Albers haalt uit naar Doornbos!

Gestart door Juan Pablo, 20 oktober 2005 - 10:36:38

« vorige - volgende »

Juan Pablo

Christijan Albers haalt in het nieuwste nummer van FORMULE 1 fel uit naar zijn teamgenoot Robert Doornbos. Albers verwijt Doornbos in een uitgebreid interview gebrek aan inzet en technisch kunnen. Op bepaalde punten geeft hoofd-ingenieur Andy Tilly Albers in het magazine gelijk. FORMULE 1 vroeg Doornbos vanzelfsprekend om een reactie. Die reageert kalm. ,,Hij heeft dus zijn frustraties er even uitgegooid.''   


Christijan Albers plaatste in Shanghai een bom onder Double Dutch. De sfeer tussen beide kampen was sinds de komst van Doornbos bij Minardi al geregeld om te snijden. Dat beide partijen elkaar niet mochten was duidelijk. De aftrap tot de ontploffing bleek de serie opmerkingen van Albers tegen SBS6-pitreporter Jack Plooij in Brazilië, waar Albers in de rechtstreekse televisie-uitzending zijn misbaar uitte over de rol van commentator Olav Mol als adviseur van Doornbos' suikeroom Harry Muermans. Vier weken later, bij het vallen van het seizoen, luchtte Albers zijn hart. Hij zei tegen FORMULE 1 zich genegeerd en ondergewaardeerd te voelen.

Albers verweet Doornbos in China het team niet vooruit te helpen, meer oog voor de pers te hebben dan voor het team en dat de sfeer bij Minardi sinds zijn komst er niet op vooruit was gegaan. ,,Robert is geen slechte coureur'', zei Albers. ,,Alleen zijn input in het team was heel slecht. Hij had meer kunnen doen. Hij heeft het team niet vooruit geholpen. Het team stond de laatste acht races stil. Door zijn komst zijn mijn prestaties ook minder geworden.''

De uitspraken van Albers werden in China voor een deel bevestigd door Andy Tilly, de hoofd-ingenieur van Minardi die al sinds 1991 in de Formule 1 werkzaam is en coureurs als tweevoudig wereldkampioen Mika Hakkinen en Grand Prix-winnaars Fisichella, Herbert, Alesi en Ralf Schumacher bijstond. ,,Christijan is beter dan Robert'', zei de Engelsman. ,,Chris heeft dit jaar a bloody good job gedaan, echt heel goed, en Robert heeft het goed gedaan.''

Geconfronteerd met Albers'woorden reageerde Doornbos opmerkelijk kalm. ,,Laat hij mij maar afzeiken. Als hij vindt dat door mijn komst zijn prestaties minder zijn of hij zegt: twee Nederlanders werkt niet in een team, dan is dat zijn probleem. Ik heb deze kans bij Minardi gegrepen; ik heb er alles uitgehaald; ik heb een onwijs stijgende lijn neergezet en deze laatste Grand Prix was een topper.''

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

The REAL BUTTON Freak

Ai, ai sterallures krijgen bij Minardi. Waar zijn ze mee bezig, die Hollanders toch

Juan Pablo

Wel ff lekker he  ???

wel weer een beetje achteraf, maar daar hebben nederlanders volgens mij wel een handje van  :D

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Juan Pablo

In een Nederlandse tv-studio analyseert Giedo van der Garde, Formule 3-coureur, de botsing tussen Albers en Schumacher en hij zegt dat Albers 'gewoon een lul is'. "Wat een verstandige tekst van die jongen", zegt Albers' manager Lodewijk Varossieau in de garage.

Ik vond altijd dat v/d Garde iemand was die uit de hoogte deed. Maar heb hem dit jaar regelmatig bij SBS en ook bij RTL gezien en ik moet zeggen dat het eigenlijk helemaal geen verkeerde jongen is. Misschien dat hij wat geleerd heeft bij Renault. Maar ik vind het wel eerlijk dat hij gewoon zegt waar het op staat.
Het had zo een text van Tom Coronel kunnen zijn, want die is afgestudeerd in mensen afzeiken  ;D

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

IVY440

Albers heeft het echt wel hoog in zijn kopje. Wss heeft hij dat geleerd na enkele jaren aan de kop in de DTM. Maar hij ligt te verkondigen dat sinds Robert er is ook zijn prestaties achteruit gaan.  :o
1e race van RD: Hockenheim: qualify 2 Minardi's voor de Jordans en meerdere keren dat Minardi goed uit de verf kwam in tegenstelling tot de tijd met PF.
Wat is daar meer gebeurd tussen die 2? Is Liselore ooit vreemdgeweest met RD?  ;D

The REAL BUTTON Freak

Al bij al is het niet abnormaal. Al de f1 piloten zijn ego trippers. Nu een Nederlands F1-piloot is dan nog iets ergers, dat zijn weer arrogante ego trippers.

