Welke film zag jij het laatst?

Gestart door Martin, 15 juli 2005 - 22:52:05

« vorige - volgende »

Martin

In The Electric Mist 2009

**1/2

Director: ... Bertrand Tavernier

Cast:
Tommy Lee Jones ...  Dave Robicheaux
John Goodman ...  Julie 'Baby Feet' Balboni
Peter Sarsgaard ...  Elrod Sykes
Kelly Macdonald ...  Kelly Drummond
Mary Steenburgen ...  Bootsie Robicheaux
Ned Beatty ...  Twinky LeMoyne

Detective Dave Robicheaux onderzoekt de moord op een hoertje. Hij verdenkt maffiabaas Julie – Baby Feet – Balboni achter deze bloederige misdaad maar heeft nog geen bewijs. Als een filmploeg neerstrijkt in Lousiana ontdekt hij dat de nieuwe film geproduceerd wordt met de steun van maffiabaas Baby Feet. Hollywoodster Elrod Sykes vervult de hoofdrol in deze burgeroorlogsfilm. Als Elrod Sykes aangehouden wordt door detective Robicheaux voor het rijden onder invloed, begint deze loslippig te worden. Hij brabbelt over een lichaam dat hij heeft gevonden. Deze moord vond 35 jaar geleden plaats en detective Robicheaux kan zich dit nog goed herinneren.

Trailer:

RadioActiveMan

Citaat van: Eric op 26 juni 2009 - 07:27:57
Transformers 2: Rise of the fallen
***1/2



Goeie film, vol humor en actie.
Beter dan de eerste.

Folkert

Ik hoor dus telkens verschilende berichten over TRansformers 2. Niet dat dat veel uitmaakt want ik ga er toch naar toe, maar ben zker benieuwd. De humor in 1 was leuk en de actie was geweldig.Kreeg kippevel en tranen in mijn ogen toen Blackout lande in Qutar. Geweldig.
Trotse vader van Rosalie(L)

Eric

Harry Potter & the halfblood prince


***

in mijn ogen de slechtste Potter film, teveel materiaal van belang uit het boek is weggelaten...een beetje teveel de romantische tour op.

Folkert

was dat ook al niet het geval in deel 4 en 5? Iig dat gevoel had ik bij order of the phoenix al.
Trotse vader van Rosalie(L)

Eric

Citaat van: Burorri op 17 juli 2009 - 18:00:41
was dat ook al niet het geval in deel 4 en 5? Iig dat gevoel had ik bij order of the phoenix al.
maar daar kon je de lijn van de boeken nog enigszins terugvinden...in de nieuwste valt het enorm op.
Normaal gezien gaat de halfbloed prins vooral over het feit dat DB Harry Voldemort leert kennen zodat hij weet tegen wie hij het opneemt ... dat laten ze hier compleet uit. Iemand die de boeken niet gelezen heeft word zelfs verwart achtergelaten...in het begin van de film zie dat de dooddoeners de toverstokmaker naam ontsnapt me) zijn winkel aan diggelen slaan...wie de boeken niet gelezen heeft weet begod niet wat de bedoeling daarvan is.


Supermariobros

The rock *****



Een groep mariniers bezet met een berg chemische wapens het eiland Alcatraz. Ze eisen 100 miljoen dollar als goedmakertje voor de families van dode soldaten. Wordt er niet betaald, dan zullen er 15 raketten met het dodelijke VX-gas richting San Francisco gaan. Een team, met onder andere wapenexpert Stanley Goodspeed, en voormalig Alcatraz gevangene John Mason, wordt ingezet om de aanvallen te voorkomen.

Eric

Gran Torino ****
Clint heeft het nog... 8)


Door zijn ervaringen in de oorlog in Korea heeft hij een hekel aan Aziaten, maar eigenlijk aan zo'n beetje alle culturen. Hij wil het liefst met rust gelaten worden, door iedereen. Totdat op een nacht zijn prachtige auto, een Gran Torino, bijna wordt gestolen. De dader is zijn buurjongetje die dit deed onder druk van een lokale bende. Dit zet een serie gebeurtenissen in gang die het leven van Walt én zijn buren voorgoed zal veranderen.

