Man en team van de race: Monaco

Gestart door Ferrari 2010, 22 mei 2005 - 17:13:41

« vorige - volgende »

Wie was de man van de race? En wat was het team van de race?

Kimi Raikonnen
18 (62.1%)
Nick Heidfeld
6 (20.7%)
Mark Webber
2 (6.9%)
Fernando Alonso
0 (0%)
Juan Pablo Montoya
6 (20.7%)
Ralf Schumacher
0 (0%)
Michael Schumacher
5 (17.2%)
Rubens Barichello
0 (0%)
Filippe Massa
0 (0%)
Jarno Trulli
0 (0%)
Iemand anders
0 (0%)
McLaren
20 (69%)
BMW-Williams
17 (58.6%)
Renault
0 (0%)
Toyota
0 (0%)
Ferrari
2 (6.9%)
Sauber
0 (0%)
Jordan
0 (0%)
Minardi
0 (0%)
Red Bull
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 29

FerrariMan

Wie reed de betere race, Kimi of Juan?

Benieuwd naar het antwoord :)

Doefie

Citaat van: BenedictusXVII op 22 mei 2005 - 21:48:19
Wie reed de betere race, Kimi of Juan?

Benieuwd naar het antwoord :)

Kimi domineerde beide kwalificatiesessies en de race, wat toch niet onopgemerkt mag blijven. Montoya had een schitterende strategie door van vrijwel de laatste plaats naar de vijfde te gaan waar er een vierde inzat hadden ze 5 ronden langer gereden. Beide coureurs dus ;)

FerrariMan

Citaat van: Doefie op 22 mei 2005 - 22:05:34
Citaat van: BenedictusXVII op 22 mei 2005 - 21:48:19
Wie reed de betere race, Kimi of Juan?

Benieuwd naar het antwoord :)

Kimi domineerde beide kwalificatiesessies en de race, wat toch niet onopgemerkt mag blijven. Montoya had een schitterende strategie door van vrijwel de laatste plaats naar de vijfde te gaan waar er een vierde inzat hadden ze 5 ronden langer gereden. Beide coureurs dus ;)
Gezien het over 'man van de race' gaat kan ik Kimi niet gaan ophemelen voor zijn kwalificaties ;)
Ik vond Montoya enorm sterk ook, van Monaco achteraan tot een 5de plek is niet min, geluk of niet.
Daarom dat het wat raar is in mijn ogen dat Kimi nu de voorkeur krijgt op JPM puur op de race gezien.

Maarja, smaken en kleuren ;)

razzle_dazzle

Sorry ma de resultaten zijn op dit moment te belachelijk om waar te zijn  :).

RadioActiveMan

Rijders: Montoya en R. Schumacher beide kwamen van het achterveld. Maar ik kon meer 1 kiezen natuurlijk.

Team: McLaren, beresterke wagen op het moment

Voor de overwinning word er dit jaar wederom niet gestreden(op San Marino na) en dus kan ik moeilijk de winnaar uitroepen tot man van de race.

lieven

ik snap eigenlijk niet wie dat micheal als man van de race genomen heeft (4 man!!)
hij heeft niks laten zien, behalve het oneerlijke van u eigen ploegmaat!!! voorbijsteken in de laatste ronden alhoewel rubens dat puntje extra veel meer heeft verdient dan ms!!
alle das mijn mening he
ik heb op montoya gestemd: van voorlaatste naar 5de in monaco: fantastisch!!
en op mclaren:  gewoon chapeau!!

Bruno

#21
Team: McLaren -> na jaren sukkelen staan ze er eindelijk terug! Alhoewel Williams ook goed bezig was. Renault heeft me wat ontgoocheld, ik hoopte op een Alonso zege maar dat was met een wagen die aan het einde van de race niet echt optimaal meer kon presteren geen keuze meer.  :(

Piloot: Niet gekozen want er waren wel meerdere piloten die wat lieten zien, waaronder Fisico maar ook Webber enz...


En wat het punten verdienen betreft:
Citaat van: lieven op 23 mei 2005 - 11:28:22
ik snap eigenlijk niet wie dat micheal als man van de race genomen heeft (4 man!!)
hij heeft niks laten zien, behalve het oneerlijke van u eigen ploegmaat!!! voorbijsteken in de laatste ronden alhoewel rubens dat puntje extra veel meer heeft verdient dan ms!!

Als er in de laatste ronden niet meer mag voorbijgestoken worden moeten ze de raceuitslag gewoon een ronde of vijf terugdraaien ofwel de race onverwacht een ronde twee vroeger afvlaggen. Maar tot nader order word er geraced tot de laatste meter.

En voor diegenen die zeggen dat het weeral teamorders waren -> het is ook nooit goed zeker???  :D

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

FerrariMan

Citaat van: lieven op 23 mei 2005 - 11:28:22behalve het oneerlijke van u eigen ploegmaat!!! voorbijsteken in de laatste ronden alhoewel rubens dat puntje extra veel meer heeft verdient dan ms!!

Sinds wanneer is er een regel tegen het inhalen van ploegmaten in de laatste ronde?

En waarom zou Rubens dat meer verdienen? Om die stomme lijn door te trekken, Rubens heeft én zijn motor laten afslaan én te snel gereden in de pits. Dus door twee eigen foutjes is hij zo ver achteruit geschoven. Michael heeft enkel zijn vleugel verloren door een onvermijdbaar incident.
Plus Schumacher kreeg zijn Ferrari op P8 in de kwaili. Alles samen dus 'verdiende' Schumacher het meer.

