Strijd

Gestart door Draco, 01 juni 2005 - 14:18:15

« vorige - volgende »

Draco

Het is ondertussen al een tijdje geleden dat ik nog gepost heb, maar nu kon ik het echt niet laten.

Wat hier de laatste tijd allemaal is geschreven, is echt wel te gek voor woorden. De aanleiding van dit alles: het uitvallen van Raikkonen zondag in de laatste ronde.

De hoeveelheid "bullocks" die ik sindsdien op dit forum (en andere fora) gelezen heb, is te belachelijk voor woorden.

Hoeveel fouten heeft Kimi nu precies gemaakt zondag? Was het er slechts 1 en is al de rest ervan een gevolg? Enzoverder, enz..

Waarom was die Alonso toch zo uitgelaten op dat podium (van een race die hij won)?

Waarom steekt hij toch altijd die vingers in de lucht?

Waarom was hij blij?

Had hij Kimi wel kunnen bijhalen?

Enzovoort, enzoverder.

Hele pagina's met de flauwste, meeste kinderachtige reacties die ik al ooit na een GP heb aanschouwd.

De vorige jaren gingen de discussies (met de bijhorende onterechte persoonlijke verwijten) steeds tussen de McLaren en Ferrari-fans.

Nu is er een derde team in het spel en vervolgens worden alle pijlen naar dat team en die piloot gericht. (Fisichella is immers een goeie want die speelt toch geen rol in het kampioenschap). Nee, nu is het tijd om het Alonso-"bashen" te beginnen. Iets wat ik de laatste jaren nooit gezien heb.

Ik had er natuurlijk niet aan gedacht dat men enkel die personen verwijt die een bedreiging vormen voor de eigen favoriete rijder of team.

Vroeger ging men in het zogenaamde Mclaren-kamp steeds Schumacher te lijf, en vice versa.

Wat lees ik nu? Men vindt Schumacher (nu hij niet meer competitief is) plots een pak sympathieker.

Het is nu die dekselse Alonso met zijn opgehouden vingertjes en zijn overdreven reactie na de race die arrogant is.

De meest dwaze reactie die ik hier las, was van een Ferrari-fan die vond dat het Ferrari-kamp en het Mclaren-kamp zich bijeen moesten scharen tegen Renault en Alonso.

Reacties van puberale "fans" (getuige de gebrekkige schrijfstijl en dito kennis van de sport).

Want mensen, ik moet jullie toch echt wel zwaar teleurstellen: In de Formule 1 zijn er GEEN kampen, geen oppositie die elkaar haat en niets anders doet dan persoonlijke aanvallen spuien.

De Formule 1 – wereld is een wereldje van "ons kent ons". Er zijn maar tien teams en de relaties tussen die verschillende teams is allerminst hatelijk, vijandig of zelfs maar tegengesteld. (zeker niet als je de "flow" van personeel in het achterhoofd houdt). Er kunnen wel wrijvingen ontstaan, maar nog nooit is zoiets geëindigd in discussies die hier bijna elke GP te lezen zijn.

Net zoals dat bij de teams het geval is, is dat ook bij de rijders. Jullie zitten hier te vitten over een Alonso die lacht met de zogenaamde pech van Raikkonen, een Montoya die niets moet weten van Schumacher, enzovoort.

Helaas moet ik jullie wakkerschudden uit jullie zelf opgehouden waanvoorstelling van de F1. In werkelijkheid gaat het enkel om competitie, competitie in een sport dan nog wel.

Hier wordt gediscussieerd alsof het een lieve lust. Kampen worden gevormd die gebouwd zijn op onbestaande pijlers. Het is allemaal een beetje treurig om lezen.
De fans van Formule 1 blonken jarenlang uit door het amicale sfeertje. Het verwondert mij dan ook zeer dat hier de laatste jaren duidelijk verandering  in aan het komen is.

Er wordt tegenwoordig op de man gespeeld dat het niet mooi meer is. Treurig, en ik vind het enkel getuigen van een ernstig gebrek aan kennis over de echte Formule 1 – wereld.

Roel

O geachte volwassene die ons wijs de les komt spellen. Fantastisch nobel van je deze waslijst vol terechtwijzigingen.

De manier waarop jij hier lekker iedereen over dezelfde kam scheert is echt fantastisch. Bovendien vind ik het ook geweldig dat je de opmerking maakt dat degenen die een bedreiging vormen worden gebasht...Vreemd genoeg heb ik niet vaak iemand horen inhakken op de manier waarop Hakkinen een overwinning vierde, Schumacher, DC, ...

Wanneer wordt er ingehakt? als bijvoorbeeld mensen op de vuist gaan en enkele keren na elkaar iemand al dan niet bewust van de baan rijden, als piloten keer op keer dezelfde fouten maken. Naarmate ze blijk geven van volwassenheid, komt dat ook niet meer besproken aangezien de meesten wel vergeten en vergeven kunnen.

