Het voetbal-topic

Gestart door FerrariMan, 22 maart 2006 - 17:25:33

« vorige - volgende »

Wizard

Eindelijk slaat Twente 3 punten stuk. En wel op de Amsterdammers. De wedstrijd zelf heb ik niet gezien (ook niks over gelezen) maar dat doet er niet toe! Het maakt 'mijn plezier' niet minder.

0634

Dramapot. En dat kwam met name door Twente. Die staan gewoon, als trotse koploper zonder puntverlies, met 11 man achter de bal. Schaamteloos. Bij eredivisie-live lieten ze het nog zien in de analyse. Had Ajax de bal, kropen ze met 11 man naar achteren. Gadverdamme zeg.

Balbezit was 65-35. Ongelofelijk want Twente heeft kwaliteit zat. Dan moet je je niet zo schijterig ingraven. Heel weinig kansen dus over en weer, maar 100% terechte zege van Ajax. Alleen omdat zij wel naar voren speelden.

Wizard

Ok dan! Zal het zo eens terugkijken. En ook ik ben tegen anti-voetbal en als koploper met 11 man verdedigen is daar een voorbeeld van. Bovendien resulteert het vaak in verlies terwijl Twente talent genoeg heeft rondlopen om Ajax het vuur aan de schenen te leggen. Niettemin, prima gedaan van de Amsterdammers. Nu PSV 'afkijken'. Brengt weinig tot nu toe.

Fabian

Citaat van: Wizard op 30 september 2012 - 16:50:13
Nu PSV 'afkijken'. Brengt weinig tot nu toe.
Wat had je dan verwacht?  ;) ;D
Sterkte!

Wizard

Natuurlijk! Hoewel verdedigend een hoop te winnen is vind ik ze aanvallend prima spelen. Tussenstand 0-2. Op naar de 0-4 (en niet net als afgelopen seizoen, het gelijk spel).

Fabian


SanderD

Ondanks dat ik hem niet mag, toch een goede goal van dries

Fabian

Dries zal dadelijk wel zeggen dat dit de kampioenswedstrijd was...

0634

Dat was het natuurlijk ook. Driesje kan vanavond vol trots terug naar Madurodam.

Wizard

Ik was toch meer onder de indruk van Locadia. Knappe inval!

Fabian

Ik was vooral onder de indruk van Nwofor. Die jongen kan goed volleyballen. Uitstekende smash.

0634

#611
Citaat van: Wizard op 02 september 2012 - 18:34:19
En maar vragen om een strafschop. Verschrikkelijk dat Ajax!

Nou, om een penalty vragen mag dus niet maar ik wil nu toch heel graag een reactie van je over je eigen favo-clubje.

Van links en rechts kwamen overal ineens imitatie-von Bommels vandaan met twee vingers omhoog dat die VVVer eraf moest. Wie nou de echte von Bommel was niet eens meer te zien.Bah. BAH!!!

Nou, Wizard, spreek je afschuw dan ook hier maar over uit.

Wizard

Valt me tegen dat iets wat volkomen begrijpbaar is kennelijk alleen opgaat bij Ajax. Nu het PSV betreft verwacht je de kritiek die je eerst zo verdedigde. Mag ik daar ook afschuw over uitspreken? Voor de rest heb je gelijk. De kritiek op Ajax geldt ook voor PSV.

0634

#613
Nee, daar mag je geen afschuw over uitspreken. Er was toen namelijk niks mis met wat Ajax deed. Die vroegen om een penalty die het ook had moeten zijn. Ageren tegen onrecht is dat. Sorry, maar dat vind ik volkomen normaal.

Nu is er helemaal geen onrecht en ook geen arbitraire dwaling. Nog voordat de scheids iets kan doen komen de Von Bommels al aanwapperen met hun vingertjes. Dat vind ik nogal een verschil zeg. De scheids handelde verder gewoon prima, dan hoef je verder helemaal niemand te naaien. Nog los van het feit dat vragen of iemand het veld uit gestruud mag worden matennaaien is, om een penalty vragen niet.

En ja, als Ajax iets te verwijten valt, zeg ik daar wel degelijk wat van. Die Suarez-beet bijvoorbeeld vond ik beschamend. Sowieso een naar ventje. Maar eens scheidsrechterlijke dwaling bekritiseren kan ik mij prima voorstellen.

Wizard

Wat een flauwekul, Jeroen! Natuurlijk zwaaien spelers als een doelpunt met de hand wordt gemaakt. Wie zouden dat niet doen? Noem eens 1 voorbeeld van een elftal wat daar niet op reageerde. Dat is niet af te zetten tegen gaan liggen en roepen om een strafschop, 10 keer binnen 5 minuten. Dat verafschuw ik, ja. Dat vind ik anti-voetbal en dat deed Ajax meermaals.

Enfin, als je iedere vorm van nuance weg wilt laten, wil ik best met je eens zijn dat de van Bommeltjes de scheidsrechter best 10 seconden hadden mogen geven vooraleer ze paniek gingen zaaien.

Bovendien overheerste er gisteren een andere stemming. Natuurlijk was het een gebeurtenisje tijdens een wedstrijd maar dat werd overstemd door de goalenfestijn. En de drie doelpunten van onze debutant! Dan sta ik er niet direct bij stil. Maar ik beloof plechtig dat als Driesje weer eens gaat liggen en theatraal vraagt om een strafschop dat ik vliegensvlug inlog om het te bekritiseren!