Fernando Alonso wereldkampioen!

Gestart door Ferrari 2010, 25 september 2005 - 20:40:38

« vorige - volgende »

The REAL BUTTON Freak

De vraag is nooit was het verdient, maar wat hebben de andere gedaan om het te beletten. Zelfde vraag die we ons de laatste vijf jaar moesten stellen.

FerrariMan

Citaat van: Doefie op 25 september 2005 - 23:36:10
Citaat van: Benny Dict op 25 september 2005 - 21:29:57
Proficiat. Ik genoot ervan totdat ik die idiote monteur zag met zijn "Schumacher Who?" t-shirt.

Ik hoopte dat Michael uit de pit zou komen gelopen en zeven vingers in zijn neus duwde.  :)

Tja, Schumacher kan niet blijven winnen he ::)
Denk eens even logischer na, daar gaat het mij helemaal niet om. Ik heb me al lang neergelegd bij het verliezen van de titel van MS.

Ik stoorde me alleen eraan dat hij deed alsof Alonso meer op zijn palmares heeft staan dan Schumacher.
Terwijl de Duitser nog 6 titels meer heeft.

daan

Alonso kampioen, tja het is zo. Dat zou je ook zeggen als je alleen naar de eerste paar races van het seizoen kijkt. De laatste races waren de McLarens duidelijk sneller. Maarja, sneller wil niet altijd zeggen dat je ook betrouwbaar bent. Dat was de auto van Alonso wel en dus heeft hij die titel gewoon verdiend (zeg is dat het niet zo is...)
Maar ik had ook liever gezien dat Kimi kampioen was geworden.

Bjorn

Leuk voor Alonso. Jammer voor Kimi.  :( :)
De Mens: In Het Gras![/color]

Bruno

Superverdiend gewonnen door Alonso/Renault. Of de basis van zijn titel nu in het begin van het seizoen gelegd werd of niet maakt niet uit want het kampioenschap loopt tot er een kampioen is.

Af en toe supersnel brengt geen soelaas, je moet constant mee vooraan zitten. Wel jammer voor Kimi dat de mechaniek hem in de steek gelaten heeft maar je het is nu eenmaal zo.
Hadden ze bij McLaren hun techniek wat minder snel gemaakt maar wel betrouwbaarder had er dit jaar zeker een andere kampioen geweest. Je wint als team maar je verliest ook als team en als je niet het geschikte materiaal krijgt mag je niet klagen, je hebt ervoor gekozen en je moet er mee voort.

 


-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

viperke82

Citaat van: Daan op 26 september 2005 - 11:06:40
Alonso kampioen, tja het is zo. Dat zou je ook zeggen als je alleen naar de eerste paar races van het seizoen kijkt. De laatste races waren de McLarens duidelijk sneller. Maarja, sneller wil niet altijd zeggen dat je ook betrouwbaar bent. Dat was de auto van Alonso wel en dus heeft hij die titel gewoon verdiend (zeg is dat het niet zo is...)
Maar ik had ook liever gezien dat Kimi kampioen was geworden.

dat was vroeger ook al zo met mikka hakkinen, als je bij het begin van de race zag dat de mclarens onmiddellijk een gat sloegen dan mocht je er zeker van zijn dat er minstens eentje ervan ging uitvallen.

razzle_dazzle

Je kan het draaien en keren zoals je wilt maar als je op het einde van de rit aan de leiding staat, zal het wel verdiend zijn.

Mikacouli

Fernando is een verdiend kampioen. Hij heeft het slim gespeeld. Had wel wat geluk maar dat dwing je af. Alhoewel...
Nee, hij heeft de meeste punten op het einde dus de verdiende kampioen. Of het de sterkste kampioen is laat ik in het midden.
Volgend jaar dan maar... :-\

