Welke film zag jij het laatst?

Gestart door Martin, 15 juli 2005 - 22:52:05

« vorige - volgende »

Supermariobros


supersteven

let the sunshine shine in your heart

Jasper


meatball

When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat


McChouffe


His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Supermariobros


ivan_


Eric


Jasper

3.2 sterren, de quotering wordt alsmaar nauwkeuriger. :) :P

Een deel van The Manchurian Candidate, *** 1/2.

Jasper

Vandaag An Inconvenient Truth gezien op school. 4 op 5 en geen volle score omdat er een te duidelijk politiek tintje aanhangt (Gore's bedoeling is wel om de politiek te overtuigen, maar ik bedoel dat hij dan vooral ook zichzelf promoot) en omdat het persoonlijke leven van Gore een iets te belangrijke plaats inneemt (het kan best wel zo zijn dat je je leven hebt verandert toen je 6-jarige zoontje werd aangereden maar daar moet je het dan geen 10 minuten over hebben).

meatball

Citaat van: Jasper op 26 april 2007 - 20:43:22
Vandaag An Inconvenient Truth gezien op school. 4 op 5 en geen volle score omdat er een te duidelijk politiek tintje aanhangt (Gore's bedoeling is wel om de politiek te overtuigen, maar ik bedoel dat hij dan vooral ook zichzelf promoot) en omdat het persoonlijke leven van Gore een iets te belangrijke plaats inneemt (het kan best wel zo zijn dat je je leven hebt verandert toen je 6-jarige zoontje werd aangereden maar daar moet je het dan geen 10 minuten over hebben).
politiekers hebben altijd een verborgen agenda ,die film bevat wel een gedeelte van waarheid maar is gemaakt om een mislukte politieker weer in de belangstelling te krijgen >:(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Jasper

Nee, dat zou ik nu ook weer niet zeggen. Ten eerste is Al Gore geen mislukt politicus, tenslotte had hij in 2000 de meerderheid van de stemmen in de VS.

De boodschap van An Inconvenient Truth is belangrijker dan de politiek die erachter zit en die boodschap is wel degelijk juist, duidelijk en vooral belangrijk om te verspreiden in een land als de VS. Elke CO2-molecule die in de atmosfeer terechtkomt, blijft nog 100 jaar lang een verwarmend effect hebben op de aarde, dus als er binnen de 10-15 jaar geen ingrijpende veranderingen plaatsgenomen hebben, komen we echt wel in een onomkeerbare situatie terecht.

Wat ik wou zeggen is dat de film geen maximumscore verdient wegens het politieke tintje, maar nog altijd wel zeer goed te noemen is. De kritiek op Al Gore die wat mij betreft het best overeind blijft, is trouwens dat hij nu wel de wereld rond reist met zijn documentaire, maar waar was hij toen hij wel macht had? Als ik het goed heb is hij vice-president geweest en toen heeft de wereld niets van hem gehoord, ook al heeft hij in An Inconvenient Truth al aangegeven dat hij zich in de jaren 70 al bewust was van het probleem.

Tim C

#898
Moet iemand mij eens uitleggen hoe het kan dat Milieu geen politiek thema is, en hoe een film die daar over gaat dus niet politiek is. Zelfs de Die Hard films zijn politiek getint. Dat even terzijde...

Even over Al Gore:
- De film dient om hem te lanceren als politicus:
Gore heeft de laatste maanden niet anders gedaan dan zich geen kandidaat te stellen, denk even aan het grapje op de Oscars. Wat hem betreft is zijn politiek leven voorbij, tenzij hij nog wordt overtuigd door zijn partij en zijn kiezers (en dat is best mogelijk).
Mocht dat het geval zijn dan nog was hij een van de frontrunners voor het presidentschap. Hij was een zeer degelijke vice-president en - niet onbelangrijk - won de verkiezing in 2000. Hij was/is populair in de democratische partij en staat ergens voor. Hij heeft deze film echt niet nodig om een campagne te lanceren en is echt alles behalve mislukt te noemen na een politieke carriere van bijna dertig jaar...

- Hij is vice-president geweest en de wereld heeft toen niets van hem gehoord:
Ook hier wil ik toch even enkele bedenkingen maken: Het tijdperk Clinton/Gore blijft voor vele Amerikanen het beste tijdperk van de voorbije dertig jaar. Nooit kochten meer Amerikanen een huis dan onder hun beleid. Ze zorgden voor een strakke begroting, lage werkloosheid en zo kan je nog wel een hele resem economische maatregels opnoemen. Verder heeft hij er ook voor gezorgd dat de VS het Kyoto akkoord ondertekenden, iets wat de Bush administratie later ongedaan maakte en zette hij zich in voor het openmaken van de markten. En dan heb ik eigenlijk alleen nog maar de meest opvallende zaken opgenoemd.

An Inconvenient Truth ****
De film grijpt je bij de keel en laat je niet meer los, alleen jammer dat het eigenlijk niet meer is dan een opgepofte Powerpoint presentatie. Maar dan wel een hele goede...

McChouffe

Citaat van: Jasper op 27 april 2007 - 23:47:29
De boodschap van An Inconvenient Truth is belangrijker dan de politiek die erachter zit en die boodschap is wel degelijk juist, duidelijk en vooral belangrijk om te verspreiden in een land als de VS. Elke CO2-molecule die in de atmosfeer terechtkomt, blijft nog 100 jaar lang een verwarmend effect hebben op de aarde, dus als er binnen de 10-15 jaar geen ingrijpende veranderingen plaatsgenomen hebben, komen we echt wel in een onomkeerbare situatie terecht.

Grandioos offtopic, maar ik ga het toch even doen. Voor mij ligt de focus de laatste tijd een beetje té veel op CO2. Ik wil best geloven dat CO2 een belangrijke invloed heeft, maar ik kan mij moeilijk inbeelden dat het als enigste een invloed heeft. Ik vrees daarom dat het best mogelijk is dat we over 20 jaar in een onomkeerbare situatie komen omdat velen nu oogkleppen ophebben en andere factoren niet meer zien of willen zien.

Ontopic:
Jurassic Park: *****, dit blijft toch een geweldige film

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.