GP van U.S.

Gestart door Supermariobros, 14 juni 2005 - 08:32:14

« vorige - volgende »

Mikacouli

Citaat van: Schumi 2005 op 30 juni 2005 - 13:04:08
Citaat van: Mikacouli op 30 juni 2005 - 12:56:20
CitaatBarrichello said Brawn's instruction to drop the revs in the latter portion of the US grand prix didn't make sense. "They said we needed to save the engine, but I did not see the reason," he remarked.


But Rubens declined to aim fire at Schumacher's move on the exit of the Indianapolis pitlane. "I would have done the same thing," Barrichello insisted. "We have never been 'friends' friends. On the track it's each one for himself and God for all," Barrichello - also revealing that Michael may not get an invite to his traditional Sao Paulo barbeque in September - added.

Nuja, dit vind ik gewoon te belachelijk voor woorden ::) Ik hoor het al voor me "You have to save the engine, do not pass michael for the championship!"

En dat Rubens en Michael geen goede vriendjes zijn lijkt me nu wel duidelijk. Maar dat hoeft ook niet, jammer alleen dat ze het niet op de baan mogen uitvechten.
Eeeuh, bij mijn weten hebben ze het wel op de baan mogen uitvechten. Tot voor de 2de pitstop is er nooit iets gezegd. Maar dan kwam MS terug voor RB, Todt of iemand anders waarschuwde dat hij wel beide wagens heel aan de finish wilde, dat is begrijpelijk.
De motor moet 2 races meegaan. Als jij teambaas bent, en je ziet dat je ene rijder de andere aan het opjutten is, ze beide alles aan het geven zijn en je betwijfelt dat als ze zo tot het einde rijden de motor volgende GP nog een sterke race kan rijden zonder te ploffen. Zou jij je rijders dan niet vragen om te minderen? Als je toch weet dat RB MS waarschijnlijk niet voorbij zou zijn gegaan, en het dus uiteindelijk enkel krachtverspilling is?

Het viel me enorm op dat Rubens sneller was naar het einde toe en plots begon het. 1 seconde, 2 seconden enzoverder. Net zoals ik voorspeld had, was het toeval? ik weet het niet maar ik denk van niet.
Voor mij is dat geval van motor sparen dikke bullshit. Waarom? Ze hebben het niet eens gezegd aan Schumacher. Ja gaat me toch niet zeggen dat MS nu opeens zijn motor niet moet sparen omdat die meer aankan ofzo. Het zou eerder hem moeten zijn die het wat kalmer aan moest doen mede hij op de eerste plaats lag en zo het meeste kon verliezen.
Net zoals Rubens zelf zei, 'ik zou niet weten waarom'. Hij wist ook wel de stand van zaken en hoe zijn motor er voor stond. Ik vind het niet echt fair maar dat is dan ook mijn bescheiden mening. Ze wilden gewoon vermijden dat de heren elkaar nog eens van de baan zouden duwen, wat ook niet zou mogen gebeuren. Maar laat de jongens toch racen, ze weten wel hoe ze moeten inhalen hoor. Het geeft nog eens aan dat Rubens en Ms geen vriendjes meer zijn. Dat is geen gezonde werksfeer.

Ferrari 2010

Citaat van: Mikacouli op 30 juni 2005 - 13:10:59
Citaat van: Schumi 2005 op 30 juni 2005 - 13:04:08
Citaat van: Mikacouli op 30 juni 2005 - 12:56:20
CitaatBarrichello said Brawn's instruction to drop the revs in the latter portion of the US grand prix didn't make sense. "They said we needed to save the engine, but I did not see the reason," he remarked.


But Rubens declined to aim fire at Schumacher's move on the exit of the Indianapolis pitlane. "I would have done the same thing," Barrichello insisted. "We have never been 'friends' friends. On the track it's each one for himself and God for all," Barrichello - also revealing that Michael may not get an invite to his traditional Sao Paulo barbeque in September - added.

