B.A.R gaat Rubens ondervragen

Gestart door Juan Pablo, 08 november 2005 - 16:24:38

« vorige - volgende »

Juan Pablo

BAR zal Rubens Barrichello gaan uithoren over de geheimen achter de successen van Ferrari. De Braziliaan maakt na zes jaar Ferrari de overstap naar de Japanse renstal.
Vragen
"Rubens heeft gewerkt met het meest succesvolle team van de afgelopen jaren, dan zouden we gek zijn als we hem niet zouden vragen naar datgene wat Ferrari zo succesvol maakte", aldus hoofd designer Kevin Taylor van BAR.

Details
"Het gaat dan niet alleen over het ontwerp van de auto, maar vooral over de manier van werken", zegt Taylor op de website van het team. "We luisteren naar hem om te zien of we iets niet doen wat we wel zouden moeten doen. Het zal naar alle waarschijnlijkheid gaan om details, want dat kan het verschil maken."


------------------------------------------------------------

Belachelijk toch?, als Rubens een beetje respect heeft dan houdt ie z'n klep dicht!

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Doefie

Citaat van: Juan Pablo op 08 november 2005 - 16:24:38
Belachelijk toch?, als Rubens een beetje respect heeft dan houdt ie z'n klep dicht!

Zal hij ook wel doen, Rubens is niet achterlijk. Maar het is normaal he, B.A.R.-Honda heeft destijds ook Olivier Panis een racezitje gegeven omdat die een jaar testervaring bij McLaren had. Mocht jij teambaas zijn en een coureur hebben die net van een van de beste teams op de grid overstapt, zou je dan ook niet vragen waarom dat team zo goed gaat en waarin jou eigen team verschilt? ... ik in elk geval wel hoor ;)

Tim C

aan het opzeggen van het contract zal wel een ander papiertje hebben gehangen waar in stond dat hij moest zwijgen

FerrariMan

Volgens mij maakt dat allemaal geen zak uit. Rubens werkt binnenkort voor BAR en dan mag hij zeggen wat hij wil. Deed Irvine waarschijnlijk ook bij Jag, en DC bij Red Bull....

The REAL BUTTON Freak

Wie kan het ook controleren. Waarom denk je dat Marc Géne voor Ferrari test na jaren werk bij Williams.

Als je van job veranderd in dezelfde sector zal men altijd vragen stellen.

mike

#5
Citaat van: The REAL Freak op 08 november 2005 - 17:05:20
Wie kan het ook controleren. Waarom denk je dat Marc Géne voor Ferrari test na jaren werk bij Williams.

Als je van job veranderd in dezelfde sector zal men altijd vragen stellen.

Vragen stellen doen ze zeker. Maar de betrokken mensen zullen in hun vorige contract ook wel een en ander staan hebben over zwijgplicht nadat ze "de firma" verlaten. Soms wordt er trouwens zwart op wit vastgelegd dat je niet binnen de X jaar naar een directe concurrent mag overstappen, maar met F1 rijders kan men dat natuurlijk niet doen.

Praten zullen ze echter ook zeker, ook met "zwijgplicht". Zeker niet heel open en niet direct, want dan maken ze zichzelf ook in hun nieuwe team onmogelijk. Stel: Je rijdt 3 jaar voor Ferrari, gaat dan naar Renault en vertelt daar alle bedrijfsgeheimen van de roden. Renault heel erg blij, natuurlijk. Maar denk je dat ze je daarna hun eigen geheimen vertellen? Zeker niet, want 2 jaar later stap je voorzekers over naar McLaren en je hebt net bewezen dat je niet te beroerd bent om alles wat je dan weet over Renault daar te gaan te vertellen. Het is ook een klein wereldje: de renstal waar je vandaan komt, komt er ook wel achter als je te veel boekjes open doet.

Maar als je 100% gecommit bent voor je nieuwe team en je ziet dat ze iets fout doen dat in je vorige team wel goed gedaan werd (zeker op het vlak van organisatie, strategie, ...), dan zijn er wel manieren om daar aan te verhelpen. Een hintje hier, een hintje daar, en je helpt  gericht iemand anders binnen het team om "het warm water zelfstandig opnieuw uit te vinden". Als het echt nodig is, biedt je zelfs daarna pro forma even weerstand tegen dat "slechte nieuwe idee, want je vorige werkgever deed dat en net daarom ben je daar uiteindelijk weg gegaan", zodat men als er miserie van komt niet direct aan jou denkt als bron van het idee. It's a political world...

phil69

Daarom ook dat continuiteit belangrijk is
zowel voor de rijder als voor het team.