Weet je weetje

Gestart door Martin, 02 april 2006 - 20:07:25

« vorige - volgende »

0634

Wie was tot aan Kimi Raikkonen in 2010, de enige coureur in 30 jaar die zowel punten heeft gescoord in de F1 als in het WRC?

Kootje

Carlos Reuteman

Stond ooit in Argentinië op het podium, jaartal weet ik zo niet meer, maar is vast op Wiki te vinden.  ;D

0634

Jij bent snel! Goed natuurlijk :).

Kootje

Tsja ..... toevallig volgde ik het WRC in die jaren nog volop.
Was 't ergens in de jaren 90 geweest, dan had ik in het duister getast.

Victor Monza 2008

#244
Wat is de Ecurie Maarsbergen en waarom noemt ze zo?

Kootje

"n raceteam uit Maarsbergen?

Victor Monza 2008

Het gaat die richting uit.

Fabian

Ik heb hem opgezocht.  8)
Vind het best knap als je dit weet zonder op te zoeken...

Victor Monza 2008

Citaat van: Fabian op 03 december 2012 - 12:03:02
Ik heb hem opgezocht.  8)
Vind het best knap als je dit weet zonder op te zoeken...
Laat ik het zo stellen, alles over Porsche interesseert mij en een bepaalde foto intrigeerde mij, vandaar.

Matthijs

Wat ik weet zonder op te zoeken: Ecurie Maarsbergen was het privéteam van Carel Godin de Beaufort eind jaren '50 (?) - begin jaren '60. Hij reed alle formule 1 GP's met dezelfde (verouderde) Porsche, mede vanwege het budget, maar vooral omdat het de enige auto was waarin hij met zijn omvangrijke postuur (meer dan 1 meter 90) inpastte! Waarom Maarsbergen? De woonplaats van Carel?

Victor Monza 2008

#250
Juist. De naam van zijn domein. Was gelijkenissen aan het zoeken tussen het importeurschap van Pon in Nederland en D'Ieteren in België, beide zijn VW & Porsche importeur van de jaren vijftig. Op een foto stond een oranje Porsche F1 uit 1961, dacht dat het Ben Pon Jr was maar die reed enkel in 1962 in Zandvoort, zo dus bij dit kleurrijk figuur uitgekomen. Jullie hebben zelfs een hele tribute site aan hem gewijd:  http://www.carelgodindebeaufort.nl/.



Gelijk een nieuwe vraag:

Wat is in dit rijtje gemeenschappelijk: Bugatti type 35 - Froilan Gonzalez - Jean Louis Duroc.

Matthijs

Grappig, ff gezocht op Maarsbergen op Wikipedia:

CitaatGeboren in Maarsbergen: Carel Godin de Beaufort, Nederlands autocoureur (1934-1964).
Overleden in Maarsbergen: Karel Antonie Godin de Beaufort, minister van financiën (1850-1921)
Belangrijke familie in dit dorp!

Kootje

Citaat van: Matthijs op 03 december 2012 - 13:56:10
Wat ik weet zonder op te zoeken: Ecurie Maarsbergen was het privéteam van Carel Godin de Beaufort eind jaren '50 (?) - begin jaren '60. Hij reed alle formule 1 GP's met dezelfde (verouderde) Porsche, mede vanwege het budget, maar vooral omdat het de enige auto was waarin hij met zijn omvangrijke postuur (meer dan 1 meter 90) inpastte! Waarom Maarsbergen? De woonplaats van Carel?

Tuurlijk, had ik moeten weten. :-[

Victor Monza 2008

Citaat van: Matthijs op 03 december 2012 - 14:52:51
Grappig, ff gezocht op Maarsbergen op Wikipedia:

CitaatGeboren in Maarsbergen: Carel Godin de Beaufort, Nederlands autocoureur (1934-1964).
Overleden in Maarsbergen: Karel Antonie Godin de Beaufort, minister van financiën (1850-1921)
Belangrijke familie in dit dorp!
De nieuwe vraag heeft niets te maken met Carel Godin de Beaufort, enige overeenkomst met hem is autosport.

Kootje

Citaat van: Victor Monza 2008 op 03 december 2012 - 14:08:58
Gelijk een nieuwe vraag:

Wat is in dit rijtje gemeenschappelijk: Bugatti type 35 - Froilan Gonzalez - Jean Louis Duroc.


Oké .... zal 't eerlijk toegeven: Jeam Louis Duroc heb ik gegoogled, maar nu weett ik de rest zelf in te vullen.
Komtiedan:

Jeam Louis Duroc is 'n filmkarakter gespeeld door Jean Louis Trintignant.
Jean Louis Trintignant's oom is oud F1 coureur Maurice Trintignant
Maurice Trintignant was teamgenoot van Froilan Gonzalez bij Ferrari ??? (Shit, das geen Bugatti ::))

Euh ......  :-\, nee, de link met Bugatti weet ik niet.
Beiden zijn verongelukt in 'n Bugatti ???, nee ..... klopt niet, weet 't niet, andere raceklasse misschien?  :-X
24 uur van LeMans of de Mille Miglia ofzo?