Race nr 13: GP van Hongarije

Gestart door dj Peter, 25 juli 2005 - 20:30:43

« vorige - volgende »

Wie wint de GP van Hongarije?

Alonso
Raikkonen
M.Schumacher
Montoya
J.Trulli
Barrichello
Fisichella
R.Schumacher
Heidfeld
Webber
iemand anders

dj Peter

Als Ferrari-fan was ook Duitsland een GP om snel te vergeten,vandaar alvast deze nieuwe topic.
Wordt de succesformule van Renault verdergezet? Blijft BAR zich moeien aan de top? Strijdt McLaren nog mee ? Wat doet Williams en kan Ferrari eindelijk de pedalen terug vinden?
Ik denk echter dat er in die ene week weinig zal veranderen en dus Renault en McLaren voor de zege blijven vechten,daarom stem ik alvast voor Kimi. Al hoop ik wel dat de rooien hun vorm terugvinden..

Ferrari 2010

Op MS moet ek niet hopen, heb dan maar KR gestemd. Na MS is hij mijn favoriet, dus als Schumi niet kandidaat is, moet Kimi maar winnen!
Maarreeeuh, wel ongelukkig gekozen topicnaam hé. Nr 13 en je opent dan met woorden over Ferrari  :-\ :-\ :-\ ;D
Kzou de naam gauw aanpassen naar "GP van Hongarije" ofzo.   ;) ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

dj Peter

Citaat van: Schumi 2005 op 25 juli 2005 - 21:01:20
Op MS moet ek niet hopen, heb dan maar KR gestemd. Na MS is hij mijn favoriet, dus als Schumi niet kandidaat is, moet Kimi maar winnen!
Maarreeeuh, wel ongelukkig gekozen topicnaam hé. Nr 13 en je opent dan met woorden over Ferrari  :-\ :-\ :-\ ;D
Kzou de naam gauw aanpassen naar "GP van Hongarije" ofzo.   ;) ;D
Tja.. ik heb er bewust "race nr.13" bijgezet, maar dan met de bedoeling dat Alonso eens een keer pech zou hebben zodat ik straks geen zeven vingertjes zie  :P ;)

IVY440

Ik weet niet goed wat ik van de race moet verwachten.
Renault won hier in 2003, Alonso werd in 2004 3e en maken mss wel de meeste kans alhoewel McLaren supersnel is de laatste weken. Probleem is ook dat McLaren nu wel moet aanvallen en op een stoffige baan als de Hungaroring kan een fout tijdens de qualify snel gemaakt zijn. Ben ook eens benieuwd hoe Ferrari presteert op een circuit waar grip en dus de banden het belangrijkste zijn.
Ik gok toch maar op een overwinning voor Kimi, voor JPM en FA.

The Iceman

Hoop Kimi. Moet wel als eerste de baan op tijdens de kwalificatie op een 'vuil' circuit. Met een goede strategie en hopelijk een betrouwbare Mac moet hij kunnen winnen zondag.

mike

Citaat van: Snekuem op 25 juli 2005 - 21:30:55
Hoop Kimi. Moet wel als eerste de baan op tijdens de kwalificatie op een 'vuil' circuit. Met een goede strategie en hopelijk een betrouwbare Mac moet hij kunnen winnen zondag.

Vergeet het. Het is wel de Hongaroring, he. Daar komt men aan in de volgorde waarin men gestart is, tenzij er iemand met pech van tussen valt. (Van een circuit om af te voeren gesproken...  >:()

Ferrari 2010

Citaat van: IVY440 op 25 juli 2005 - 21:24:12
Ik weet niet goed wat ik van de race moet verwachten.
Renault won hier in 2003, Alonso werd in 2004 3e en maken mss wel de meeste kans alhoewel McLaren supersnel is de laatste weken. Probleem is ook dat McLaren nu wel moet aanvallen en op een stoffige baan als de Hungaroring kan een fout tijdens de qualify snel gemaakt zijn. Ben ook eens benieuwd hoe Ferrari presteert op een circuit waar grip en dus de banden het belangrijkste zijn.
Ik gok toch maar op een overwinning voor Kimi, voor JPM en FA.
Kwist niet dat je tegenwoordig met 3 tegelijk kon winnen. Hoe zie je dat gebeuren? Dat ze netjes naast elkaar de streep overrijden?  ;D ;D ;D ;D

