Man van het seizoen

Gestart door Jasper, 16 november 2005 - 22:44:55

« vorige - volgende »

Martin

Ik zat zo'n 30 jaar geleden op Zandvoort, tijdens een bandentest,
aan een tafel met Laffite, Pironi en nog wat coureurs te lunchen.
En wat er in de glazen zat was beslist geen water.

Een paar jaar later nog een keer hetzelfde meegemaakt op Zolder.

Maar jullie hebben gelijk, ik draaf een beetje door.
Ik vindt het alleen een beetje vreemd dat de beste van het jaar niet de 'Man van het seizoen' is geworden.
De McLaren aanhang hier zal daar wel voor gezorgd hebben.

The REAL BUTTON Freak

Toch denk ik dat deze grafiek een beeld geeft dat Raikonnen beter gereden heeft kwestie van inhaal maneuvers en die dingen.

Net zoals in het voetbal is het niet degene die het beste speelt of het mooiste voetbal laat zien de winnaar, maar de ploeg die de meeste goals scoort.

Mikacouli

Citaat van: Martin op 17 november 2005 - 23:12:18
Citaat van: Jasper op 17 november 2005 - 17:56:52
Citaat van: Martin op 17 november 2005 - 17:38:50
Als die zuipschuit de fles eens laat staan zou hij misschien meer races winnen.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Kan je die mening ook staven met argumenten? Van Schumacher hebben we ook al minder mooie beelden gezien en hij heeft de meeste race gewonnen van alle coureurs ooit.

En Kimi heeft maar één zege zelf uit handen gegeven, namelijk in de Nürburgring. Als hij een wagen had die twee races kon rijden, werd hij met twee vingers in de neus kampioen. Heeft met de fles weinig te maken.

Ik ben van mening dat je als geheelonthouder beter geconcentreerd bent tijdens een race. Zuip je weleens te veel kan je je kop er niet helemaal bijhouden.
Zelf drink ik ook graag een pilsje en merk dan de dag erop dat het minder is met de concentratie.
Dat heeft dus wel degelijk met de fles te maken.
Martin, je doet volkomen ouderwets en belachelijk ::)
Als alles objectief was danstond Schumacher ook niet op die tweede plaats en dat weet je maar al te goed. Wat die fles betreft, wat kan het jou schelen dat hij eens graag drinkt buiten het seizoen. Het is bovendien een Fin, daar zijn ze allemaal zo, en het is dan nog een jonge kerel. Moest ik zoveel geld en roem hebben was ik wss nog erger dan hem. Het heeft niks gedaan aan zijn prestaties. Je bent een slechte verliezer!

Martin

Dat raakt me absoluut niet. Er moeten ook pispaaltjes zijn.
Dat ik het nu ben dat doet me helemaal niets.
Ik heb een mening, kan je daar niet mee leven?
Dan heb jij een probleem, ik niet.

The REAL BUTTON Freak

neutraal bekekn klopt de grafiek volgens mij wel, maar Alonso mocht toch hoger staan en Barrichello moest er niet eens inzitten.

Raikonen heeft ook veel te veel voorqprong op de rest, maar dat zal inderdaad ook kunnen liggen aan het feit dat dit een vrij grijs forum is.

Schumacher heeft dit jaar zen beste seizoen ooit gereden volgens mij. Hij heeft met een mestkar laten zien waarom hij 7 keer wereldkampioen is. Hij heeft echt moeten racen en posities moeten verdedigen. Hij heeft zen motivatie blijven behouden en is er voor blijven gaan.

Net zoals Kimi waren de racegoden hem dit seizoen mnder goed gezind.

Als hij dan eens onderweg was naar een podium dan ramt een debiele Jap hem in zen achterste.

Maar de enige man van het seizoen is het Michelin mannetje.

Mikacouli

Citaat van: The REAL Freak op 18 november 2005 - 12:47:41
neutraal bekekn klopt de grafiek volgens mij wel, maar Alonso mocht toch hoger staan en Barrichello moest er niet eens inzitten.

Raikonen heeft ook veel te veel voorqprong op de rest, maar dat zal inderdaad ook kunnen liggen aan het feit dat dit een vrij grijs forum is.

Schumacher heeft dit jaar zen beste seizoen ooit gereden volgens mij. Hij heeft met een mestkar laten zien waarom hij 7 keer wereldkampioen is. Hij heeft echt moeten racen en posities moeten verdedigen. Hij heeft zen motivatie blijven behouden en is er voor blijven gaan.