Dus de uitspraken zijn niet verwoonderlijk. En mocht Lieselore zijn vreemdgegaan zou ze wel een betere smaak moeten ontwikkelen.

Martin

Voordat Doornbos in de F1 kwam heb ik van beide coureurs al eens gelezen dat het vrienden zijn.
Ja, dan zet je ze beide in een team. Dat gaat niet goed.
En dat is wederom gebleken. Zal mij benieuwen wie de langste adem heeft.

Mikacouli

Albers is een dikke lul die denkt dat hij beter is dan iedereen. Wel, hij is niks en enkel doot het geld geraakte hij aan een zitje ::) Een brokkenpiloot die altijd wel eens tijdens een weekend zijn wagen langs de kant parkeert. De slechtste rijder van het pak, de grootste dikke nek van het pak. Moet kunnen ::) Hoop dat hij aan geen zitje raakt voor volgend seizoen.

QMaverick

Citaat van: Mikacouli op 21 oktober 2005 - 09:57:11
Albers is een dikke lul die denkt dat hij beter is dan iedereen. Wel, hij is niks en enkel doot het geld geraakte hij aan een zitje ::) Een brokkenpiloot die altijd wel eens tijdens een weekend zijn wagen langs de kant parkeert. De slechtste rijder van het pak, de grootste dikke nek van het pak. Moet kunnen ::) Hoop dat hij aan geen zitje raakt voor volgend seizoen.

Je zus... Ben jij een beetje gefrustreerd? Jaloers dat er geen belg rond rijdt? Kan het niet verkroppen dat Kimi 2de is geworden?

Schrijf het de volgende keer op een blaadje en hang het op bij de plaatselijke buurtsuper.

PS: door is met een "r"
QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl

Mikacouli

Citaat van: QMaverick op 21 oktober 2005 - 12:22:04
Citaat van: Mikacouli op 21 oktober 2005 - 09:57:11
Albers is een dikke lul die denkt dat hij beter is dan iedereen. Wel, hij is niks en enkel doot het geld geraakte hij aan een zitje ::) Een brokkenpiloot die altijd wel eens tijdens een weekend zijn wagen langs de kant parkeert. De slechtste rijder van het pak, de grootste dikke nek van het pak. Moet kunnen ::) Hoop dat hij aan geen zitje raakt voor volgend seizoen.

Je zus... Ben jij een beetje gefrustreerd? Jaloers dat er geen belg rond rijdt? Kan het niet verkroppen dat Kimi 2de is geworden?

Schrijf het de volgende keer op een blaadje en hang het op bij de plaatselijke buurtsuper.

PS: door is met een "r"
Jongen toch, ik gefrustreerd? Ik jaloers op een hollander? nog beter ;D ;D
2de is nog altijd beter dan derde weet je?
Ik zei het al van toen ie in de dtm reed. Enneuh, ik ben eerder tevreden dat er geen belg rijd, dan weet ik tenminste dat ze er geen geld voor willen betalen om een zitje te krijgen. Wat niet altijd gelijk is bij onze buren.
En ik verlang al achter een post waar jij de t vervangt door een r. Want weet je, iedereen kan wel eens naast de bedoelde letter zitten ::)

QMaverick

#10
Citaat van: Mikacouli op 21 oktober 2005 - 12:50:17
Citaat van: QMaverick op 21 oktober 2005 - 12:22:04

Je zus... Ben jij een beetje gefrustreerd? Jaloers dat er geen belg rond rijdt? Kan het niet verkroppen dat Kimi 2de is geworden?

Schrijf het de volgende keer op een blaadje en hang het op bij de plaatselijke buurtsuper.

PS: door is met een "r"
Jongen toch, ik gefrustreerd? Ik jaloers op een hollander? nog beter ;D ;D
2de is nog altijd beter dan derde weet je?
Ik zei het al van toen ie in de dtm reed. Enneuh, ik ben eerder tevreden dat er geen belg rijd, dan weet ik tenminste dat ze er geen geld voor willen betalen om een zitje te krijgen. Wat niet altijd gelijk is bij onze buren.
En ik verlang al achter een post waar jij de t vervangt door een r. Want weet je, iedereen kan wel eens naast de bedoelde letter zitten ::)

Jij een beetje gefrustreerd ja. Jij jaloers op een hollander? Of op een brazo, duitser, japanner, kies maar.
2de is inderdaad beter dan derde, dat weet ik. Al weet ik niet wat dat met dit stukje te maken heeft, de derde is een duitser...
Je zei het al van toen hij DTM reed... Dat hij zeer serieus met zijn werk bezig is, een beetje perfectionistisch is, nog een beetje moet groeien? Geef 'm maar de tijd en het wordt nog wel wat.
Je bedoelde dat je tevreden bent dat de belg het geld niet bij elkaar kon krijgen om een zitje te kopen, omdat het toch niet zo leeft in België?
Succes met de spellingschecker...
QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl

The Iceman

Zou dat verhaal niet een beetje "opgeblazen" zijn door de pers ???? Al bij al eerlijk gezegd moet ik die Albers toch niet echt, vind Doornbos  toch symphatieker overkomen. Vrees al bij al dat er voor beide noorderburen volgend jaar geen racezitje meer zal zijn, nu Minardi door Red Bull is opgekocht en er geen "pay drivers" meer in de wagens worden gezet ! 

