Volgend seizoen !20! races!!!

Gestart door Ferrari 2010, 30 juni 2005 - 08:11:17

« vorige - volgende »

Wat vind jij van 20 races in een seizoen?

Goed, laat maar komen, hoe meer hoe beter.
5 (20.8%)
Goed, maar dit is echt wel het maximum.
5 (20.8%)
Mij maakt het echt geen klop uit of het er nu 1 of 100 zijn.
0 (0%)
Slecht, het waren er nu al zo veel, dit gaat ten koste van de teams en de rijders.
10 (41.7%)
Slecht, het wordt echt wel veel, ik heb een druk leven en heb dus sowieso al niet veel tijd. Dit wordt plannen tot en met.
4 (16.7%)

Totaal aantal stemmen: 20

Ferrari 2010

Nu al 19, volgend jaar 20.

CitaatDe data waarop een Grand Prix verreden zal worden:

12 maart
19 maart
02 april
16 april
30 april
14 mei
28 mei
04 juni
18 juni
25 juni
02 juli

16 juli
30 juli
06 augustus
27 augustus
10 september
17 september
01 oktober
15 oktober
22 oktober

De extra Grand Prix zal waarschijnlijk die van Mexico zijn.
Bron: F1racing

Het gaat nog heel druk gaan worden  :o
En het geen er bij mij direct uitsprong: 3 races in 3 weken. Zowat de tijd van de USGP en Canada dit jaar. Mexica gaat er dus zo goed als zeker bij zitten. Wat is er eigenlijk geweten over dat circuit, is  dat een nieuw circuit?
Ik zie wel best vaak 2 races vlak achter elkaar.

Wat vinden jullie ervan, 20 races op 32 weken tijd, past het nog in je agenda? Voor de mensen met een drukke agenda, zet ze er alvast in want het zijn er een pak meer dan die 17 van een paar jaar geleden  :o
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Luc

Ook dit is weer een schande vertrokken uit de Motorsport council.

De teams roepen al een heel jaar dat ze 19 veel te veel races vinden, dat het een te zware belasting is op de teams, op het thuisfront......

Maar ja, het is toch leuk voor die leden van de council om wat rond te reizen en overal als een koning ontvangen te worden....

Terug naar zestien races, zoals in het Concorde akkoord overeengekomen.
mijn gedacht op www.eze.be

DerMika

Is dit besparen? Nog meer races?
The Dude abides

Ferrari 2010

Citaat van: DerMika op 30 juni 2005 - 08:36:39
Is dit besparen? Nog meer races?
Inderdaad, dit is alles behalve besparen. Ik ben het trouwens ook helemaal eens met Luc. Het mogen er voor mij wel 17 of 18 zijn, maar 20? Das wat te veel voor de (kleinere) teams vrees ik.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

20 races is toch al veel hoor, de kalender is nu al zo druk maar daar ouden de 'heren' geen rekening mee. Bovendien zoals hierboven al vermeld werd is dit zeker niet kostenbesparend. 18 races vind ik eigenlijk het maxium.

Luc

Zelfs voor grote teams!

Ik weet het, er zijn er bij die denken dat ik contacten heb om over de diameter van een vijsje van de voorvleugel te discussiëren, maar laat me heel eerlijk zijn, dat is niet zo.

Dat ik op verschillende plekken, gewoon off-track met die mensen in contact ben, dat is een genoegen. Dan kunnen we praten over koetjes, kalfjes, autotjes en kinderen bijvoorbeeld.

Als je weet dat een gemiddeld F1-aanwezige (of het nu een tyre fitter, of een  mechanic is, doet er niet toe) dit jaar tijdens het seizoen zowat constant van huis is, dan snap je dat zelfs 19 al veel te veel is.

We moeten even de kalender van dit jaar overlopen.... en dan gaan we zien wanneer die kerels thuis zijn?

Ok...
6 maart Australië
20 maart Kuala Lumpur
Voor dit tweeluik is men eind februari vertrokken en teruggekeerd op 22 maart.
Dat zijn ruim drie weken van huis.