Martin

Citaat van: Supermariobros op 19 juli 2009 - 08:31:05
The rock *****



Een groep mariniers bezet met een berg chemische wapens het eiland Alcatraz. Ze eisen 100 miljoen dollar als goedmakertje voor de families van dode soldaten. Wordt er niet betaald, dan zullen er 15 raketten met het dodelijke VX-gas richting San Francisco gaan. Een team, met onder andere wapenexpert Stanley Goodspeed, en voormalig Alcatraz gevangene John Mason, wordt ingezet om de aanvallen te voorkomen.

Deze film verveeld nooit, topper.

Martin

High Crimes 2002

***

Director: ... Carl Franklin

Cast:
Ashley Judd ...  Claire Kubik
Morgan Freeman ...  Charles W. Grimes
James Caviezel ...  Tom Kubik
Adam Scott ...  Lt. Terrence Embry
Amanda Peet ...  Jackie
Bruce Davison ...  Brig. Gen. Bill Marks

De advocate Claire (Ashley Judd) leidt een idyllisch leven totdat haar man opeens wordt opgepakt door de FBI. Hij wordt beschuldigd van het vermoorden van Zuid-Amerikaanse dorpelingen tijdens zijn marine tijd. Ze besluit hem zelf te verdedigen maar weet niet genoeg van het militaire rechtssysteem. Daarom roept ze de hulp in van een voormalig advocaat (Morgan Freeman) die alles van dit systeem af weet. Samen gaan ze proberen te bewijzen dat Claire´s man onschuldig is. Maar.....

Trailer:
http://www.spike.com/video/high-crimes-trailer/2428724

Celta

Bad Boys op DVD, mijn persoonlijke topper!

Martin

#1616
Punisher: War Zone 2008

**

Director: ... Lexi Alexander

Cast:
Ray Stevenson ...  Frank Castle / The Punisher
Dominic West ...  Billy Russoti / Jigsaw
Doug Hutchison ...  Jim Russoti / Loony Bin Jim
Colin Salmon ...  Paul Budiansky
Wayne Knight ...  Micro
Dash Mihok ...  Martin Soap

De compromisloze wreker Frank Castle gaat door met zijn éénmansoorlog tegen de georganiseerde misdaad. Ditmaal neemt hij het op tegen de ambitieuze maffiabaas Billy Russoti. Nadat Russoti echter door Castle keihard aangepakt wordt en hierdoor zwaar verminkt, zweert hij wraak en neemt een nieuwe identiteit aan, die van Jigsaw. De FBI kan Jigsaw niet aan en Castle zal het op moeten nemen tegen Jigsaws snel gerecruteerde privé-leger.

Trailer:


Één man die het tegen 100+ man opneemt en omlegd, dat soort films zijn aardig om naar te kijken.
Maar daar houd het ook echt wel mee op. Geen hoge waardering van mij.

Eric

Public enemies ****



Depp neemt de rol van John Dillinger voor zijn rekening. Voor mij één van de betere films die ik dit jaar al gezien heb...

Martin

The International 2009

****1/2
Director: ... Tom Tykwer

Cast:
Clive Owen ...  Louis Salinger
Naomi Watts ...  Eleanor Whitman
Armin Mueller-Stahl ...  Wilhelm Wexler
Ulrich Thomsen ...  Jonas Skarssen
Brian F. O'Byrne ...  The Consultant
Michel Voletti ...  Viktor Haas

Interpol-agent Louis Salinger (Clive Owen) en hulpofficier van justitie in Manhattan Eleanor Whitman (Naomi Watts) zijn vastbesloten om een van de machtigste banken ter wereld voor het gerecht te slepen. Salinger en Whitman brengen talloze strafbare illegale activiteiten aan het licht en volgen het geld van Berlijn naar Milaan, New York en Istanbul. Met hun klopjacht rond de wereld spelen ze hoog spel en hun niet-aflatende vastberadenheid zorgt voor levensbedreigende situaties. De criminelen deinzen nergens voor terug - zelfs niet voor moord - om terreur en oorlog te kunnen blijven financieren.

Trailer:

Martin

Prison Break: The Final Break 2009 Niet kijken voor je de laatste aflevering hebt gezien van de serie.


*****
Director: ... Brad Turner

Cast:
Dominic Purcell ...  Lincoln Burrows
Wentworth Miller ...  Michael Scofield
Amaury Nolasco ...  Fernando Sucre
Sarah Wayne Callies ...  Sara Tancredi
William Fichtner ...  Alex Mahone
Robert Knepper ...  Theodore 'T-Bag' Bagwell
Jodi Lyn O'Keefe ...  Gretchen Morgan

Geen verslag en geen trailer. Het kan iets veraden van de afloop.