Wanneer iedereen enkele dagen na de race de veiligheid van de huidige F1 in vraag stelt, NAAR AANLEIDING VAN DIE ZWARE CRASH van Kimi. Dan heb ik het recht om de uitbundige viering en de uitspraken van Alonso (die zich wat uitspraken betreft een lullige reputatie is aan het opbouwen) niet te appreciëren.

Ik vind het van mezelf klein dat ik op jouw 'vaderlijke' reactie reageer, maar als jij wil oordelen over de echtheid van de fans, doe dat maar in die schitterend echte wereld van je. Maar ik vraag mij af waar jij het recht haalt om jezelf zo boven de rest te wanen, want dat blijkt toch uit je postJE. Dus je hoeft mij alleszins niet teleurstellen wat de huidige F1 betreft: ik beleef die sport nog altijd hoe ik wil, en ik erger me aan mensen die me komen zeggen hoe het moet en niet moet.

Voor zover ik weet worden trouwens de meest wilde woordenwisselingen hier altijd bijgelegd, dus laat ons maar lekker "vijandig doen en elkaar bekampen"  ::) , misschien daarom dat dit een forum heet en dat wij MAAR fans zijn én geen F1piloten of wereldkenners van de sport.

Als je hier treurig van wordt, lees dan de humor topic, de onzinnige topic, het vreemde nieuws stuk: merk dan ook meteen op hoe haatdragend en rivalistisch deze bende hier is...


Groeten.
God save Mclaren

Jasper

Iemand voelt zich heel erg goed...

Alan Blues


Ferrari 2010

Citaat van: Draco op 01 juni 2005 - 14:18:15
Het is ondertussen al een tijdje geleden dat ik nog gepost heb, maar nu kon ik het echt niet laten.

Wat hier de laatste tijd allemaal is geschreven, is echt wel te gek voor woorden. De aanleiding van dit alles: het uitvallen van Raikkonen zondag in de laatste ronde.

De hoeveelheid "bullocks" die ik sindsdien op dit forum (en andere fora) gelezen heb, is te belachelijk voor woorden.

Hoeveel fouten heeft Kimi nu precies gemaakt zondag? Was het er slechts 1 en is al de rest ervan een gevolg? Enzoverder, enz..

Waarom was die Alonso toch zo uitgelaten op dat podium (van een race die hij won)?

Waarom steekt hij toch altijd die vingers in de lucht?

Waarom was hij blij?

Had hij Kimi wel kunnen bijhalen?

Enzovoort, enzoverder.

Hele pagina's met de flauwste, meeste kinderachtige reacties die ik al ooit na een GP heb aanschouwd.

De vorige jaren gingen de discussies (met de bijhorende onterechte persoonlijke verwijten) steeds tussen de McLaren en Ferrari-fans.

Nu is er een derde team in het spel en vervolgens worden alle pijlen naar dat team en die piloot gericht. (Fisichella is immers een goeie want die speelt toch geen rol in het kampioenschap). Nee, nu is het tijd om het Alonso-"bashen" te beginnen. Iets wat ik de laatste jaren nooit gezien heb.

Ik had er natuurlijk niet aan gedacht dat men enkel die personen verwijt die een bedreiging vormen voor de eigen favoriete rijder of team.

Vroeger ging men in het zogenaamde Mclaren-kamp steeds Schumacher te lijf, en vice versa.

Wat lees ik nu? Men vindt Schumacher (nu hij niet meer competitief is) plots een pak sympathieker.

Het is nu die dekselse Alonso met zijn opgehouden vingertjes en zijn overdreven reactie na de race die arrogant is.

De meest dwaze reactie die ik hier las, was van een Ferrari-fan die vond dat het Ferrari-kamp en het Mclaren-kamp zich bijeen moesten scharen tegen Renault en Alonso.

Reacties van puberale "fans" (getuige de gebrekkige schrijfstijl en dito kennis van de sport).


Want mensen, ik moet jullie toch echt wel zwaar teleurstellen: In de Formule 1 zijn er GEEN kampen, geen oppositie die elkaar haat en niets anders doet dan persoonlijke aanvallen spuien.

De Formule 1 – wereld is een wereldje van "ons kent ons". Er zijn maar tien teams en de relaties tussen die verschillende teams is allerminst hatelijk, vijandig of zelfs maar tegengesteld. (zeker niet als je de "flow" van personeel in het achterhoofd houdt). Er kunnen wel wrijvingen ontstaan, maar nog nooit is zoiets geëindigd in discussies die hier bijna elke GP te lezen zijn.

Net zoals dat bij de teams het geval is, is dat ook bij de rijders. Jullie zitten hier te vitten over een Alonso die lacht met de zogenaamde pech van Raikkonen, een Montoya die niets moet weten van Schumacher, enzovoort.

Helaas moet ik jullie wakkerschudden uit jullie zelf opgehouden waanvoorstelling van de F1. In werkelijkheid gaat het enkel om competitie, competitie in een sport dan nog wel.

Hier wordt gediscussieerd alsof het een lieve lust. Kampen worden gevormd die gebouwd zijn op onbestaande pijlers. Het is allemaal een beetje treurig om lezen.
De fans van Formule 1 blonken jarenlang uit door het amicale sfeertje. Het verwondert mij dan ook zeer dat hier de laatste jaren duidelijk verandering  in aan het komen is.

