Red Bull vleugels?

Gestart door Femaleformula, 20 maart 2006 - 12:12:20

« vorige - volgende »

Femaleformula

Van de 11 teams die protest aantekenden tegen de beweegbare voorvleugel van Ferrari, waren er 2 die ook beweegbare vleugels schijnen te hebben.

Ik heb gisteren alleen bij Ferrari de vleugel zien wapperen.

Wie vertelt me meer?
I'm not as blonT as you Tink I am

FerrariMan

Citaat van: Femaleformula op 20 maart 2006 - 12:12:20
Van de 11 teams die protest aantekenden tegen de beweegbare voorvleugel van Ferrari, waren er 2 die ook beweegbare vleugels schijnen te hebben.

Ik heb gisteren alleen bij Ferrari de vleugel zien wapperen.

Wie vertelt me meer?
Renault en McLaren zouden ook verdacht worden volgens bronnen. Zal eens zoeken naar het artikel.

Mikacouli

Citaat van: FerrariMan op 20 maart 2006 - 12:27:59
Citaat van: Femaleformula op 20 maart 2006 - 12:12:20
Van de 11 teams die protest aantekenden tegen de beweegbare voorvleugel van Ferrari, waren er 2 die ook beweegbare vleugels schijnen te hebben.

Ik heb gisteren alleen bij Ferrari de vleugel zien wapperen.

Wie vertelt me meer?
Renault en McLaren zouden ook verdacht worden volgens bronnen. Zal eens zoeken naar het artikel.
Neen, ze nemen het aan. Nick Fry zei dat er nog 2 teams zouden zijn en de pers denkt dan meteen aan Renault en McLaren. Het kan ook Williams en Toyota zijn zeg maar. Niemand heeft dus beweerd dat het Renault en McLaren is, enkel de pers verzint dat.

FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 20 maart 2006 - 13:24:57
Citaat van: FerrariMan op 20 maart 2006 - 12:27:59
Citaat van: Femaleformula op 20 maart 2006 - 12:12:20
Van de 11 teams die protest aantekenden tegen de beweegbare voorvleugel van Ferrari, waren er 2 die ook beweegbare vleugels schijnen te hebben.

Ik heb gisteren alleen bij Ferrari de vleugel zien wapperen.

Wie vertelt me meer?
Renault en McLaren zouden ook verdacht worden volgens bronnen. Zal eens zoeken naar het artikel.
Neen, ze nemen het aan. Nick Fry zei dat er nog 2 teams zouden zijn en de pers denkt dan meteen aan Renault en McLaren. Het kan ook Williams en Toyota zijn zeg maar. Niemand heeft dus beweerd dat het Renault en McLaren is, enkel de pers verzint dat.
Tja, zo denk jij erover, ik heb beelden gezien waarop ze duidelijk ook bewogen. Zal zien of ik ze kan 'cappen'.

Hamilton MASTER

Ik heb enkel gezien dat bij de beide Renaults hun achteruitkijkspiegels enorm trillen en meegeven door de wind.

Dit weekend tijdens de race was iets soortgelijks te zien bij Montoya, maar ik heb ergens opgevangen dat die spiegel er nadien is afgevallen. Hij bewoog omdat hij kapot was, niet voor aerodinamica.



Juan

Citaat van: Raikkonen MASTER op 20 maart 2006 - 16:24:32
Ik heb enkel gezien dat bij de beide Renaults hun achteruitkijkspiegels enorm trillen en meegeven door de wind.

Dit weekend tijdens de race was iets soortgelijks te zien bij Montoya, maar ik heb ergens opgevangen dat die spiegel er nadien is afgevallen. Hij bewoog omdat hij kapot was, niet voor aerodinamica.
dat van die spiegels was ook al te zien in Bahrein, niet enkel in Maleisië..
Juan

McChouffe

Het zou met niet verbazen moest Honda één van die twee andere teams zijn. Ze zijn vorig jaar ook gepakt met hun illegale benzinetank.

Een uittreksel uit de Technical Regulations:
Citaat3.17 Bodywork flexibility :

3.17.1 Bodywork may deflect no more than 5mm vertically when a 500N load is applied v
vertically to it 700mm
forward of the front wheel centre line and 625mm from the car centre line. The load will be applied in a
downward direction using a 50mm diameter ram and an adapter 300mm long and 150mm wide. Teams
must supply the latter when such a test is deemed necessary.

3.17.2 Bodywork may deflect no more than 10mm vertically when a 500N load is applied vertically to it 450mm
forward of the rear wheel centre line and 650mm from the car centre line. The load will be applied in a
downward direction using a 50mm diameter ram and an adapter of the same size, Teams must supply the
latter when such a test is deemed necessary.

3.17.3 Bodywork may deflect by no more than one degree horizontally when a load of 1000N is applied
simultaneously to its extremities in a rearward direction 780mm above the reference plane and 20mm
forward of the rear wheel centre line.

3.17.4 Bodywork may deflect no more than 5mm vertically when a 500N load is applied vertically to it at a point
which lies on the car centre line and 380mm rearward of the front wheel centre line. The load will be
applied in an upward direction using a 50mm diameter ram, teams will be required to supply a suitable
adapter when such a test is deemed necessary.

