newey nr red bull

Gestart door Roel, 08 november 2005 - 17:12:56

« vorige - volgende »

Roel

tja, logische gevolg is het verval van Mclaren want ik zie Kimi niet blijven in deze omstandigheden... RD die het volgens mij ook geen decennia meer volhoudt.

Ze hebben volgens mij een mooie kans gemist dit jaar, en echt verknald. Ik vrees er vanaf nu wel wat voor, maar achja, de wereld draait verder!
God save Mclaren

McChouffe

Dit is volgens mij toch wel pijnlijk voor McLaren. Newey is toch wel een referentie in zijn vakgebied. Ik hoop dat ze bij McLaren al een goede opvolger klaar hebben staan.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Tim C

Dat hadden bij Ferrari ook klaarstaan dit jaar ;)

McLaren, het zal niks worden de volgende jaren...

Manuel

Citaat van: Tim C op 08 november 2005 - 18:20:40
McLaren, het zal niks worden de volgende jaren...
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Newey kan nog tot januari aan de nieuwe mp4-21 werken en daartegen zal mclaren wel iemand anders gevonden hebben zeker (hoop ik toch). :-\

FerrariMan

Citaat van: Manuel op 08 november 2005 - 18:40:07
Citaat van: Tim C op 08 november 2005 - 18:20:40
McLaren, het zal niks worden de volgende jaren...
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Newey kan nog tot januari aan de nieuwe mp4-21 werken en daartegen zal mclaren wel iemand anders gevonden hebben zeker (hoop ik toch). :-\
Maar dan de logische vraag....waarom zou Newey zijn best steken in een wagen die hij zal willen kloppen?

Mikacouli

Citaat van: FerrariMan op 08 november 2005 - 19:32:44
Citaat van: Manuel op 08 november 2005 - 18:40:07
Citaat van: Tim C op 08 november 2005 - 18:20:40
McLaren, het zal niks worden de volgende jaren...
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Newey kan nog tot januari aan de nieuwe mp4-21 werken en daartegen zal mclaren wel iemand anders gevonden hebben zeker (hoop ik toch). :-\
Maar dan de logische vraag....waarom zou Newey zijn best steken in een wagen die hij zal willen kloppen?
Ja komaan, dat moet hij, dat is hij aan McLaren verplicht.
Ook weet hij wel dat hij McLaren niet zal kunnen kloppen.
Maar voor de rest, een regelrachte ramp. Ik zou mijn haar kunnen uittrekken  :-\ :-\

Kimi

Dit was eigenlijk wel te verwachten, hij zei al een tijdje dat hij naar een nieuwe uitdaging zocht. Slechte zaak voor McLaren...  :-\
Hopelijk neemt Mike Coughlan zijn plaats opnieuw niet in, want van die man zijn technische bekwaamheid heb ik al genoeg gezien.
McLaren heeft die destijds laten komen toen Arrows failliet ging.  ???
We weten allemaal hoe het is afgelopen met het enige project waar hij tot nu toe aan de leiding van stond... (MP/4-18, juist ja, de wagen die nooit een race heeft gereden)
Newey werkte op dat moment aan de MP/4-17D.  ::)

Doefie

McLaren zal al wel een opvolger hebben, anders laten ze hem zo makkelijk niet gaan. Denk aan het Jaguar-incident van in 2000. Toen werd ook overal gezegd dat Newey naar Jaguar zou gaan, Ron Dennis overtuigde hem uiteindelijk om te blijven omdat ze geen opvolger hadden. Dat ze hem nu laten gaan wil waarschijnlijk zeggen dat ze wel een opvolger hebben.

The REAL BUTTON Freak

Men zal de nedelen pas voelen halverwege het seiezoen. Als de aanpassingen volop op gang zijn, het resultaat bij Red-Bull zal ook pas duidelijk zijn in 2007.

Net zoals bij Toyota en Gascoine.

phil69

ah, bij Ferrari liep het ook wat minder toen hun ontwerper ermee stopte (kwee zijn naam nie meer juist...Byrne???).

Maar desondanks hadden ze toch een goe chasis, alleen de banden waren wat minder goed dit jaar. :D

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Phil69 op 09 november 2005 - 09:48:44
ah, bij Ferrari liep het ook wat minder toen hun ontwerper ermee stopte (kwee zijn naam nie meer juist...Byrne???).

Maar desondanks hadden ze toch een goe chasis, alleen de banden waren wat minder goed dit jaar. :D

Volgens Ross Brawn, was het chasis ook niet wat het moest zijn. En het was duidlijk dat het niet alleen aan de banden lag, en aan Schumacher heeft het ook niet gelegen want die heeft zeer goed gereden dit jaar.

Bjorn

Ik heb er alle vertrouwen in. Newey is dan wel het brein maar na al die jaren te werken bij McLaren zullen zijn 'onderdanen' ondertussen ook wel weten hoe je een F1 auto moet bouwen.  ;) Alleen nog die motor...  ::)
De Mens: In Het Gras![/color]

McChouffe

Citaat van: Phil69 op 09 november 2005 - 09:48:44
ah, bij Ferrari liep het ook wat minder toen hun ontwerper ermee stopte (kwee zijn naam nie meer juist...Byrne???).

Ik dacht dat Rory Byrne pas eind 2006 zou stoppen?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Mikacouli

Iedereen vergeet Neil oatley. Die man heeft de ontwikkelingen op de MP4/17D gemaakt en niet Newey!
Ik denk dat Oatley en Nicholas Tombazis (ex ferrari)een uitstekend duo kunnen vormen.
Vergeet niet dat Newey tot 31 januari blijft eh, genoeg tijd om een zeer goeie wagen te maken dus :)
Als die motor goed is, dan zou alles goed moeten komen :)

phil69

#14
ja, en die motor moet maar 80% meer zo goed zijn als de vorige want hij zal 20% minder cilinders en 20% minder cilinderinhoud hebben, dus alles komt goed :)

oh, ja hij (Newey) gaat er ook verterekken, iemand die weet wat dit betekend?
bron: http://www.4mule1.net/pits.php?subaction=showfull&id=1131461519&archive=&ucat=5