Hoelang volg jij de F1 en welke race blijft jou het beste bij?

Gestart door Supermariobros, 14 mei 2005 - 15:31:28

« vorige - volgende »

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 17 mei 2005 - 20:00:53
Ik volg F1 sinds ergens in het begin van het seizoen 2000. De meest memorabele race is die van Spa dat jaar, met het geweldige manoeuvre van Häkkinen, en de spanning om de zege. Eentje die ik ook nooit zal vergeten is Barcelona 2001 (of 2000?) waar Mika in de allerlaatste ronde kampte met een kapotte motor en Schumi zo de zege in z'n zak stak, waar Häkkinen die eigenlijk had verdiend.

Melbourne 2002; Houston, we have a problem!
Verdiende zege of niet, Schumacher lag ook een hele tijd stevig aan de leiding voordat zijn Ferrari raar begon te doen en hij met een manke wagen de winst nam ;) Maar leuk was het wel :)

Bjorn

Citaat van: Jasper op 17 mei 2005 - 20:00:53
Ik volg F1 sinds ergens in het begin van het seizoen 2000. De meest memorabele race is die van Spa dat jaar, met het geweldige manoeuvre van Häkkinen, en de spanning om de zege. Eentje die ik ook nooit zal vergeten is Barcelona 2001 (of 2000?) waar Mika in de allerlaatste ronde kampte met een kapotte motor en Schumi zo de zege in z'n zak stak, waar Häkkinen die eigenlijk had verdiend.

Melbourne 2002; Houston, we have a problem!
Ik ben daar minstens een week niet goed van geweest! Ik denk dat ik sindsdien er een trauma aan overgehouden heb en niet meer geloof in Mclaren (Mercedes) en betrouwbaarheid...
De Mens: In Het Gras![/color]

Mikacouli

Citaat van: Bjorn op 18 mei 2005 - 14:41:18
Citaat van: Jasper op 17 mei 2005 - 20:00:53
Ik volg F1 sinds ergens in het begin van het seizoen 2000. De meest memorabele race is die van Spa dat jaar, met het geweldige manoeuvre van Häkkinen, en de spanning om de zege. Eentje die ik ook nooit zal vergeten is Barcelona 2001 (of 2000?) waar Mika in de allerlaatste ronde kampte met een kapotte motor en Schumi zo de zege in z'n zak stak, waar Häkkinen die eigenlijk had verdiend.

Melbourne 2002; Houston, we have a problem!
Ik ben daar minstens een week niet goed van geweest! Ik denk dat ik sindsdien er een trauma aan overgehouden heb en niet meer geloof in Mclaren (Mercedes) en betrouwbaarheid...

Dat was juist op mijn verjaardag. Het beloofde een mooi feest te worden maar het eindigde in een catastrofe. De tranen stonden in mn ogen :-\
Ik heb nog nooit zo'n slechte verjaardag gehad als toen...

Bjorn

Citaat van: Mikacouli op 18 mei 2005 - 14:49:26
Citaat van: Bjorn op 18 mei 2005 - 14:41:18
Citaat van: Jasper op 17 mei 2005 - 20:00:53
Ik volg F1 sinds ergens in het begin van het seizoen 2000. De meest memorabele race is die van Spa dat jaar, met het geweldige manoeuvre van Häkkinen, en de spanning om de zege. Eentje die ik ook nooit zal vergeten is Barcelona 2001 (of 2000?) waar Mika in de allerlaatste ronde kampte met een kapotte motor en Schumi zo de zege in z'n zak stak, waar Häkkinen die eigenlijk had verdiend.

Melbourne 2002; Houston, we have a problem!
Ik ben daar minstens een week niet goed van geweest! Ik denk dat ik sindsdien er een trauma aan overgehouden heb en niet meer geloof in Mclaren (Mercedes) en betrouwbaarheid...

Dat was juist op mijn verjaardag. Het beloofde een mooi feest te worden maar het eindigde in een catastrofe. De tranen stonden in mn ogen :-\
Ik heb nog nooit zo'n slechte verjaardag gehad als toen...