Nuja, dit vind ik gewoon te belachelijk voor woorden ::) Ik hoor het al voor me "You have to save the engine, do not pass michael for the championship!"

En dat Rubens en Michael geen goede vriendjes zijn lijkt me nu wel duidelijk. Maar dat hoeft ook niet, jammer alleen dat ze het niet op de baan mogen uitvechten.
Eeeuh, bij mijn weten hebben ze het wel op de baan mogen uitvechten. Tot voor de 2de pitstop is er nooit iets gezegd. Maar dan kwam MS terug voor RB, Todt of iemand anders waarschuwde dat hij wel beide wagens heel aan de finish wilde, dat is begrijpelijk.
De motor moet 2 races meegaan. Als jij teambaas bent, en je ziet dat je ene rijder de andere aan het opjutten is, ze beide alles aan het geven zijn en je betwijfelt dat als ze zo tot het einde rijden de motor volgende GP nog een sterke race kan rijden zonder te ploffen. Zou jij je rijders dan niet vragen om te minderen? Als je toch weet dat RB MS waarschijnlijk niet voorbij zou zijn gegaan, en het dus uiteindelijk enkel krachtverspilling is?

Het viel me enorm op dat Rubens sneller was naar het einde toe en plots begon het. 1 seconde, 2 seconden enzoverder. Net zoals ik voorspeld had, was het toeval? ik weet het niet maar ik denk van niet.
Voor mij is dat geval van motor sparen dikke bullshit. Waarom? Ze hebben het niet eens gezegd aan Schumacher. Ja gaat me toch niet zeggen dat MS nu opeens zijn motor niet moet sparen omdat die meer aankan ofzo. Het zou eerder hem moeten zijn die het wat kalmer aan moest doen mede hij op de eerste plaats lag en zo het meeste kon verliezen.
Net zoals Rubens zelf zei, 'ik zou niet weten waarom'. Hij wist ook wel de stand van zaken en hoe zijn motor er voor stond. Ik vind het niet echt fair maar dat is dan ook mijn bescheiden mening. Ze wilden gewoon vermijden dat de heren elkaar nog eens van de baan zouden duwen, wat ook niet zou mogen gebeuren. Maar laat de jongens toch racen, ze weten wel hoe ze moeten inhalen hoor. Het geeft nog eens aan dat Rubens en Ms geen vriendjes meer zijn. Dat is geen gezonde werksfeer.
Het zijn uiteindelijk elkaars rivalen hé. Zijn montoya en kimi dikke maatjes? Alonso en Fiscichella? Momenteel misschien nog wel. Maar dat loopt na een paar jaar als ze echt een bedreiging worden voor elkaar ook wel af hoor. Kimi zou ook niet blij zijn dat montoya hem uitremd. Andersom ook niet. OP het circuit ben je rivalen. Buiten het circuit denk ik dat ze niet zo hard elkaar haten. Heb je broers? Dan ken je dat heus wel. Er zijn altijd momenten dat je je broer absoluut niet kan hebben, dat je de andere bijna de dood zou toewensen. En een paar uu, desnoods een paar dagen, later ben je al weer samen iets aan het doen. Elke "relatie" heeft zo zen ups en downs. En volgens mij versterkt dat de band zelfs. Neem nu het geval MS-RB. Door een halve race met elkaar te mogen vechten leren ze misschien iets bij dat hen later van pas kan komen. Bij hen zal dat al wat minder bijleren zijn, ze zijn dan ook al zo lang er mee bezig, maar toch.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Mikacouli

Citaat van: Schumi 2005 op 30 juni 2005 - 13:22:03
Citaat van: Mikacouli op 30 juni 2005 - 13:10:59
Citaat van: Schumi 2005 op 30 juni 2005 - 13:04:08
Citaat van: Mikacouli op 30 juni 2005 - 12:56:20
CitaatBarrichello said Brawn's instruction to drop the revs in the latter portion of the US grand prix didn't make sense. "They said we needed to save the engine, but I did not see the reason," he remarked.


