Het voetbal-topic

Gestart door FerrariMan, 22 maart 2006 - 17:25:33

« vorige - volgende »

0634

Okee, Gijp en die anderen moet je negeren, maar de nieuwtjes van Derksen zijn gewoon de nieuwtjes van VI hoor. Die staan ook altijd meteen op de site nadat hij ze aan tafel heeft verteld.

Jehoentelaar

(@ Kootje)
Dat is ook het hele idee achter het programma. VI op tv is het amusement in combinatie met de headlines die je in het blad vindt (al krijgt het amusement wel heel erg de overhand de laatste tijd). Als tv-programma alleen de nieuwtjes brengen trekt geen kijkers, zoals de heren bij RTL nu ook met VI Vandaag ondervinden.

Zelf lees ik de site, kijk ik alle maandaguitzendingen (op vrijdag is er vaak Jupiler League en/of Eredivisie te zien) en koop ik af en toe het blad (als er van mijn cluppies iets leuks in staat). Heb een abonnement gehad, maar ik betrapte mezelf erop dat ik naast de artikelen over Topklasse/Jupiler League en de laaggeplaatste Eredivisieclubs niks las: buitenlands en alles over bijv. Ajax en FC Twente sloeg ik over. Dan is het allemaal te snel gelezen.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 29 december 2012 - 13:58:56
Okee, Gijp en die anderen moet je negeren, maar de nieuwtjes van Derksen zijn gewoon de nieuwtjes van VI hoor. Die staan ook altijd meteen op de site nadat hij ze aan tafel heeft verteld.

Dat zeg ik toch ook? ::)

CitaatWat Derksen aan nieuwsfeitjes brengt wel, evenals die VI reporters die tussen het publiek zitten,


Citaat van: Jehoentelaar op 29 december 2012 - 13:59:56
(@ Kootje)
Dat is ook het hele idee achter het programma.

Weet ik, vandaar dat ik onderscheid maak tussen het blad + de site en het TV-programma waar het de betrouwbaarheid als nieuwsmedium betreft.

0634

Citaat van: Kootje op 29 december 2012 - 14:03:06

Dat zeg ik toch ook? ::)


Maar dan snap ik niet dat je onderscheid maakt tussen Derksen's nieuwtjes van het programma en die van het blad/de site.

Kootje

Daar maak ik geen onderscheid tussen. Ik maak onderscheid tussen de rest van het programma en het blad/de site.

Ik bedoel ..... in het programma wordt 'n hoop gezegd wat je als nieuws op zou kunnen vatten maar het niet is. Ook Derksen roept in het programma voornamelijk wat hij graag wil dat er gebeurd, en dit is vaak erg ver van de realiteit verwijderd. Dat is dus het grote onderscheid tussen het blad/de site en het programma. Op dat ene segmentje na (Het nieuwtsegment dat door Derksen voorgelezen wordt), bestaat het programma voornamelijk uit opinies en persoonlijke voorkeuren, terwijl het blad juist uit nieuws, achtergronden en (diepte)interviews bestaat.

Fabian

Morgen is de eerste kwartfinale in de KNVB Beker. Ben benieuwd welke clubs het naar de halve finale weten te schoppen.

TheIceman

Ik hoop in ieder geval van harte dat Heracles 120 minuten mag spelen, aangezien zij zaterdag tegen Roda moeten. :)

Jehoentelaar

Laat FC Den Bosch maar een tijdje uitgesloten zijn van bekerdeelname. Schandalige vertoning van de supporters.

Fabian

Citaat van: Jehoentelaar op 29 januari 2013 - 21:19:45
Laat FC Den Bosch maar een tijdje uitgesloten zijn van bekerdeelname. Schandalige vertoning van de supporters.
Laat ik één ding zeggen. Dit zijn GEEN SUPPORTERS. Dit zijn een stelletje achterlijke mongolen die het voor een hele grote groep verpesten. Als FC Den Bosch supporter baal ik gigantisch van dit gedrag. 'Deze toeschouwers' verpesten het voor een hele grote groep die hart hebben voor de club.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 29 januari 2013 - 21:19:45
Laat FC Den Bosch maar een tijdje uitgesloten zijn van bekerdeelname. Schandalige vertoning van de supporters.
Dat gaat mij te ver...Een club straffen omdat een groepje achterlijke tokkies het verpesten? Als het nu structureel zou zijn zoals bij de zeer beruchte Millwall uit de UK...


Maar eerlijk is eerlijk, ik zou ook niet weten wat te doen tegen dit soort amoeben...

Fabian

Citaat van: Franky R. op 10 februari 2013 - 22:37:14
Citaat van: Jehoentelaar op 29 januari 2013 - 21:19:45
Laat FC Den Bosch maar een tijdje uitgesloten zijn van bekerdeelname. Schandalige vertoning van de supporters.
Dat gaat mij te ver...Een club straffen omdat een groepje achterlijke tokkies het verpesten? Als het nu structureel zou zijn zoals bij de zeer beruchte Millwall uit de UK...


