16:59:45
Trouwens, is Schumi gespind?
Ik heb de hele kwali gezien en ik heb geen Schumi zien spinnen. Heidfeld wel, die ging de muur in. Schumi had aan het begin wel last van een loszittende zijdelingse bescherming aan de cockpit. Opvallend is wel dat velen onmiddelijk denken dat,wanneer Renault of McLaren niet op de eerste rijden staat,zij met een volle tank starten.Dénken,of vermoeden: ok,maar zeker ben je nooit. In elk geval ziet het er prima uit voor de rooien,met inderdaad een paar "afstoppers" voor Alonso en Kimi.Maar ik denk toch dat er het één en het ander verbeterd is aan de F248 vooral dan de ophanging,de motor en de aero.
Ik denk ook dat Flipke Massa zijn draai gevonden heeft,dat was wel te zien aan de tijden tijdens de kwali.

Ferrari 2010

Ik wilde net zeggen wat saffier zei, wie zegt dat Michael licht staat en Massa gewoon? Misschien staat Michael wel gewoon en staat Massa zwaar! Niemand weet hoe ver Ferrari deze GP staat, dat zien we morgen pas, en voor mij ziet het er hier goed uit. Kijk ook even naar de tijden van deel 2 van de kwali, oké, die zijn niet echt bruikbaar omdat rijders die zeker zijn niet álles zullen geven, maar het zegt toch iets.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Citaat van: Benny Dict op 22 april 2006 - 16:59:45
Trouwens, is Schumi gespind?
Iemand ging ergens in de eerste sector vlak voor hem van de baan en dat maakte een einde aan zijn snelste ronde toen.

Jean Todt

Citaat van: Tim C op 22 april 2006 - 19:01:17
Citaat van: Benny Dict op 22 april 2006 - 16:59:45
Trouwens, is Schumi gespind?
Iemand ging ergens in de eerste sector vlak voor hem van de baan en dat maakte een einde aan zijn snelste ronde toen.
Het was Massa die voor Schumacher reed en de Varianté Alta (sector drie) verkeerd aansneed en door het gras/zand ging.

Jean Todt

Citaat van: Mikacouli op 22 april 2006 - 15:43:12
Citaat van: Jasper op 22 april 2006 - 15:11:55
Nu begint het speculeren over de benzine weer. :)

Ik denk dat Honda zoals meestal het lichtst staat. McLaren en Alonso zullen ongeveer evenveel benzine aan boord hebben en Ferrari, ik weet niet wat ik ervan moet denken. Meer denk ik niet, misschien evenveel, misschien minder.

Het is wel overduidelijk dat de eerste 3 met minder benzine rijden. Het verschil tss MS en FM bedraagt een seconde dus zegt voldoende volgens mij. Honda heeft het hele weekend niks getoond en plots staan ze er, zegt ook wel wat. De eerste 3 staan op een stop minder. Alonso, de McLarens en al de overige in de top 8 staan op een stop minder dan die eerste 3. Dat is mijn voorspelling, en veelal ook juist.  ;)
wachten tot morgen. Maar ik verwacht niet veel van deze GP. Hij is niet echt representatief voor het hele seizoen. Het valt ook op hoe goed Bridgestone het hier doet. Kijk ook maar naar Toyota.
We'll see tomorrow.

Honda heeft op vrijdag en zaterdag tijdens de vrije trainingen op lange runs getest omdat dat hun zwakte is, vrij logisch dus dat ze nergens stonden voor de kwalificaties.
Het verschil tussen MS en FM is dat MS een vrij circuit had en FM last had van verkeer.
Je kan beter minder zitten opscheppen over hoe McLaren hun motor spaart tijdens de trainingen en de rest van de teams ook eens analyseren.  :P
Neemt niet weg dat Ferrari en Honda waarschijnlijk idd op 3 stops staan en Renault (Alonso) en McLaren op 2.  ;)  Je vermoeden klopt dus wel volgens mij, enkel je motivering niet.

Jasper

Citaat van: Benny Dict op 22 april 2006 - 16:42:24
PS: Jasper, "Schumacher did perfect en zette een achtste tijd neer." Typo in je kwali-verslag.  ;)

:-\ Oeps, een dt-fout en dan nog niet eens in een werkwoord. ;D

Citaat van: Benny Dict op 22 april 2006 - 16:59:45
Trouwens, is Schumi gespind?

Schumacher was bezig aan een vrij sterke ronde, en zijn laatste sector was ineens vijf seconden trager. Maar blijkbaar ben ik hier dus ook de mist in gegaan. My mistake... Is wel aangepast ondertussen.

bogief1


Citaat
Opvallend is wel dat velen onmiddelijk denken dat,wanneer Renault of McLaren niet op de eerste rijden staat,zij met een volle tank starten.Dénken,of vermoeden: ok,maar zeker ben je nooit.

Citaat
Ferrari is er dit seizoen toch nog niet echt in geslaagd om zich te tonen, behalve de eerste race dan. Nu staat Shumi opeens op de 1ste plaats met bijna een seconde voorsprong op Alonso die dit seizoen wel de toon geeft. Ik veronderstel dat je dan wel mag zeggen dat hij op een stop meer zit. Wat McLaren betreft doen ze het in de kwali al het hele jaar niet uitstekend en het kwam telkens op hetzelfde neer, ze staan zwaar.



A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Tim C

Een stop meer of minder wil nog niet zeggen dat je geen kans maakt op winst ;)