But Rubens declined to aim fire at Schumacher's move on the exit of the Indianapolis pitlane. "I would have done the same thing," Barrichello insisted. "We have never been 'friends' friends. On the track it's each one for himself and God for all," Barrichello - also revealing that Michael may not get an invite to his traditional Sao Paulo barbeque in September - added.

Nuja, dit vind ik gewoon te belachelijk voor woorden ::) Ik hoor het al voor me "You have to save the engine, do not pass michael for the championship!"

En dat Rubens en Michael geen goede vriendjes zijn lijkt me nu wel duidelijk. Maar dat hoeft ook niet, jammer alleen dat ze het niet op de baan mogen uitvechten.
Eeeuh, bij mijn weten hebben ze het wel op de baan mogen uitvechten. Tot voor de 2de pitstop is er nooit iets gezegd. Maar dan kwam MS terug voor RB, Todt of iemand anders waarschuwde dat hij wel beide wagens heel aan de finish wilde, dat is begrijpelijk.
De motor moet 2 races meegaan. Als jij teambaas bent, en je ziet dat je ene rijder de andere aan het opjutten is, ze beide alles aan het geven zijn en je betwijfelt dat als ze zo tot het einde rijden de motor volgende GP nog een sterke race kan rijden zonder te ploffen. Zou jij je rijders dan niet vragen om te minderen? Als je toch weet dat RB MS waarschijnlijk niet voorbij zou zijn gegaan, en het dus uiteindelijk enkel krachtverspilling is?

Het viel me enorm op dat Rubens sneller was naar het einde toe en plots begon het. 1 seconde, 2 seconden enzoverder. Net zoals ik voorspeld had, was het toeval? ik weet het niet maar ik denk van niet.
Voor mij is dat geval van motor sparen dikke bullshit. Waarom? Ze hebben het niet eens gezegd aan Schumacher. Ja gaat me toch niet zeggen dat MS nu opeens zijn motor niet moet sparen omdat die meer aankan ofzo. Het zou eerder hem moeten zijn die het wat kalmer aan moest doen mede hij op de eerste plaats lag en zo het meeste kon verliezen.
Net zoals Rubens zelf zei, 'ik zou niet weten waarom'. Hij wist ook wel de stand van zaken en hoe zijn motor er voor stond. Ik vind het niet echt fair maar dat is dan ook mijn bescheiden mening. Ze wilden gewoon vermijden dat de heren elkaar nog eens van de baan zouden duwen, wat ook niet zou mogen gebeuren. Maar laat de jongens toch racen, ze weten wel hoe ze moeten inhalen hoor. Het geeft nog eens aan dat Rubens en Ms geen vriendjes meer zijn. Dat is geen gezonde werksfeer.
Het zijn uiteindelijk elkaars rivalen hé. Zijn montoya en kimi dikke maatjes? Alonso en Fiscichella? Momenteel misschien nog wel. Maar dat loopt na een paar jaar als ze echt een bedreiging worden voor elkaar ook wel af hoor. Kimi zou ook niet blij zijn dat montoya hem uitremd. Andersom ook niet. OP het circuit ben je rivalen. Buiten het circuit denk ik dat ze niet zo hard elkaar haten. Heb je broers? Dan ken je dat heus wel. Er zijn altijd momenten dat je je broer absoluut niet kan hebben, dat je de andere bijna de dood zou toewensen. En een paar uu, desnoods een paar dagen, later ben je al weer samen iets aan het doen. Elke "relatie" heeft zo zen ups en downs. En volgens mij versterkt dat de band zelfs. Neem nu het geval MS-RB. Door een halve race met elkaar te mogen vechten leren ze misschien iets bij dat hen later van pas kan komen. Bij hen zal dat al wat minder bijleren zijn, ze zijn dan ook al zo lang er mee bezig, maar toch.

Ja, maar ik denk niet dat ze een echte hechte band hebben. Dit is wat ik opmaak uit rubens zijn woorden.
Maatjes hoeven ze natuurlijk niet zijn op de baan maar ze moeten toch goed met elkaar kunnen opschieten naast de baand ipv elkaar uit de weg te lopen. Nuja, het zal wel koelen zonder blazen zeker.