Citaat van: mike op 25 juli 2005 - 23:04:16
Citaat van: Snekuem op 25 juli 2005 - 21:30:55
Hoop Kimi. Moet wel als eerste de baan op tijdens de kwalificatie op een 'vuil' circuit. Met een goede strategie en hopelijk een betrouwbare Mac moet hij kunnen winnen zondag.

Vergeet het. Het is wel de Hongaroring, he. Daar komt men aan in de volgorde waarin men gestart is, tenzij er iemand met pech van tussen valt. (Van een circuit om af te voeren gesproken... >:()
Het is inderdaad niet gemakkelijk om in te halen op dat circuit. Maar dat is bij veel circuits, en telkens weer is er wel een goede wagen meer naar achteren moeten starten die dan toch dicht bij de top eindigde. Ik gok erop dat Kimi zich 4de kwalificeerd, achter de Renaults en JPM. Zolang Trulli er maar niet voor zit en hij op tijd bij Alonso geraakt kan hij er voorbij. Desnoods met de stops telkens 5s langer buiten blijven en dan alles geven...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

bogief1

Ik gok op montoya.
De McLaren is de snelste van het pak en Alonso zal nu wel geen risico's meer nemen met het oog op de titel, Montoya heeft niks te verliezen, dus...
Kimi moet als 1ste vertrekken dacht ik, dus op die zandbak, verwacht ik een moeilijke kwalificatie voor hem. Monotya - Alonso - Kimi, al hoop ik dat Kimi over Fernando geraakt, dat de titel nog spannend blijft, al vrees ik dat dit ijdele hoop is.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Ferrari 2010

Ik lees net dat Ferrari van plan is om ook tijdens de zomerstop te testen. Weet je, dat vind ik als Ferrarifan nu ook niet de beste keuze. Ik dacht trouwens dat de zomerstop écht verplicht was. Maar blijkbaar is ook dit maar een "gentlemens agreement"  :-\
Als ze nu tijdens die stop iets mirakuleus kunnn vinden en de tittel halen gaan ze overal horen dat die tittel onverdiend zou zijn. Ik vind het toch maar een domme keuze hoor  >:( >:( >:( >:(
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

The Iceman

Citaat van: Schumi 2005 op 26 juli 2005 - 12:50:35
Ik lees net dat Ferrari van plan is om ook tijdens de zomerstop te testen. Weet je, dat vind ik als Ferrarifan nu ook niet de beste keuze. Ik dacht trouwens dat de zomerstop écht verplicht was. Maar blijkbaar is ook dit maar een "gentlemens agreement"  :-\
Als ze nu tijdens die stop iets mirakuleus kunnn vinden en de tittel halen gaan ze overal horen dat die tittel onverdiend zou zijn. Ik vind het toch maar een domme keuze hoor  >:( >:( >:( >:(
Laat die roden maar testen, ze komen er geen stap mee dichter  ;D ;D ;D 
Ik vind het eerlijk gezegd zielig dat zo'n groot team blijft "valsspelen". En dat excuus dat ze het enige topteam zijn met Bridgestones hebben ze alleen aan Bridgestone zelf te danken dat destijds speciaal banden ontwikkelde voor Ferrari en de rest van de teams verwaarloosde. In goede tijden heb je natuurlijk een voordeel, maar nu krijgen ze het deksel op hunne neus.  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

