Neemt Hyundai Williams over?

Gestart door IVY440, 20 juli 2005 - 15:50:37

« vorige - volgende »

IVY440

Citaat van: www.f1racing.nlHet Williams-team zou volgens berichten in de media in gesprek zijn met een Koreaans consortium over een mogelijke overname. Bij deze onderhandelingen zouden voormalig BAR-teambaas David Richards, autofabrikant Hyundai en Samsung zijn betrokken. 
Richards zei tegen F1Racing Magazine: "Ik heb niet gesproken met Frank Williams of Patrick Head, maar ik houd de zaken goed in de gaten." Heeft Richards wel met Hyundai gesproken? "Mogelijk. Ik heb geen idee", aldus de Prodrive-directeur, die dus niets wil ontkennen of bevestigen. In 2002 zou Hyundai ook al aan de F1 denken door middel van een overname van Asiatech. Vorig jaar werd Hyundai nog in verband gebracht met Jaguar.

Het Williams-team heeft nog niet op de berichten gereageerd.


Ook racefreaks.nl en f1world maakten al melding van een (gedeeltelijke) overname.
Wat zou hier van waar zijn?

Doefie

Citaat van: IVY440 op 20 juli 2005 - 15:50:37
Ook racefreaks.nl en f1world maakten al melding van een (gedeeltelijke) overname.
Wat zou hier van waar zijn?

Als één site dat publiceert zijn er altijd 2-3 die dat overnemen, dus hou het maar op ééntje ;) Grote sites als Atlas, F1Live of Formula1.com zeggen er (nog) niets over.

KVDracer

Tzou een spijtige zaak zijn. Maar langs den andere kant, Frank en Patrick blijven niet leven en dan is het beter dat ze het team nu overlaten aan een autofabrikant. Maar ik weet niet of Hyundai zoveel potten zal breken, als je hun rally resultaten bekijkt.

JVA

Vorige week werden ze in verband met Midland/Jordan gebracht.
Er is nog geen enkele aanwijzing dat het effectief zou gebeuren. En ik denk niet dat men bij Williams zich in zo een avontur zou storten. Het zou enkele jaren duren eer ze competitief zouden zijn, als Hyundai dan al de know how zou hebben. Yamaha heeft het ook eens geprobeerd, maar heeft vlug ingezien dat het niet zomaar op één, twee, drie aan de top geraakt.  ;)