Weet je weetje

Gestart door Martin, 02 april 2006 - 20:07:25

« vorige - volgende »

SDG

Citaat van: Senergy op 17 februari 2011 - 12:16:05
:P hehe was moeilijker dan ik dacht  :P

Verdorie, die vragen die ik hier stel zijn precies moeilijker dan ik dacht...

Kootje

We kennen allemaal Vettel's vingertje.....maar waarom en voor wie was dit vingertje ??

SDG

Citaat van: Kootje op 17 februari 2011 - 17:05:42
We kennen allemaal Vettel's vingertje.....maar waarom en voor wie was dit vingertje ??


Voor Mark Webber, na de botsing tussen de twee Red Bull-rijders in de Turkse GP.

Kootje

Was ook wel erg makkelijk.
Maar vond die foto toch wel grappig.

SDG

In de Grote Prijs van Japan 2001 viel Jean Alesi in zijn allerlaatste GP uit na een crash met een andere rijder.

Met wie?

Welk seizoensrecord waar hij voor de crash nog kans op maakte werd hem hierdoor door de neus geboord?

En wie mocht dit record uiteindelijk op zijn naam schrijven?

0634

1. Met Kimi Raikkonen.

2. een seizoen lang zonder uit te vallen, denk ik.

3. Schumacher?

Kootje

Citaat van: Jeroen op 18 februari 2011 - 19:16:13
1. Met Kimi Raikkonen.
2. een seizoen lang zonder uit te vallen, denk ik.
3. Schumacher?
1: Kimi Raïkkonen in ronde 5 is alvast goed.
2: Ik dacht zelf aan de meeste Grand Prix op rij zonder uitvalbeurt.
3: In dat geval is Michael Schumacher sowieso recordhouder met 24 GP's op rij.

SDG

Citaat van: Kootje op 18 februari 2011 - 19:43:30
1: Kimi Raïkkonen in ronde 5 is alvast goed.
2: Ik dacht zelf aan de meeste Grand Prix op rij zonder uitvalbeurt.
3: In dat geval is Michael Schumacher sowieso recordhouder met 24 GP's op rij.

Eerste en derde antwoord is goed. Het bewuste record werd in 2001 inderdaad in de wacht gesleept door Michael Schumacher (wie anders?  ;D), maar het ging om iets anders.

SDG

Citaat van: Jeroen op 18 februari 2011 - 19:16:13
1. Met Kimi Raikkonen.

2. een seizoen lang zonder uit te vallen, denk ik.

3. Schumacher?

Schumacher viel in 2001 twee keer uit, dus het ging om iets anders. Je zit er wel héél dicht bij...  ;)

Kootje

Meeste afgelegde rondes in 2001  ??

SDG

Citaat van: Kootje op 18 februari 2011 - 21:46:33
Meeste afgelegde rondes in 2001  ??

Juist. Doordat hij zo vroeg uitviel in de race en doordat Schumacher de finish haalde (als winnaar nota bene) kon hij hem in die rangschikking alsnog voorbijsteken. Indien Alesi de finish gehaald had, was hij overigens ook in alle 17 races in 2001 gefinisht, maar dat record kon Schumacher hem niet meer afhandig maken (die was voordien al 2 keer uitgevallen).

SDG

Nog een vraagje over het seizoen 2001.

De GP van België werd na enkele ronden stopgezet, na een zwaar ongeval van Luciano Burti. Bij de opwarmronde voor de herstart bleef één van de rijders omwille van een tamelijk ongeziene reden achter op de startgrid. Wie was dit en wat was de reden waarom hij niet weg geraakte?

Kootje

#102
Dat was 'n lullige fout van Williams  :-[

Ze hadden de achtervleugel van Ralf Schumacher verwisseld maar daarna vergeten hem van de krik te halen.

Kootje

Wie ,wanneer en waar was dit ??
Maar nog belangrijker ,wat klopt er niet aan dit plaatje ??    ( het is wel 'n echte foto ,dus geen fotoshop )


JimmySPA

Citaat van: Kootje op 19 februari 2011 - 14:36:14
Wie ,wanneer en waar was dit ??
Maar nog belangrijker ,wat klopt er niet aan dit plaatje ??    ( het is wel 'n echte foto ,dus geen fotoshop )



Coulthard met de helm van Schumacher. DC reed in de  Mclaren maar had problemen met zijn vizier o.i.d. waardoor hij met Schumi zijn helm was gaan rijden.
1996, Monaco!!!

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"