Jasper

Als het McLaren was dat daar op de baan reed in dezelfde situatie...

Ik vind het helemaal normaal dat Ferrari zegt dat ze de motor moesten sparen. Dan moet je niet klagen bij Ferrari, maar bij de FIA. Het zijn zij die de twee-races-per-motor-regel hebben uitgevonden.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 30 juni 2005 - 17:05:17
Als het McLaren was dat daar op de baan reed in dezelfde situatie...

Ik vind het helemaal normaal dat Ferrari zegt dat ze de motor moesten sparen. Dan moet je niet klagen bij Ferrari, maar bij de FIA. Het zijn zij die de twee-races-per-motor-regel hebben uitgevonden.
Inderdaad, maar het ging em ook om de relatie MS-RB.
Trouwens, dat RB weg gaat bij ferrari, staat dat eigenlijk vast ofzo of niet? Want ik hoor dat wel vaker en vaker zeggen, maar ik heb van RB zelf nog niets gehoord en ook niet dat hij een contract heeft getekend voor 2006 ofzo...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Binnenskamers staat het misschien vast, maar officieel bekendgemaakt is het vooralsnog niet.

Mikacouli

Citaat van: Jasper op 30 juni 2005 - 17:05:17
Als het McLaren was dat daar op de baan reed in dezelfde situatie...

Ik vind het helemaal normaal dat Ferrari zegt dat ze de motor moesten sparen. Dan moet je niet klagen bij Ferrari, maar bij de FIA. Het zijn zij die de twee-races-per-motor-regel hebben uitgevonden.

Het gaat erover of het nu waar was of niet dat de motor niet overbelast mocht worden. Volgens Rubens niet en ik ben eerder geneigd rubens te geloven dan de rest in het ferrarikamp op dit vlak.

mike

Citaat van: Schumi 2005 op 30 juni 2005 - 13:04:08
Citaat van: Mikacouli op 30 juni 2005 - 12:56:20
CitaatBarrichello said Brawn's instruction to drop the revs in the latter portion of the US grand prix didn't make sense. "They said we needed to save the engine, but I did not see the reason," he remarked.


But Rubens declined to aim fire at Schumacher's move on the exit of the Indianapolis pitlane. "I would have done the same thing," Barrichello insisted. "We have never been 'friends' friends. On the track it's each one for himself and God for all," Barrichello - also revealing that Michael may not get an invite to his traditional Sao Paulo barbeque in September - added.

Nuja, dit vind ik gewoon te belachelijk voor woorden ::) Ik hoor het al voor me "You have to save the engine, do not pass michael for the championship!"

En dat Rubens en Michael geen goede vriendjes zijn lijkt me nu wel duidelijk. Maar dat hoeft ook niet, jammer alleen dat ze het niet op de baan mogen uitvechten.
Eeeuh, bij mijn weten hebben ze het wel op de baan mogen uitvechten. Tot voor de 2de pitstop is er nooit iets gezegd. Maar dan kwam MS terug voor RB, Todt of iemand anders waarschuwde dat hij wel beide wagens heel aan de finish wilde, dat is begrijpelijk.
De motor moet 2 races meegaan. Als jij teambaas bent, en je ziet dat je ene rijder de andere aan het opjutten is, ze beide alles aan het geven zijn en je betwijfelt dat als ze zo tot het einde rijden de motor volgende GP nog een sterke race kan rijden zonder te ploffen. Zou jij je rijders dan niet vragen om te minderen? Als je toch weet dat RB MS waarschijnlijk niet voorbij zou zijn gegaan, en het dus uiteindelijk enkel krachtverspilling is?

Helemaal akkoord met de geest van wat je zegt, maar de details van je motivatie zijn iets minder gelukkig gekozen. Ze waren namelijk al aan hun 2e race met die motoren toe.

