Moet Toyota punten inleveren!?

Gestart door Juan Pablo, 13 mei 2005 - 14:22:18

« vorige - volgende »

Juan Pablo

Op meerdere sites staat dat Toyota de gescoorde punten tot en met Imola zou moeten inleveren vanwege een administratieve fout
hier is een link:

http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=3142

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Ferdinand C Grun

Ik hoop niet dat een administratieve fout belangrijker wordt gevonden dan de sportieve prestaties. (althans, zolang er geen bewuste sprake is van fraude)
Seizoen 15: kampioen groep G3h (F1-REM)
F1REM: G1
MOTOGPREM: G1

Ferrari 2010

Citaat van: Ferdinand C Grun op 13 mei 2005 - 14:25:54
Ik hoop niet dat een administratieve fout belangrijker wordt gevonden dan de sportieve prestaties. (althans, zolang er geen bewuste sprake is van fraude)
Hoop ik ook, ze hebben nu de liscensie gekregen, dus zou ik niet weten waarom ze hun punten moeten kwijt geraken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Luc

De FIA (lees mosley) begint zijn ware gezicht te tonen.

Eerst moest BAR voor de bijl. BAR kon (letterlijk gezegd door de beroepsheren) geen bewuste fraude of bedrog worden aangewreven, ze vonden de argumentatie van BAR toch gegrond maar straften toch heel zwaar.
Nu blijkt dat Toyota een administratieve fout maakte, de FIA controleerde niet voldoende en leverde ondanks de onvolledige file toch een superlicentie af.
Nu wil de FIA de zaak onderzoeken en eventueel de punten van Toyota afnemen?

Ik denk dat hoe langer hoe duidelijker wordt dat mosley een strijd aangaat tegen de teams die zonder hem verder willen, namelijk de 9 teams  (of 7 want Red Bull en Midland investeerders kiezen voor de korte termijn winst) + 5 motorconstructeurs worden één voor één gepest.

Ik hoop dat ondertussen duidelijk mag worden dat achter het hele BAR verhaal meer zat dan een 'verborgen tankje'. Dat mosley nu eindelijk zijn ware gezicht begint te tonen en dat ook de mensen die ongeloof hadden in menig betoog nu eindelijk door beginnen te hebben dat mosley helemaal niet zo sportief is als hij wil doen uitschijnen.
mijn gedacht op www.eze.be

bogief1

Citaat van: Luc op 14 mei 2005 - 08:26:55
De FIA (lees mosley) begint zijn ware gezicht te tonen.

Eerst moest BAR voor de bijl. BAR kon (letterlijk gezegd door de beroepsheren) geen bewuste fraude of bedrog worden aangewreven, ze vonden de argumentatie van BAR toch gegrond maar straften toch heel zwaar.
Nu blijkt dat Toyota een administratieve fout maakte, de FIA controleerde niet voldoende en leverde ondanks de onvolledige file toch een superlicentie af.
Nu wil de FIA de zaak onderzoeken en eventueel de punten van Toyota afnemen?

Ik denk dat hoe langer hoe duidelijker wordt dat mosley een strijd aangaat tegen de teams die zonder hem verder willen, namelijk de 9 teams  (of 7 want Red Bull en Midland investeerders kiezen voor de korte termijn winst) + 5 motorconstructeurs worden één voor één gepest.

Ik hoop dat ondertussen duidelijk mag worden dat achter het hele BAR verhaal meer zat dan een 'verborgen tankje'. Dat mosley nu eindelijk zijn ware gezicht begint te tonen en dat ook de mensen die ongeloof hadden in menig betoog nu eindelijk door beginnen te hebben dat mosley helemaal niet zo sportief is als hij wil doen uitschijnen.

Volledig mee eens, Mosley buiten! De sport gaat kapot, is niet enkel en alleen zijn fout, maar toch voor een groot stuk.

