Weet je weetje

Gestart door Martin, 02 april 2006 - 20:07:25

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 11 september 2011 - 08:29:37
Citaat van: Franky R. op 10 september 2011 - 18:24:59
Pironi?


Was die dan zo controversieel dan? Ja, de ruzie met Gilles was hevig maar kort.


Arnoux heeft daartegen me toch een partij zaken geflikt (oa. Ferrari), vandaar dat ik meteen dacht aan die gast. :(
Pironi inderdaad, lijkt mij toch behoorlijk controversieel. Arnoux viel verder best mee hoor. Zo controversieel was die ook weer niet, al was het wel een baasje natuurlijk. Negeerde weleens een teamorder, maar had soms ook wel een punt.


Ik doel op het ontslag van Anoux bij Ferrari in 1985!
Rene finishde nog als vierde in Brazilië dat jaar, dus het lag niet aan de prestaties! Dat Ferrari een persbericht stuurde dat ze hem hadden vervangen wegens een slechte conditie is dus pure kul!


Wel was er het gerucht dat Arnoux aan de cocaïne zou zitten...Of een kleindochter van de oude man had 'gepaald', of een vrouw van een Ferrari-bobo.


Een groot mysterie, wat ik je brom!

Wizard

Over Alesi werd ook in de wandelgangen geroepen dat hij cocaïne gebruikte.

Kootje

Worden die gasten niet gecontroleerd op doping dan ??

Wizard

Geen idee. Ik denk niet dat doping écht veel toevoegd.

Kootje

Hangt van het soort doping af.

Spierversterkers en concentratieverhogende middelen lijken mij niet misstaan in 'n sport als Formule 1.
Drugs als Cocaine, waarvan je toch extra energie krijgt, lijken me dan weer minder succesvol.


Wizard

Heb het boven water gekregen:

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/73120/alesi-lacht-om-beschuldigingen-van-cocainegebruik/

CitaatJean Alesi vindt de beschuldigingen van de voormalige Ferrari-dokter Benigno Bartoletti over cocaïnegebruik in de Formule 1 lachwekkend. Volgens de Italiaan zou meer dan de helft van de coureurs cocaïne snuiven. De populaire Fransman vertelde GP2005 dat coureurs "gezonde mensen" zijn.

"Je kunt enkel lachen om deze bespottelijke beschuldigingen", aldus de voormalige Ferrari-coureur. Alesi die momenteel actief is voor Mercedes-Benz in de DTM werkte samen met Bartoletti in 1991. Volgens de Fransman gebruikt de dokter de beschuldigingen om de aandacht op zich te vestigen.

De Tjech Tomas Enge verloor zijn Formule 3000-titel in 2002 nadat hij werd betrapt op het gebruik van Marijuana.

0634

Naja, hij had wel altijd van die grote neusgaten ;).

Wizard


SDG

CitaatDe Tjech Tomas Enge verloor zijn Formule 3000-titel in 2002 nadat hij werd betrapt op het gebruik van Marijuana.

Die lijkt er alleen maar dikker van geworden. Als je ziet hoe die er nu bijloopt in het GT1-kampioenschap, die past volgens mij niet echt meer in een F1-wagen.  :D

Wizard

Geen foto om dit hilarisch beeld op het netvlies te branden?

0634


Wizard


SDG

Een nieuw vraagje: welke huidige coureur uit de V8 Supercars was ooit testcoureur in de Formule 1 en bij welk team?

Kootje

James Courtney - Jaguar

SDG

Citaat van: Kootje op 26 oktober 2011 - 19:52:39
James Courtney - Jaguar

Juist. Een mogelijke F1-carrière ging overigens wellicht verloren omwille van een zwaar testongeluk op Monza:

CitaatWhile testing for the Jaguar Racing Formula One team in Monza in 2002, the rear suspension failed on Courtney's car, sending him into the barrier at 306 km/h. The car hit with such force that it bounced back from the wall at 70 km/h, causing Courtney to suffer an impact estimated at 67G. When he regained consciousness, he found Michael Schumacher shouting at him, trying to translate for the Italian track marshals who could not speak English. Courtney "freaked out" when he found that he could not move the right side of his body and was bleeding from his eyes. He explained that "it took me a year to recover. I couldn't walk without getting a migraine. Anything would set it off. Noise, light, anything."

http://en.wikipedia.org/wiki/James_Courtney