Ferrari 2010

Citaat van: mike op 30 juni 2005 - 19:40:07
Citaat van: Schumi 2005 op 30 juni 2005 - 13:04:08
Citaat van: Mikacouli op 30 juni 2005 - 12:56:20
CitaatBarrichello said Brawn's instruction to drop the revs in the latter portion of the US grand prix didn't make sense. "They said we needed to save the engine, but I did not see the reason," he remarked.


But Rubens declined to aim fire at Schumacher's move on the exit of the Indianapolis pitlane. "I would have done the same thing," Barrichello insisted. "We have never been 'friends' friends. On the track it's each one for himself and God for all," Barrichello - also revealing that Michael may not get an invite to his traditional Sao Paulo barbeque in September - added.

Nuja, dit vind ik gewoon te belachelijk voor woorden ::) Ik hoor het al voor me "You have to save the engine, do not pass michael for the championship!"

En dat Rubens en Michael geen goede vriendjes zijn lijkt me nu wel duidelijk. Maar dat hoeft ook niet, jammer alleen dat ze het niet op de baan mogen uitvechten.
Eeeuh, bij mijn weten hebben ze het wel op de baan mogen uitvechten. Tot voor de 2de pitstop is er nooit iets gezegd. Maar dan kwam MS terug voor RB, Todt of iemand anders waarschuwde dat hij wel beide wagens heel aan de finish wilde, dat is begrijpelijk.
De motor moet 2 races meegaan. Als jij teambaas bent, en je ziet dat je ene rijder de andere aan het opjutten is, ze beide alles aan het geven zijn en je betwijfelt dat als ze zo tot het einde rijden de motor volgende GP nog een sterke race kan rijden zonder te ploffen. Zou jij je rijders dan niet vragen om te minderen? Als je toch weet dat RB MS waarschijnlijk niet voorbij zou zijn gegaan, en het dus uiteindelijk enkel krachtverspilling is?

Helemaal akkoord met de geest van wat je zegt, maar de details van je motivatie zijn iets minder gelukkig gekozen. Ze waren namelijk al aan hun 2e race met die motoren toe.

zeker? Ik dacht net dat ze in Amerika over een nieuwe motor beschikten  :-[ :-[ :-[ :-[
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

mike

Citaat van: Schumi 2005 op 30 juni 2005 - 21:20:05
Citaat van: mike op 30 juni 2005 - 19:40:07
Citaat van: Schumi 2005 op 30 juni 2005 - 13:04:08
Citaat van: Mikacouli op 30 juni 2005 - 12:56:20
CitaatBarrichello said Brawn's instruction to drop the revs in the latter portion of the US grand prix didn't make sense. "They said we needed to save the engine, but I did not see the reason," he remarked.


But Rubens declined to aim fire at Schumacher's move on the exit of the Indianapolis pitlane. "I would have done the same thing," Barrichello insisted. "We have never been 'friends' friends. On the track it's each one for himself and God for all," Barrichello - also revealing that Michael may not get an invite to his traditional Sao Paulo barbeque in September - added.

Nuja, dit vind ik gewoon te belachelijk voor woorden ::) Ik hoor het al voor me "You have to save the engine, do not pass michael for the championship!"

En dat Rubens en Michael geen goede vriendjes zijn lijkt me nu wel duidelijk. Maar dat hoeft ook niet, jammer alleen dat ze het niet op de baan mogen uitvechten.
Eeeuh, bij mijn weten hebben ze het wel op de baan mogen uitvechten. Tot voor de 2de pitstop is er nooit iets gezegd. Maar dan kwam MS terug voor RB, Todt of iemand anders waarschuwde dat hij wel beide wagens heel aan de finish wilde, dat is begrijpelijk.
De motor moet 2 races meegaan. Als jij teambaas bent, en je ziet dat je ene rijder de andere aan het opjutten is, ze beide alles aan het geven zijn en je betwijfelt dat als ze zo tot het einde rijden de motor volgende GP nog een sterke race kan rijden zonder te ploffen. Zou jij je rijders dan niet vragen om te minderen? Als je toch weet dat RB MS waarschijnlijk niet voorbij zou zijn gegaan, en het dus uiteindelijk enkel krachtverspilling is?