Toyota heeft evenveel geblunderd als de FIA, daarom moet er geen straf komen vind ik. Ze wisten dit al 5 GP's geleden, nu heeft het zin meer om een sanctie te geven. Stel je voor 16 wagens op de grid. Het belachelijke van de huidige F1 zou toon wel mooi getoond worden.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Bjorn

Mja, als hij zo begint dan maakt hij gans het boeltje (helemaal) kapot.  :( We zullen weldra niet meer bang moeten zijn voor eventuele opgaves uit betrouwbaarheidsproblemen maar door schorsingen die hier en daar opsteken. Ideaal voor Ferrari alweer.  ;) ;D
De Mens: In Het Gras![/color]

Bruno

Ahum, Max is zeker de beste niet maar voor sommigen is hij wel een gemakkelijke prooi.

Terwijl er hier mensen zijn die hier al direkt een complot in zagen hoor ik afhankelijk van bron tot bron toch ietwat andere dingen:

Mosley verdedigt Toyota!

Niietegenstaande Toyota de papieren om hun superlicentie te verkrijgen pas in orde zou gekregen hebben na de GP van San Marino en dus eigenlijk de eerste 4 races officieel gezien niet eens van start zou mogen gaan verdeigt Max het bewuste team: "Ik denk niet dat ze zwaar gestraft kunnen worden omdat het hier over een administratieve zaak gaat en niet over een zaak van bewuste fraude"

De enige mogelijkheid dat er een zware sanctie zou volgen zou zijn dat die er vanuit de FIA komt maar ik verwacht het niet, of dat er een klacht komt van 1 van de andere teams, dat laatste valt natuurlijk nog af te wachten.

Blijft de vraag: moeten ze hun punten afgeven of niet, terwijl er hier weer eens duchtig op Max en co geschoten word stel ik voor om op de essentie van de zaak terug te komen -> sanctie of niet?

Ik persoonlijk vind het niet nodig omdat het zoals Max het zou gezegd hebben enkel een administratieve fout betreft, ik ben wel voor een eventuele sanctie onder de vorm van een geldboete.



-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Raikkonen MASTER

Waarom een geldboete geven omdat de FIA zijn werk niet goed doet?

Mosley werd gezien als de "bevrijder" van de F1. Hij is net zo corrupt als Bernie.
Ik hoop dat de 9 teams snel inzien dat ze hun eigen competitie moeten oprichten.

Dan zit de FIA daar met Ferrari. Wat kunnen ze doen? Rubens vs Schumacher? I doubt it.

Ferrari 2010

Citaat van: Raikkonen MASTER op 16 mei 2005 - 17:32:11
Waarom een geldboete geven omdat de FIA zijn werk niet goed doet?

Mosley werd gezien als de "bevrijder" van de F1. Hij is net zo corrupt als Bernie.
Ik hoop dat de 9 teams snel inzien dat ze hun eigen competitie moeten oprichten.

Dan zit de FIA daar met Ferrari. Wat kunnen ze doen? Rubens vs Schumacher? I doubt it.
Eeuh, ik denk dat ALS er ooit die competitie komt en de teams wegtrekken Ferrari wel mee zal gaan hoor.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Max Mosley heeft gezegd dat er geen straf voor Toyota komt, zie ons nieuwsbericht.

The Iceman

Citaat van: Schumi 2005 op 16 mei 2005 - 17:34:01
Citaat van: Raikkonen MASTER op 16 mei 2005 - 17:32:11
Waarom een geldboete geven omdat de FIA zijn werk niet goed doet?

Mosley werd gezien als de "bevrijder" van de F1. Hij is net zo corrupt als Bernie.
Ik hoop dat de 9 teams snel inzien dat ze hun eigen competitie moeten oprichten.

Dan zit de FIA daar met Ferrari. Wat kunnen ze doen? Rubens vs Schumacher? I doubt it.
Eeuh, ik denk dat ALS er ooit die competitie komt en de teams wegtrekken Ferrari wel mee zal gaan hoor.
Zij hangen al vast !  ;)

Bruno

Citaat van: Raikkonen MASTER op 16 mei 2005 - 17:32:11
Waarom een geldboete geven omdat de FIA zijn werk niet goed doet?