WillyWortel

Citaat van: Snekuem op 26 juli 2005 - 16:39:35
Citaat van: Schumi 2005 op 26 juli 2005 - 12:50:35
Ik lees net dat Ferrari van plan is om ook tijdens de zomerstop te testen. Weet je, dat vind ik als Ferrarifan nu ook niet de beste keuze. Ik dacht trouwens dat de zomerstop écht verplicht was. Maar blijkbaar is ook dit maar een "gentlemens agreement"  :-\
Als ze nu tijdens die stop iets mirakuleus kunnn vinden en de tittel halen gaan ze overal horen dat die tittel onverdiend zou zijn. Ik vind het toch maar een domme keuze hoor  >:( >:( >:( >:(
Laat die roden maar testen, ze komen er geen stap mee dichter  ;D ;D ;D 
Ik vind het eerlijk gezegd zielig dat zo'n groot team blijft "valsspelen". En dat excuus dat ze het enige topteam zijn met Bridgestones hebben ze alleen aan Bridgestone zelf te danken dat destijds speciaal banden ontwikkelde voor Ferrari en de rest van de teams verwaarloosde. In goede tijden heb je natuurlijk een voordeel, maar nu krijgen ze het deksel op hunne neus.  ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Een testje op consistentie, is het zielig dat iemand als Kimi met opzet een hele bocht vol grind moet smijten zodat zijn naaste rivaal nadeel zou ondervinden? Nou ben ik benieuwd.

Ferrari 2010

Citaat van: WillyWortel op 26 juli 2005 - 16:42:42
Citaat van: Snekuem op 26 juli 2005 - 16:39:35
Citaat van: Schumi 2005 op 26 juli 2005 - 12:50:35
Ik lees net dat Ferrari van plan is om ook tijdens de zomerstop te testen. Weet je, dat vind ik als Ferrarifan nu ook niet de beste keuze. Ik dacht trouwens dat de zomerstop écht verplicht was. Maar blijkbaar is ook dit maar een "gentlemens agreement"  :-\
Als ze nu tijdens die stop iets mirakuleus kunnn vinden en de tittel halen gaan ze overal horen dat die tittel onverdiend zou zijn. Ik vind het toch maar een domme keuze hoor  >:( >:( >:( >:(
Laat die roden maar testen, ze komen er geen stap mee dichter  ;D ;D ;D 
Ik vind het eerlijk gezegd zielig dat zo'n groot team blijft "valsspelen". En dat excuus dat ze het enige topteam zijn met Bridgestones hebben ze alleen aan Bridgestone zelf te danken dat destijds speciaal banden ontwikkelde voor Ferrari en de rest van de teams verwaarloosde. In goede tijden heb je natuurlijk een voordeel, maar nu krijgen ze het deksel op hunne neus.  ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Een testje op consistentie, is het zielig dat iemand als Kimi met opzet een hele bocht vol grind moet smijten zodat zijn naaste rivaal nadeel zou ondervinden? Nou ben ik benieuwd.
Ten eerste twijfel ik er toch wel ten zeerste aan dat dat met opzet was en ten tweede, naar mijn bronnen was het zand, en dat beetje zal het trouwens echt niet maken. En dan nog, wat maakt het uit? Kimi was in de race toch sneller...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

The Iceman

Citaat van: WillyWortel op 26 juli 2005 - 16:42:42
Citaat van: Snekuem op 26 juli 2005 - 16:39:35
Citaat van: Schumi 2005 op 26 juli 2005 - 12:50:35
Ik lees net dat Ferrari van plan is om ook tijdens de zomerstop te testen. Weet je, dat vind ik als Ferrarifan nu ook niet de beste keuze. Ik dacht trouwens dat de zomerstop écht verplicht was. Maar blijkbaar is ook dit maar een "gentlemens agreement"  :-\
Als ze nu tijdens die stop iets mirakuleus kunnn vinden en de tittel halen gaan ze overal horen dat die tittel onverdiend zou zijn. Ik vind het toch maar een domme keuze hoor  >:( >:( >:( >:(
Laat die roden maar testen, ze komen er geen stap mee dichter  ;D ;D ;D 
Ik vind het eerlijk gezegd zielig dat zo'n groot team blijft "valsspelen". En dat excuus dat ze het enige topteam zijn met Bridgestones hebben ze alleen aan Bridgestone zelf te danken dat destijds speciaal banden ontwikkelde voor Ferrari en de rest van de teams verwaarloosde. In goede tijden heb je natuurlijk een voordeel, maar nu krijgen ze het deksel op hunne neus.  ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Een testje op consistentie, is het zielig dat iemand als Kimi met opzet een hele bocht vol grind moet smijten zodat zijn naaste rivaal nadeel zou ondervinden? Nou ben ik benieuwd.
Wat een onzin, meen je dat echt ??? Kimi gaat niet expres door het grind rijden om Alonso eraf te laten gaan.  Hij zal hem wel verslaan tijdens de race ( als zijn Mac het uithoudt tenminste ) Weer een roddeltje uit de krant zeker ??