The Iceman

Als grijze fan vind ik het natuurlijk spijtig dat Kimi geen wereldkampioen is geworden bij de rijders. Had liever Kimi als wereldkampioen bij de rijders gezien en Renault bij de constructeurs. Renault had nu eenmaal een betrouwbaardere wagen dan Mclaren. Maar Alonso is, vind ik persoonlijk, geen echte vechter zoals Kimi en Michael dat zijn. Heeft de basis van zijn kampioenschap gelegd gedurende de eerste overzeese GP's van dit jaar en heeft met de nodige dosis geluk de GP's van San Marino, Europa, Frankrijk en Duitsland gewonnen. GP's waar de Mclaren van Kimi werd geplaagd door technische problemen tijdens de trainingen of de race. Ook heeft hij mijn inziens de nodige hulp gekregen van Juan Pablo, die in Monaco, Duitsland, Turkije en Spa zomaar de punten cadeau gaf aan zijn Spaanse concurrent. Eerlijk gezegd, ik denk dat Monty de titel liever aan Alonso schonk dan aan zijn eigen teammaat. Het kan waanzinnig klinken, maar toch zie ik het zo. Alonso verklaarde ook dat hij tijdens de GP van Brazilië ging strijden voor de overwinning ! Weinig van gezien. Cruiste gewoon wat rond om zijn derde plaats veilig te stellen. Deed dat eveneens in Spa. Daarom, Renault verdient de titel voor betrouwbaarheid, Kimi bij de rijders als beste strijder. Maar Alonso een vechter ??? Weinig van gezien dit jaar ! 

FerrariMan

Citaat van: Snekuem op 26 september 2005 - 17:11:54
Als grijze fan vind ik het natuurlijk spijtig dat Kimi geen wereldkampioen is geworden bij de rijders. Had liever Kimi als wereldkampioen bij de rijders gezien en Renault bij de constructeurs. Renault had nu eenmaal een betrouwbaardere wagen dan Mclaren. Maar Alonso is, vind ik persoonlijk, geen echte vechter zoals Kimi en Michael dat zijn. Heeft de basis van zijn kampioenschap gelegd gedurende de eerste overzeese GP's van dit jaar en heeft met de nodige dosis geluk de GP's van San Marino, Europa, Frankrijk en Duitsland gewonnen. GP's waar de Mclaren van Kimi werd geplaagd door technische problemen tijdens de trainingen of de race. Ook heeft hij mijn inziens de nodige hulp gekregen van Juan Pablo, die in Monaco, Duitsland, Turkije en Spa zomaar de punten cadeau gaf aan zijn Spaanse concurrent. Eerlijk gezegd, ik denk dat Monty de titel liever aan Alonso schonk dan aan zijn eigen teammaat. Het kan waanzinnig klinken, maar toch zie ik het zo. Alonso verklaarde ook dat hij tijdens de GP van Brazilië ging strijden voor de overwinning ! Weinig van gezien. Cruiste gewoon wat rond om zijn derde plaats veilig te stellen. Deed dat eveneens in Spa. Daarom, Renault verdient de titel voor betrouwbaarheid, Kimi bij de rijders als beste strijder. Maar Alonso een vechter ??? Weinig van gezien dit jaar ! 
Ben er ook van overtuigd dat Montoya liever Alonso zag winnen dan Kimi. Net zoals Schumacher in Japan '99 ook niet het volle pond gaf om Irvine te helpen aan de titel. Onsportief zei men  :)

Jasper

#25
Citaat van: Benny Dict op 25 september 2005 - 21:29:57
Proficiat. Ik genoot ervan totdat ik die idiote monteur zag met zijn "Schumacher Who?" t-shirt.

Ik hoopte dat Michael uit de pit zou komen gelopen en zeven vingers in zijn neus duwde. :)

Verdiende titel voor Alonso. Maar meer gekregen door anderen hun falen dan op eigen sterkte. Wat niets van de verdienste wegneemt.

Volledig mee eens. Alonso moet niet denken dat hij meteen beter is dan Schumacher. Hij kan wel zeggen dat hij wereldkampioen is geworden terwijl Schumi nog reed, maar enkel en alleen omdat Schumacher een slechte wagen had.

