Opnieuw 12 teams ?

Gestart door Doefie, 28 maart 2006 - 15:15:55

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Mja, als het geen of amper televisieaandacht zou krijgen zouden teams in klasse 2 weer moeilijker aan sponsors geraken, waardoor ze als ze doorstoten na K1 bijna onmiddelijk terug zullen afzakken omdat ze het budget niet hebben. Volgens mij zou het hebben van meerder klassen geen goede zaak zijn voor de F1.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

KVDracer

Citaat van: Schumi 2006 op 01 april 2006 - 20:19:44
Mja, als het geen of amper televisieaandacht zou krijgen zouden teams in klasse 2 weer moeilijker aan sponsors geraken, waardoor ze als ze doorstoten na K1 bijna onmiddelijk terug zullen afzakken omdat ze het budget niet hebben. Volgens mij zou het hebben van meerder klassen geen goede zaak zijn voor de F1.

Op televisiegebied misschien minder. Hoewel, als ze bij Eurosport wat aan de mouw trekken en de prijzen wat aanpassen, zullen die alles wel uitzenden, maarja, dat is een andere kwestie. Maar de 125cc en 250 cc en MotoGP wordt ook volledig uitgezonden, dus zou er hier misschien ook nog een markt voor zijn. Stel u voor, den ene Ferrari in groep 1 en den andere in groep 2 of McLaren.
En het is ook om tegen te gaan dat de goede teams in de tweede groep, minder hun best zouden doen om daar toch maar aan de top te staan, dat ik de eerste groep dubbele punten zou geven. Maar ik zou wel een algemeen klassement opstellen.

Ferrari 2010

Mja, 2 groepen, maar dan wel een gelijke kwali organiseren ofzo, dat het dus niet op voorhand beppaalt is wie in welke groep zal zitten op zondag. Maar het blijft erg lastig worden als je een algemeen klassement wilt, want dan ga je aan de eerste van groep 1  een 50-tal punten moeten geven ofzo :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

KVDracer

Citaat van: Schumi 2006 op 02 april 2006 - 09:26:20
Mja, 2 groepen, maar dan wel een gelijke kwali organiseren ofzo, dat het dus niet op voorhand beppaalt is wie in welke groep zal zitten op zondag. Maar het blijft erg lastig worden als je een algemeen klassement wilt, want dan ga je aan de eerste van groep 1  een 50-tal punten moeten geven ofzo :-\

Die punten laat ik hier aan de slimme onder ons over  ;)
En als alles uitgewerkt is sturen we het op naar de FIA e  :P

Doefie

Citaat van: Schumi 2006 op 02 april 2006 - 09:26:20
Mja, 2 groepen, maar dan wel een gelijke kwali organiseren ofzo, dat het dus niet op voorhand beppaalt is wie in welke groep zal zitten op zondag. Maar het blijft erg lastig worden als je een algemeen klassement wilt, want dan ga je aan de eerste van groep 1  een 50-tal punten moeten geven ofzo :-\

... en dan gaan de Amerika (weeral) achterna ... Daar krijgt de 30ste coureur zelfs 5 punten ofzo :-\

Doefie

The pieces of the 22-team puzzle of 2008 are beginning to fall into place.

Paddock speculation suggests that while Penske and Arden have counted themselves out, Prodrive, Minardi, Direxiv, GP2 team 'Racing Engineering' and Jordan appear all to have lodged their entry forms to race in the low-cost championship.

Rather than go through some sort of intellectual selection process, however, McLaren Mercedes boss Ron Dennis thinks they should all be invited to simply show up and 'pre-qualify' for Grand Prix.

"(It will show) just how many take the pain of going home after Friday," he told reporters at Albert Park.

Ferrari 2010

Citaat van: KVDracer op 02 april 2006 - 11:55:18
Citaat van: Schumi 2006 op 02 april 2006 - 09:26:20
Mja, 2 groepen, maar dan wel een gelijke kwali organiseren ofzo, dat het dus niet op voorhand beppaalt is wie in welke groep zal zitten op zondag. Maar het blijft erg lastig worden als je een algemeen klassement wilt, want dan ga je aan de eerste van groep 1  een 50-tal punten moeten geven ofzo :-\

Die punten laat ik hier aan de slimme onder ons over ;)
En als alles uitgewerkt is sturen we het op naar de FIA e :P
Met een gemiddelde snelheid van pakweg 20/u trager verlies je op zo een recht stuk al bijna nog eens 1,5s, daarbij komt het passeren over het vuile deel van de baan, dus pakweg toch een 5-tal s achter Fernando aan het einde van de rechte lijn. Opsturen is niet bepaalt men bedoeling, ff aantonen dat het wel meer is dan 3s is wel men bedoeling ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: Schumi 2006 op 02 april 2006 - 17:33:20
Citaat van: KVDracer op 02 april 2006 - 11:55:18
Citaat van: Schumi 2006 op 02 april 2006 - 09:26:20
Mja, 2 groepen, maar dan wel een gelijke kwali organiseren ofzo, dat het dus niet op voorhand beppaalt is wie in welke groep zal zitten op zondag. Maar het blijft erg lastig worden als je een algemeen klassement wilt, want dan ga je aan de eerste van groep 1  een 50-tal punten moeten geven ofzo :-\

