Mazda CX7

Gestart door Eric, 03 januari 2006 - 11:45:05

« vorige - volgende »

Eric

Mazda zal dit jaar de volgende wagen lanceren, de mazda CX7
het zal een kruising worden tussen een Break en een SUV.





McChouffe

Ik ben eigenlijk niet voor heel het SUV-gebeuren, maar ik vind dit wel een mooie wagen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Eric

Ze zijn goed bezig bij Mazda...

De RX 8
De Mazda 6
De nieuwe MX 5
en nu dit...

Jasper

Niet mis, alleen dat stuk boven de achterwielen kon beter.

Ferrari 2010

Niet mis, maar kvind de wagen vanaf het stuur tot achteraan nogal op de cayenne trekken. Of heb ik het nu mis? Nuja, dat hele SUV gebeuren is niet zo goed, die wagens zuipen als zot, het wordt hoog tijd dat ze wat zuiniger worden, of dat er een alternatieve en "gezondere" brandstof komt die ook daadwerkelijk gebruikt wordt.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper


McChouffe

Citaat van: Jasper op 03 januari 2006 - 16:50:02
Wat is SUV? :-[

Sports Utility Vehicle: de Cayenne, de Touareg, BMW X5,

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

#7
Eigenlijk dus gewoon een moeilijke naam voor een 4x4?

Wij hebben trouwens ook een 4x4 (Opel Frontera, vrij oud geval), maar dat is ook nodig als je een luchtballon hebt... Die Frontera ziet er zo uit, maar dan in het zwart:


Eric

Citaat van: Jasper op 03 januari 2006 - 16:59:54
Eigenlijk dus gewoon een moeilijke naam voor een 4x4?

Wij hebben trouwens ook een 4x4 (Opel Frontera, vrij oud geval), maar dat is ook nodig als je een luchtballon hebt... Die Frontera ziet er zo uit, maar dan in het zwart:



heb ik altijd mooi gevonden, maar kreeg overal slechte tot heel slechte kritiek...

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 03 januari 2006 - 16:59:54
Eigenlijk dus gewoon een moeilijke naam voor een 4x4?

Ja, half en half. Een 4x4 is een krachtige wagen voor in bossen zoals in de ardennen en om bijvoorbeeld zware dingen te trekken. Een SUV is een mengeling van een 4x4 en een luxewagen, het is dus een gewoon 4x4 met zeer veel luxe en een sportieve look.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Citaat van: Schumi 2006 op 03 januari 2006 - 17:42:33
Citaat van: Jasper op 03 januari 2006 - 16:59:54
Eigenlijk dus gewoon een moeilijke naam voor een 4x4?

Ja, half en half. Een 4x4 is een krachtige wagen voor in bossen zoals in de ardennen en om bijvoorbeeld zware dingen te trekken. Een SUV is een mengeling van een 4x4 en een luxewagen, het is dus een gewoon 4x4 met zeer veel luxe en een sportieve look.

Ik kan deze Mazda niet echt mooi vinden.
En dat zeg ik niet omdat jullie de Volvo niet mooi vinden.
Het is een slap aftreksel van de Chrysler PT Cruiser.


McChouffe

Citaat van: Martin op 03 januari 2006 - 20:33:14
Citaat van: Schumi 2006 op 03 januari 2006 - 17:42:33
Citaat van: Jasper op 03 januari 2006 - 16:59:54
Eigenlijk dus gewoon een moeilijke naam voor een 4x4?

Ja, half en half. Een 4x4 is een krachtige wagen voor in bossen zoals in de ardennen en om bijvoorbeeld zware dingen te trekken. Een SUV is een mengeling van een 4x4 en een luxewagen, het is dus een gewoon 4x4 met zeer veel luxe en een sportieve look.

Ik kan deze Mazda niet echt mooi vinden.
En dat zeg ik niet omdat jullie de Volvo niet mooi vinden.
Het is een slap aftreksel van de Chrysler PT Cruiser.



Het kan aan mij liggen, maar ik zie weinig gelijkenissen tussen de Chrysler en de Mazda.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Eric

Martin je moet je leesbril afdoen en dan naar de foto's kijken....  ;) ;D

Een gelijkenis met de pt cruiser zie ik niet echt hoor

Martin

Als ik de spatborden bekijk zie ik wel  enige gelijkenis.
Vandaar de term 'slap aftreksel'.
Ik zeg niet dat het twee druppels water zijn.

Ferrari 2010

Sorry Martin maar buiten de wielkassen, die bij elke SUV waarschijnlijk zo zijn, zie ik weinig gelijkenis. De Mazda beleeft zijn hoogtepunt in het midden, terwijl dat bij de PT achteraan licht, de achterklep is totaal anders gevormd en ook in de snuit zit niet echt een gelijkenis. Daarenboven worden bij de PT de voorste wielkassen iets naar achter verlengt, en is de bovenkant van die kassen nagenoeg vlak. Verder heeft de PT een vlak onder de achterklep (de bumper), de Mazda heeft dat niet. Ik zeg het, dan lijkt hij nog meer op de Porsche Cayenne, waar hij zo ik net heb gezien eigenlijk ook niet echt op trekt :-[
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.