Jan Heylen weldra in F1 ?

Gestart door The Iceman, 04 juli 2005 - 21:44:05

« vorige - volgende »

The Iceman

Jan Heylen misschien binnenkort in de derde Minardi vanaf de GP Van Duitsland ???? Tof voor Jan om rondjes te draaien in een zeepkist van een auto, maar ik vind het eerlijk gezegd, weggegooid geld ! Remember Bas Leinders. 

JVA

Volledig mee eens. Hij zou zijn budget beter besteden aan een plaats in de GP2. Die is veel interessanter den de F3000 en vooral veel meer publiciteit mee te rapen!

Minardi is inderdaad weggegooid geld!

Luc

Ik snap het niet zo goed hé....

Bas heeft een behoorlijk stapeltje geld naar Stoddart gedragen, niet klagen, hij wist het en heeft er het beste van gemaakt. Hij heeft al zijn kwaliteiten ten toon gespreid. Ging meestal, met een aftandse versie van de raceauto, sneller dan zijn teammaten en toch....de kansen in F1 werden er niet groter op.
Toen ik iemand op Bas' prestatie attent maakte was het antwoord, "yes, but those two race drivers are not really a good reference to compare to."
Bas heeft geprobeerd, had een pak meer ervaring dan Jan Heylen, had al een paar vrij succesvolle seizoenen F3000 er op zitten, men kende Bas, en toch, lukte het niet.

Nu gaat een vrij onbekende, vrij onervaren Jan Heylen drie kwart miljoen Euro naar Faenza dragen om in een derde Minardi te proberen sneller te zijn dan Albers (met succesvolle jaren DTM achter de hand) of Doornbos (met al heel wat testervaring in de Jordan)? Ik geloof het niet.
En ik ben redelijk zeker dat aan het eind van het Europees seizoen Jan misnoegd de helm tegen de muur in de huiselijke garage gaat smakken.
Ik weet niet wie Jan's manager is. Maar zou het inderdaad niet een stuk beter zijn om met het beschikbare geld de GP2 in te stappen en daar het talent (wat hij onmiskenbaar heeft) te laten groeien en ten toon te spreiden?
Misschien, heel misschien valt hij op bij Flavio, bij Jean, Nicolas of Steve en ontfermen zij zich over deze Belg.

Maar een vrijdagske of zes in een Minardi, hopend op niet al te veel defecten, dat er toch wat kilometers kunnen worden afgemaald, een leuke ervaring, meer wordt het niet.

Want, zelfs in een aftandse Minardi zal de ervaring groot zijn, de drang naar de 'echte' F1 nog groter worden en het moeilijker worden om na dit evenementje (want meer is het niet) motivatie te vinden in een lagere raceklasse.
mijn gedacht op www.eze.be

JVA

En toch Luc, zal het moeilijk zijn om dat te zeggen tegen zo een jonge gast, die een kan(je) krijgt om enkele uurtjes met een F1 te rijden.

Maar ik zou het hem afraden, want zoals je al zei: want komt erachter?? De kans is zeer groot dat hij in de anonimiteit verdwijnt.

JVA

En wat staat er nu net te lezen op PitstopTV???


Dat Heylen afziet van het F1-project!
Hij gaat zijn project beter onderbouwen, enzijn geld niet blindelings aan Stoddart geven! Slimme zet denk ik.

Ik hoop in de toekomst eens een Belgische F1 coureur, en liefst een Vlaming natuurlijk, in een wagen te zien racen. Maar dan moet er aan de toekomst gewerkt worden. Over enkele weken volgt er blijkbaar meer nieuws over hoe het amitieuze plan nu verder gaat!

Luc

Uitstekend besluit van Jan en zijn management.
mijn gedacht op www.eze.be