Opening jachtseizoen

Gestart door Supermariobros, 15 oktober 2005 - 16:01:41

« vorige - volgende »

Supermariobros

Vandaag is het jachteizoen van start gegaan. Vanaf vandaag kunnen de jagers op zoek naar weerloze dieren om ze af te knallen.

Achter ons ligt er veel land en daar lopen nogal wat hazen op, deze morgen waren de jagers er weer met botten, hun jachtkleren en het geweer over de schouder op zoek naar haazen om ze koelbloedig af te maken.

Jagen is een hobby als een ander, maar ik heb het er moeilijk mee dat de jagers er plezier in hebben om een weerloos der af te maken.

Ik ben als dierenvriend 200% tegenstander en vindt dat jagen zou moeten verboden worden.

Hoe denken jullie erover en ben je voor of tegen?

Schumi nr1

#1
Wel ik heb er gemengde gevoelens over. De mens jaagt immers al gans zijn leven, maar dit even daar gelaten.
Zolang ze jagen op "echt" wild en als dit proportioneel en selectief gebeurt heb ik er geen problemen mee. Maar als je daar van die gasten hebben die op alles schieten wat ook maar schijnt te bewegen heb ik heel wat moeite mee. Ook als het gaat over losgelaten wild, bvb fazanten die in gevangenschap gekweekt zijn. Die dieren hebben immers helemaal geen verweer en lopen blindelings in de val, door het opgroeien tussen de mensen hebben ze veel te veel vertrouwen in ons gekregen en zijn dus ook een gemakkelijke prooi.

Jasper

De mens is een roofdier, jagen is onze natuur. Geen reden om daar tegen te zijn.

Ferrari 2010

Vandaag pas? Bij ons hebben ze al wel wat duiven afgeschoten hoor. Iik ben ook een groot dierenvriend, maar er tegen ben ik eigenlijk niet. Ik kom dan ook meer uit een familie die van een boerenfamilie afkomstig is. Weet je, in mijn tuin zitten bijvoorbeeld 3 wilde konijnen. Ik moet daar dus echt wel vanaf, ik had liever gehad dat het anders kon, maar kga ze ook moeten vangen en gedaan ermee hoor.
Toen ze jong waren was het heel mooi, maar ze eten alles af, en als ik onze konijnen op het gras loslaat (zo was het oorsponkelijk) neuken ze ze kapot. Nu, dan is de pret er ook af. Het is een in evenwicht houden hé, en uiteindelijk, hoevaak hebben ze uiteindelijk raak? 1 konijn per dag ofzo? Met veel geluk... Ze doen al op, hierachter is veel bos, ik vind het een beetje de natuur in stand houden, hoe erg het ook is...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Schumi nr1

Citaat van: Schumi 2005 op 15 oktober 2005 - 17:35:01
Vandaag pas? Bij ons hebben ze al wel wat duiven afgeschoten hoor. Iik ben ook een groot dierenvriend, maar er tegen ben ik eigenlijk niet. Ik kom dan ook meer uit een familie die van een boerenfamilie afkomstig is. Weet je, in mijn tuin zitten bijvoorbeeld 3 wilde konijnen. Ik moet daar dus echt wel vanaf, ik had liever gehad dat het anders kon, maar kga ze ook moeten vangen en gedaan ermee hoor.
Toen ze jong waren was het heel mooi, maar ze eten alles af, en als ik onze konijnen op het gras loslaat (zo was het oorsponkelijk) neuken ze ze kapot. Nu, dan is de pret er ook af. Het is een in evenwicht houden hé, en uiteindelijk, hoevaak hebben ze uiteindelijk raak? 1 konijn per dag ofzo? Met veel geluk... Ze doen al op, hierachter is veel bos, ik vind het een beetje de natuur in stand houden, hoe erg het ook is...


1 Konijn per dag is wel erg weinig, een jachtpartij kan veel opleveren in een jachtgebied waar er veel zit. Wat je konijnen betreft, ik denk niet dat het kapot neuken van je konijnen het ergste is. Veel erger zou zijn moesten ze mixomatose krijgen door een besmet wild konijn, lang zouden ze dan niet meer meegaan. Wij hebben konijnen waar we uit kweken en al onze kweekdieren zijn ingeënt tegen die dodelijke ziekte. Mixomatose kan een echte plaag zijn en veel slachtoffers treffen onder de konijnen.