Rubens moet niet janken, hij was ook fier genoeg toen hij Trulli op het laatste moment te grazen nam. En jij moet ook niet janken want hier deed niemand iets mis.

phil69

#23
Mooie onderhoudende race gezien,in het begin viel het wat tegen ,maar nadien kwam alles los na het incident bij mirabeau
Goede race van Jacques ook,hij zit er duidelijk weer,verbeterd race bij race, jammer dat hij wat optimistich was bij die inhaalpoging op Massa.Ja, okee----> ENORM JAMMER
Als team heb ik voor McLaren gekozen, ze zijn nu de betere van Renault geworden en als ze op dit elan verder gaan zit er een heel mooi kampioenschap in.
Als Man vd race heb ik gekozen voor Nick Heidfeld gekozen ,prachtig geraced en een geweldig mooi inhaalmaneuver, zonder pardon voorbij El Matador
Aangename race om volgen met super veel aktie

lieven

Citaat van: BenedictusXVII op 23 mei 2005 - 13:09:48
Citaat van: lieven op 23 mei 2005 - 11:28:22behalve het oneerlijke van u eigen ploegmaat!!! voorbijsteken in de laatste ronden alhoewel rubens dat puntje extra veel meer heeft verdient dan ms!!

Sinds wanneer is er een regel tegen het inhalen van ploegmaten in de laatste ronde?

En waarom zou Rubens dat meer verdienen? Om die stomme lijn door te trekken, Rubens heeft én zijn motor laten afslaan én te snel gereden in de pits. Dus door twee eigen foutjes is hij zo ver achteruit geschoven. Michael heeft enkel zijn vleugel verloren door een onvermijdbaar incident.
Plus Schumacher kreeg zijn Ferrari op P8 in de kwaili. Alles samen dus 'verdiende' Schumacher het meer.

Rubens moet niet janken, hij was ook fier genoeg toen hij Trulli op het laatste moment te grazen nam. En jij moet ook niet janken want hier deed niemand iets mis.

ik vin het gewoon niet mooi van ms dat hij zijn eigen teammaat voorbij steekt in de laatste ronde en dan nog op zo een flauwe manier!!
had kimi da bv bij montoya(kon wel ni ma bijvoorbeeld he) gedaan ik had het even smerig gevonden!!
en het teken dat rubens nog voor MS zat na motor laten afslaan en te snel door de pit gerteden te hebben, vind ik wel dat rubens beter gereden heeft in de race omdat MS beter stond na de QF, en van MS zijn vleugel er af heeft nu ook weer niet zoveel tijd verloren, max evenveel als rubens ide izjn motor liet afslaan...

FerrariMan

Citaat van: lieven op 23 mei 2005 - 13:47:21ik vin het gewoon niet mooi van ms dat hij zijn eigen teammaat voorbij steekt in de laatste ronde en dan nog op zo een flauwe manier!!
Wat voor flauwe manier? Hoe kon hij er anders naast door gaan, erover springen? Moet hij erachter blijven wanneer hij zijn kans zag? Rubens had beter moeten weten, net zoals Trulli toen. Jawadde, als men hier al over gaat beginnen zagen dan kunnen ze beter alle ploegmaten verplichten van elkaar niet meer in te halen.

Dikke zever dus. Mij best dat je MS niet kan zien rijden maar bespaar jezelf de belachelijke posts.

Het is racen en een race duurt tot de laatste ronde. Rubens was fout om niet meer te verdedigen en aan te nemen dat Michael niks zou proberen. Als je daar niet tegen kan dan moet je maar de roeisport gaan volgen want dit is racen, geen theekransje.

phil69

ik vond het allemaal positief al die actie, inhalen, inhaalpogingen,
positie verdedigen ,jagen ,aanvallen.drummen enz
nochtans zou je dit in Monaco niet verwachten,je hebt gewoon geen plaats.Bovendien moet je nu ook je banden en vooral je motor sparen,okee er waren wel verschillende stratego's enzo
Sommige hadden beter banden en reden lichter,maar toch in Monaco heb ik het waarschijnlijk nooit zo mooi geweten
enfin kortom ondanks dit alles werd er toch gevochten voor iedere plaats,chapeau dus voor al die rijders
Schumacher ging misschien gemakkelijk voorbij Barico, wie zal het weten ,maar ging dan ook direct door om Ralf te halen, en ook al is het Schumacher , zo wil ik het zien

FerrariMan

Citaat van: Phil69 op 23 mei 2005 - 14:27:23
ik vond het allemaal positief al die actie, inhalen, inhaalpogingen,
positie verdedigen ,jagen ,aanvallen.drummen enz
nochtans zou je dit in Monaco niet verwachten,je hebt gewoon geen plaats.Bovendien moet je nu ook je banden en vooral je motor sparen,okee er waren wel verschillende stratego's enzo
Sommige hadden beter banden en reden lichter,maar toch in Monaco heb ik het waarschijnlijk nooit zo mooi geweten
enfin kortom ondanks dit alles werd er toch gevochten voor iedere plaats,chapeau dus voor al die rijders
Schumacher ging misschien gemakkelijk voorbij Barico, wie zal het weten ,maar ging dan ook direct door om Ralf te halen, en ook al is het Schumacher , zo wil ik het zien
Waren er enkele meters meer geweest dan had hij hem ook gehad, check de tijden maar eens :)

phil69

Citaat van: BenedictusXVII op 23 mei 2005 - 15:00:26
Waren er enkele meters meer geweest dan had hij hem ook gehad, check de tijden maar eens :)
Niet nodig om te checken ,het blote oog volstond :)

phil69

Welke 2 idioten hebben hier trouwens op Ferrari gestemd en waarom ??? ;D