3 april Bahrain
Hier is men vertrokken op maandag 28 februari en teruggekeerd op 5 april.

24 april Imola
van maandagavond tot maandagavond.

8 mei Barcelona
idem, maandag tot maandag

22 mei Monaco
29 mei Nurburgring
voor dit tweeluik is het meerendeel niet naar huis gekeerd.
maandag tot maandag dus, maar dat wordt hier twee weken van huis.

12 juni Montreal
19 juni Indy
ook hier maandag tot dinsdag, twee weken plus een dag dus.

3 juli Magny Cours
10 juli Silverstone
Gelukkig ligt Silverstone in Engeland en kan men na Magny Cours een dag naar huis.
Misschien voor de happy few kunnen ze over het raceweekend zelfs naar huis!

24 juli Hockenheim
31 juli Hungaroring
maandag tot maandag en wordt dus weer twee weken.

21 augustus Turkije
en jawel, maandag tot maandag

4 september Monza
11 september Spa
twee weken.

25 september Interlagos
maandag tot dinsdag

9 oktober Suzuka
16 oktober Shanghai
vertrekken op zondag voor Suzuka en terug op dinsdag na Shanghai.

Wetende dat, als een mechanicien terugkeert na een Grand Prix, hij een dag vrij heeft en vervolgens weer in de fabriek wordt verwacht om te strippen en te monteren zodat de auto tegen het weekend na de geleverde Grote Prijs weer klaar staat om te vertrekken met de truck.
Meestal hebben ze dan 's zondags vrij om maandag of dinsdag al weer naar de volgende te vertrekken.
Back to back races, wordt de auto meestal meteen naar het volgende circuit gereden in de truck en wordt er daar gestript en gemonteerd.

Ik weet niet of het duidelijk is voorgesteld maar het is gewoon te veel. 19 is veel te veel, 20 is waanzin.

En of ze goed betaald zijn en dus maar moeten werken voor hun centen, ook dat zijn spookverhalen, er zijn goedverdieners bij maar er zijn ook heel veel gewone salarissen bij....

Een race engineer bijvoorbeeld is een goed verdiener, maar die is dan ook bij de testen tussen de races door, als zijn rijder de test rijdt, in de fabriek werkt die meestal aan de strategie, de versnellingskeuzes, de basis afstelling voor de volgende race, analyseren van de voorbije race en catalogeren van de gegevens....







mijn gedacht op www.eze.be

Rippie

Op zich vind ik het, als toeschouwer, niet erg dat er zoveel races zijn. Maar qua kosten voor de teams is dit, zoals enkelen al aangaven, verre van een besparing. Het is te hopen dat ze nu eindelijk eens een testverbod uitvaardigen tijdens het seizoen, anders wordt het voor (sommige) teams onbetaalbaar.
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

Ferrari 2010

Citaat van: MrF1 op 30 juni 2005 - 10:55:17
Op zich vind ik het, als toeschouwer, niet erg dat er zoveel races zijn. Maar qua kosten voor de teams is dit, zoals enkelen al aangaven, verre van een besparing. Het is te hopen dat ze nu eindelijk eens een testverbod uitvaardigen tijdens het seizoen, anders wordt het voor (sommige) teams onbetaalbaar.
Veel testen zal niet meer gaan hé. Buiten de teams die wagens ter beschikking hebben die niet meegaan naar de GP's kan er amper getest worden. Wat ik persoonlijk een goede testregel zou vinden is dat ze buiten het seizoen zoveel mogen testen als ze willen, behalve dan zo die paar maanden in de herfst dat ze sowieso amper testen, daarin verbieden om te testen. En tijdens het seizoen testen enkel toelaten als er exact 2 weken tussen de GP's zijn en dan enkel de dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag. Bij volgend seizoen zou dat op 44 testdagen uitkomen. Als ze dan bijvoorbeeld zouden zeggen maar 3 van die vier dagen testen, dan komt het al op 33 terwijl er eigenlijk tussen heel wat GP's getest wordt. Of 50 voorafbepaalde dagen dat mag je testen waar je er dan 35 van mag testen op een circuit naar keuze.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Als toeschouwer - ja
Als niet-toeschouwer - nee

Overigens zou het veel beter zijn moesten ze minstens 2 weken extra nemen (1 vroeger en 1 later). Trouwens, het kan evengoed (als het zo doorgaat tenminste) een tweede race in USA zijn, er wordt steeds vaker en vaker gepraat over Las Vegas.