Mikacouli

Citaat van: QMaverick op 21 oktober 2005 - 13:32:37
Citaat van: Mikacouli op 21 oktober 2005 - 12:50:17
Citaat van: QMaverick op 21 oktober 2005 - 12:22:04

Je zus... Ben jij een beetje gefrustreerd? Jaloers dat er geen belg rond rijdt? Kan het niet verkroppen dat Kimi 2de is geworden?

Schrijf het de volgende keer op een blaadje en hang het op bij de plaatselijke buurtsuper.

PS: door is met een "r"
Jongen toch, ik gefrustreerd? Ik jaloers op een hollander? nog beter ;D ;D
2de is nog altijd beter dan derde weet je?
Ik zei het al van toen ie in de dtm reed. Enneuh, ik ben eerder tevreden dat er geen belg rijd, dan weet ik tenminste dat ze er geen geld voor willen betalen om een zitje te krijgen. Wat niet altijd gelijk is bij onze buren.
En ik verlang al achter een post waar jij de t vervangt door een r. Want weet je, iedereen kan wel eens naast de bedoelde letter zitten ::)

Jij een beetje gefrustreerd ja. Jij jaloers op een hollander? Of op een brazo, duitser, japanner, kies maar.
2de is inderdaad beter dan derde, dat weet ik. Al weet ik niet wat dat met dit stukje te maken heeft, de derde is een duitser...
Je zei het al van toen hij DTM reed... Dat hij zeer serieus met zijn werk bezig is, een beetje perfectionistisch is, nog een beetje moet groeien? Geef 'm maar de tijd en het wordt nog wel wat.
Je bedoeld dat je tevreden bent dat de belg het geld niet bij elkaar kon krijgen om een zitje te kopen, omdat het toch niet zo leeft in België?
Succes met de spellingschecker...
Manman, Ik heb het dan wel vooral op de uitlatingen van Albers. Die had hij al als hij nog in de dtm reed.
En wat dat geld betreft, Als je maar een zitje kan krijgen als je geld op tafel legt dan liever geen zitje want dan behoor je niet tot de beste. Je moet er geraken met je talent, niet met geld! Dat is voor elke rijder zo, ook de Belgen. Ik zie niet af dat er geen Belg meerijd hoor. Het zou enkel maar zijn om te sukkelen in die Minardi(STR).

QMaverick

Citaat van: Mikacouli op 21 oktober 2005 - 13:40:03
Manman, Ik heb het dan wel vooral op de uitlatingen van Albers. Die had hij al als hij nog in de dtm reed.
En wat dat geld betreft, Als je maar een zitje kan krijgen als je geld op tafel legt dan liever geen zitje want dan behoor je niet tot de beste. Je moet er geraken met je talent, niet met geld! Dat is voor elke rijder zo, ook de Belgen. Ik zie niet af dat er geen Belg meerijd hoor. Het zou enkel maar zijn om te sukkelen in die Minardi(STR).

Ja, hij is soms nog al een strebertje...

Er geraken met je talent is tegenwoordig ook niet meer te doen, je maakt alleen nog kans als je een kruiwagen hebt. Goed rijden is niet meer genoeg, je moet je ook weten te omringen met de juiste mensen om je belangen te behartigen.

[Open Deur Mode] Jos Verstappen bijvoorbeeld, kon toch redelijk goed rijden, maar had soms het nadeel van Huub Rothengatter als manager... [/Open Deur Mode]
QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl

Martin

Citaat van: Martin op 20 oktober 2005 - 23:47:06
Voordat Doornbos in de F1 kwam heb ik van beide coureurs al eens gelezen dat het vrienden zijn.
Ja, dan zet je ze beide in een team. Dat gaat niet goed.
En dat is wederom gebleken. Zal mij benieuwen wie de langste adem heeft.

Sorry, ik ben een woordje vergeten.
...... dat het vrienden zijn.
Moet zijn ........dat het geen vrienden zijn.

Verder liever een Nederlander in F1 met geld dan een Belg zonder geld.
Wij weten aan sponsors te komen.
En wij rijden als Nederland in de A1. De Belgen? Eat your hart out.
Volgens mij geen rijder die momenteel daar capabel voor is.

Is er een Belg met een superlicentie en voldoende geld?
Eigenlijk zou ik me, als redactielid van de 'andere site', niet in deze strijd moeten werpen.
Maar ik wil ook wel eens iets kwijt als weer een Nederlandse rijder wordt zwartgemaakt.

Einde verhaal voor mij. :-X :-X