Welke film zag jij het laatst?

Gestart door Martin, 15 juli 2005 - 22:52:05

« vorige - volgende »

Martin

#1365
Je kijkt ook films op de TV. Is dat stelen? Want die zal je ook niet meer huren bij een videotheek.
Ik lees hier alleen maar berichten van een stelletje azijnzeikers. Wereldverbeteraas misschien?
Als ik nu de enige wereldburger ben die download zou ik inderdaad stelen.
Maar jongens, wordt eens wakker. Je hebt de mogelijkheid, gebruik het dan ook.



Jasper

Je hebt ook de mogelijkheid om met een baseballbat op de kop van je buurman te slaan als je vindt dat die wat lawaaierig is. Die mogelijkheid gebruik je zeker ook?

Films komen op tv omdat een zender daar geld voor betaalt dat teruggewonnen moet worden met reclameboodschappen. Die films downloaden is dus broodroof.

Martin

Je slaat de bal volkomen mis Jasper. Ik mag mijn mijn buurman niet doodslaan.
Ik mag wel films downloaden voor eigen gebruik.

Martin

Derailed

****


Director: ... Mikael Håfström

Cast:
Vincent Cassel ...  LaRoche
Clive Owen ...  Charles Schine
Jennifer Aniston ...  Lucinda Harris
Addison Timlin ...  Amy Schine 
Melissa George ...  Deanna Schine

Charles Schine is een getrouwde vader die reclames maakt. Zijn dochter heeft diabetes en hij en zijn vrouw sparen al hun geld op om haar te kunnen verzorgen. In de tram voelt hij zich aangetrokken tot Lucinda, die ook getrouwd is. Ze besluiten een affaire te beginnen en als ze in het hotel aankomen om vreemd te gaan, worden ze overvallen door een crimineel. Hij steelt al hun geld en verkracht Lucinda.
Maar ze zijn nog niet van hem af. Als hij $100.000 van Charles eist, komt Charles in de problemen. De crimineel is hem altijd te slim af. En is Lucinda wel zo onschuldig als dat ze lijkt?

Trailer:
http://www.apple.com/trailers/weinstein/derailed/trailer/







Eric

Citaat van: Martin op 18 oktober 2008 - 14:01:53
Je kijkt ook films op de TV. Is dat stelen? Want die zal je ook niet meer huren bij een videotheek.
Ik lees hier alleen maar berichten van een stelletje azijnzeikers. Wereldverbeteraas misschien?
Als ik nu de enige wereldburger ben die download zou ik inderdaad stelen.
Maar jongens, wordt eens wakker. Je hebt de mogelijkheid, gebruik het dan ook.




Martin, ik gewoon mijn mening hierover en jij begint meteen te schelden...jezus zeg ben jij vlug opgefokt.

Wat op TV komt zijn uitzendrechten betaald door de zender zelf...maw een deel van dat bedrag gaat naar de makers van welbepaalde film.
Als je download van het internet besteel je wel altijd wel iemand, tenzij je download via legale wegen, maar jij doet wat zogezegd iedereen doet? Dus als je buur van de brug springt volg je hem dan ook? Ik ben de eerste om toe te geven dat CD's niet goedkoop zijn, maar als ik ze koop via de iTunes store (Apple) kost me dat 0,99 euro per liedje of voor een complete cd ongeveer 9,99 euro, scheelt best wat en het is legaal. Je hebt ook de mogelijkheid om banken te bestelen, auto's te stelen....maar daarom doe je het nog niet he.

Ik wil best een nieuwe topic openen hiervoor...maar hier in deze topic stopt het hierover.




Martin

Wat een flauwekul. Als mijn buurman van de brug spring doe ik het ook. Een belachelijke vergelijking wat echt nergens op slaat.
Maar dan ook nergens op. Kan je niet iets orginelers bedenken? Ik download omdat het niet illegaal is en ik een film vaak eerder heb voordat hij op DVD uit is. Maar ik wou het hierbij laten. Jij hebt waarschijnlijk nog nooit een nacht in een politiecel gezeten, nog nooit een bekeuring gehad.
Je stopt altijd bij rood licht met je fiets en helpt 10 keer per dag een oud vrouwtje met oversteken. Laat me niet lachen.

Folkert

Citaat van: Martin op 17 oktober 2008 - 20:40:14
Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

***

Director: ... Steven Spielberg

Cast:
Harrison Ford ...  Indiana Jones
Cate Blanchett ...  Col. Dr. Irina Spalko
Karen Allen ...  Marion Ravenwood
Shia LaBeouf ...  Mutt Williams
Ray Winstone ...  George 'Mac' McHale
John Hurt ...  Professor Harold 'Ox' Oxley

De Nazi's zijn vervangen door de Russen achter het IJzeren Gordijn.
Ford mogen ze vervangen voor een jongere acteur, net als bij 007.
Dan kan je verder met de reeks. Ford is te oud voor dit soort films.
Het komt niet meer geloofwaardig over.

Trailer:
http://www.apple.com/trailers/paramount/indianajonesandthekingdomofthecrystalskull/
Vanavond voor de 3de keer weer gezien, maar dit keer met mijn ouders.


OffTopic: het Massaal Distributeren van gedownloade films is inderdaad illegaal. MAar het downloaden en zelf kijken is niets illegaals aan. En daar heeft de verkoper van videotheken en de makers van de film geen verlies bij. Want veel mensen hadden sommige films nooit maar dan ook nooit gekocht/gehuurd of een bioscoop kaartje er voor gekocht.