Citaat van: Tim C op 25 september 2005 - 22:27:19
De wereld op z'n kop

Kimi verdient de titel bij de piloten en Renault bij de constructeurs...
Had ik voor de GP ook al aan gedacht. :-\

Citaat van: Rippie op 26 september 2005 - 10:30:27
Alonso is terecht kampioen geworden, ondanks dat hij niet de snelste wagen had. Je kan niet zeggen dat hij onverdiend kampioen is geworden als je ziet dat hij bijna elke race op het podium stond. Hij heeft het hele seizoen welgeteld 1 foutje gemaakt: Canada. Verder foutloos.

Ik ben er 100% zeker van dat hij op de Nürburgring ook van de baan is gegaan. Räikkönen deed dat ook, maar hij had de pech dat daarbij een bargeboard afbrak.



Alonso kampioen, verdiend misschien, maar meer door de pech van anderen dan door de sterkte van zichzelf, zoals al door anderen gezegd.


Mikacouli zei: "wacht maar volgend jaar", maar als ik die berichten over de V8 lees, dan denk ik dat we weer een jaar à la 2004 tegemoet gaan. Wacht maar tot 2006. :-\

The Iceman

De Mercedes V8 staat zeker nog niet op punt, maar ik vermoed dat alleenToyota en Honda de meeste testervaring achter de rug hebben met hun V8 krachtbron. Ze hebben nog even tijd hé voor het 2006 seizoen begint ! Eén (stomme) vraag misschien, moeten de motoren volgend seizoen ook twee races meegaan nu er niet meer met V10's wordt gereden ???




The Iceman

Uit de mond van Ron Dennis  :

Fernando Alonso must still prove himself as the sport's number one driver this season, despite clinching the World Championship in Brazil on Sunday.

That is the view of McLaren boss Ron Dennis, who believes that it has been impossible to gauge Alonso's talent for much of the year because the Spaniard has been able to play it conservatively due to his points-advantage.

With the Drivers' Championship now decided, and Alonso theoretically unleashed to race for wins, Dennis wants to see what the Spaniard really is capable of against the might of the MP4-20 and his pairing of Kimi Raikkonen and Juan Pablo Montoya.

"I think there is a category of driver that comes from South America, Italy or Spain that doesn't have the discipline required to win the World Championship," Dennis said after the race.

"We'll only know now how strong or not he (Alonso) is, because he's been driving percentages over the last few races, but that wouldn't have made any difference (to the result in Brazil).

"Our drivers certainly have better equipment but personally I feel they're also better drivers. This may sound like sour grapes and I'm taking something away from him, which I'm certainly not, but it's the way I feel."

Source : Autosport 20050926



Ferrari 2010

Over het WK van de volgende jaren:
2006: MS en Ferrari worden WK, Ferrari heeft duidelijk de betre wagen en Kimi tekent voor 3 jaar bij Ferrari
2007: MS en Ferrari worden WK, KR wordt 2de, Ferrari heeft het ondanks een aantal nieuwe personen in het team er goed vanaf gebracht. MS hangt zen helm aan de wilgen.
2008: KR en ferrari worden WK
2009: KR en ferrari worden WK, Kimi tekent bij :P


Uiteraard, niets zegt dat het zo zal zijn, ik hoop het alleen maar.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

viperke82

Citaat van: DJK op 26 september 2005 - 10:19:18
Is het niet raar, Mclaren zal mogelijk winnen in de titel "Beste constructeur, dus beste auto", maar het is die "beste auto" die juist Kimi zijn titel als rijder kost...

Ergens klopt er iets niet, is het in de puntentelling of waar vringt het schoentje ?

ik denk niet dat de puntentelling deze keer anders beslist heeft over de wereldtitel.

ok, alonso had nu nog niet zeker geweest, maar veel scheelt het niet.
kijk maar.

met de huidige puntentelling heeft alonso 117 punten en kimi 94, wat een kloof geeft van 23 punten.
met de oude puntentelling zou alonso 101 punten hebben en kimi 83

het verschil tussen hen zou vroeger dus nog 18 punten zijn, met nog 20 punten te verdienen.

alonso was nu dus nog niet zeker maar hij had de volgende 2 race's maar 3 punten nodig.