Ik denk dat het zoiets wordt:
12 maart - Brazilië - Interlagos
19 maart - Maleisië - Kuala Lumpur
02 apri - Bahrein - Sakhir
16 apri - San Marino - Imola
30 apri - Spanje - Montmeló
14 mei - Turkije - Istanbul
28 mei - Monaco   
04 juni - Europa - Nürnburgring
18 juni - Canada - Montréal
25 juni - USA - Indianapolis
02 juli - Mexico of USA
16 juli - Frankrijk - Magny-Cours
30 juli - Engeland - Silverstone
06 augustus - Duitsland - Hockenheim
27 augustus - Hongarije - Mogyorod
10 september - België - Spa-Francorchamps
17 september - Italië - Monza
01 oktober - Australië - Melbourne
15 oktober - China - Shanghai
22 oktober - Japan - Suzuka

Jasper

Brazilië staat op het einde van de kalender, Australië in het begin. En misschien krijgen we eerder een GP van Zuid-afrika dan een GP van Mexico? Al zit je daar met die 3 races in 3 weken...

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 30 juni 2005 - 17:11:25
Brazilië staat op het einde van de kalender, Australië in het begin. En misschien krijgen we eerder een GP van Zuid-afrika dan een GP van Mexico? Al zit je daar met die 3 races in 3 weken...
Dat van Brazilië en Australië zou ik ook denken. Maar was ZA niet pas mogelijk vanaf 2008 ofzo?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Kan zijn, ik heb enkel de titel van dat bericht gelezen, de rest niet, zoals ik wel vaker doe. ;D

Luc

#12
Australie wordt zeer zeker niet de seizoensopener omdat rond die de commonwealth games (of zoiets) gehouden worden aldaar.

De opener zou dan Kuala Lumpur worden...waardoor het reizen nog erger wordt, Sepang-Albert Park-Bahrain is net in de verkeerde volgorde....maar ja, wat maakt het uit...wij, World Motor Sports Council leden vliegen toch first class! Dat gepeupel achterin, ach, die moeten hun plan maar trekken.


Even terloops en cross topic, hoort misschien wel thuis bij de gevolgen van de USGP, maar goed, ook hier want...vliegen in business class is toch relaxerend.....en.......helemaal niet erg......dus twintig races kriskras de wereld rond moet kunnen

En toen....
.....enkele jaren geleden (ik denk dat het 97 was) kwam ik terug uit Venezuela om meteen, na aankomst in Amsterdam, door te vliegen naar de Grand Prix in Barcelona. In business class op de stretch Amsterdam Barcelona zat toen deze man achter me:

Leopoldo Barbosa

Date of birth: 15/11/42

Nationality: Venezuelan

Educated at Villanova University in Philadelphia USA. Worked in banking from '63. A regular competitor in South American racing until '70 and joined the Sporting Commission of Touring y Automovil Club de Venezuela (TAC) in '71. President of the TAC's sporting commission between '71-76 and again in '92, when elected TAC vice-president. Joined World Council this year.

Was toen dus lid van de WMSC, is ondertussen geen lid meer (dood?), en hij kwam op kosten van de FIA in business class als toeschouwer naar de Spaanse Grand Prix.
Ik geraakte aan de praat met die man en hij vertelde me dat hij twee permanente passen (met startgrid toelating) van de FIA had gekregen, dat zijn reis en verblijf betaald werd door de FIA en dat hij zo een race of vijf per jaar deed.

Dat was toen een WMSC lid, ondertussen niet meer, maar ik had zijn naam opgeslagen (je weet nooit waarvoor dat goed was), wist in die tijd niet dat hij lid was van die council maar omdat ik gisteren waanzinnig op zoek was naar de namen van die leden kwam ik hem tegen, Venezolaan, en de link was gelegd. Terug opgezocht dus en gevonden.

