Wielrennen

Gestart door Jasper, 10 april 2006 - 14:02:23

« vorige - volgende »

Jasper

Ik ben niet zo'n grote fan van de sport, maar na Parijs-Roubaix gisteren moest ik toch even m'n commentaar kwijt.

Het gaat natuurlijk over de voorbijrijdende trein. Eerst en vooral is het een schande dat er een trein komt aangereden op het moment dat de koplopers hier passeren. Dit is een kemel van de organisatie en ik hoop dat het niet te dikwijls meer voorvalt.

Maar dan zijn ze beginnen te zwaaien met diskwalificaties. En daar maakten ze volgens mij een tweede fout. Van Petegem, Hoste en Gusev speelden daar met hun leven door nog door de gesloten slagbomen te rijden (ze konden de slagboom misschien al van ver zien sluiten en wisten daarom dat de trein er nog niet zou zijn, maar dan nog). Een terechte diskwalificatie dus van die drie.

Maar wat ik dan niet snap, is dat de groep-Boonen NIET gediskwalificeerd is. Nadat de trein was gepasseerd, reed die groep ook door de gesloten slagboom. En een gesloten slagboom is een gesloten slagboom. Je weet nooit of er nog een tweede trein aankomt.


Fabian Cancellara is een terechte winnaar. Maar Boonen is geen terechte tweede.

razzle_dazzle

Die organisatoren hebben dat erom gedaan, zo wordt de wedstrijd nog selectiever. Eerst 70 km kasseien, dan nog speciaal een spoorweg aanleggen en ik heb gehoord dat ze voor volgend jaar ook nog een vliegveld voorzien hebben in de finale, want het was blijkbaar nog niet spannend genoeg.  ;)

Neen serieus, ik kan best begrijpen dat de drie heren gediskwalificeerd werden, maar dan had het groepje Boonen idd. ook dezelfde straf moeten krijgen. Anderzijds vraag ik me toch af wat ze gedaan zouden hebben als Cancellara daar had gestaan??...Onvoorstelbaar dat de organisatie hier geen rekening heeft mee gehouden.


schumi4ever

Ik kijk eigenlijk nooit en het was toeval dat ik het laatste kwartier zag.
Ik kon ook mijn ogen niet geloven...
Ik dacht eerst , misschien een chinees?...
Zoiets zou toch niet mogen é, ze moesten nu toch wel weten rond hoe laat ze daar zouden passeren...

Jasper

Volgens de commentatoren zaten de renners voor op het geplande schema en moest de trein dus al wel gepasseerd zijn voor de kop van de koers.

Jonas

Ik heb ook gehoord dat ze voor zaten, maar dat is nog geen excuus, vind ik. De organisatoren in Vlaanderen doen er alles aan om het treinverkeer lam te leggen rond het parcour, maar in Frankrijk kan men dat niet doen  >:(. Een grote fout van de organsatie. Hopelijk komt dit nooit meer voor in zo een grote wedstrijd.
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

Supermariobros

Wielrennen is niet echt mijn ding, maar ik heb wel het verslag in Sportweekend gezien. Een spoorweg 10 km. voor de streep zou hoe dan ook niet mogen, een blunder van formaat van de organisatoren.

Wat als Cancelle dinges of zoiets er had voorgestaan, bye bye overwinning voor hem. Er valt veel over te zeggen, maar dat laat ik aan anderen over. Ik richt me meer op de bekerwedstrijd van woensdag, maar das uiteraard voor een andere topic.  :)

Ferrari 2010

Eigenlijk hadden ze gewoon ineens heel de koers voor 2 minuten ofzo moeten stilleggen. Het is correct dat ze die eerste 3 hebben gediskwlificeerd, het is echter niet correct dat Boonen etc dat wel mochetn en het is helemaal niet correct dat ze de joers hebben alten voortgaan alsof er helemaal geen ophouding is geweest. Een blunder van formaat. Ik ga niet zeggen dat die Cancelladinges zijn overwinning niet heeft verdiend, hij heeft tenslotte ook heel de wedstrijd doorgereden, maar achteraf bezien heeft de rest geen kans gehad hé ...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

#7
Leuke foto om er een onderschrift bij te verzinnen  :D



TB: Waar blijft mama nu met mijn bokes?


Ramses

Strikt gezien moeten ook Boonen en co gediskwalificeerd worden. Ze reden immers door als de trein gepasseerd was, maar de slagbomen waren nog dicht en het licht stond nog op rood! Dat is dus nog steeds een gesloten overweg...

Als Davitaom Lotto en Discovery dat argument gebruiken in hun protest, wordt ofwel de diskwalificatie van Hoste en Van Petegem ongedaan gemaakt, ofwel worden ook Boonen en zijn groepje gediskwalificeerd. Iedereen gelijk.

razzle_dazzle

Boonen heeft vandaag de Scheldeprijs gewonnen. In de sprint was hij sneller dan ploegmaat De Jongh. Gert Steegmans werd derde.

Jonas

ER was natuurlijk ook weer schitterend werk van de ploeg Quickstep voor Boonen.  8)
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

Jasper

Boonen dan toch niet helemaal op?

Hamilton MASTER

Als Cancellara voor de slagboom had gestaan, zou de rest ook een paar minuten moeten blijven stilstaan. Zo is het in het verleden al gebeurd.




Jonas

Tis te zien hoeveel voorsprong hij had:
als hij 30 sec had gaat de koers gewoon voort
als hij 31 sec had dan mag hij vertrekken met 31 sec voorsprong
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

Ferrari 2010

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.