Wat gebeurt er met Williams?

Gestart door KVDracer, 27 november 2005 - 10:58:34

« vorige - volgende »

KVDracer

Het is toch echt te betreuren hetgeen er gebeurt met Williams. Tot voor enkele jaren nog een echt topteam en nu een team dat in plaats van een rijder met talent een rijder met geld zoekt. Nu zouden ze kiezen tussen Kiesa en Karthikeyan. Ik hoop echt dat het dan Kiesa wordt, ik denk dat hij meer kwaliteiten heeft dan de Indiër. Zolang Williams maar terug een topteam wordt en geen tweede Arrows of Prost.

Doefie

De Toyota-motoren in 2007 zullen al veel goed doen, ik denk niet dat Williams zal blijven dalen. Ze hebben twee getalenteerde coureurs, een goed team voor het design en in 2007 goeie motoren.

Jasper

Een goed team voor het design? Ik vind het design bij Williams net het minste van alle topteams (als je Williams nog zo kan noemen). De tusk nose is geflopt, dit seizoen waren ze erg op de sukkel i.v.m. de bargeboards...

Als je dan kijkt naar Ferrari (Rory Byrne), McLaren (Adrian Newey), Toyota (Mike Gascoyne, zie feature) en zeker Renault (??), dan zitten ze daar toch wel wat beter hoor. Bij McLaren zullen ze nu wel opvolging hebben voor Newey en bij Red Bull zitten ze ook goed voor enkele seizoenen.

Sinds Geoff Willis bij Williams weg is en naar BAR is gegaan, is het er niet meer op vooruit gegaan qua design...

Defkes

Citaat van: Doefie op 27 november 2005 - 12:21:30
De Toyota-motoren in 2007 zullen al veel goed doen, ik denk niet dat Williams zal blijven dalen. Ze hebben twee getalenteerde coureurs, een goed team voor het design en in 2007 goeie motoren.

Denk ik niet. Toyota wil zelf kampioen worden. Indien zowel Williams als Toyota voor de titel zouden strijden, gaat Williams het toch moeten afleggen.

Williams zal het Sauber van de voorbije seizoenen worden. Af en toen punten, maar meer ook niet.
'And an enormous gap building before Mika Hakkinen goes through in third position...when I say enormous it's 1.5 seconds' - Murray Walker

bmwracing

ja wat de tweede coureur wordt zal volgens mij een verassing zijn mss sato of doornbos met de f1 weet je maar nooit wat de motor betrefd ik denk wel dat ze een goede zullen hebben met de cosworth want zij waren er het eerste bij met de v8...ik hoop echt dat het wat beter gaat met williams want anders zie ik het niet lang meer rijden in de f1 en dat zou zonde zijn

bmwracing


Defkes

Doornbos heeft al bij Red Bull Racing getekend ;).
'And an enormous gap building before Mika Hakkinen goes through in third position...when I say enormous it's 1.5 seconds' - Murray Walker

phil69

F1 kost verschrikkelijk veel geld, we hebben gezien dat Jordan en Sauber ook ooit dicht bij de top waren geraakt en ze dan door een hoofdsponsor te verliezen verder weg gezakt zijn.
Bij Jordan ook zelfs een motorleverancier verloren, Sauber heeft trouwens nooit een motorleverancier gevonden, hun super-windtunnel draaide niet op volle toeren wegens geldgebrek, ook geen 3de rijder en geen vrijdagtesten, zelfs gewoon testen was bij Sauber heel beperkt dit jaar en dan nog met 1 enkele wagen.


Bij Williams  gaan ze door het verliezen van die gratis motor en sponsor HP wat voorzichtiger moeten omspringen met hun budget.
Cosworth in 06 en Lexus-toyota in 07, Toyota zal de betere motors voor hun team houden en Williams verliest er nog een deel van hun budget in.
Voorlopig staan er nog geen nieuwe motorleveranciers voor de F1 en als die komen is er nog keus om welk team.
Valt nog te zien of de f1 gaat gespitst worden in 2 kampioenschappen ( F1 en GP dinges, weet de naam niet meer)
en eventueel welk kamp Williams kiest.

Mikacouli

Wie weet helpt hun nieuwe livery wel  ;)


KVDracer

Citaat van: Mikacouli op 28 november 2005 - 16:48:26
Wie weet helpt hun nieuwe livery wel  ;)

Kbetwijfel het. Prost reed in zijn laatste seizoen ook in zo een kleuren rond  :-\ Khoop dat Williams die weg niet opgaat.

Mikacouli

Citaat van: KVDracer op 28 november 2005 - 16:59:51
Citaat van: Mikacouli op 28 november 2005 - 16:48:26
Wie weet helpt hun nieuwe livery wel  ;)

Kbetwijfel het. Prost reed in zijn laatste seizoen ook in zo een kleuren rond  :-\ Khoop dat Williams die weg niet opgaat.
Maarbanee, Williams is een groot team. OK, ze hebben het wat moeilijker nu maar elk team heeft daar wel eens gezeten, inclusief Ferrari en McLaren.
Nu, ik voorspel geen te goed jaar voor Williams nu. Een beetje een jaar zoals 1998 toen ze overstapten op mechacrome motoren. Zelfde nu met Cosworth. Maar die hebben meer ervaring dus het zal wel goedkomen. Een nadeel voor hen nu. Er zijn teveel topteams nu. Ferrari, McLaren, Renault en Toyota en mss ook Honda. Het wordt druk daar vooraan.

Defkes

Imo een SCHITTERENDE livery   8). Zeker voor een Williams  :D
'And an enormous gap building before Mika Hakkinen goes through in third position...when I say enormous it's 1.5 seconds' - Murray Walker

Doefie

Williams zal nog wel wat centjes van de laatstje seizoenen overhebben... Net zoals MikaCouli zei, ik denk ook eerder een overgangsjaartje (rond de 7-8-9de plaats) ... een faillissement helemaal niet.

Defkes

Citaat van: Doefie op 28 november 2005 - 17:45:17
Williams zal nog wel wat centjes van de laatstje seizoenen overhebben... Net zoals MikaCouli zei, ik denk ook eerder een overgangsjaartje (rond de 7-8-9de plaats) ... een faillissement helemaal niet.

Maar wat na het overgangsseizoen? Toyota zal niet toestaan dat Williams kampioen wordt met hun motoren als ze zelf kans maken op de titel. Zolang Williams geen derde partij als motorleverancier heeft, zie ik ze er niet bovenop komen.
'And an enormous gap building before Mika Hakkinen goes through in third position...when I say enormous it's 1.5 seconds' - Murray Walker

Ferrari 2010

Citaat van: Defkes op 28 november 2005 - 17:20:48
Imo een SCHITTERENDE livery 8). Zeker voor een Williams :D
vindt je? Ik vindt hem té eentonig, slechts 2 kleuren zijn vaak gebruikt...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.