WillyWortel

http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=11071_0_2_0_C

En als dit nou nog niet voledoende is, hier nog een stukje van die andere roddelkrant, autosport:
CitaatFrom Autosport:

Analysis: Raikkonen Adopts Gamesmanship

By Tony Dodgins Sunday, 24 July 2005 09:05

A bit of gamesmanship from Kimi Raikkonen may have cost Championship rival Fernando Alonso a place on the front row of the grid for today's German Grand Prix.

Pole man Raikkonen, having finished third at Silverstone, was 18th of the 20 cars in the qualifying order at Hockenheim, with Alonso and Juan Pablo Montoya following him.

Having set his 1m14.320s pole time, Raikkonen then drove off the circuit at Turn 1 on his slowing down lap, which put dust down as he came back on. Alonso was by this stage on his warm-up lap and, obviously, the next car through the dirty section. He lost a lot of time in sector one.

Fernando said afterwards: "I lost three or four tenths through the first corners: it was windier than this morning and the first corner is very quick and I was a bit unsettled. Then I didn't have the confidence to attack the braking zone at the next corner." Alonso doubtless thought it was the wind that had blown the dust on the circuit and his circumspection at Turn 2 will have been down to concern about dirty tyres.

Raikkonen's Turn 1 'moment' was not picked up by the main TV feed but, in the TV booths, Austrian TV was playing replays from a different camera, and this was spotted by the eagle-eyed former driver Thierry Tassin in the Belgian booth. Tassin then asked Raikkonen about it in McLaren's Saturday press conference.

A sheepish-looking Kimi admitted: "Yes, a little part of my wheel went into the dust at Turn 1..." Whereupon a grinning Ron Dennis embraced his driver with a 'That's my boy!' type of hug.

A look at the qualifying sector one times reveals just how badly Alonso was hindered. Raikkonen (16.349) set the second fastest time, just 0.009 slower than Montoya in the sister McLaren, Giancarlo Fisichella's Renault was next (16.444), front row man Jenson Button was fifth quickest (16.487), and Alonso was 15th (16.722). Only an oversteering Felipe Massa and the two Jordans and Minardis were slower than Alonso through sector one!

In sector two, meanwhile, Raikkonen was fastest on 34.974, with Alonso second quickest on 35.030. Kimi was quickest again in sector three (22.997) with Alonso fifth (23.152).

Button outqualified Alonso by 0.15 and so, with a more representative first sector time, it is fair to say that Fernando would have been comfortably on the front row alongside Kimi.

Alonso put a brave face on it: "It is actually quite good to be starting from the clean side of the track." Had Juan Pablo Montoya not thrown the second McLaren into the tyres of course, which was not part of McLaren's plan, Fernando would have been starting from the dirty side of the second row...

"I hope to make up a place at the start," Alonso said, "and I'm sure we have the right strategy. I want at least a podium and perhaps we will be able to fight for the win." If he does make a strong getaway, don't bank on Alonso being too accommodating with Raikkonen at Turn 1.

DerMika

Tja, er zijn toch weinig nieuwsbronnen die dit bericht overnamen, en die "that's my boy" kan evengoed uit de context gerukt zijn. Maar ik weet het niet want ik heb het niet gezien. Als Raikkonen dat expres deed, dan was het natuurlijk geen voorbeeld van hoe het moet, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat Raikkonen dit nodig heeft om de pole te pakken en zal hij er zich niet mee bezighouden. Misschien heeft Alonso in die sector gewoon een foutje gemaakt??
The Dude abides