Lastig (10)

Gestart door Martin, 01 januari 2006 - 11:46:27

« vorige - volgende »

Martin

Een nieuw jaar.
De KerstKwis is gedaan.
Beetje goed gedaan bij de KerstKwis?

We gaan weer verder met de vraagjes.
Of zijn jullie het zoeken even moe?

Welke F1 rijder debuteerde op 15 januari 1978?
Hij reedt 70 GP's. (1 x een DQ en 1 x een DNS)

Hoe kwam hij, samen met twee andere mensen, om het leven?
Ik zoek de drie namen en de doodsoorzaak.


Michel

De naam die me meteen te binnen schiet is die van Didier Pironi. Hij kwam samen met zijn teamgenoten om het leven tijdens die speedboot-race bij de Isle of Wight. Voor de namen van zijn maats moest ik toch even in mijn boekje kijken: Bernard Giroux en Jean-Claude Guénard.

Martin

Citaat van: Michel op 01 januari 2006 - 21:00:28
De naam die me meteen te binnen schiet is die van Didier Pironi. Hij kwam samen met zijn teamgenoten om het leven tijdens die speedboot-race bij de Isle of Wight. Voor de namen van zijn maats moest ik toch even in mijn boekje kijken: Bernard GuénardGiroux en Jean-Claude Guénard.

Jij bent het zoeken nog niet zat.
Pironi (piloot), Guénard (Co-piloot) en Giroux (navigator) crashte in de tanker Esso Avon.
Dat gebeurde met een Lamborghini V12 powered Midial Colibri. Een mono-hull met 780 PK.
En dat met 90 zeeknopen per uur.
Weet iemand hoeveel kilometer dat is?
Geen Kwisvraag, ik weet het namelijk niet.

Doefie

Pironi schoot bij mij ook als eerste binnen :)

90 zeeknopen is ongeveer 300-320 km/uur.

Michel

Het spijtige is dat de boot zelfs geen schrammetje had (of toch amper), en dat de mannen door de impact op het water zijn overleden :(

Martin

Citaat van: Michel op 01 januari 2006 - 21:47:25
Het spijtige is dat de boot zelfs geen schrammetje had (of toch amper), en dat de mannen door de impact op het water zijn overleden :(

Met 300 km. tegen een tanker aanvaren en geen schrammetje???
Dat zal wel voor de tanker gelden.

Michel

Ze zijn volgens mij niet tegen die tanker aangevaren, maar zijn in het vaarwater van de tanker terechtgekomen en dat is met zulke snelheden niet erg gezond. Als ze tegen die tanker waren aangevaren, dan zou de boot ook helemaal stuk geweest zijn en dat was niet het geval.

Jasper

Citaat van: Doefie op 01 januari 2006 - 21:27:04
Pironi schoot bij mij ook als eerste binnen :)

90 zeeknopen is ongeveer 300-320 km/uur.
Tiens, dat zijn speciale knopen want een gewone knoop is een zeemijl per uur dus 1.852km/h. ???

Doefie

Citaat van: Jasper op 07 januari 2006 - 21:22:24
Citaat van: Doefie op 01 januari 2006 - 21:27:04
Pironi schoot bij mij ook als eerste binnen :)

90 zeeknopen is ongeveer 300-320 km/uur.
Tiens, dat zijn speciale knopen want een gewone knoop is een zeemijl per uur dus 1.852km/h. ???

Had ergens die snelheid gelezen ... 166.680 km/uur dus.

Jasper

Ik weet het niet hoor, misschien zijn 'zeeknopen' nog iets anders dan knopen maar ik heb er gewoon nog nooit van gehoord. ;)