Er wordt tegenwoordig op de man gespeeld dat het niet mooi meer is. Treurig, en ik vind het enkel getuigen van een ernstig gebrek aan kennis over de echte Formule 1 – wereld.

moet jij mij eens zeggen wie dat geschreven heeft.
Ik? ik kan me het althans niet herinneren.
De rest van de jeugd? Ik kan het me niet herinneren.
Of doel je op Benni? Ja, hij kan zoiets geost hebben, maar als je hem al wat langer "kent" weet je dat hij de laatste tijd meer van die onzinnige posts post, als grap welteverstaan.

Oja, nog even vermelden. Ik denk niet dat er hier een echt Renault of Alonso kamp is. De meeste zijn hier Ferrari, McLaren of neutraal fan. Maar een Renault kamp? Misschien 1 of 2 personen, en jij, mooi kamp.

Ook nog dit: Ik vind Alonso ook arrogant, en niet alleen om zijn manier van doen. Zijn commentaar over Bar en Schumacher ging te ver, en daarom ka ik hem niet meer hebben. Een WK moet zich neutraal kunnen houden. Heb jij ooit al eens een tennister horen k*kken over een andere tennister?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: Schumi 2005 op 01 juni 2005 - 17:02:27
Heb jij ooit al eens een tennister horen k*kken over een andere tennister?

Joe McEnroe ;)

Roel

Citaat van: Doefie op 01 juni 2005 - 17:32:38
Citaat van: Schumi 2005 op 01 juni 2005 - 17:02:27
Heb jij ooit al eens een tennister horen k*kken over een andere tennister?

Joe McEnroe ;)

Gelieve niet zo op mekaar in te hakken, vijandigaards!
;D ;D ;)
God save Mclaren

FerrariMan

Nounou, Luke en Leia zijn broer en zus, wie had dat ooit durven denken!

Eric

Citaat van: BenedictusXVII op 01 juni 2005 - 18:02:56
Nounou, Luke en Leia zijn broer en zus, wie had dat ooit durven denken!

dat detail was me juist ontglipt dan... ;D ;)

Supermariobros

Ik vind dat Draco zijn post meer thuishoort in de compleet onzinnige topic

Ferrari 2010

Citaat van: Supermariobros op 01 juni 2005 - 20:03:59
Ik vind dat Draco zijn post meer thuishoort in de compleet onzinnige topic
ocharme die jongen, heeft waarschijnlijk bijna een half uur aan zen zever zitten typen en dan wordt het hele zootje onzinnig verklaartv  ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Yes, de Death Star is niet meer!

Racegirl

Citaat van: Supermariobros op 01 juni 2005 - 20:03:59
Ik vind dat Draco zijn post meer thuishoort in de compleet onzinnige topic

Mja, als je zomaar even iets 'onzinnigs' kwijt wil op het forum kan je dat best daar doen...
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Draco

#13
Het feit dat de post weeral verkeerd is opgevat, bevestigt enkel mijn eerdere vermoedens.

Ik zal het nu iets duidelijker verwoorden: het feit dat jullie allemaal lekkere vriendjes zijn van elkaar in deze "echte" wereld, kan me eerlijk gezegd aan mijn **** roesten.

Daar gaat het niet om. Dat heb ik ook niet gezegd. Ik heb niets vermeld over de verwijten die jullie naar elkaar maken en dat kan me ook absoluut niet schelen.

Waar ik me aan stoor, is de simplificatie van de Formule 1. Het is hier of zwart of wit. Het is zoals iemand hierboven zei: je zit ofwel in dit kamp ofwel in dat kamp.

Ik heb kritiek op de twee dus ik word automatisch in het Alonso-kamp ingedeeld.

Mooie deductie.

Vroeger was het voortdurend afmaken van "arrogante Schumacher" aan de orde. Nu presteert hij minder en plots zoekt men een andere zondebok. Die gaat men vervolgens ook arrogant noemen. Men haalt daarvoor argumenten aan die absoluut niets met zijn prestaties te maken hebben. De kerel wordt afgemaakt over zijn gestalte, zijn wenkbrauwen en wat weet ik nog allemaal meer. Het heeft in ieder geval niets met F1 te maken.

De enige conclusie die ik hieruit kan trekken, is dat men echt geen flauw benul heeft waar het eigenlijk om draait.

P.S. En nee, Roel, ik kan iemand die het heeft over de GP van Europa op de Nürnbergring (geen typfout!!!!) bezwaarlijk ernstig nemen.

Roel

Citaat van: Draco op 02 juni 2005 - 10:22:45
P.S. En nee, Roel, ik kan iemand die het heeft over de GP van Europa op de Nürnbergring (geen typfout!!!!) bezwaarlijk ernstig nemen.

Ik vrees dat je hier toch boven mijn petje praat, u mag uw sneer gerust verduidelijken hoor.
God save Mclaren