Mosley werd gezien als de "bevrijder" van de F1. Hij is net zo corrupt als Bernie.
Ik hoop dat de 9 teams snel inzien dat ze hun eigen competitie moeten oprichten.

Dan zit de FIA daar met Ferrari. Wat kunnen ze doen? Rubens vs Schumacher? I doubt it.

Ach zo, het lag aan de FIA dat het zo lang duurde vooraleer Toyota zijn licentie had?
Sorry, dat had ik niet meegekregen, waar stond dat juist te lezen dan?

Nn, dan is het wel dom dat Max zegt dat het geen fout van Toyota was maar eerder een domme vergissing, het leek zo alsof het deels Toyota's schuld was dat die licentie niet in orde was...

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Ferrari 2010

Citaat van: Bruno op 16 mei 2005 - 21:29:23
Citaat van: Raikkonen MASTER op 16 mei 2005 - 17:32:11
Waarom een geldboete geven omdat de FIA zijn werk niet goed doet?

Mosley werd gezien als de "bevrijder" van de F1. Hij is net zo corrupt als Bernie.
Ik hoop dat de 9 teams snel inzien dat ze hun eigen competitie moeten oprichten.

Dan zit de FIA daar met Ferrari. Wat kunnen ze doen? Rubens vs Schumacher? I doubt it.

Ach zo, het lag aan de FIA dat het zo lang duurde vooraleer Toyota zijn licentie had?
Sorry, dat had ik niet meegekregen, waar stond dat juist te lezen dan?

Nn, dan is het wel dom dat Max zegt dat het geen fout van Toyota was maar eerder een domme vergissing, het leek zo alsof het deels Toyota's schuld was dat die licentie niet in orde was...
Zo leek het mij ook, maar het leek mij ook zo dat de FIA het niet snel had opgemerkt dat ze niet de juiste papieren hadden ingevuld ofzo...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Bruno

Citaat van: Schumi 2005 op 16 mei 2005 - 21:30:54
Citaat van: Bruno op 16 mei 2005 - 21:29:23
Citaat van: Raikkonen MASTER op 16 mei 2005 - 17:32:11
Waarom een geldboete geven omdat de FIA zijn werk niet goed doet?

Mosley werd gezien als de "bevrijder" van de F1. Hij is net zo corrupt als Bernie.
Ik hoop dat de 9 teams snel inzien dat ze hun eigen competitie moeten oprichten.

Dan zit de FIA daar met Ferrari. Wat kunnen ze doen? Rubens vs Schumacher? I doubt it.

Ach zo, het lag aan de FIA dat het zo lang duurde vooraleer Toyota zijn licentie had?
Sorry, dat had ik niet meegekregen, waar stond dat juist te lezen dan?

Nn, dan is het wel dom dat Max zegt dat het geen fout van Toyota was maar eerder een domme vergissing, het leek zo alsof het deels Toyota's schuld was dat die licentie niet in orde was...
Zo leek het mij ook, maar het leek mij ook zo dat de FIA het niet snel had opgemerkt dat ze niet de juiste papieren hadden ingevuld ofzo...


Als ik het goed interpreteer op deze site: http://www.f1pits.net/f1nieuws.php?id=P6766_0_1_0 en ik ga dan naar de derde alinea, die begint met: Je hebt een nationale  enz...
Zou ik denken dat de fout bij Toyota lag.

Oké, de Fia mocht ook best eerder wat gezegd hebben maar het komt er in de eerste plaats op aan dat de aanvrager zijn werk goed moet doen. Als dat toegegeven word kan je op de andere partij beginnen schieten. Maar niet ineens beginnen steigeren dat het de FIA (Max.) hun schuld is en hun ware aard tonen en dan nadien nog niet eens de moeite doen om toe te geven dat je wat te snel (verkeerd) gereageerd hebt.  :-X





-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Raikkonen MASTER

Ik moet toch niet elke keer ik iets verkeerd gedacht heb of iets verkeerd geïnterpreteed heb mijn excuses aanbieden?  ::)

Ik ging voort op hetgeen Luc had geschreven. En Luc heeft altijd gelijk! ;)