Daarnaast ben ik van Mening dat ze dit allemaal verkeerd aan pakken. Ze kunnen beter manier verzinnen om het downloaden legaal te maken en nog steeds winst maken.
Trotse vader van Rosalie(L)

Martin

Citaat van: Burorri op 19 oktober 2008 - 02:28:51
Citaat van: Martin op 17 oktober 2008 - 20:40:14
Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

***

Director: ... Steven Spielberg

Cast:
Harrison Ford ...  Indiana Jones
Cate Blanchett ...  Col. Dr. Irina Spalko
Karen Allen ...  Marion Ravenwood
Shia LaBeouf ...  Mutt Williams
Ray Winstone ...  George 'Mac' McHale
John Hurt ...  Professor Harold 'Ox' Oxley

De Nazi's zijn vervangen door de Russen achter het IJzeren Gordijn.
Ford mogen ze vervangen voor een jongere acteur, net als bij 007.
Dan kan je verder met de reeks. Ford is te oud voor dit soort films.
Het komt niet meer geloofwaardig over.

Trailer:
http://www.apple.com/trailers/paramount/indianajonesandthekingdomofthecrystalskull/
Vanavond voor de 3de keer weer gezien, maar dit keer met mijn ouders.


OffTopic: het Massaal Distributeren van gedownloade films is inderdaad illegaal. MAar het downloaden en zelf kijken is niets illegaals aan. En daar heeft de verkoper van videotheken en de makers van de film geen verlies bij. Want veel mensen hadden sommige films nooit maar dan ook nooit gekocht/gehuurd of een bioscoop kaartje er voor gekocht.

Daarnaast ben ik van Mening dat ze dit allemaal verkeerd aan pakken. Ze kunnen beter manier verzinnen om het downloaden legaal te maken en nog steeds winst maken.

Klopt Burorri, naar de bios ga ik al jaren niet meer. En of ik nu download of een film op de tv bekijk. Wat is het veschil? Ik mis alleen maar 5 x 5 minuten reclame. ;D
Niemand mist inkomsten door mij. :P

Jasper

De tv-zenders missen wel inkomsten door jou, want ze krijgen minder geld voor het uitzenden van reclameboodschappen als er minder kijkers zijn.

Folkert

Citaat van: Jasper op 19 oktober 2008 - 14:17:00
De tv-zenders missen wel inkomsten door jou, want ze krijgen minder geld voor het uitzenden van reclameboodschappen als er minder kijkers zijn.
Is niet helemaal waar. Wat als je op de uitzend tijd niet kan kijken? Dan verliezen ze ook dus geld. En ja wat is het verschil nou eigenlijk tussen op nemen en downloaden?

Tenzij opnemen natuurlijk ook geld als tvkijker. Ik vraag me trouwens ook af hoe dat allemaal zit. Wat of hoe bepaal je hoeveel mensen er kijken en de meeste mensen betalen alleen voor de kabel en niet voor de zender. Vraag me dan af hoe een zender winst maakt met die reclame blokken. OF iets dergelijks.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Als je iets opneemt vanop tv, neem je de reclame mee op...

Om het aantal kijkers te bepalen hebben enkele duizenden (tienduizenden?) gezinnen over het hele land een bakje staan dat altijd doorstuurt naar welke zender je aan het kijken bent.

Folkert

Citaat van: Jasper op 19 oktober 2008 - 18:04:16
Als je iets opneemt vanop tv, neem je de reclame mee op...

Om het aantal kijkers te bepalen hebben enkele duizenden (tienduizenden?) gezinnen over het hele land een bakje staan dat altijd doorstuurt naar welke zender je aan het kijken bent.
Volgens mij zijn de opnameapparaten slim genoeg om die er uit te filteren tijdens het opnemen. Maar dat weet ik niet. Maar, hoe kan je geld verdienen door reclame uit te zenden? Voor een zender dan?
Trotse vader van Rosalie(L)

Martin

Ik kan een film opnemen zonder reclame op mijn DVD recorder. Die kan het inderdaad wegfilteren. Maar dan zal ik ook wel weer illegaal bezig zijn volgens sommige Forumers. Ik moet de gebruiksaanwijzing nog eens goed lezen hoe dat precies moet. Misschien dat ik dan minder ga downloaden. ;D ;)

Martin

Swordfish

***

Director: ... Dominic Sena

Cast:
John Travolta ...  Gabriel Shear
Hugh Jackman ...  Stanley Jobson
Halle Berry ...  Ginger Knowles
Don Cheadle ...  Agent J.T. Roberts
Sam Shepard ...  Senator James Reisman
Camryn Grimes ...  Holly Jobson

Stanley Jobson (Hugh Jackman) is een superhacker. Hij is voorwaardelijk vrij, maar mag onder geen beding nog een computer aanraken. Jobson wordt echter gechanteerd door een charismatisch meesterbrein (John Travolta) die hem geen keuze laat: een astronomisch bedrag aan geheime overheidsfondsen - codenaam Swordfish - naar diens rekening sluizen of zijn dochtertje Holly verliezen... 


Trailer:

Jasper

Citaat van: Burorri op 19 oktober 2008 - 18:25:11
Citaat van: Jasper op 19 oktober 2008 - 18:04:16
Als je iets opneemt vanop tv, neem je de reclame mee op...

Om het aantal kijkers te bepalen hebben enkele duizenden (tienduizenden?) gezinnen over het hele land een bakje staan dat altijd doorstuurt naar welke zender je aan het kijken bent.
Volgens mij zijn de opnameapparaten slim genoeg om die er uit te filteren tijdens het opnemen. Maar dat weet ik niet. Maar, hoe kan je geld verdienen door reclame uit te zenden? Voor een zender dan?

Hoeveel geld denk je dat een bedrijf betaalt om elk uur een spotje van 20 seconden op het scherm te krijgen?