Weet je weetje

Gestart door Martin, 02 april 2006 - 20:07:25

« vorige - volgende »

supersteven

CitaatCitaat
Even een vraagje, is Schumacher de eerste coureur  die op een circuit door "zijn eigen bocht" rijdt?
Komend weekend op de "ring" rijdt schumacher door de bocht die naar hem vernoemd is toen hij stopte... (Schumacher S)

Hm,


Goede vraag...Ik dacht dat Stirling Moss ooit op een deel van een circuit racete, dat naar hem was vernoemd?


Moet dat nog eens opzoeken.

en jacky ickx heeft ook een bocht gekregen in actieve dienst in zolder voor zijn aandeel in het bezorgen voor nieuw asfalt
let the sunshine shine in your heart

0634

Nieuwe weet je weet je weet je weet je-vraag:

Het huwelijk van welke Formule 1-coureur werd ooit voltrokken door de huidige Franse president Nicolas Sarkozy?

SDG

Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2011 - 23:28:40
Nieuwe weet je weet je weet je weet je-vraag:

Het huwelijk van welke Formule 1-coureur werd ooit voltrokken door de huidige Franse president Nicolas Sarkozy?

François Hesnault?

0634

Nee (althans niet voor zover ik weet ;)). Het is een bekendere coureur. Racewinnaar zelfs.

SDG

Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2011 - 13:36:12
Nee (althans niet voor zover ik weet ;)). Het is een bekendere coureur. Racewinnaar zelfs.

Het had uiteraard gekund, aan gezien Hesnault afkomstig is uit dezelfde gemeente waar Sarkozy ooit burgemeester was.

0634

Kom op jongens: Bekende Franse coureur. Racewinnaar. Controversieel.

Franky R.

Controversieel?


Dat moet dan Rene Arnoux zijn.... ;D

0634

Nope. Nog vele malen controversieler zelfs... ;)

Ferrari77


0634

Jij hebt er verstand van. :)

Klopt inderdaad. Ik las het toevallig in het boek 'met het stuur tussen de tanden' van Marcel Visbeen en vond het wel een grappig weetje. :)

Franky R.

Pironi?


Was die dan zo controversieel dan? Ja, de ruzie met Gilles was hevig maar kort.


Arnoux heeft daartegen me toch een partij zaken geflikt (oa. Ferrari), vandaar dat ik meteen dacht aan die gast. :(

SDG

Nieuw vraagje: sedert wanneer is het huidige nummeringssysteem in voege, waarbij de wereldkampioen en zijn teamgenoot met de nummers 1 en 2 rijden en de rest van de teams vervolgens genummerd wordt volgens de uitslag van het constructeurskampioenschap van het voorgaande jaar?

Kootje

1996

Voor die tijd kreeg alleen het team met de wereldkampioen de nrs 1 & 2 ,terwijl de rest sinds 1974 hun vaste nummers hadden.     In de jaren voor 1974 hadden niet de teams, maar de coureurs 'n vast startnummer.     Overigens is nr 13 sinds 1976 niet meer in gebruik.

SDG

#148
Citaat van: Kootje op 10 september 2011 - 22:12:13
1996

Voor die tijd kreeg alleen het team met de wereldkampioen de nrs 1 & 2 ,terwijl de rest sinds 1974 hun vaste nummers hadden.     In de jaren voor 1974 hadden niet de teams, maar de coureurs 'n vast startnummer.     Overigens is nr 13 sinds 1976 niet meer in gebruik.

Helemaal juist.  ;)

In 1996 verloren een paar teams daardoor overigens hun vertouwde startnummers: Tyrrell raakte de nummers 3 en 4 kwijt, die het al sedert 1974 in zijn bezit had, en Ligier verloor de startnummers 25 en 26. Sedert zijn oprichting in 1976 was het nummer 26 altijd eigendom van Ligier geweest. En de legendarische startnummers 27 en 28, die jarenlang in bezit waren van Ferrari, verdwenen definitief doordat er maar 22 wagens meer ingeschreven waren en doordat Ferrari door de komst van wereldkampioen Michael Schumacher automatisch de nummers 1 en 2 toegewezen kreeg. Twee teams behielden in 1996 bij toeval hun nummers van het jaar daarvoor: Williams (5 en 6) en McLaren (7 en 8 ).

0634

Citaat van: Franky R. op 10 september 2011 - 18:24:59
Pironi?


Was die dan zo controversieel dan? Ja, de ruzie met Gilles was hevig maar kort.


Arnoux heeft daartegen me toch een partij zaken geflikt (oa. Ferrari), vandaar dat ik meteen dacht aan die gast. :(
Pironi inderdaad, lijkt mij toch behoorlijk controversieel. Arnoux viel verder best mee hoor. Zo controversieel was die ook weer niet, al was het wel een baasje natuurlijk. Negeerde weleens een teamorder, maar had soms ook wel een punt.