Ferrari 2010

Citaat van: Schumi nr1 op 15 oktober 2005 - 18:06:43
Citaat van: Schumi 2005 op 15 oktober 2005 - 17:35:01
Vandaag pas? Bij ons hebben ze al wel wat duiven afgeschoten hoor. Iik ben ook een groot dierenvriend, maar er tegen ben ik eigenlijk niet. Ik kom dan ook meer uit een familie die van een boerenfamilie afkomstig is. Weet je, in mijn tuin zitten bijvoorbeeld 3 wilde konijnen. Ik moet daar dus echt wel vanaf, ik had liever gehad dat het anders kon, maar kga ze ook moeten vangen en gedaan ermee hoor.
Toen ze jong waren was het heel mooi, maar ze eten alles af, en als ik onze konijnen op het gras loslaat (zo was het oorsponkelijk) neuken ze ze kapot. Nu, dan is de pret er ook af. Het is een in evenwicht houden hé, en uiteindelijk, hoevaak hebben ze uiteindelijk raak? 1 konijn per dag ofzo? Met veel geluk... Ze doen al op, hierachter is veel bos, ik vind het een beetje de natuur in stand houden, hoe erg het ook is...


1 Konijn per dag is wel erg weinig, een jachtpartij kan veel opleveren in een jachtgebied waar er veel zit. Wat je konijnen betreft, ik denk niet dat het kapot neuken van je konijnen het ergste is. Veel erger zou zijn moesten ze mixomatose krijgen door een besmet wild konijn, lang zouden ze dan niet meer meegaan. Wij hebben konijnen waar we uit kweken en al onze kweekdieren zijn ingeënt tegen die dodelijke ziekte. Mixomatose kan een echte plaag zijn en veel slachtoffers treffen onder de konijnen.
Uiteraard, als ze ze besmetten met mixomatose is het nog veel erger, maar weet je, mijn konijnen moeten ook niet zwanger worden hé. Er is een groot overschot aan "tamme" konijnen en toch blijven mensen nestjes kweken. Voor de schattigheid ::) Nuja, ik kweek dus momenteel niet met men konijnen, het is niet nodig om te kweken als er geen vraag is, en ik zou ze ook nooit van men leven laten slachten dus...

1 konijn per dag is inderdaad wel weinig, maar ik bedoel dan ook voor wanneer ze alleen jagen hé ;) In groep heb je veel meer raakkans, hoewel ik me toch telkens weer afvraag hou men het veilig blijft vinden. Ik bedoel, bossen mag en kan iedereen in, en uiteraardschieten de jagers nooit horizontaal maar altijd naar boven of naar beneden. Maar toch, er moet maar eens en schot afdwalen hé...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Schumi nr1

Citaat van: Schumi 2005 op 15 oktober 2005 - 18:38:42
1 konijn per dag is inderdaad wel weinig, maar ik bedoel dan ook voor wanneer ze alleen jagen hé ;) In groep heb je veel meer raakkans, hoewel ik me toch telkens weer afvraag hou men het veilig blijft vinden. Ik bedoel, bossen mag en kan iedereen in, en uiteraardschieten de jagers nooit horizontaal maar altijd naar boven of naar beneden. Maar toch, er moet maar eens en schot afdwalen hé...

Als ze alleen jagen zal het hoogstwaarschijnlijk wel stropen zijn :D, jagen doet men normaal in groep. Ik weet niet of er veel gejaagd wordt in bossen en mocht het al zo zijn zouden ze het bos moeten afsluiten, er zijn waarschijnlijk wel wetten die alles bepalen.

Ferrari 2010

Citaat van: Schumi nr1 op 15 oktober 2005 - 18:44:27
Citaat van: Schumi 2005 op 15 oktober 2005 - 18:38:42
1 konijn per dag is inderdaad wel weinig, maar ik bedoel dan ook voor wanneer ze alleen jagen hé ;) In groep heb je veel meer raakkans, hoewel ik me toch telkens weer afvraag hou men het veilig blijft vinden. Ik bedoel, bossen mag en kan iedereen in, en uiteraardschieten de jagers nooit horizontaal maar altijd naar boven of naar beneden. Maar toch, er moet maar eens en schot afdwalen hé...

