Het voetbal-topic

Gestart door FerrariMan, 22 maart 2006 - 17:25:33

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Maar vindt je het gek? Real Madrid heeft een begroting van 500 miljoen Euro, en hoeveel schuld?
Ajax werkt met een fractie van dat bedrag...

Ik denk dat het verschil tussen Ajax en Dinamo Zagbred en Lyon veel kleiner is, ook qua budget.

Maar er zijn maar een paar echte topclubs, Real Madrid, Barcelona, Manchester United... Er zijn maar weinig clubs die daar tegenop gewassen zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Enzo

Citaat van: M@rc op 28 september 2011 - 20:10:21
Realistische Nederlandse voetbalpraat.  :o :o :o :o :o

Nah, het zwakke punt was Vertonghen natuurlijk.... ;D

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 28 september 2011 - 20:12:39
Maar vindt je het gek? Real Madrid heeft een begroting van 500 miljoen Euro, en hoeveel schuld?
Ajax werkt met een fractie van dat bedrag...

Ik denk dat het verschil tussen Ajax en Dinamo Zagbred en Lyon veel kleiner is, ook qua budget.

Maar er zijn maar een paar echte topclubs, Real Madrid, Barcelona, Manchester United... Er zijn maar weinig clubs die daar tegenop gewassen zijn.

Nee, vind ik zeker niet gek.
Maar zolang het hoogst haalbare voor 'n Nederlandse ploeg de 3e plek en doorstromen naar de Europa League inhoudt, kan ik niet zeggen dat we thuishoren op dat platform.

Wizard

Citaat van: gloudiesaurus op 28 september 2011 - 20:12:39
Maar vindt je het gek? Real Madrid heeft een begroting van 500 miljoen Euro, en hoeveel schuld?

Je vergeet de staatshulp...

T.Nuvolari

Citaat van: Enzo op 28 september 2011 - 20:14:16
Citaat van: M@rc op 28 september 2011 - 20:10:21
Realistische Nederlandse voetbalpraat.  :o :o :o :o :o

Nah, het zwakke punt was Vertonghen natuurlijk.... ;D

Kan ik nog inkomen ook. Niet zijn sterkste paar wedstrijden achter de rug.

gloudiesaurus

Citaat van: Kootje op 28 september 2011 - 20:32:43
Citaat van: gloudiesaurus op 28 september 2011 - 20:12:39
Maar vindt je het gek? Real Madrid heeft een begroting van 500 miljoen Euro, en hoeveel schuld?
Ajax werkt met een fractie van dat bedrag...

Ik denk dat het verschil tussen Ajax en Dinamo Zagbred en Lyon veel kleiner is, ook qua budget.

Maar er zijn maar een paar echte topclubs, Real Madrid, Barcelona, Manchester United... Er zijn maar weinig clubs die daar tegenop gewassen zijn.

Nee, vind ik zeker niet gek.
Maar zolang het hoogst haalbare voor 'n Nederlandse ploeg de 3e plek en doorstromen naar de Europa League inhoudt, kan ik niet zeggen dat we thuishoren op dat platform.

Ben het helemaal met je eens, Nederland en ook Belgie hebben in de Champions League eigenlijk niks te zoeken. Misschien af en toe door de groepsfase, maar dat is het wel zo'n beetje denk ik...
Misschien komen er kansen als de Uefa de regels voor clubs strakker gaat maken (in 2014 ofzo meen ik), maar ook daarvan heb ik al te hoge verwachtingen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Enzo

Gewoon een budgetcap instellen, net als de F1... ;D

0634

Zo is het ook. Niet zo gek trouwens als NLse clubs sluitende begrotingen moeten inleveren en Real of Barca honderden miljoenen in de min mag staan en toch gewoon weer spelers erbij haalt. De hele voetbalwereld is een grote joke geworden met de Champions League als misselijkmakend dieptepunt.

T.Nuvolari

Ben ik het helemaal mee eens. Ik snap niet dat clubs als Real Madrid, Chelsea en Manchester United hun licenties kunnen blijven halen. Het draait teveel om de fictieve cijfers denk ik, plus een hele boel gefoefel onder tafel natuurlijk. Spijtig, maar zo is het overal een beetje tegenwoordig.

Kootje

Nu is het wel zo dat vanaf 2014 de clubs aantoonbaar meer inkomsten als uitgaven moeten hebben om nog Europees te spelen.
Dit zal er hopelijk voor zorgen dat de salarissen weer gaan dalen, waardoor clubs in de kleinere landen langer hun talenten vast kunnen houden.

gloudiesaurus

Alleen komt Manchester City dan weer met het trucje dat ze een sponsor hebben die jaarlijks 300.000.000 in de club steekt... daar kan een Nederlandse club (lees de hele eredivisie zo wat) dus niet tegenop...

Het gevaar is alleen, dat als die sjeiks bij Manchested City uitgekeken zijn op hun hobby, dat alles dan in elkaar zakt..
Maar goed als je alles goed regelt, zoals bij DSB & AZ, hoeft dat ook niet zo te zijn...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

T.Nuvolari

Citaat van: Kootje op 04 oktober 2011 - 17:37:30
Nu is het wel zo dat vanaf 2014 de clubs aantoonbaar meer inkomsten als uitgaven moeten hebben om nog Europees te spelen.
Dit zal er hopelijk voor zorgen dat de salarissen weer gaan dalen, waardoor clubs in de kleinere landen langer hun talenten vast kunnen houden.

Degene die aan het hoofd staat van het comité, Jean-Luc Dehaene, dat die beslissing heeft genomen, staat ook aan het hoofd van Dexia. Als je actualiteit een beetje volgt weet je waarover dat allemaal gaat.  :-\

Kootje

Sorry .... weet ik niet.  :-\

Maaruh ..... DO TELL !!!  ;)

Senergy

Citaat van: Kootje op 05 oktober 2011 - 19:09:14
Sorry .... weet ik niet.  :-\

Maaruh ..... DO TELL !!!  ;)

Dexia is/was een grote Belgisch/Frans/Luxemburgse bank met heel veel rommelkredieten (lees griekenland), nu om de bank te redden, is DEXIA België genationaliseerd en is JL Dehaene maar snel opgestapt voordat men zijn rommeltje kan ontdekken.

oww BTW vanavond de Match van de waarheid Duitsland - België
België moet ofwel winnen van "den duits" om barrages te halen
ofwel gelijk, maar dan mag Turkije niet winnen van Azerbeidjan
Verliezen ze dan moet Turkije verliezen van de Azeri's.
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

T.Nuvolari

Vandaag boeken de Duivels hetzelfde resultaat als na '14-'18 en '40-'45.