Helemaal akkoord met de geest van wat je zegt, maar de details van je motivatie zijn iets minder gelukkig gekozen. Ze waren namelijk al aan hun 2e race met die motoren toe.

zeker? Ik dacht net dat ze in Amerika over een nieuwe motor beschikten  :-[ :-[ :-[ :-[

Ik heb het nog eens nagekeken (http://www.f1pits.net/f1nieuws.php?id=P7077_0_1_105) en blijkt nu toch zeker niet dat ik het zelf mis had.  :-[ :-[ :-[ :-[ Ze gingen eventueel in de US een nieuwe specificatie inzetten, en als dat niet meer lukte pas in Silverstone.  Dus was het toch de eerste race. Sorry!

Ferrari 2010

Citaat van: mike op 30 juni 2005 - 22:13:35
Citaat van: Schumi 2005 op 30 juni 2005 - 21:20:05
Citaat van: mike op 30 juni 2005 - 19:40:07
Citaat van: Schumi 2005 op 30 juni 2005 - 13:04:08
Citaat van: Mikacouli op 30 juni 2005 - 12:56:20
CitaatBarrichello said Brawn's instruction to drop the revs in the latter portion of the US grand prix didn't make sense. "They said we needed to save the engine, but I did not see the reason," he remarked.


But Rubens declined to aim fire at Schumacher's move on the exit of the Indianapolis pitlane. "I would have done the same thing," Barrichello insisted. "We have never been 'friends' friends. On the track it's each one for himself and God for all," Barrichello - also revealing that Michael may not get an invite to his traditional Sao Paulo barbeque in September - added.

Nuja, dit vind ik gewoon te belachelijk voor woorden ::) Ik hoor het al voor me "You have to save the engine, do not pass michael for the championship!"

En dat Rubens en Michael geen goede vriendjes zijn lijkt me nu wel duidelijk. Maar dat hoeft ook niet, jammer alleen dat ze het niet op de baan mogen uitvechten.
Eeeuh, bij mijn weten hebben ze het wel op de baan mogen uitvechten. Tot voor de 2de pitstop is er nooit iets gezegd. Maar dan kwam MS terug voor RB, Todt of iemand anders waarschuwde dat hij wel beide wagens heel aan de finish wilde, dat is begrijpelijk.
De motor moet 2 races meegaan. Als jij teambaas bent, en je ziet dat je ene rijder de andere aan het opjutten is, ze beide alles aan het geven zijn en je betwijfelt dat als ze zo tot het einde rijden de motor volgende GP nog een sterke race kan rijden zonder te ploffen. Zou jij je rijders dan niet vragen om te minderen? Als je toch weet dat RB MS waarschijnlijk niet voorbij zou zijn gegaan, en het dus uiteindelijk enkel krachtverspilling is?

Helemaal akkoord met de geest van wat je zegt, maar de details van je motivatie zijn iets minder gelukkig gekozen. Ze waren namelijk al aan hun 2e race met die motoren toe.

zeker? Ik dacht net dat ze in Amerika over een nieuwe motor beschikten  :-[ :-[ :-[ :-[

Ik heb het nog eens nagekeken (http://www.f1pits.net/f1nieuws.php?id=P7077_0_1_105) en blijkt nu toch zeker niet dat ik het zelf mis had.  :-[ :-[ :-[ :-[ Ze gingen eventueel in de US een nieuwe specificatie inzetten, en als dat niet meer lukte pas in Silverstone.  Dus was het toch de eerste race. Sorry!

Dacht ik ook ja! >:( >:( >:( ;)
Nee, ik dacht aan dat van die motorspecificatie, vandaar dat ik het logisch vond dat ze een nieuwe motor hadden.
Maarjah, vergissen is menselijk hé  ;) ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.