Net zoals Kimi waren de racegoden hem dit seizoen mnder goed gezind.

Als hij dan eens onderweg was naar een podium dan ramt een debiele Jap hem in zen achterste.

Maar de enige man van het seizoen is het Michelin mannetje.

Grijs?? :o Ik dacht eerder aan rood. Dat verklaard Barrichello op de vierde plek.

En Martin, dit gaat niet over een pispaaltje. Het gaat erom dat je er volledig naast zit met je fles.  ::)

FerrariMan

Jongens, man van de race, al vergeten hoe er gestemd werd? Op degene die tijdens de race de meest indrukwekkende dingen liet zien. Alonso heeft amper IETS laten zien...om indruk te wekken toch. Alleen het eindresultaat was indrukwekkend, maar daar ging het niet over.

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Mikacouli op 18 november 2005 - 13:13:49
Citaat van: The REAL Freak op 18 november 2005 - 12:47:41
neutraal bekekn klopt de grafiek volgens mij wel, maar Alonso mocht toch hoger staan en Barrichello moest er niet eens inzitten.

Raikonen heeft ook veel te veel voorqprong op de rest, maar dat zal inderdaad ook kunnen liggen aan het feit dat dit een vrij grijs forum is.

Schumacher heeft dit jaar zen beste seizoen ooit gereden volgens mij. Hij heeft met een mestkar laten zien waarom hij 7 keer wereldkampioen is. Hij heeft echt moeten racen en posities moeten verdedigen. Hij heeft zen motivatie blijven behouden en is er voor blijven gaan.

Net zoals Kimi waren de racegoden hem dit seizoen mnder goed gezind.

Als hij dan eens onderweg was naar een podium dan ramt een debiele Jap hem in zen achterste.

Maar de enige man van het seizoen is het Michelin mannetje.

Grijs?? :o Ik dacht eerder aan rood. Dat verklaard Barrichello op de vierde plek.


Inderdaad grijs, we zullen een topic opengooien over wie je fav Team/rijder is.

Dan weten we het meteen.

Martin

Citaat van: Mikacouli op 18 november 2005 - 13:13:49
Citaat van: The REAL Freak op 18 november 2005 - 12:47:41
neutraal bekekn klopt de grafiek volgens mij wel, maar Alonso mocht toch hoger staan en Barrichello moest er niet eens inzitten.

Raikonen heeft ook veel te veel voorqprong op de rest, maar dat zal inderdaad ook kunnen liggen aan het feit dat dit een vrij grijs forum is.

Schumacher heeft dit jaar zen beste seizoen ooit gereden volgens mij. Hij heeft met een mestkar laten zien waarom hij 7 keer wereldkampioen is. Hij heeft echt moeten racen en posities moeten verdedigen. Hij heeft zen motivatie blijven behouden en is er voor blijven gaan.

Net zoals Kimi waren de racegoden hem dit seizoen mnder goed gezind.

Als hij dan eens onderweg was naar een podium dan ramt een debiele Jap hem in zen achterste.

Maar de enige man van het seizoen is het Michelin mannetje.

Grijs?? :o Ik dacht eerder aan rood. Dat verklaard Barrichello op de vierde plek.

En Martin, dit gaat niet over een pispaaltje. Het gaat erom dat je er volledig naast zit met je fles.  ::)

Jij hebt gelijk.
Zo daar ben ik ook vanaf. :-X :-X :-X

Ferrari 2010

Citaat van: Martin op 17 november 2005 - 17:38:50
Ik ga volgend seizoen bij iedere race op Albers stemmen. ;D
Kijk, ik kan op een Nederlander stemmen. 8)
Jullie niet op een Belg. :'(
Maar alle gekheid op een stokje.
Raar dat de beste niet heeft gewonnen.
Als die zuipschuit de fles eens laat staan zou hij misschien meer races winnen.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Algemeen zal bekend zijn dat ik geen McLaren fan ben.
Dan gaat Midland het toch goed moeten doen volgend jaar hoor Martin, het is nl. de gewoonte dat ik enkel de top-10 + opmerkelijke prestaties in de poll zet, zoals overeengekomen begin van het seizoe omdat zulk een lange poll zinloos is ;)


Verder komt de poll wat overeen met de werkelijkheid. Alonso staat niet hoger omdat hij niet zo extreem veel heeft moeten doen om WK te worden.
Ik zag dat op de nieuwssite enkele dagen geleden al, en vond het best wel grappig om de uitslag te zien, vooral met het Michelin-mannetje zo hoog :D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Defkes

Citaat van: Jasper op 17 november 2005 - 17:56:52
Citaat van: Martin op 17 november 2005 - 17:38:50
Als die zuipschuit de fles eens laat staan zou hij misschien meer races winnen.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Kan je die mening ook staven met argumenten? Van Schumacher hebben we ook al minder mooie beelden gezien en hij heeft de meeste race gewonnen van alle coureurs ooit.