Maar eerlijk is eerlijk, ik zou ook niet weten wat te doen tegen dit soort amoeben...
Precies. Dit soort volk komt gewoon op dit soort wedstrijden af om er een zooitje van te maken. Daar heb je als club geen invloed op. Helaas gebeuren dit soort dingen nou eenmaal. In elk stadion. We zouden allemaal wel heel naïef zijn om te denken dat dit alleen in Den Bosch het geval is... 

Jehoentelaar

Die laatste zin heeft weinig met het verhaal te maken. Natuurlijk gebeurt die onzin in meerdere stadions. Ik heb het als ADO Den Haag-supporter helaas veel te vaak zien gebeuren. Dan kun je wel voor de zoveelste keer en met alle goede bedoelingen plannen maken om de boel te verbeteren, maar zonder keiharde maatregelen werkt het niet. Uiteraard is meteen uitsluiting een wat te vergaande maatregel nu ik mijn post teruglees, maar het kan niet zo zijn dat we met de volgende Den Bosch-thuis in de beker weer die narigheid krijgen. Of in welk stadion dan ook. Stadionverboden en beperkingen aan de vrije verkoop zijn een begin.

Kootje

Er is maar één oplossing, en zelfs die is niet 100% waterdicht aangezien er altijd idioten rond blijven lopen. Het is heel simpel, verbied de uitspelende clubs gewoon supporters mee te nemen. In het geval vd beker moet je deze voortaan wel over 2 wedstrijden laten spelen, maar het heeft alleen maar voordelen.

A: De extra bekerwedstrijd genereert extra inkomsten.
B: Nu heeft men in de stadions 'n vaak nog niet halfvol uitvak, met aan tenminste één, maar vaak ook twee, zijde(n) 'n leeg vak. Die 2 á 3 vakken kun je ook aan je eigen publiek toekennen en ze wél uitverkopen. Dit levert de club ook extra inkomsten op.
C: Daarnaast zijn er minder stewards, en belangrijker nog, ook minder politie nodig wat de stad weer 'n giga kostenpost scheelt.
D: De NS zit niet meer met (half) gesloopte treinen, en vechtpartijen en het scanderen van rascistische leuzen zullen zga uitblijven aangezien de "vijand" niet vertegenwoordigt is.


Oh ja ..... voordat iemand met het veelgebruikte tegenargument komt dat het "thuisvoordeel" te groot/groter wordt wanneer de ander geen publiek mee heeft en dit dus nadelig is voor de uitspelende partij, kan ik alleen maarzeggen: KUL !!! Dit wordt in de return direct weer opgeheven aangezien dan de rollen omgekeerd zijn. Dat is dus alvast geen tegenargument. ;)

Jehoentelaar

Van uit- en thuisvoordeel is überhaupt nauwelijks sprake, zoals FC Den Bosch al liet zien tegen FC Twente. 8)

Een toelichting op je punten:
A: zeer zeker waar.

B: het verschilt enorm per club of de thuisvakken ook uitverkocht worden. Dat gebeurde de vorige bekerronde namelijk nauwelijks. Een grotere capaciteit voor de thuisclub verandert daar niks aan, zeker niet aangezien de uitvakken vaak extra omheining (en netten) hebben en het zicht daardoor belemmeren.

C: ook daar kan ik mij in vinden. De kosten die moeten worden gemaakt om de uitploeg en uitsupporters veilig naar het stadion te loodsen zijn bizar hoog.

D: niet mee eens. Wat de NS betreft: de treincombi is bijna in zijn geheel verbannen van de keuzemogelijkheden voor uitsupporters. Vrijwel altijd wordt er gekozen voor een verplichte auto- en/of buscombi, zeker in bekerwedstrijden. De trein wordt slechts incidenteel gebruikt, en dan met name door thuissupporters (correct me if I'm wrong). Die thuissupporters kun je natuurlijk niet ook van de wedstrijd uitsluiten, en thuissupporters verbieden om met de trein te reizen is niet te handhaven.

De (racistische) leuzen zijn vaak gericht jegens een speler op het veld of de scheidsrechter, en die zal toch moeten komen opdraven voor de wedstrijd. Het is niet te bepalen waar de toeschouwers (we kunnen hier uiteraard niet spreken van supporters) zich voorafgaand eventueel op zullen richten. Vechtpartijen zal je volgens mijn verwachtingen wel minder krijgen, al komen die sowieso een stuk minder voor dan spreekkoren.

Kootje

Citaatzeker niet aangezien de uitvakken vaak extra omheining (en netten) hebben en het zicht daardoor belemmeren.

die extra omheining is niet meer nodig wanneer 'n uitvak gewoon 'n thuisvak wordt hé ;)