Het voetbal-topic

Gestart door FerrariMan, 22 maart 2006 - 17:25:33

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Enzo op 16 september 2012 - 19:33:53
Ik heb nooit echt begrepen hoe mensen elkaar echt kunnen haten omdat ze voor een bepaalde club zijn.

Dat gaat me ook te ver ja, die mensen snap ik ook niet.
Sterker nog, m'n beste vrienden zijn voor Ajax en Feyenoord.
Maar dat betekend niet dat ik binnen de Nederlandse competitie hun clubbie toe zal juichen.
In Europees verband is dat weer anders, dan zie ik die clubs in de eerste plaats als Nederlands, nu niet.
Nu zijn het rivalen, en Ajax is mede door hun al dan niet terechte arrogantie de grootste rivaal.


CitaatSprak laatst iemand die weigerde in Rotterdam af te spreken omdat ie daar liever niet kwam...
Zielig vind ik dat... ::)

Is ook zielig.


CitaatZelf kom ik uit Utrecht maar zie ik het liefste Ajax winnen... ::)

Dat kan en dat mag.
Ik zou het in de stad alleen niet van de daken schreeuwen. ;)

Maaruh ..... de stad of de provincie?
Ikzelf kom uit de stad, woon er alleen niet meer.
Niet dat dat verschil maakt hoor, ben gewoon nieuwsgierig.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 16 september 2012 - 16:43:24
Ik gun  het iedereen behalve die koopclub. ;)

Dat mag. Ik gun het de best spelende. Veel belangrijker dan het wie. Zelfs als het Ajakkus is. ;)

0634

Huh... ik had toch net een stuk getypt.. foetsie... Biertje minder drinken voortaan...

Ach ja, hekel of haat... ik heb geen hekel aan Feyenoorders, noch aan PSVers. Ik een aantal Feyenoorders en een enkele PSVer en dat zijn gewoon aardige mensen met wie je prima over voetbal kunt praten. Dus in die zin snap ik haat ook niet hoor. Gaat veel te ver.

Wel moet ik eerlijk bekennen dat ik een notoire hekel aan Feyenoord en PSV heb. Al lig ik nooit wakker van nederlagen of van titels van één van beiden. Ik baal ervan, maar dat gaat niet verder dan een paar uurtjes. Moet ik er wel bij zeggen dat ik geen die-hard Ajacied (meer) ben. Formule 1 is mijn sport, voetbal komt op respectabele afstand.

Zeker ook door de FIA en de UEFA. Van de CL hebben ze al een gedrocht gemaakt waar wij als NLse club sportief gezien niets meer te zoeken hebben. Maar ook van de Jeugd-CL die ze nu opzetten maken ze een zooi. Alleen de jeudteams van de ploegen waarvan de A-teams aan de echte CL meedoen mogen ook meedoen! Zo bevoordeel je dus wéér de grote landen!! Die hufter van een Platini had nog zo gezegd dat hij de kleine landen ging helpen. Nou, tegenwoordig spelen we 26 voorrondes alleen al voor de UC om over de CL maar niet te beginnen. In niets helpt hij de kleine landen, wat logisch is, want die kleine landen hebben niet het vermogen om hem aan de macht te houden.

Franky R.

Citaat van: Fabian op 16 september 2012 - 15:30:48
Het hele scheidsrechterskorps is een aanfluiting. Als ik zie wat voor pipo's ze naar de Vliert sturen om FCDB te fluiten dan houd ik mijn hart vast. Die clowns moeten over een paar jaar in de Eredivisie fluiten, maar ze snappen er geen bal van. Dan heb je nog een grens die er met zijn neus bovenop staat maar niet ziet dat de bal over de lijn is terwijl iedereen in het stadion het ziet. Meters over de zijlijn maar meneer met het vlaggetje ziet het weer niet. Ik houd mijn hart vast voor de toekomst.
Dacht dat Blatter eindelijk om was en propageerde voor elektrische detectie op het doellijn?! Veel beter dat een lijnrechter die gewoon zijn @#$#@@ bakkes dichthoudt.


Maar wel boos worden op een voetballer die door het lint gaat, als gevolg van die soort amateurisme? ::)

Franky R.

