Weet je weetje

Gestart door Martin, 02 april 2006 - 20:07:25

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: SDG op 26 november 2011 - 15:59:19

En aansluitend: welke coureurs met het grootste aantal zeges stonden nooit op pole? Het zijn er twee.

Eddie Irvine en Bruce McLaren: Vier zeges, nul poles.

SDG

Citaat van: Jeroen op 27 november 2011 - 09:49:22
Citaat van: SDG op 26 november 2011 - 15:59:19

En aansluitend: welke coureurs met het grootste aantal zeges stonden nooit op pole? Het zijn er twee.

Eddie Irvine en Bruce McLaren: Vier zeges, nul poles.

Juist. In dit lijstje worden ze overigens op de voet gevolgd door Johnny Herbert, met drie overwinningen. Herbert stond in zijn hele carrière zelfs nooit op de eerste startrij, als ik het goed heb.

0634

Citaat van: SDG op 27 november 2011 - 10:19:49
Citaat van: Jeroen op 27 november 2011 - 09:49:22
Citaat van: SDG op 26 november 2011 - 15:59:19

En aansluitend: welke coureurs met het grootste aantal zeges stonden nooit op pole? Het zijn er twee.

Eddie Irvine en Bruce McLaren: Vier zeges, nul poles.

Juist. In dit lijstje worden ze overigens op de voet gevolgd door Johnny Herbert, met drie overwinningen. Herbert stond in zijn hele carrière zelfs nooit op de eerste startrij, als ik het goed heb.

Én ook Peter Collins. Ook drie zeges, maar nooit op pole.

SDG

Nu nog het eerste deel van mijn vraag: wie pakte de meeste poles in de F1 zonder ooit een GP te winnen? Lijkt me niet echt moeilijk...

Matthijs

#184
Eeste ingeving: Chris Amon? The best driver to never win a race? (dat laatste is discutabel maar zo staat hij iig bekend).

Edit, van wikipedia: "His reputation for bad luck was such that fellow driver Mario Andretti once joked that "if he became an undertaker, people would stop dying"."
;D

SDG

#185
Citaat van: Matthijs op 27 november 2011 - 12:08:34
Eeste ingeving: Chris Amon? The best driver to never win a race? (dat laatste is discutabel maar zo staat hij iig bekend).

Edit, van wikipedia: "His reputation for bad luck was such that fellow driver Mario Andretti once joked that "if he became an undertaker, people would stop dying"."
;D

Chris Amon, inderdaad. :)

Vijf poleposities en nooit gewonnen.

Tweede in dit lijstje is de Italiaan Teo Fabi, met drie poles. Fabi bakte het overigens ook behoorlijk bruin, want ondanks zijn drie poles reed hij in zijn hele carrière nooit een volledige ronde aan de leiding in een GP.

Gerard

Nieuwe vraag!

Wie sloopte "iets" eerst , maar zit er nu in???

Senergy

Jos Verstappen?

Weet niet waarom maar, dat is het eerste wat bij mij opkwam
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Matthijs

CitaatWie sloopte "iets" eerst , maar zit er nu in???
CitaatJos Verstappen?
Nee, die doet het andersom. Die zat eerst 'in' zijn vriendin, nu wil hij haar slopen. ;)

Gerard

Haha helemaal goed.. Maar eerst sloopte hij z'n 'bak' en nu zitie erin ;D

Senergy

Citaat van: Gerard op 05 januari 2012 - 18:17:54
Haha helemaal goed.. Maar eerst sloopte hij z'n 'bak' en nu zitie erin ;D

hehe dacht al zoiets  :P
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Franky R.

Citaat van: Senergy op 06 januari 2012 - 16:00:27
Citaat van: Gerard op 05 januari 2012 - 18:17:54
Haha helemaal goed.. Maar eerst sloopte hij z'n 'bak' en nu zitie erin ;D

hehe dacht al zoiets  :P

Leuk gevonden, maar ik kan het mij niet herinneren dat Jos ooit regelmatig problemen had met zijn versnellingsbak? Bij welk team was dat dan?

JimmySPA

Citaat van: Franky R. op 31 januari 2012 - 18:06:45
Leuk gevonden, maar ik kan het mij niet herinneren dat Jos ooit regelmatig problemen had met zijn versnellingsbak? Bij welk team was dat dan?