Die punten laat ik hier aan de slimme onder ons over ;)
En als alles uitgewerkt is sturen we het op naar de FIA e :P
Met een gemiddelde snelheid van pakweg 20/u trager verlies je op zo een recht stuk al bijna nog eens 1,5s, daarbij komt het passeren over het vuile deel van de baan, dus pakweg toch een 5-tal s achter Fernando aan het einde van de rechte lijn. Opsturen is niet bepaalt men bedoeling, ff aantonen dat het wel meer is dan 3s is wel men bedoeling ;)

Verkeerd topic ... en je redenering klopt niet echt ;)

F1Club

Misschien wel ook interessant om weten is welke teams zich nu precies inschreven (hoewel deze lijst officieel geheim is :D)

Bijna alle 22 ingeschreven teams bekend 
[04 april - 15:22]   


De F1 media is er bijna in geslaagd om alle 22 teams te achterhalen die zich inschreven voor het F1 wereldkampioenschap 2008, niettegenstaande de FIA de lijst nog niet wil vrijgeven.

Eerst en vooral kunnen we ervan uitgaan dat de huidige elf teams zich zullen ingeschreven hebben. Heel wat mensen waren echter verbaasd dat nog eens elf teams actief willen zijn in de F1, mocht hun inschrijving aanvaard worden.

Het is reeds onthuld dat David Richards, Paul Stoddart, Eddie Jordan en Direxiv zich inschreven voor 2008, wat reeds vier teams zijn.

Nu is de media ook te weten gekomen dat GP2 teams Racing Engineering en BCN Competition - allebei Spaanse teams - zich zo goed als zeker ingeschreven hebben. Ook het toekomstige team van Eddie Irvine en Roustam Tariko zou deel uitmaken van die elf 'mysterieuze' teams. Wie verder nog op de lijst staat, is volgens de pers Craig Pollock.

Hiermee komen we al aan 19 teams, en er wordt ondertussen ook beweerd dat de huidige leider in het GP2 kampioenschap, ART - onder leiding van Nicolas Todt, de zoon van Jean Todt - een favoriet zou zijn op het lange lijstje van de FIA. Naast dit GP2 team zouden ook het bedrijf van Trevor Carlin, een Dubai team en Piquet Sports willen deelnemen aan het wereldkampioenschap in 2008.

Bron: F1-Club

Doefie

David Richards --> mag zich eerder op rally concentreren van mij part
Paul Stoddart --> zou mooi zijn om de naam Minardi terug te zien
Eddie Jordan --> kan ik alleen maar toejuichen
Direxiv --> liever niet nog een B-team op de grid
Racing Engineering --> vraag mij af of ze de overstap wel aankunnen (stonden 5de vorig jaar)
BCN Competition --> vraag mij af of ze de overstap wel aankunnen (stonden 9de vorig jaar)
Eddie Irvine en Roustam Tariko --> gewoon om te zien wat het geeft mogen ze deelnemen van mij  ;D
Craig Pollock --> Waarschijnlijk om de carrière van Villeneuve te redden na zijn BMW-contract
ART --> Vrees dat ze achteraan zullen blijven meerijden na de overstap
Dubai F1 --> Tiens, leven die nog? Is al 3 jaar sprake van
Piquet Sports --> Geld is er, maar of ze het daarom goed gaan doen?

F1Club

ja, ik heb ook zo mijn bedenkingen bij sommige mogelijke teams. maar goed, uiteindelijk zullen we slechts één nieuw team hebben, want het is zo goed als zeker dat de huidige elf teams blijven. en dan denk ik dat stoddart een heel goeie kans maakt...

Jasper

Zoals Mosley en Stoddart "vrienden" zijn, denk ik dat Mosley er eerst wel alles aan zal doen om Stoddart het leven zuur te maken voordat hij hem toelaat in de F1...

F1Club

maar het is algemeen bekend dat het publiek erg veel om de naam minardi geeft... ze hebben doorheen de jaren een uitermate belangrijke rol gespeeld om rijders in de f1 te lanceren. daar moeten ze volgens mij ook wel rekening mee houden.

Doefie

Citaat van: F1Club op 07 april 2006 - 10:02:27
maar het is algemeen bekend dat het publiek erg veel om de naam minardi geeft... ze hebben doorheen de jaren een uitermate belangrijke rol gespeeld om rijders in de f1 te lanceren. daar moeten ze volgens mij ook wel rekening mee houden.

Als ze rekening houden met het publiek laten ze Spa-Francorchamps erop staan ;)

FerrariMan

Citaat van: Doefie op 07 april 2006 - 10:40:05
Citaat van: F1Club op 07 april 2006 - 10:02:27
maar het is algemeen bekend dat het publiek erg veel om de naam minardi geeft... ze hebben doorheen de jaren een uitermate belangrijke rol gespeeld om rijders in de f1 te lanceren. daar moeten ze volgens mij ook wel rekening mee houden.

Als ze rekening houden met het publiek laten ze Spa-Francorchamps erop staan ;)
En zetten ze Irvine in de FIA.  :)