CitaatAch ja, hekel of haat... ik heb geen hekel aan Feyenoorders, noch aan PSVers. Ik een aantal Feyenoorders en een enkele PSVer en dat zijn gewoon aardige mensen met wie je prima over voetbal kunt praten. Dus in die zin snap ik haat ook niet hoor. Gaat veel te ver.Wel moet ik eerlijk bekennen dat ik een notoire hekel aan Feyenoord en PSV heb. Al lig ik nooit wakker van nederlagen of van titels van één van beiden. Ik baal ervan, maar dat gaat niet verder dan een paar uurtjes. Moet ik er wel bij zeggen dat ik geen die-hard Ajacied (meer) ben. Formule 1 is mijn sport, voetbal komt op respectabele afstand.


Zo voelt het ook voor mij als het gaat om Ajax...Gek genoeg kan ik een titel voor PSV makkelijker 'dragen'...Maar 'haat'?! Nee, dat is verspilde energie...Alsof je niets beters te doen hebt!

Wizard

Vanavond mogen de Amsterdammers opdraven tegen Dortmund. Ben benieuwd. Dortmund kent een verschrikkelijk goed jaar en spelen een aardige pot voetbal. Of Ajax hier tegen opgewassen is betwijfel ik. Ik hoop het wel. Op de één of andere manier kan ik ze niet zien of luchten. Dus, vanavond Ajax er doorheen supporteren. De zeldzame momenten des levens... ;)

Enzo


Fabian


Wizard

Ga je goed voetballen nu linken aan een nationaliteit?? ;) Nee, alle gekheid op een stokje, Dortmund wind verdient. Dat het momentum van de 1-0 vervelend is voor allen die niet in het geel en zwart gekleed waren ben ik met allen die dat vinden eens. Maar dat is een tweede.

Wizard

En PSV wint. 3-0. Zoals voorspelt. ;)

Franky R.


Wizard

En verdient. Dat vergat ik te vermelden. Na wedstrijden lang inspiratieloos voetballen stak vandaag het mes tussen de tanden. Eindelijk eens vuur!

T.Nuvolari

Bij ons weer een egweldig verhaal. Supporters van de leider, Club Brugge, hebben tijdens hun laatste wedstrijd in de Europa League de spelers met boegeroep bedankt voor hun inzet. Club werd met een harde 4-0 zeer verdient afgemaakt door Bordeaux. Spelers vonden dat na hun goede dompetitie start niet kunnen en weigerden na hun competitiematch dit weekend de supporters te groeten. De supporters hebben dan weer gereageerd door hun rug te draaien naar de spelers, ook nadat die uiteindelijk wel kwamen groeten. Gevolg van deze hevige storm in een heel klein glas water, de kapitein is zijn armband kwijt en ze gaan één van de activiteiten van de supporters sponsoren. De rest van België, en daarbuiten waarcshijnlijk,  lacht er eens mee.

Franky R.

Citaat van: M@rc op 25 september 2012 - 16:06:57
Bij ons weer een egweldig verhaal. Supporters van de leider, Club Brugge, hebben tijdens hun laatste wedstrijd in de Europa League de spelers met boegeroep bedankt voor hun inzet. Club werd met een harde 4-0 zeer verdient afgemaakt door Bordeaux. Spelers vonden dat na hun goede dompetitie start niet kunnen en weigerden na hun competitiematch dit weekend de supporters te groeten. De supporters hebben dan weer gereageerd door hun rug te draaien naar de spelers, ook nadat die uiteindelijk wel kwamen groeten. Gevolg van deze hevige storm in een heel klein glas water, de kapitein is zijn armband kwijt en ze gaan één van de activiteiten van de supporters sponsoren. De rest van België, en daarbuiten waarcshijnlijk,  lacht er eens mee.


Ik vind dat supporters soms wel TE belangrijk worden gemaakt. Het kan gebeuren dat je verliest, toch? En er is een reden waarom die supporters langs het veld staan en niet erin... :P

Fabian

Twente gaat dit jaar sowieso niet de KNVB beker winnen! Volgende ronde is het exit voor Twente denk ik!  :) :) :)