En dat ongeloof bij Mika... Het was écht triest toen!  :( :(
De Mens: In Het Gras![/color]

Jasper

En Schumacher: "Ik heb het ook al voorgehad, nu was het de beurt aan Mika" :-\

McChouffe

Citaat van: Jasper op 21 mei 2005 - 20:34:29
En Schumacher: "Ik heb het ook al voorgehad, nu was het de beurt aan Mika" :-\

"I went to see him because it's not the way you like to win a race honestly," he said, "but then sometimes it happens in racing. It's happened to me and it has now happened to Mika, but that's the way it goes sometimes."

Dit is toch ietwat anders dan wat jij zegt.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Doefie

Citaat van: WebMachine op 21 mei 2005 - 23:09:24
Citaat van: Jasper op 21 mei 2005 - 20:34:29
En Schumacher: "Ik heb het ook al voorgehad, nu was het de beurt aan Mika" :-\

"I went to see him because it's not the way you like to win a race honestly," he said, "but then sometimes it happens in racing. It's happened to me and it has now happened to Mika, but that's the way it goes sometimes."

Dit is toch ietwat anders dan wat jij zegt.

Lijkt mij hetzelfde als je het vertaald...

Nu ja eender wat het is, heb toen mooi mijn schoen opgegeten  :-\

FerrariMan

#37
Ook nog, Barcelona 1996 waar Schumacher in een inferieure wagen de rest van het veld in de regen deklasseerde en tijdens de race een gat open trok van een minuut op de tweede, tot het belachelijke toe.  :)

http://www.galeforcef1.com/96/spain/result.html

Ferrari 2010

Citaat van: BenedictusXVII op 09 juni 2005 - 14:00:45
Ook nog, Barcelona 1996 waar Schumacher in een inferieure wagen de rest van het veld in de regen deklasseerde en tijdens de race een gat open trok van een minuut op de tweede, tot het belachelijke toe.  :)

http://www.galeforcef1.com/96/spain/result.html
toen volgde ik de F1 nog niet, maar als ik die pagina zo zie, Nice race  :o :o :o
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

mike

Citaat van: BenedictusXVII op 09 juni 2005 - 14:00:45
Ook nog, Barcelona 1996 waar Schumacher in een inferieure wagen de rest van het veld in de regen deklasseerde en tijdens de race een gat open trok van een minuut op de tweede, tot het belachelijke toe.  :)

http://www.galeforcef1.com/96/spain/result.html

Oh ja, de regenkoning bij uitstek aan het werk. Ik was die race intussen al vergeten, maar inderdaad, hij  was echt wel de moeite...


FerrariMan

Citaat van: Jasper op 09 juni 2005 - 21:46:45
Wow, superrace precies :o
Ik heb ze ook pas achteraf gezien hoor maar was wel onder de indruk.

Hier staat er nog wat over:
http://www.atlasf1.com/2000/spn/preview/jones.html



Hier ook nog dat beeld van Mika en MS na zijn opgave in de laatste ronde:

Doefie

Ik ken nog een betere race dan Spanje 1996 ;)




Van 5 naar 1 in zeven natte bochten. De meest schitterende ronde in de geschiedenis van Formule 1. Senna won met 1'23 voor op Hill en 1 ronde voor op Prost. Senna in de slechte McLaren-Ford, Hill en Prost in de onverslaanbare Williams-Renault.

FerrariMan

#43
Ook knap ja, alleen was die '96 Ferrari  niet te vergelijken met die McLaren  ;)
De McLaren had zijn problemen en de Ferrari had enkel problemen. Maar uiteindelijk toont het alleen maar aan dat ze beiden een overvloed aan regentalent hebben/hadden!

Doefie

Citaat van: BenedictusXVII op 10 juni 2005 - 22:13:19
Ook knap ja, alleen was die '96 Ferrari  niet te vergelijken met die McLaren  ;)
De McLaren had zijn problemen en de Ferrari had enkel problemen. Maar uiteindelijk toont het alleen maar aan dat ze beiden een overvloed aan regentalent hebben/hadden!

Euhm, de vergelijking tussen de Williams'en en McLaren (1993) en Ferrari (1996) waren gelijk zo goed als gelijk hoor ;). Maarja, dan heb je weer die vergelijkingen he. Spanje 1996 was erg mooi, Donington was schitterend. Kwestie van het te bekijken he...;)