En Kimi heeft maar één zege zelf uit handen gegeven, namelijk in de Nürburgring. Als hij een wagen had die twee races kon rijden, werd hij met twee vingers in de neus kampioen. Heeft met de fles weinig te maken.

Niet akkoord :). Snelheid en onbetrouwbaarheid gaan vaak hand in hand samen. McLaren is daar HET voorbeeld van. Ze kiezen voor snelheid terwijl Renault voor betrouwbaarheid kiest. In de laatste GP had Renault ook een motor laten steken die maar 1 race zou meegaan. En van de McLarens was plots niets meer te bespeuren (bij wijze van spreke althans :)).

En Alonso niets laten zien? Bwa, hij heeft laten zien dat hij op een zeer jonge leeftijd ook zeer volwassen kan rijden. Geen fouten, geen risico's. Spectakelwaarde is natuurlijk 0 komma 0, maar ja. Bovendien kon hij ook weinig laten zien e :). De Renault was trager dan McLaren en sneller dan de rest. Hij reed altijd achter een McLaren.

En als je dan toch een paar spectaculaire dingen wil: zijn verdediging in San Marino was er een van de bovenste plank. Om duimen en vingers bij af te likken. Het inhaalmanoeuvre op Schumacher in Japan... Nu ja, wanneer hij kon, liet hij iets zien :).
'And an enormous gap building before Mika Hakkinen goes through in third position...when I say enormous it's 1.5 seconds' - Murray Walker

dj Peter

Citaat van: Juan Pablo op 17 november 2005 - 15:11:25
leuke lijst, komt ongeveer wel in de buurt van de Realiteit, alleen dan MSC voor Fa staat hebben we misschien te danken aan al de Ferrari troepen hier  ::)
Als ge dat maar weet  :P

Hamilton MASTER

Er blijven altijd discussies komen als je met 2 maatstaven meet.

Qua spektakel denk ik dat Kimi Raikkonen inderdaad bovenaan moet staan.

Maar denk je qua werken en inzet en je toch gedeist kunnen houden denk ik aan Alonso en aan Schumacher.

Schumacher die met een (rotslechte) wagen zo'n mooie eindklassering kan laten zien is op zich indrukwekkend. Alonso gedroeg zich dan weer heel volwassen en racete op veiligheid en op niet uit te vallen.
Hij maakte ook zijn mooie maneuvers en acties maar de filosofie was anders dan die van Kimi.

Ik ben blij dat we verschillende visies hebben van rijders, anders zou het een heel saaie sport worden.

Je kan geen lijst maken waar iedereen blij mee is. Maar je kan wél een verschil maken tussen spektakel en efficiënt rijden. Maar dan moet je ook spreken over de teams en niet enkel over de rijders. Want Renault en McLaren zorgen immers voor de filosofie van hun rijders.



Defkes

Citaat van: Raikkonen MASTER op 20 november 2005 - 21:57:39
Er blijven altijd discussies komen als je met 2 maatstaven meet.

Qua spektakel denk ik dat Kimi Raikkonen inderdaad bovenaan moet staan.

Maar denk je qua werken en inzet en je toch gedeist kunnen houden denk ik aan Alonso en aan Schumacher.

Schumacher die met een (rotslechte) wagen zo'n mooie eindklassering kan laten zien is op zich indrukwekkend. Alonso gedroeg zich dan weer heel volwassen en racete op veiligheid en op niet uit te vallen.
Hij maakte ook zijn mooie maneuvers en acties maar de filosofie was anders dan die van Kimi.

Ik ben blij dat we verschillende visies hebben van rijders, anders zou het een heel saaie sport worden.

Je kan geen lijst maken waar iedereen blij mee is. Maar je kan wél een verschil maken tussen spektakel en efficiënt rijden. Maar dan moet je ook spreken over de teams en niet enkel over de rijders. Want Renault en McLaren zorgen immers voor de filosofie van hun rijders.

Dit is een mooie waar ik mij wel in kan vinden :).
'And an enormous gap building before Mika Hakkinen goes through in third position...when I say enormous it's 1.5 seconds' - Murray Walker