GP van Maleisië

Gestart door Ferrari 2010, 13 maart 2006 - 19:14:24

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

De eerste GP van het nieuwe seizoen is nog maar net voorbij en de volgende staat al voor de deur. De teams zijn momenteel volop bezig alles te verhuizen naar Maleisië, een race die verleden jaar nog gedomineerd werd door Alonso. Ferrari was toen in de verste verte maar amper te zien, maar dit jaar zal dat waarschijnlijk anders zijn. Zowel Renault, Ferrari als McLaren zullen er waarschijnlijk sterk voor de dag komen.

Honda zal daar zowat eenzaam achteraan hinken, op een aantal seconden gevolgd door de Williamsen, die tijdens de openingsrace sterk verrasten en verleden jaar in Malesië nog op het podium stond met Nick Heidfeld.

Het weer tijdens de GP ziet er niet uitstekend uit, alhoewel. Op vrijdag en zaterdag zullen de weergoden de teams nog goed gezind zijn. Zwaar bewolkt of betrokken, maar wel nog droog kondigt men aan voor de eerste 2 dagen van het GP-weekend, de volgende dag is echter alles nog mogelijk, hoewel mijn bron een combinatie van regen, zon en onweer geeft. De temperaturen schommelen heel het weekend rond de 32°C

Vroeger speelden zulke temperaturen in het voordeel van Michelin-teams, maar Brigestone lijkt op een goede terugweg, alles ligt dus nog open. Met het voorspelde weer voor zondag staat er nog een vraag open, hoe zit het met de regenbanden van Michelin?

Vorig jaar reed Kimi Räikkönen er een snelste ronde van 1:35.483, dit jaar zal de tijd uiteraard net ietsje hoger liggen.


Genoeg stof om te discuciëren, klaar om deze discusie open te leggen als je het mij vraagt.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

Ik verwacht hetzelfde podium als in Bahrein. Ik denk wel dat Kimi als eerste over de streep komt met Schumacher en Alonso vlak erachter.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Mikacouli

Citaat van: McChouffe op 13 maart 2006 - 19:19:02
Ik verwacht hetzelfde podium als in Bahrein. Ik denk wel dat Kimi als eerste over de streep komt met Schumacher en Alonso vlak erachter.

Als Kimi de finisch haalt dan zit er een grote kans in dat hij wint.
Ik verwacht dus ook hetzelfde podium maar onderlinge verwisselingen. Kan ook zijn dat Schumacher wint, kan ook zijn dat Alonso wint, kan ook zijn dat Kimi wint. Ze zijn alle 3 aan mekaar gewaagd. Ik verwacht geen overwinning voor Button. Hun versnellingsbak lijkt niet in orde te zijn.
Eerst de oefenritten zien om voorspellingen te doen. Alhoewel, McLaren stooide toch iedereen zand in de ogen op vrijdag en zaterdag. Je kan blijkbaar ook je setup vinden met minder paarden aan boord.

KVDracer

Wanneer het een gewone race wordt zal het tussen MS, KR en FA gaan.  Maar wanneer de weergoden er hun gaan mee moeien kan iedereen winnen, zelfs een torro rosso  :P , maar dan denk ik toch of hoop ik toch, dat MS de grootste kans heeft.

FerrariMan

Ik gok op winst voor Kimi of Alonso. Schumacher zie ik als P3 over de streep komen. En ook niet de pole halen. Massa zal volgens mij wat conservatiever rijden en gaan voor de punten.

Los van de webstrijd, nog een gok:

Kwali:

1. Kimi
2. Schumacher
3. Alonso

Race:

1. Kimi
2. Schumacher
3. Massa

BartBee

Ik denk dat Kimi wint, schumacher wordt 2e en Button wordt 3e, alonso valt uit met een techtnisch probleem

in de kwalli:
1 Alonso
2 Schumacher
3 Raikkonen
4 Montoya
5 Button

Doefie

Welkom ;)

Button wint geen race dit seizoen, tenzij met heel veel chance. Het zal vooral gaan tussen Räikkönen, Alonso en M.Schumacher, op het einde van het seizoen zullen Massa, Montoya en misschien zelfs Rosberg sterk komen opzetten. Van Rosberg verwacht ik veel, maar niet dat hij in de eerste races meteen gaat meedoen om de overwinning. Podiums misschien wel, maar zeges niet.

Voorspellingen waag ik me niet aan, ik hoop gewoon dat Räikkönen wint. Of Fisichella, als zijn wagen het niet begeeft.

Eric

Maleisië zal een indicatie geven van de betrouwbaarheid.
Eerst het stoffige Bahrein en nu het hete plakkerige Maleisië...ik vrees dat er motoren gaan sneuvelen, waarschijnlijk deze van McLaren.

Als alles goed verloopt:
Kwali:
1/ Schumi
2/ Alonso
3/ Kimi
4/ Massa
5/ Button

De race:
1/ Kimi
2/ Schumi
3/ Button
4/ Alonso
5/ Montoya

Jasper

Ik denk ook dat het hetzelfde podium wordt als in Bahrein, maar de volgorde is echt moeiijk voorspelbaar. Kimi heeft in Bahrein veel tijd verloren door achteraan te starten (achter Villeneuve vooral) maar ik denk toch dat hij in deze race met een goede kwalificatie nog tekort zal schieten. Ik gok op volledig dezelfde volgorde als Bahrein. Maar zoals ik al zei, de volgorde is moeilijk te voorspellen. Ik denk dat er op de Webstrijd weinig gaan zijn met minder dan 3 punten op de racevoorspelling...

daan

Q:
1. Button
2. M Schumacher
3. Montoya

Race:
1. Button
2. Raikkonen
3. M Schumachter

Ferrari 2010

Wel heel optmistische voorspelling dat je Alonso niet vermeld hoor Daan :-\
Ik kan me wel vinden in:
1) MS
2) FA
3) KR
4) FM
5) een Williams
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Ik hoop op een evenmooie en spannende GP als afgelopen weekend. Het warme weer zou wel eens parten kunnen spelen maar ik voorspel een zelfde top drie als in Bahrein. In ieder geval, ik kijk er reikhalzend naar uit. Dat het maar rap zondagmorgen 8u. is.  :)

McLaren_über_alles

1. Alonso
2. Schumacher
3. Raikkonen

Nr 1 en 2 kan net zo goed omgekeerd zijn... Positie 3 hoop ik, maar het zou evengoed een 2de Ferrari of Renault kunnen zijn. Volgens mij zijn die (Ferrari en Renault) toch nog een stuk sterker dan de McLaren...

Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Ferrari 2010

Citaat van: Supermariobros op 14 maart 2006 - 19:26:25
Ik hoop op een evenmooie en spannende GP als afgelopen weekend. Het warme weer zou wel eens parten kunnen spelen maar ik voorspel een zelfde top drie als in Bahrein. In ieder geval, ik kijk er reikhalzend naar uit. Dat het maar rap zondagmorgen 8u. is. :)
Is dat pas om 8 uur? Meen je dat? pfff, zo laat :'(
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

supersteven

mijn voorspelling is
1 m schumacher
2 k raikkönen
3 f massa
let the sunshine shine in your heart