Het verbaast me dan ook  niks dat die WMSC mannen heel erg vasthouden aan hun baantje, dat ze max niet al te graag tegen de borst stoten, bang om hun plekje op de grid te verliezen...

Maar goed nieuws ;), hij (de venezolaan): "I do  about five races this year, don't know yet, maybe four, maybe six, all is paid by the FIA...
































(ik deed er dat jaar negen ( live ) ;) op eigen kosten).
mijn gedacht op www.eze.be

Ferrari 2010

Citaat van: Luc op 30 juni 2005 - 17:22:15
Australie wordt zeer zeker niet de seizoensopener omdat rond die de commonwealth games (of zoiets) gehouden worden aldaar.

De opener zou dan Kuala Lumpur worden...waardoor het reizen nog erger wordt, Sepang-Albert Park-Bahrain is net in de verkeerde volgorde....maar ja, wat maakt het uit...wij, World Motor Sports Council leden vliegen toch first class! Dat gepeupel achterin, ach, die moeten hun plan maar trekken.


Even terloops en cross topic, hoort misschien wel thuis bij de gevolgen van de USGP, maar goed, ook hier want...vliegen in business class is toch relaxerend.....en.......helemaal niet erg......dus twintig races kriskras de wereld rond moet kunnen

En toen....
.....enkele jaren geleden (ik denk dat het 97 was) kwam ik terug uit Venezuela om meteen, na aankomst in Amsterdam, door te vliegen naar de Grand Prix in Barcelona. In business class op de stretch Amsterdam Barcelona zat toen deze man achter me:

Leopoldo Barbosa

Date of birth: 15/11/42

Nationality: Venezuelan

Educated at Villanova University in Philadelphia USA. Worked in banking from '63. A regular competitor in South American racing until '70 and joined the Sporting Commission of Touring y Automovil Club de Venezuela (TAC) in '71. President of the TAC's sporting commission between '71-76 and again in '92, when elected TAC vice-president. Joined World Council this year.

Was toen dus lid van de WMSC, is ondertussen geen lid meer (dood?), en hij kwam op kosten van de FIA in business class als toeschouwer naar de Spaanse Grand Prix.
Ik geraakte aan de praat met die man en hij vertelde me dat hij twee permanente passen (met startgrid toelating) van de FIA had gekregen, dat zijn reis en verblijf betaald werd door de FIA en dat hij zo een race of vijf per jaar deed.

Dat was toen een WMSC lid, ondertussen niet meer, maar ik had zijn naam opgeslagen (je weet nooit waarvoor dat goed was), wist in die tijd niet dat hij lid was van die council maar omdat ik gisteren waanzinnig op zoek was naar de namen van die leden kwam ik hem tegen, Venezolaan, en de link was gelegd. Terug opgezocht dus en gevonden.

Het verbaast me dan ook  niks dat die WMSC mannen heel erg vasthouden aan hun baantje, dat ze max niet al te graag tegen de borst stoten, bang om hun plekje op de grid te verliezen...

Maar goed nieuws ;), hij (de venezolaan): "I do  about five races this year, don't know yet, maybe four, maybe six, all is paid by the FIA...
































(ik deed er dat jaar negen ( live ) ;) op eigen kosten).

Ah, jij bent WMSC lid, vandaar dat jij altijd zoveel weet. Hoe word je zo een lid?  :P Of is dat als simpele burger onmogelijk?  :-\ :-\

On-topic: Kuala Lumpur opener dan Bahrein en dan Australië is mogelijk, maar kunnen ze dan niet beter Bahrein -> Kuala Lumpur -> Australië doen?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

The Iceman

Is een mes dat aan twee kanten snijdt. 20 races is voor een F1 liefhebber wel interessant,maar is het gewoon niet te doen voor de mensen van de teams die zo goed als altijd van huis zijn en zodoende bijna geen tijd hebben om bij vrouw en kind, vrienden of familie te zijn.