3.17.5 The uppermost aerofoil element lying behind the rear wheel centre line may deflect no more than 5mm
horizontally when a 500N load is applied horizontally. The load will be applied 800mm above the reference
plane at three separate points which lie on the car centre line and 250mm either side of it. The loads will be
applied in an rearward direction using a suitable 25mm wide adapter which must be supplied by the
relevant team.

3.17.6 The forward-most aerofoil element lying behind the rear wheel centre line and which lies more than 600mm
above the reference plane may deflect no more than 2mm vertically when a 200N load is applied vertically.
The load will be applied in line with the trailing edge of the element at any point across its width. The loads
will be applied using a suitable adapter, supplied by the relevant team, which :
- may be no more than 50mm wide ;
- which extends no more than 10mm forward of the trailing edge ;
- incorporates an 8mm female thread in the underside.
2006 F1 Technical Regulations 13 / 59 15th December 2005

3.17.7 In order to ensure that the requirements of Article 3.15 are respected, the FIA reserves the right to
introduce further load/deflection tests on any part of the bodywork which appears to be (or is suspected of),
moving whilst the car is in motion.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Tezcatlipoca-F1

Citaat van: Raikkonen MASTER op 20 maart 2006 - 16:24:32
Ik heb enkel gezien dat bij de beide Renaults hun achteruitkijkspiegels enorm trillen en meegeven door de wind.

Bij meerdere team wagens trillen of beide of één spiegel. Het schijnt dat de V8 meer vibratie geeft dan de V10. Een trillende spiegel lijkt me echter aerodynamisch gezien geen voordeel maar eerder een nadeel voor de desbetreffende coureur. Deze krijgt echt geen lekker beeld als hij in zijn spiegels kijkt.

Femaleformula

waaispiegels heb ik ook gezien, maar zou dat zijn waar men aan refereerde toen men het had over 2 andere teams. Of zou dat toch echt om de voorvleugel gaan?

@ Ferrariman, heb je dat artikel nog kunnen vinden?

Bij Raikonen wapperde overigens in de allereerste kwalificatie van dit jaar zijn linkerachterwiel...
I'm not as blonT as you Tink I am

FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 20 maart 2006 - 13:24:57
Neen, ze nemen het aan. Nick Fry zei dat er nog 2 teams zouden zijn en de pers denkt dan meteen aan Renault en McLaren. Het kan ook Williams en Toyota zijn zeg maar. Niemand heeft dus beweerd dat het Renault en McLaren is, enkel de pers verzint dat.
CitaatMcLaren-Mercedes and BMW-Sauber are the two other teams required to make modifications to their rear wings in time for the Australian Grand Prix, autosport.com can exclusively reveal.
Zozo...

Bron: Autosport.

FerrariMan

#10
http://img79.imageshack.us/img79/852/2006malletter2iv.jpg
Kan iemand mij uitleggen waarom ze alleen klacht wouden indienen over de wagen van Schumacher? En niet die van Massa...

IVY440

Citaat van: FerrariMan op 21 maart 2006 - 15:44:51
http://img79.imageshack.us/img79/852/2006malletter2iv.jpg
Kan iemand mij uitleggen waarom ze alleen klacht wouden indienen over de wagen van Schumacher? En niet die van Massa...

Omdat ze Massa niet zien als titelkandidaat  ;)

Alleen van MS zullen ze wss bewijzen hebben  :-\

McChouffe

Citaat van: FerrariMan op 21 maart 2006 - 10:17:49
Citaat van: Mikacouli op 20 maart 2006 - 13:24:57
Neen, ze nemen het aan. Nick Fry zei dat er nog 2 teams zouden zijn en de pers denkt dan meteen aan Renault en McLaren. Het kan ook Williams en Toyota zijn zeg maar. Niemand heeft dus beweerd dat het Renault en McLaren is, enkel de pers verzint dat.
CitaatMcLaren-Mercedes and BMW-Sauber are the two other teams required to make modifications to their rear wings in time for the Australian Grand Prix, autosport.com can exclusively reveal.
Zozo...

Bron: Autosport.

McLaren en BMW gaan dus janken over iets wat ze zelf willens en wetens ook doen.
Als dat niet hypocriet is.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jean Todt

Als ik Tassin goed verstaan heb tijdens de GP van Bahrein bewegen de frontwings (of delen ervan) van Renault ook.

Mikacouli

McLaren en BMW hebben net laten weten dat het maar over een heel klein detail gaat aan de achtervleugel. Geen bewegende onderdelen dus maar het kleine vinnetje in de midden van de achtervleugel. Dus niet in de aard van Ferrari. Ze wisten zelfs niet dat het niet mocht, Ferrari weet maar al te goed dat bewegende onderdelen niet mogen.
McLaren en BMW hebben overigens beloofd met een aangepaste achtervleugel naar Australië af te zakken, Ferrari niet. Dat doen ze maar als de FIA het kan bewijzen. Ze weten dat ze fout zijn, maar toch veranderen ze het niet...

Dus welke hypocrisie? Dat wil volgens mij wil dat zeggen dat je iets zegt over anderen wanneer je zelf weet dat je zelf mis bent. McLaren en BMW wisten van niks.

Het gaf hen zelfs geen tijdwinst op, enkel een bevestiging van de achtervleugel.