Als ze alleen jagen zal het hoogstwaarschijnlijk wel stropen zijn :D, jagen doet men normaal in groep. Ik weet niet of er veel gejaagd wordt in bossen en mocht het al zo zijn zouden ze het bos moeten afsluiten, er zijn waarschijnlijk wel wetten die alles bepalen.
Mja, ik denk dat het meer op de privé domeinen van den baron is dat er gejaagd wordt. Maar zoals op afgereden maisvelden zijn er hier al enkele duiven afgeknald hoor ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Het jagen MOET verboden worden!!!

Een paar weken geleden is er bij ons een kat afgezet, een tamme, we gaven ze eten en drinken en ze bleef bij ons. Achter ons ligt er veel land, dus had ze plaats zat.
Afgelopen zaterdag waren die stomme jagers er weer, en ja het was van dat, dat arme beestje geraakt. De kat is zodanig toegetakeld, dat de dierenarts niet anders kon dan ze te laten inslapen.  :'(

Jagers, ik kots ervan als ik dat woord hoor  >:(

Schumi nr1

En waarom zouden de jagers er op geschoten hebben?

Omdat die kat "zogezegd" het wild in hun jachtgebied verstoord of kan verjagen. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik het goedkeur, een kat loopt, gaat en staat immers waar ze wilt en volgens mij is het ook een beschermde diersoort.

Rippie

Dat dat nog mag bij jullie, jagen.  :o

In Nederland is het immers verboden, alleen om zgn. de wildstand op peil te houden wordt er nog wel eens wat afgeschoten in natuurgebieden (wat ook onzin is, aangezien de natuur altijd wel een oplossing heeft tegen overbevolking door een bepaald soort..).
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

Supermariobros

Citaat van: Schumi nr1 op 19 oktober 2005 - 19:33:43
En waarom zouden de jagers er op geschoten hebben?

Omdat die kat "zogezegd" het wild in hun jachtgebied verstoord of kan verjagen. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik het goedkeur, een kat loopt, gaat en staat immers waar ze wilt en volgens mij is het ook een beschermde diersoort.

We hebben in ieder geval de dierenbescherming op de hoogte gebracht en zij gaan nu  klacht indienen tegen de jagers.

The REAL BUTTON Freak

Mensen zijn van nature uit roofdieren. Ik vind dat jagen best een interessante hobby kan zijn.

Op konijnen jagen is trouwens zo erg nog niet, die kweken toch tegen de sterren op. Dat er af en toe een onschuldig beestje wordt afgeschoten is jammer. Maar in het wild is het nog steeds de wet van de sterkste.

Een lekker stukje fazant of konijn gaat er altijd wel in bij mij.

Ik vind wel dat er speciale jachtgebieden moeten zijn, ze moeten niet in mijnen hof komen schieten.

Supermariobros

Citaat van: Rippie op 19 oktober 2005 - 19:47:37
Dat dat nog mag bij jullie, jagen.  :o

Zeer goed, ze zouden daar beter bij ons een vb. aan nemen en het jagen ook laten verbieden.

Citaat van: The REAL Freak op 20 oktober 2005 - 08:44:06
Op konijnen jagen is trouwens zo erg nog niet, die kweken toch tegen de sterren op. Dat er af en toe een onschuldig beestje wordt afgeschoten is jammer. Maar in het wild is het nog steeds de wet van de sterkste.

Stel nu dat je een kat of een hond hebt, je bent aan dat beestje gehecht en het wordt doodgeschoten. Ga je dan ook alleen zeggen: het is jammer?  :o

The REAL BUTTON Freak

Ik denk het wel ik heb zelf twee katten rond lopen. als ze nu worden afgeschoten of worden overreden spijtig dan maar he.

Ik vind het niet nodig om dieren te mishandelen, maar jagen waarom niet

Dieren zijn er om de mens te kleden en te voeden.