Niet? Nou hieronder 14!! x alleen door transmissie problemen niet gestart of gefinished!!

1995 3 x in de Simtek en 1 x keer koppeling... GP van Argentinie, San Marino, Monaco en die koppelingsproblemen waren in Brazilie
1996 1 x in de Footwork GP van Europa op de Ring
1997 3 x in de Tyrrell GP van Canada, Italie en Luxemburg (op de Ring)
1998 3 x in de Stewart GP van Duitsland, Italie en Japan
2000 3 x in de Arrows GP van Spanje, Frankrijk en Oostenrijk
2003 1x in de Minardi GP van Oostenrijk

Van de 107 races (106 gestart) is hij 59 x uitgevallen! :P Das best veel achteraf :P

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Franky R.

Citaat van: JimmySPA op 31 januari 2012 - 19:59:59
Citaat van: Franky R. op 31 januari 2012 - 18:06:45
Leuk gevonden, maar ik kan het mij niet herinneren dat Jos ooit regelmatig problemen had met zijn versnellingsbak? Bij welk team was dat dan?

Niet? Nou hieronder 14!! x alleen door transmissie problemen niet gestart of gefinished!!

1995 3 x in de Simtek en 1 x keer koppeling... GP van Argentinie, San Marino, Monaco en die koppelingsproblemen waren in Brazilie
1996 1 x in de Footwork GP van Europa op de Ring
1997 3 x in de Tyrrell GP van Canada, Italie en Luxemburg (op de Ring)
1998 3 x in de Stewart GP van Duitsland, Italie en Japan
2000 3 x in de Arrows GP van Spanje, Frankrijk en Oostenrijk
2003 1x in de Minardi GP van Oostenrijk

Van de 107 races (106 gestart) is hij 59 x uitgevallen! :P Das best veel achteraf :P

Klopt dat dat best veel is, maar ik kan zo ook een opsomming maken van een andere coureur die in dezelfde periode actief was in de F1.

En als je per jaar bekijkt, dan valt het reuze mee. Slechts 1 keer uitgevallen met bakproblemen in 2003? Als Jos echt zo'n sloper zou zijn, waarom heeft hij geen 6 bakken per jaar gesloopt? ;)

En aan je koppeling doe je niet veel. Dat ding werkt of het werkt niet...Versnellingsbakken idem en het waren toch de jaren van de volautomatische bakken?

JimmySPA

Citaat van: Franky R. op 06 februari 2012 - 16:17:27
Citaat van: JimmySPA op 31 januari 2012 - 19:59:59
Citaat van: Franky R. op 31 januari 2012 - 18:06:45
Leuk gevonden, maar ik kan het mij niet herinneren dat Jos ooit regelmatig problemen had met zijn versnellingsbak? Bij welk team was dat dan?

Niet? Nou hieronder 14!! x alleen door transmissie problemen niet gestart of gefinished!!

1995 3 x in de Simtek en 1 x keer koppeling... GP van Argentinie, San Marino, Monaco en die koppelingsproblemen waren in Brazilie
1996 1 x in de Footwork GP van Europa op de Ring
1997 3 x in de Tyrrell GP van Canada, Italie en Luxemburg (op de Ring)
1998 3 x in de Stewart GP van Duitsland, Italie en Japan
2000 3 x in de Arrows GP van Spanje, Frankrijk en Oostenrijk
2003 1x in de Minardi GP van Oostenrijk

Van de 107 races (106 gestart) is hij 59 x uitgevallen! :P Das best veel achteraf :P

Klopt dat dat best veel is, maar ik kan zo ook een opsomming maken van een andere coureur die in dezelfde periode actief was in de F1.

En als je per jaar bekijkt, dan valt het reuze mee. Slechts 1 keer uitgevallen met bakproblemen in 2003? Als Jos echt zo'n sloper zou zijn, waarom heeft hij geen 6 bakken per jaar gesloopt? ;)

En aan je koppeling doe je niet veel. Dat ding werkt of het werkt niet...Versnellingsbakken idem en het waren toch de jaren van de volautomatische bakken?
Achja... Niet zo happen Franky, wou alleen maar ff laten zien dat ie wel eens problemen er mee had!   ;) Je heb gelijk

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"